Teju 70% iedzīvotāju uzskata, ka būtu jāmazina automašīnu skaits Rīgā un Jūrmalā - iAuto

Teju 70% iedzīvotāju uzskata, ka būtu jāmazina automašīnu skaits Rīgā un Jūrmalā 63

 

Foto: Publicitātes attēls

Bolt | 7.novembris 2022 10:28

Lielākā daļa jeb 69 % automašīnu lietotāju uzskata, ka Rīgā un Jūrmalā ir pārāk daudz automašīnu, liecina Eiropas vadošās transporta platformas "Bolt" sadarbībā ar pētījumu centru SKDS veiktā aptauja.

Gandrīz tikpat daudz Rīgas un Jūrmalas iedzīvotāju (68%) piekrīt, ka pilsētās vajadzētu būt vairāk alternatīvu privatajām automašīnām, piemēram, ērta sabiedriskā transporta sistēma un koplietošanas mobilitātes iespējas.

Jaunākie aptaujas dati rāda, ka 40 % Rīgas un Jūrmalas iedzīvotāju, kuriem ir autovadītāja apliecība visbiežāk brauc vieni, savukārt 38 % mājsaimniecību ir vairāk nekā viena automašīna. Pētījuma autori norāda, ka pilsētu atkarība no automašīnām ir viena no lielākajām problēmām, ar ko saskaras ikviena metropole. Pēdējos aptuveni simts gadus pilsētas ir projektētas tā, lai tās būtu pielāgotas autotransportam, citus pārvietošanās veidus un gājējus atstājot otrajā plānā.

Personīgie auto vēlaizvien ir statusa simbols sabiedrībā, kas ir ērti pieejams, turklāt tas ļauj autovadītājam ātri un patstāvīgi mērot lielus un mazus attālumus. Ar katru desmitgadi visā pasaulē palielinās automašīnu pārdošanas apjomi. Tikmēr “Bolt Drive” aprēķini liecina, ka viens koplietošanas auto var aizstāt vairākas privātās automašīnas – koplietošanas automašīna mēnesī veic 3 līdz 4 reizes lielākus attālumus, salīdzinot ar privāto automašīnu.

“Šī nav pirmā reize, kad skaidri paužam savu pārliecību – pilsētas ir jāveido cilvēkiem, nevis automašīnām. Lai notiktu izmaiņas, katram ir jābūt gatavam mainīt savus paradumus un ir jānodrošina atbilstoša infrastruktūra, kas ļautu koplietošanas rīkiem un citiem transporta veidiem sastādīt lielāku veikto braucienu daļu – neatkarīgi no tā, vai tie ir īsi attālumi, kuriem labākais risinājums ir skrejriteņi un divriteņi, vai garāki attālumi, kuriem noderīga ir kopbraukšana vai automobiļu koplietošana. Aptaujas rezultāti rāda, ka Rīgā un Jūrmalā vēl ir tālu no šiem mērķiem, taču braucienu skaits pilsētā ar mūsu skrejriteņiem un koplietošanas automašīnām aug nevis pa mēnešiem, bet pa dienām,” saka Fēlikss Igaunis, “Bolt Drive” vadītājs Latvijā.

Lielākā daļa braucienu ar privāto auto notiek pilsētas robežās

Pārliecinošs vairākums (72%) respondentu visbiežāk automašīnu izmanto braucieniem pa pilsētu, tādējādi, piedāvājot dažādas mobilitātes alternatīvas, braucienus pilsētā iespējams efektivizēt. Biežāk minētie iemesli, lai atteiktos no braukšanas ar automašīnu pilsētā ir labāks sabiedriskā transporta pārklājums (45%), koplietošanas automašīnu pieejamība par pieņemamu cenu (22%) un augsta mikromobilitātes rīku pieejamība (11%), piemēram, koplietošanas skrejriteņi un  e-velosipēdi.

Automašīnu samazināšana uz ielām radītu videi draudzīgākas pilsētu teritorijas, kas nodrošinātu labāku dzīves pieredzi cilvēkiem, kuri tajās dzīvo. Tas nozīmē mazāk negadījumu, mazāk laika, kas pavadīts sastrēgumos, mazāk emisiju un tīrāku gaisu.

Veicinot koplietošanas automašīnu infrastruktūru un sekmējot to pieejmaību, septembra beigās “Bolt” uzsāka automašīnu koplietošanas “Bolt Drive” pakalpojuma sniegšanu Rīgā un Jūrmalā. Automašīnas ir iespēja iznomāt, izmantojot “Bolt” lietotni, kas klientiem ļauj kartē redzēt sev tuvākos transportlīdzekļus un rezervēt sev vēlamo. Rīga un Jūrmala ir otrā un trešā pilsēta Eiropā, kurās ir pieejams “Bolt Drive”. Automašīnu koplietošana ir daļa no “Bolt” mobilitātes piedāvāto rīku klāsta, lai palīdzētu pilsētām pārorientēties no privātajām automašīnām uz ilgtspējīgām alternatīvām. Uzņēmums Latvijā jau piedāvā kopbraukšanas un elektrisko skrejriteņu nomas pakalpojumus.

“Bolt” vienmēr ir svarīga drošība, tāpēc uzņēmums pastāvīgi atgādina lietotājiem ievērot ceļu satiksmes noteikumus, kā arī “Bolt Drive” noteikumus un nosacījumus. Lai atturētu no bezatbildīgas braukšanas, uzņēmums arī uzrauga braukšanas ātrumu un izsūta brīdinājumus.

Par pētījumu

“Bolt” Sadarbībā ar pētījumu centru SKDS šī gada septembrī tika aptaujāti 775 Rīgas un Jūrmalas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 75 gadiem, kuriem ir autovadītāja apliecība.

 
63 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
asd 7.novembris 2022 14:20
31 1 Atbildēt

Izvākt no centra visas valsts/pašvaldības iestādes, lielās slimnīcas, valsts/pašvaldību/banku klientu apkalpošanas centrus. Tas varētu būt lētākais risinājums.

Pa dārgo un skaisto - metro/virszemes tramvajs.

Kratīties ar autobusu no Juglas līdz Ziepniekkalnam 1,5h, tas nav prāta darbs.

Janka 7.novembris 2022 14:50
28 0 Atbildēt

Ir jārada konkurētspējīgas darba vietas arī ārpus Rīgas.

Patlaban puse Latvija strādā/dzīvo Rīgā-pierīgā un tad protams, ka nabaga Rīgas vecās ielas, nespēj šo kvantumu apstrādāt.

IT Nozarē piemeram nedz Jelgavā, nedz tukumā, nedz Jūrmalā, nedz Ogrē vai Cēsīs nav normālu darbu(pa min. algu sēdēt datorremonu salonā vai būt mob.operatoru konsultants salonā, nav normāls darbs), tikai Rīgā ir kādas nopietnas vakances. Tad pievienojas parejās nozares un nu lūk arī rezultāts....

Automašīna 7.novembris 2022 12:03
20 1 Atbildēt

Es uzskatu, ka jāmazina cilvēku skaits Rīgā. Nu kāpēc jāsadzen visus vienā vietā kā siļķes mucā, ja Latvijā ir ļoti zems apdzīvotības blīvums. Nu kāpēc visas iestādes ir Rīgā? Kāpēc nevar Saeima būt Liepājā, Ministru kabinets Daugavpilī, bet Ministrijas izmētātas pa citām pilsētām?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 7

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 

Baltijas valstis kopīgi paraksta 1,8 miljardu eiro līgumu par “Rail Baltica” elektrifikāciju (+ VIDEO) 2

Viļņā parakstīts Baltijas valstu kopīgs gandrīz 1,8 miljardu eiro vērts līgums par dzelzceļa projekta “Rail Baltica” elektrifikāciju. Atšķirībā no, piemēram, dzelzceļa būvniecības, kur trīs Baltijas valstis rīkojas katra atsevišķi, elektrifikācijas līgums ir kopīgs Latvijai, Lietuvai un Igaunijai. Lasīt vairāk

 

ASV atsauc gandrīz 95 000 Toyota, Subaru un Lexus elektromobiļu 5

Visiem elektromobiļiem pamatā Toyota eTNGA platforma, visus var piemeklēt likstas, kas saistītas ar apsildes sistēmu. Lasīt vairāk

 

Tas nav Bugatti - putekļu sūcēju ražotājs piesaka savu pirmo hiperauto 9

Putekļu sūcēju, zāles pļaušanas robotu un citu elektronisko ierīču ražotājs, Ķīnas uzņēmums Dreame Technology, paziņojis par nodomu startēt arī autobūves nozarē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti