Visi komentāri - Elektroauto uzlādes staciju Latvijā ir par daudz, uzskata "Virši-A"

Elektroauto uzlādes staciju Latvijā ir par daudz, uzskata "Virši-A" 24

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.oktobris 2022 10:58

Elektroauto uzlādes tirgus šobrīd ir piesātināts un, ņemot vērā mazo elektroauto skaitu, tuvāko gadu laikā tirgus būs īslaicīgi pārsātināts ar uzlādes stacijām, intervijā aģentūrai LETA sacīja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība.

Viņš norādīja, ka "Virši-A" elektroauto uzlādes tīklā plāno investēt divus miljonus eiro. Projekta pirmajā posmā plānots elektrouzlādes tīklu attīstīt 20 stacijās, uzstādot uzlādes stacijas ar jaudu 150 kilovatu (kW).

Vība stāstīja, ka uzlādes tīkla attīstība būs tuvākā gada vai divu fokuss. Stacijas lielākoties būs galveno autoceļu tuvumā, kur transporta plūsma ir vislielākā, un arī lielākajās Latvijas pilsētās.

Savukārt nedaudz tālākā nākotnē "Virši-A" uzlādes stacijas varētu izvietot arī ārpus savu degvielas uzpildes staciju tīkla, piemēram, pie veikalu tīkliem vai kādiem citiem objektiem ar intensīvu satiksmi tuvumā.

"Ir skaidrs, ka vieglais automašīnu segments pakāpeniski virzīsies uz zaļo enerģiju un elektrība vieglajam segmentam ir visloģiskākais risinājums. Jāmin gan, ka pašlaik Latvijas tirgū ir apmēram 3000 elektroauto no kupumā apmēram 700 000 vieglo automašīnu. Tas nozīmē, ka elektroauto šobrīd ir aptuveni 0,4% no kopējā tirgus," teica Vība, piebilstot, ka pagaidām šī tirgus daļa ir ļoti neliela. 

Vība arī pauda pārliecību, ka potenciāls šim segmentam ir liels un tāpēc, domājot ilgtermiņā, no biznesa loģikas ir pamatoti infrastruktūru veidot jau tagad.

Pēc "Virši-A" vadītāja teiktā, prognozēts, ka līdz 2030.gadam Latvijā varētu būt ap 60 000 elektroauto. "Tas joprojām būs zem 10% no kopējā tirgus, bet tas ir apjoms, ar kuru veidot biznesu," skaidroja Vība.

Jautāts, vai nebiedē konkurence šajā segmentā, Vība teica, ka tirgus šobrīd ir piesātināts. Viņš arī pauda pārliecību, ka gada divu laikā tirgus būs arī īslaicīgi pārsātināts ar uzlādes stacijām, ņemot vērā mazo elektroauto skaitu. 

"Tas gan ir jautājums par ilgtermiņu. Galvenie plusi, ko mēs redzam savā pusē attiecībā pret konkurentiem, ir tieši ātrās, ultra ātrās uzlādes iespējas," skaidroja "Virši-A" valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka otrs lielais pluss ir tas, ka "Virši-A" uzlādes stacijas primāri atradīsies pie esošajām degvielas uzpildes stacijām, kas nozīmē klientam papildu pakalpojumus.

 
Visi komentāri
 
Virsis 27.oktobris 2022 11:09
0 1 Atbildēt

Jā, vajadzētu nolobēt lādētavu skaita ierobežošanu. Lai lohi nedomā ka dzīvo paakā, kur var uzlādēt savu braucošo tosteri ik pēc 40km.

:-) 27.oktobris 2022 11:34
1 0 Atbildēt

Nu gan samuldējās! Piemēram Jelgavā dienas laikā publiskās uzlādes stacijas ir aizņemtas, jeb uzlādes iespējas ļoti ierobežotas!

DirsisA 27.oktobris 2022 11:41
4 0 Atbildēt

Drīzāk šis raksts ir jātulko, ka par maz ir elektroauto

rt 27.oktobris 2022 11:58
2 0 Atbildēt

Cik ir novērots, tad elektrouzlādes stacijas bieži tiek izmantotas kā haļavnās stāvvietas. Piesprauž auto un atstāj uz visu dienu.

Jūrmalnieks 27.oktobris 2022 12:24
1 0 Atbildēt

Neteiktu, ka ir par maz, bet kā jau parasti, tīkls ir slikti izplānots. Jeb štepseļi ir salikti kartē ik pēc 'videjiem x km' ko elektro var izspiest uz galvanajiem autoceļiem un tas viss strādā 'teorētiski', bet kā zinām, teorija ir tālu no praktiskās patiesās dzīves.

Nesaprotu, kapēc jau no sākta gala nevarēja štepseļu tīklu veidot galveno DUS ietvaros(circle, neste, virši), kur ir infrastruktūra, cilveks varēs kafiju paņemt u.t.t. ok moš jaudīgakus vadus pa esosajām elektro gofrām ievelk un viss.

Nevis taisa un velk pilnīgi no nulles, nejauši izvēlētos punktos, ceļmalā, kur citas infrastruktūras nav tupa sēdi savā mobīlī un gaidi pāris stundas.

rt 27.oktobris 2022 12:34
2 0 Atbildēt

Pareizi arī dara! Degvielas uzpildes stacijas ir normāliem cilvēkiem - uzpildīji, pariji un brauc tālāk. Tur nafig nevajag šitos elektriskos stundiniekus, kuri mākslīgi veidos rindas un COVID laikā tusēs vaikala telpā lai sildītos kamēr auto lādējās. Jo ladējoties salonu nevar sildīt.

Freijers 27.oktobris 2022 13:35
0 0 Atbildēt

Es pieļauju, ka elektriskā tīkla jaudas kartses nesapas ar DUSu atrašanās vietām, tādēļ tas tā nav...OK pa štepselītim jau var, bet reāli tas ir par maz, vismaz 2/3 lādēšanas vietām būtu katrā šādā punktā jābūt...

Protams es nerunāju par staciju piemēram Virešos, kur štepselis ir, bet neesmu nekad redzējis tur kādu lādējamies...

reku 27.oktobris 2022 13:41
0 0 Atbildēt

Naker tie kapijas strēbēji vajadzīgi DUSos? Jau tagad kad jātiek kabīnē ar flīžu grīdu, bieži vien ir jāgaida uz kādu hotdogu rijēju kas ieslēdzies un nespējot izspiest to maizes pikuci, dragā Candy Crush ar skaņu.

Laimis 27.oktobris 2022 13:28
0 0 Atbildēt

Visizdevīgāk ir braukt uz gāzi, šo uzpildes staciju skaits jāpalielina. Elektroauto ir ne tikai dārgāks pie iegādes, bet arī patēriņam naudas ziņā stāv blakus dīzelim.

. 27.oktobris 2022 13:41
0 1 Atbildēt

Gāzes cena patreiz ir tik nedraudzīga, ka dažas katlu mājas jau sāk pāriet uz dīzeļa kurināšanu.

Propāns 27.oktobris 2022 13:53
0 0 Atbildēt

Tu taču nejauc sašķidrināto naftas gāzi (LPG), kura tiek tirgota dažreiz zem pašizmaksas un spiesta mašīnās, ar krievu dabasgāzi (CNG)?

. 27.oktobris 2022 14:02
0 1 Atbildēt

Es rakstu par to gāzi, kas nāk pa LG cauruli uz apkures katlu un plīti, un kuru ar sūkni var iespiest auto gāzes balonā.

ZZZZ 27.oktobris 2022 17:12
0 0 Atbildēt

Kur patreiz var uzlādēt tā teikt pa brīvo? Novēroju, ka šur un tur viņas īslaicīgi nedarbojās...Laikam negrib vairs tos kw dāvināt tiem veikalinga apmeklētājiem

Lietotājs 27.oktobris 2022 18:21
0 1 Atbildēt

Varbūt iAuto nevajadzētu neko rakstīt par elektriskajiem auto, principa pēc, jo te taču tusē galvenokārt pārliecināti benzīn (dīzeļ) galvas.

Komentāros var redzēt ka cilvēki savos komentāros ir tālu no tā, ko piedzīvo elektrisko auto lietotāji - katram sava pasaulīte.

es 27.oktobris 2022 18:26
2 0 Atbildēt

Nu tad pastāsti, kā notiek elektroauto īpašnieka brauciens no Rīgas uz Daugavpili un atpakaļ! Vai to var veikt atvēlētajās 8 dienas darba stundās? Cikos iepriekšējā dienā jāsāk lādēt, cikos no rīta jāizbrauc, vai var braukt nečakarējot braukšanu citiem un komforta temperatūrā? Kāds ir dienas plāns?

ZZZZ 27.oktobris 2022 19:05
0 4 Atbildēt

Tādiem braucieniem ir domāta viesnīca Otrā dienā atpūties un izgulējies vari doties atpakaļ.

es 27.oktobris 2022 19:08
0 0 Atbildēt

Nu re, visa ekonomija uz zaļā domāšana pakaļā! Vienas dienas darbu jādara divās dienās.

ZZZZ 27.oktobris 2022 20:05
0 0 Atbildēt

Apskaties 5.47

Lietotājs 27.oktobris 2022 18:44
1 0 Atbildēt

Re nu, atkal kaut kādas agresijas izpausmes ar domu pierādīt ka elektroauto ir sliktāki par ICE...bet mīļie benzīngalvas, nav jēga karot, katram savs, necentīšos te ar kādu "mērīties ar krāniņu".

Atkārtošu ka šeit ir cita pasaule. Piemērām tā aktualitāte, ka pie Akropoles tagad Teslas lādējās ātri un par velti, šajā portālā ir noklusēta. Tur atkal ir savas intrigas, bet tās ir jau notiek teslistu vidē...

es 27.oktobris 2022 18:47
0 0 Atbildēt

Tātad, viss ir slikti!

Lietotājs 27.oktobris 2022 20:10
1 0 Atbildēt

Nav viss slikti, bet ir citādi

Dzīvot var arī tā, bet, ja nav uzlādes savā mājā, aizmirstiet par EV! Un ar Teslu ir gana daudz vilšanos, vismaz pašreiz.

progress 28.oktobris 2022 10:48
0 0 Atbildēt

Nopērc garāku vadu, un brauc bez strāvas zudumiem neierobežoti tālu, vada garumā, neizmantojot dārgās uzlādes stacijas!

Maksims Ter-Oganesovs 28.oktobris 2022 22:38
0 0 Atbildēt

man šķiet, ka līdz 2035. gadam vajadzētu būt vairāk elektroauto uzlādes stacijas

Jo 29.oktobris 2022 19:32
0 0 Atbildēt

Pareizi būtu, ja uz šosejām būtu iespēja braukt tramvaja režīmā, t.i. gan bez uzlādes, bet tīri no šosejā iebūvētā strāvas avota...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 7

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 18

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

Dzīve ir izaicinājums. Cupra draugiem ikgadējā ballīte (+ VIDEO) 1

6. septembrī Cupra zīmola fani pulcējās ikgadējā Cupra Summit ballītē. Lasīt vairāk

 

Volvo pazaudē riteni (+ VIDEO) 14

Komentārā teikts, ka Volvo tikko izbraucis uz ātrgaitas maģistrāles, tādēļ ātrums bija neliels un nekas nopietns nenotika. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti