Visi komentāri - Kopš aprīļa uz Baltijas valstīm vairs neplūst dabasgāze no Krievijas

Kopš aprīļa uz Baltijas valstīm vairs neplūst dabasgāze no Krievijas 12

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 3.aprīlis 2022 16:50

Kopš aprīļa sākuma uz Baltijas valstīm - Latviju, Lietuvu un Igauniju - vairs neplūst dabasgāze no Krievijas, Latvijas Radio norādīja dabasgāzes sistēmas operatora AS "Conexus Baltic Grid" ("Conexus") valdes priekšsēdētājs Uldis Bariss.

Viņš skaidroja, ka piegāde notiek no diviem piegādātājiem - no Klaipēdas sašķidrinātā dabasgāzes termināļa un Inčukalna dabasgāzes krātuves.

"Conexus" valdes priekšsēdētājs informēja, ka Krievijas paziņojums, ka par tās dabasgāzi drīkstēs norēķināties tikai Krievijas rubļos, bija signāls par nepieciešamību strauji samazināt piegāžu atkarību no Krievijas, jo uz to vairs nevar paļauties.

"Ja vēl bija šaubas, ka uz Krievijas piegādēm varbūt var paļauties, šie notikumi skaidri parāda, ka no drošības viedokļa paļāvība faktiski vairs nepastāv. No valsts enerģētiskās drošības viedokļa valstij viennozīmīgi jāatrisina jautājums par otra sašķidrinātās dabasgāzes termināļa izbūvi - jo īsākā periodā, jo labāk," uzsvēra Bariss.

Viņš atzīmēja, ka šobrīd krātuvē ir netipiski daudz gāzes šim periodam - 7,6 teravatstundas, kas ir gandrīz tikpat, cik Latvija patērē kopumā ziemas mēnešos. Tādēļ par situāciju tuvākajos mēnešos noteikti uztraukumam nav pamata.

Jau vēstīts, ka šogad iespēja iesūknēt krātuvē gāzi tika piedāvāta no 26.februāra, kas ir agrāk par ierasto iesūknēšanas sākuma datumu.

Tāpat ziņots, ka "Conexus" apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 56,439 miljoni eiro, kas ir par 4,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 0,8% - līdz 13,217 miljoniem eiro.

"Conexus" lielākais akcionārs ir valstij piederošais "Augstsprieguma tīkls" (68,46%), kamēr 29,06% akciju pieder Japānas uzņēmuma "Marubeni" pārvaldītajam fondam "MM Capital Infrastructure Fund", bet 2,48% - pārējiem akcionāriem.
 

 
Visi komentāri
 
Gāzētājs 4.aprīlis 2022 9:08
10 0 Atbildēt

Nu ļoti labi, jo mazāk gāzes pārdod, jo ātrāk krievu kara mašīnai beigsies resursi!

Varu saderēt, ka lepnie krievi pēc tam dempingos un lūgsies, lai kāds pērk gāzi kaut par pus velti!

Tuta 4.aprīlis 2022 11:34
2 0 Atbildēt

Jau tagad krieviem gruti notirgo jaunu gāzi

Rtu 4.aprīlis 2022 16:11
6 0 Atbildēt

Prātīgākie enerģijas ieguves un ražošanas uzņēmumi iegulda saulēs un vēja enerģijas ražošanā un uzkrāj to elektrību ūdeņradī.

LV arī to varētu ļoti sekmīgi darrīt jo LV Dobelē ir iespējams izbūvēt ļoti lielas ūdeņraža krātuves un LV glabāt lielu daļu priekš EU nepieciešamo ūdeņradi. Bet kamer mums augstākie amati klausīsies savicki un kalvīti tikmēr būs dirsā.

qwe 4.aprīlis 2022 10:25
1 0 Atbildēt

Pag, pag, tikko lasīju, ka Igaunija jau tūlīt sāks būvēt LNG termināli un Somiju arī jau plāno. Tad nafigam mums vēlvienu? Ja Igauņi uzbūvē, tad nu toč Baltijas valstīm jaudas pietiek.

Opis 4.aprīlis 2022 10:31
4 0 Atbildēt

Savējo vajag, jo tam ir stratēģiska nozīme. LT un EST primāri apmierinās savas vajadzības un mums atdos to, kas paliek pāri. Ja visiem nepietiks, mēs paliksim ar nolaistām biksēm.

Prostitū 4.aprīlis 2022 11:24
4 0 Atbildēt

Katrā valstī savējie grib pelnīt nevis atdot piķi citiem citā valstī, vot i būvē katrs savā valstī.

Bet ar liešiem bija situācija ka viņi nodirsa krievus un tad krievi viņiem deva dārgāko cenu eiropā, tad kad terminālis izpeldēja no ražotnes lietuvas virzienā tā krievi samazināja trubu gāzes cenu. Ta kā laišiem terminālis jau ir atpircies.

Un tagad vēl Poļi ir būve gāzes elektrostaciju un praktiski visu LT termināli rezervēs lai nodrošināt stacijas darbību.

Krotow 4.aprīlis 2022 14:25
3 2 Atbildēt

Baltijas valstīm kopumā ļoti ilgi Krievijas gāze nāca par vislielāko cenu, jo redz mēs krievus apbižojot. Tāpēc tur nav ko čakarēties un tas pūznis austrumos jāsūta pupās. Lai paši elpo savu gāzi un uzdzer naftu ar smiltīm.

Nevajag 4.aprīlis 2022 16:19
0 2 Atbildēt

murgot. Vismaz Latvijā gāze jau nu nebija tā dārgākā..

Krotow 4.aprīlis 2022 21:39
1 0 Atbildēt

Būsi pārāk jauns lai to atcerētos.

Esti 4.aprīlis 2022 16:13
0 0 Atbildēt

jau pagājušajā gadā "stratēģiski un primāri" noslēdza ar LV sadarbības un garantiju līgumu enerģētikas jomā, lai tiktu klāt mūsu Inčukalna gāzei. Tā kā, iespējams, kādam jau tad bija info par šodienas notikumiem. Nez vai mums ir attiecīgs līgums ar LT, lai piemēram ziemā saņemtu gāzi caur viņu LPG terminālu?

Onsis 4.aprīlis 2022 11:07
6 0 Atbildēt

Tātad mēs vairs nesponsorējam teroristus!

felix65 4.aprīlis 2022 20:53
1 0 Atbildēt

Žil Maksim, pomer Maksim. Da i hui s ņim!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 19

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) 2

12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas. Lasīt vairāk

 

Ukrainai piegādāta nākamā partija ar “Patria” 6x6 bruņutransportieriem

Aizsardzības ministrija informē, ka Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir nogādāta nākamā Latvijā ražoto “Patria” 6x6 bruņutransportieru partija un cita veida militārais ekipējums, lai atbalstītu Ukrainu cīņā pret Krievijas agresiju. Lasīt vairāk

 

Vai jaunāks automobilis vienmēr ir labāks? 7

Autobūves nozare darbojas cikliski, un modeļu paaudzes, tehnoloģijas un dizaina valodas nepārtraukti mainās. Pircējus visvairāk sajūsmina jaunumi – nākamās paaudzes modeļi –, kas pārdošanas rādītājos nereti pārspēj esošo versiju. Bet vai tiešām jaunās paaudzes modeļi vienmēr ir labāki par to priekštečiem? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti