Autotransporta direkcija ir izsludinājusi iepirkumu deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu iegādei, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijas pārstāvji.
Plānots, ka jaunie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026.gada beigām un kursēs līnijā Bolderāja-Sigulda.
Informācija par iepirkuma pirmo kārtu ir publicēta Eiropas Savienības (ES) oficiālajā Vēstnesī.
Pretendenti pieteikumus var iesniegt līdz šā gada 31.maijam.
Pirmajā iepirkumu kārtā paredzēts atlasīt kandidātus, kas varētu nodrošināt deviņu jaunu bateriju vilcienu piegādi. Savukārt detalizētas sarunas par iepirkuma cenu un citiem apstākļiem, kas var ietekmēt vilcienu piegādi, notiks otrajā iepirkuma kārtā. Plānots, ka otrā iepirkumu kārta tiks izsludināta rudenī.
Finansējums vismaz septiņu vilcienu iegādei tiks piesaistīts no Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, bet divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no ES fondu 2021.-2027.gada finansējuma, tostarp Kohēzijas fonda finansējuma.
Plānots, ka tiks iegādāti deviņi bateriju vilcieni, tomēr iepirkuma dokumentācijā paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju atrašanas gadījumā palielināt iegādājamo vilcienu skaitu vēl līdz septiņiem jauniem vilcieniem.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) norāda, ka jauni un mūsdienīgi vilcieni nepieciešami gan elektrificētajās, gan neelektrificētajās līnijās, lai stiprinātu dzelzceļu kā sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu.
Viņš arī pauž, ka, attīstot un pilnveidojot vilcienu satiksmi Rīgā un Pierīgā, tiks uzlabots sabiedriskā transporta ātrums un ērtums, kas ir būtisks faktors, lai iedzīvotāji biežāk izvēlētos ar to pārvietoties.
"Jaunos elektrovilcienus sagaidīsim satiksmē šogad. Bateriju vilcienus varēs izmantot neelektrificētajās līnijās. Šādu vilcienu priekšrocība ir videi draudzīga tehnoloģija ar ļoti zemu trokšņa līmeni - bateriju vilcieni ir klusāki, līdz ar to arī draudzīgāki pasažieriem, kā arī iedzīvotājiem, kuri dzīvo dzelzceļa sliežu tuvumā," skaidro satiksmes ministrs.
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš iepriekš intervijā aģentūrai LETA sacīja, ka deviņu bateriju vilcienu iegāde orientējoši varētu izmaksāt 75-76 miljonus eiro. Projekts paredz deviņu vilcienu sastāvu iegādi ar 200 līdz 240 pasažieru sēdvietu ietilpību.
"Finansējums ir paredzēts tikai ritošā sastāva iegādei. Tas nozīmē, ka infrastruktūrai un uzturēšanai būs jāparedz valsts finansējums. Iecerēts ir, ka pirmie bateriju vilcieni pa Latvijas sliedēm sāks kursēt 2026.gadā," teica Autotransporta direkcijas vadītājs.
Sākotnēji ir plānots, ka šie sastāvi tiks izmantoti līnijā Bolderāja-Sigulda. Bateriju vilcieni kalpotu Rīgas un Pierīgas areālā. Savukārt daļu dīzeļvilcienu, kuri pašlaik apkalpo Siguldas līniju, varētu novirzīt uz citām līnijām.
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
Paskat ko okupanti ir izdarījuši ar RVR - nav ne rūpnīcas, ne vilcienu, ne darba vietu...