Visi komentāri - VARAM pārmet Austrumu maģistrāles projekta kavēšanos; Rīgas dome kritikai nepiekrīt

VARAM pārmet Austrumu maģistrāles projekta kavēšanos; Rīgas dome kritikai nepiekrīt 1

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 29.maijs 2022 8:36

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) pārmet Rīgas pašvaldībai Austrumu maģistrāles projekta īstenošanas kavēšanos, savukārt pašvaldība šos pārmetumus noraida.

Kā aģentūru LETA informēja VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļa, atbalsta programmā Covid-19 ekonomisko seku mazināšanai Rīgas valstspilsētas pašvaldībai 2021.gada jūnijā piešķirts kopējais valsts budžeta finansējums nepilnu 23,6 miljonu eiro apmērā Rīgas Austrumu maģistrāles posma izbūvei, taču pašlaik apgūti nedaudz vairāk nekā 10% no kopējās investīciju projekta finansējuma summas.

Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VRAA) esot izvērtējusi Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) iesniegto projekta "Austrumu maģistrāles posma "Ieriķu - Vietalvas iela" 2. kārtas izbūve (posms no Staiceles ielas līdz Vietalvas ielai)" pārskatu par 2022.gada 1. ceturksni un tam pievienotos izdevumu pamatojošos dokumentus.

VRAA norādot, ka kopējais apgūtais investīciju projekta finansējums līdz 2022.gada 1.aprīlim ir 3 018 380,87 eiro, kas esot tikai 10,87% no kopējās investīciju projekta finansējuma summas. Investīciju projekts pilnībā īstenojams līdz šī gada beigām, sasniedzot investīciju projekta mērķi un neradot nepieciešamību pēc papildu valsts budžeta līdzekļiem investīciju projektam turpmākajos gados.

Ar būvuzņēmēju noslēgtais līgums nosakot, ka darbi jāveic ne ilgāk kā 24 mēnešus, skaitot no būvdarbu uzsākšanas dienas. Šāds finansējuma apguves process radot risku, ka investīciju projekts varētu netikt īstenots noteiktajā laikā un netiktu apgūts piešķirtais finansējums. 

VRAA uzsver, ka Rīgas domes Satiksmes departamenta sagatavotās atbildes nesniedzot skaidru apliecinājumu, ka līdz gada beigām tiks sasniegti investīciju projektā paredzētie mērķi, veikti būvdarbi un maksājumi būvniecības pakalpojumu sniedzējam atbilstoši projektā paredzētajam. 

Ņemot vērā konstatēto, visas veiktās izmaksas varētu tikt uzskatītas par neatbilstoši veiktām un saņemtais valsts budžeta finansējums atmaksājams pilnā apmērā.

VRAA esot informējusi Rīgas mēru Mārtiņu Staķi (PP) par konstatētajiem riskiem un aicina Rīgas pilsētas pašvaldību nekavējoties iesniegt darbu apguves laika grafiku un informāciju, kā ir plānots apgūt finansējumu un sasniegt investīciju projekta mērķus līdz šī gada beigām atbilstoši noslēgtajiem būvdarbu līgumiem.

Kā aģentūrai LETA pauda Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV), viņš cer, ka šis paziņojums no VARAM puses nav politiski motivēts. 

Saskaņā ar pašvaldības rīcībā esošo informāciju, aprīļa beigās izpildes aktos tika fiksēti 22,5% projekta izpildes. Savukārt uz šodienu tie jau esot aptuveni 30%, nevis 10%, kā norāda VARAM. Aptuveni pēc nedēļas paveikto darbu apjoms būšot zināms precīzi.

Ķirsis pauda prieku, ka VARAM trīs mēnešus pēc kara, saskatījusi riskus būvniecības projektu izpildē. Pašvaldība šos riskus saskatījusi jau nākamajā dienā pēc kara sākuma Ukrainā. Ķirsis atzina, ka būvniecībā ir vērojamas problēmas gan būvmateriālu sagādē, gan izmaksu sadārdzinājums un tie esot izaicinājumi, ar kuriem cīnās ne tikai Rīgas domes un tās nolīgtie būvnieki, bet ar to saskaras visos būvniecības projektos.

Kā ziņots, Austrumu maģistrāles būvniecības pirmās kārtas izmaksas ir 37 873 020 eiro, bet otrās kārtas izmaksas - 27 759 471 eiro.
 

 
Visi komentāri
 
Fkc 30.maijs 2022 9:41
0 0 Atbildēt

Ja RD un Staķim kaut kas nepatīk, lai brauc pie Putlera, pasedēs pagrabā

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) 1

12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas. Lasīt vairāk

 

Vai tik daudz ir labi? - šoferi pārvērš auto par "Ziemassvētku eglītēm" (+ FOTO) 21

Kokapstrādes bizness nerimst arī naktīs, tādēļ šoferi aprīko savus kravas auto ar papildu gaismām. Jautājums - vai tik daudz papildlukturu nav pārspīlējums un vai tik liels "gaismekļu" atbilst noteikumiem. Lasīt vairāk

 

Ķīnas Sany plāno pārdot savus elektriskos tālsatiksmes kraviniekus Eiropā 20

Ķīnas kravas automobiļu un būvniecības tehnikas ražotājs Sany 2026. gadā plāno uzsākt elektriskā vilcēja e263 piegādes Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Baltijas valstis kopīgi paraksta 1,8 miljardu eiro līgumu par “Rail Baltica” elektrifikāciju (+ VIDEO) 4

Viļņā parakstīts Baltijas valstu kopīgs gandrīz 1,8 miljardu eiro vērts līgums par dzelzceļa projekta “Rail Baltica” elektrifikāciju. Atšķirībā no, piemēram, dzelzceļa būvniecības, kur trīs Baltijas valstis rīkojas katra atsevišķi, elektrifikācijas līgums ir kopīgs Latvijai, Lietuvai un Igaunijai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti