Visi komentāri - Vadītāja apliecību par ātruma pārsniegšanu plāno atņemt atkārtotiem CSN pārkāpējiem

Vadītāja apliecību par ātruma pārsniegšanu plāno atņemt atkārtotiem CSN pārkāpējiem 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.decembris 2022 12:15

Rosinātais transportlīdzekļa vadītāja tiesību izmantošanas aizliegums, pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu virs 31 kilometru stundā (km/h), primāri attiektos uz personām, kas izdarījušas ceļu satiksmes noteikumu (CSN) pārkāpumus vairākkārt, aģentūrai LETA atzina Valsts policijā.

9.decembrī Ceļu satiksmes drošības padomē izskanējušais priekšlikums par grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, paredzot tiesību atņemšanu transportlīdzekļa vadītājiem, kuri pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu par vairāk nekā 31 km/h, raisījis dažādus viedokļus sabiedrībā, kā arī šķietamu ideju, ka transportlīdzekļa vadīšanas tiesības tiks atņemtas ikvienam vadītājam, kas pārsniegs minēto ātrumu.

Precizējot izskanējušo informāciju, policijā norādīja, ka šie iespējamie grozījumi, kas aizvien vēl ir tikai projekts, paredzētu, ka autovadītāja tiesību izmantošanas aizliegums uz noteiktu laiku būtu kā papildu soda mērs, un primāri attiektos tieši uz personām, kurām jau iepriekš ir fiksēti būtiski atkārtoti CSN pārkāpumi.

Proti, policists, apturot atļautā braukšanas ātruma pārkāpēju, izvērtēs gan pārkāpēja, gan pārkāpuma raksturojošos apstākļus, kā arī atkarībā no pārkāpuma izdarīšanas vietas varētu piemērot atbilstošāko sodu.

Veicot šādus grozījumus Ceļu satiksmes likumā, par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 31 km/h tiktu nodrošināta iespēja piemērot tiesību izmantošanas aizliegumu uz trīs mēnešiem.

Neskatoties uz to, ka jau patlaban paredzēta atbildība par ātruma pārsniegšanu virs 30 km/h, statistika liecina, ka tā ir nepietiekama, lai uzlabotu to autovadītāju uzvedību ceļu satiksmē, kuri atkārtoti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, tādējādi pakļaujot lielam riskam gan savu, gan apkārtējo satiksmes dalībnieku dzīvību.

"Ceļu satiksmes drošība skar ikvienu satiksmes dalībnieku neatkarīgi no tā statusa, taču jāatzīst, ka aizvien ir daudz tādu transportlīdzekļu vadītāju, kuri turpina rupji pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus. Policijas ieskatā šā brīža situācija ceļu satiksmes drošības jomā attiecībā pret transportlīdzekļu vadītāju izdarītajiem pārkāpumiem ir neapmierinoša. Lai veicinātu vadītāju ceļu satiksmes noteikto prasību ievērošanu, policija un Iekšlietu ministrija uzskata, ka ir jāveic izmaiņas administratīvo sodu sistēmā," norādījis VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis.

Tāpat administratīvās atbildības likumā patlaban ir izslēgta soda apmēra noteikšana atkarībā no tā, vai pārkāpums ir izdarīts pirmo reizi vai atkārtoti. Līdz ar to policija pārskatīja jau esošo sodu sistēmu par atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem un attiecīgi tika izstrādāts likuma grozījumu projekts, kas paredz, ka personām, kuras noteiktā laikā atkārtoti pārkāpj CNS, pie pārkāpuma izdarīšanas atkārtotības varētu palielināt sankciju un nodrošināt soda individualizāciju.

Papildinot iepriekšminēto, šāds piedāvājums iespējamiem grozījumiem Ceļu satiksmes likumā balstīts uz iegūtiem faktiem Valsts policijas 2020.gada pētījumā, kā 2021.gada Eiropas Parlamenta (EP) ziņojumā par Eiropas Savienības ceļu satiksmes drošības politiku. EP cita starpā ir aicinājis dalībvalstis piemērot stingrus sodus, lai atturētu no ātruma pārsniegšanas.

Tāpat Pasaules Veselības organizācijas publikācijā "10 Facts about road safety" (10 fakti par ceļu drošību) ir būtiski izceļams fakts, ka, palielinoties vidējam ātrumam, palielinās arī ceļu satiksmes negadījumu risks un to seku smagums, tajā skaitā cietušo un bojāgājušo skaits. 

Nosakot ceļu satiksmes smaguma pakāpi, secināts, ka cēloniskā sakarā tā ir tieši saistīta ar ātrumu. Līdz ar  vidējā ātruma palielināšanos 1% apmērā par 4% palielinās arī letālu negadījumu risks.

Piemēram, ceļu satiksmes negadījumā mazaizsargātākajam ceļu satiksmes dalībniekam - gājējam, kuru notriec vieglā automašīna ar ātrumu 65 km/h, ir vairāk nekā četras reizes lielāks bojāejas risks nekā tad, ja šī vieglā automašīna brauktu ar ātrumu 50 km/h.

2020.gadā Valsts policija veica pētījumu par atkārtotiem ātruma pārkāpumiem ceļu satiksmē. Pētījuma rezultātā tika iegūti dati par 592 personām, kuras laika periodā no 2019.gada jūnija līdz 2020.gada maijam ir vismaz divas reizes pārkāpušas atļauto braukšanas ātrumu vairāk par 31 km/h.

Tāpat 2021.gadā Valsts policija veica pētījumu par iepriekš atlasītām 592 personām, lai iegūtu datus par to, vai gada laikā pārkāpēju uzvedība uz ceļa ir mainījusies, vai personas turpina smagi pārkāpt atļauto braukšanas ātrumu, vai šīm personām ir arī citi ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi.

Gada laikā 11% jeb 64 personām no visas izlases ir iestājies liegums vadīt transportlīdzekli, no tiem 14% jeb deviņos gadījumos liegums iestājies atļautā braukšanas ātruma pārkāpumu dēļ. Kopumā gada laikā no 592 personām 56% vadītāju tāpat kā iepriekšējā periodā turpināja pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus.

Analizējot tieši ātrum pārkāpējus, no 330 personām, kuras pārkāpušas ceļu satiksmes noteikumus, atļauto braukšanas ātrumu gada laikā ir pārkāpuši 77% vadītāju. No visas izlases grupas ātruma pārkāpēji veido 41%. Kopumā minētās 254 personas ir pārkāpušas atļauto braukšanas ātrumu 404 reizes.

Savukārt atļauto braukšanas ātrumu virs 31 km/h ir pārkāpuši 46% no visiem ātruma pārkāpējiem, kuri kopumā atļauto braukšanas ātrumu virs 31 km/h pārkāpuši 136 reizes. Vēl 16% pārkāpuši atļauto braukšanas ātrumu divas reizes, un viena persona - trīs reizes.

Toreiz secināts, ka 20% no visas izlases nav mainījuši savus ieradumus un turpina smagi pārkāpt atļauto braukšanas ātrumu. Turklāt kopā gada laikā vadītāji no pētāmās grupas ir iekļuvuši 67 ceļu satiksmes negadījumos.

 
Visi komentāri
 
WALA 20.decembris 2022 13:03
4 2 Atbildēt

Varbūt pagaidam vēl kādas pāris nedēļas, lai beidzot tas viedoklis arī smadzenēs labāk iesēžas VP vadībai un nav jārausta valoda nesaprotot ko pats prezentē ...

Bet vispār dīvaini, ja reizi lielie pārkapēji turpina braukt tāpat, tad jau acīmredzot avārijās pārlieku nav iekļuvuši ... un tad atkal jautājums par to vai tam ir reāls sakars ar satiksmes drošību .... jo cēloniskās sakarības kas šeit minētas negadījumu kontekstā ir izrautas no kaut kāda WHO pētījuma, kuram ar LV ceļu stiksmes reālo situāciju ir 0.01% sakara ...

MMX 20.decembris 2022 13:35
4 1 Atbildēt

Mums ir darbojoša soda punktu sistēma, kurā par +31 var noraut vismaz 2 soda punktus. Attiecīgi jau pie esošās sistēmas pēc 8 pārkāpumiem tiek zaudētas tiesības, kas nozīmē, ka VP šobrīd vienkārši mēģina iziet no situācijas. Valstī jau ir esoša sistēma, kas soda vairākkārtējus pārkāpējus, un vienīgais iemesls kāpēc šī sistēma nedarbojas ir policistu trūkums.

uupis 20.decembris 2022 14:29
1 3 Atbildēt

Nu tās ir sekas kad par pārkāpumu nesoda.

+10 pārkāpuma ignorēšana tagad ir pārvērtusies par +30.

Būtu sodi jau no PIRMĀ km/h pārkāpuma, tad būtu mazāk +30 pārkāpēju!

Jā un jārosina atgriezt fotoradarus Dzīvojamā zonā, citādāk pilns ar dauņiem, kuri brauc virsū gājējiem!

MMX 20.decembris 2022 15:05
3 1 Atbildēt

1) Kas sodīs jau pie +1? Neesošie policisti? Fotoradari, par kuru kļūdas procentu vēl kādu laiku atpakaļ bija lielas diskusijas?

2) Kā paliek ar iekārtu precizitāti, spidometra kļūdām utt. sodot pie +1? Policijai radars strādā ar precizitāti +-0,5km/h pie 90km/h jebkuros laika apstākļos?

3) Vai tiešām ir ticība, ka sods pie +1 ietekmēs tos, kas tik bieži brauc uz +30, ka pat pie jau tā mazā policistu skaita, vienalga pamanās uzrauties?

Par radariem dzīvojamajā zonā man iebildumu nav, manis pēc, bet +30 ir tīri policijas trūkuma radīta problēma. Būs policisti uz tām ielām, tad arī brauks tauta uz 85-90, nebūs policistu uz ielām - attiecīgi brauks pēc sajūtām. Jebkurš likums iegūst spēku tad, kad ir resursi tā izpildei, likums bez izpildes ir tikai vadlīnija. Attiecīgi pie krītoša policistu skaita uz ielām varēs likt kaut 70 uz šosejām un ņemt tiesības nost jau pie +1, bet tas neko neizteiks, ja uz 1000km ceļa ir viena ekipāža. Vienu lohu noraus malā, kamēr tam kārtos papīrus, tikmēr pārējie brauc cik grib.

uupis 21.decembris 2022 11:59
0 0 Atbildēt

90-ajos varēja sodīt par 95 km/h, tagad nevar?

Kas ir mainījies? 90-ajos ar ISKRU nomērīja, pieplusoja kļūdu un še - maksā soda kvīti! Kas tagad ir savādāk? Tagad par +10 nav paredzēts naudas sods un visiem ir pajāt, brauc ar +30, tāpat pieķers tikai reto braucēju!

MMX 21.decembris 2022 15:07
0 0 Atbildēt

90-tajos vispār varēja darīt ļoti daudz dažādas maģiskas lietas, kuras mūsdienu reālijās vairs nav iespējamas. Arī publika tolaik bija vienkāršāka un saņemot sodu par 95 nesāka prasīt policistam lai uzrāda ISKRAs precizitātes sertifikātu vai video no policijas mašīnas ar tekstu lai policists pierāda, ka tieši konkrētajam braucējam bija 95. Mūsdienu apstākļos sākot sodīt pie tā paša +1 tiesas principā aizrītos ar pārsūdzības lietām jau pirmajā nedēļā, attiecīgi neviens ar tādām muļķībām nenodarbojas arī pārējā pasaulē un piecieš to +10.

Piemēram Francijā ir pieņemts, ka policijas radars mērot ātrumu līdz 90km/h var kļūdīties par 5km/h, kam piemetot kaut kādu teorētisko spidometra kļūdu jau rodas tie maģiskie +10, līdz kam ne pie mums ne citur pasaulē īpaši nesoda.

Tā teikt valsts, zinot, ka tavs auto var braukt stipri virs tiem 90km/h, tā vietā lai paceltu ātruma ierobežojumu līdz 100km/h, sāk sodīt tikai aiz 90+10, jo virs tā ātruma principā tu jau tiešām pārsniedz gan 90km/h, gan 100km/h. Valsts savā gudrībā uzskata, ka pilsonis vidējais tāpat pārkāps, līdz ar to ja tie +10 nerada reālu satiksmes bīstamību, tad valsts ir gatava to sagremot. Kā panākt lai tauta nepārkāpj? Ielikt visos auto sertificētu ātruma mērītāju un ierobežotāju, bet tas atkal pārkāptu vesalu kaudzi dažādu cilvēktiesību, starptautisko normu, utt. Ar sodiem ierobežot cilvēka dabu nav izdevies nevienai varas sistēmai un ideoloģijai pasaules vēsturē, attiecīgi satiksmē vieglāk uzlikt pārkāpuma griestus, tā teikt lai cilvēkam ir sajūta, ka viņš piepiš sistēmu, vienlaikus nodrošinot minētā cilvēka iekļaušanos sabiedrībā.

uupis 21.decembris 2022 16:54
0 0 Atbildēt
MMX 22.decembris 2022 9:53
0 0 Atbildēt

Ja noskatāmies visu sižetu, tad tur parādās tāds svarīgs fakts, ka tie +4 ir radušies atņemot radara kļūdu no faktiskā fiksētā braukšanas ātruma. Radars fiksēja 78km/h, no tā atņemam 4km/h, kas Igaunijas gadījumā ir radara kļūda un iegūstam 74km/h. Ņemot vērā, ka arī spidometram ir kaut kāda kļūda, tad sievietes reālais braukšanas ātrums bija kaut kur ap 80km/h, kas jau principā lien iekšā tajos mūsu +10.

Izmantojot augstāk minēto matemātiku minimālais solis no kā drīkst legāli sodīt lai dabūtu tos virtuālos +1 ir +5km/h.

Otra svarīga lieta - sižets ir tikai par fotoradariem. Dažs labs menedžeris gada laikā veselus rēķinu palagus salasa gar tiem radariem, un? Ja būs no +1, domā publika, kas brauc uz +30 brauks lēnāk? Es vienkārši nesaprotu šo ticību tam, ka ar plikiem naudas sodiem no fotoradariem kaut kas mainīsies. Tajā pašā Igaunijā bija soda veids, kad noķerot ātruma pārkāpēju policija liek viņam pastāvēt maliņā - ceļmalā nostāvētās 30 minūtes dažam labam pilotam ir dārgākas par tiem 30Eur, ko viņam uzraksta. Audzinot tikai ar naudassodiem rodas uzskats, ka tie 10, 20, 30Eur ir ātruma pārkāpšanas nodeva, attiecīgi tur var kaut no 0km/h likt sodus, jautājumu jau tas nerisinās. Tikai trafarētas policijas esamība uz ceļiem var mainīt situāciju, jo pirmkārt paaugstinās risks noraut kādu advancētu sodu un soda punktus un palielinās risks vispār noraut sodu. Fiksētie fotoradari ir katrā GPS, bet pārvietojamo nav tik daudz lai statistiski no tiem baidītos.

Problēma vispār ar sodīšanu ir tāda, ka sodam jābūt samērīgam un pamatotam, jo ja sodītājs nevar pamatot sodu, un mūsu dienesti to nespēj, jo balstās tikai uz ārzemju datiem, tad pārcenšoties ar sodu lielumu vai sodīšanas soli var iestāties tiesiskais nihilisms, kad tauta ignorē likumus, vai arī sākties protesti, ja vara tomēr spēj tos sodus arī piemērot.

Par tiem pašiem ātrumiem - mums kāds ir veicis pētījumus cik ātri mēs vispār varam braukt pa mūsu ceļiem? Varbūt mums no 90 jāceļ uz 100? Varbūt uz 70? Reāli viss balstās starptautiski pieņemtā praksē un no sērijas "tāpēc ka citi tā dara". Tāpēc lai sāktu raustīt sodu līmeņus vispirms vajadzētu tikt galā ar statistiku par avāriju cēloņiem un pierādīt tai dumjajai tautai, ka tieši +10 nogalina vai arī nē.

uupis 22.decembris 2022 10:01
0 0 Atbildēt

Tātad tu saki ka +10 NAV pārkāpums?

650 20.decembris 2022 15:37
2 0 Atbildēt

Audzināšanu veic tieši cp KLĀTBŪTNE, nevis atsevišķu sileszīdekļu naski iedomātais naudas iekassēšanas algoritms!

Pārkāpums ir JĀAPTUR nekavējoties,tā izdarīšanas brīdī! Nevis jākolekcionē izdarītos pārkāpumus un jāpieļauj arvien jaunus un tikai pēc pus gada (varbūt) tam loham jāpiesūta kādu to nejaušo rēķinu.

Dzīvojamā zonā nekad neviens cp nav redzēts, bet lohi tur nesodīti brauc ar 5kāršu atļauto un labi ja pusmetru gar trepjutelpu kāpnēm!

Ministeri (mums) ir iecelti nevis priekš analītiski profesionāla ikdienas darba vadīšanas un negadījumu PATIESO cēloņu monitorēšanas, bet gan vienkārši dēļ populistiskiem lohu tekstiem!

Pirms 5g tapušais Valsts Kontroles atzinums/par "patieso stāvokli sat droš jomā" ir no pabliskā interneta pazudis ar galiem!

autoUupis 21.decembris 2022 8:19
0 0 Atbildēt

Kas dzimis rāpot, nekad nebrauks ar auto. Vai tev nepielec, ka ja nav tiesību, tad nav ko atņemt! Samaksā sodu par braukšanu bez tiesībām un mauc tālāk! Tas ir lētāk, kā kārtot tiesības! Katrs sētas puišelis to zina!

650 20.decembris 2022 15:26
0 0 Atbildēt

Protam, protttams, Ministeri (mums) ir Klaunu lomā- lai vienudien bārstītu suudus ventilātōrā un otrudien te glumi lavierētu un to iepriekšpiedraudēto lohtextu kaut kā bikli pamīkstinātu.

Katram (uzsveru, KATRAM !) daudzmaz godīgam auto vadītājam (nodokļu/maksātājam, loham/regulārajam) šajās trauksmainajās neziņas bezsaziņas dienās bij jāsajūt tas izpausmēs neierobežotais Varas Koks pie sava (pagaidām treknā) dibenugala.Tas koks tiks stumts arvien dziļāk un nekaunīgāk, tas nu ir skaidrāks/par skaidru.

Bravo, Ministersa Kungs, jo ar Lohiem ir jārunā kā jau ar Lohiem- tāpēc jau viņi/Tevi ievēlēja, ka viņi ir Lohi.Labi gan,ka Tu nēēsi Lohs un ātri vien saprati šo te skarbo dzīves īstenību.

Taču visas šis te Lohjezgas laikā tas tur autobandīts Genādijs (neviena MINISTRA neuzrunāts!) itin mierīgi turpina driftēt/pa!

Jo, viens tāds ar 8ņām kāmerām apkakarinātais 44x66 bi-turbo 4trubu suuds vakar gozējās pie nac biblOtēkas. Aukstumā sildoties,kurināja/nost Lohu iepirkto benzīnu.Tur bij kaut kas Jāsargā, tapc lielā ceļa bandītus/saķert tam nebij laika.Varbūt rīt.Jā.

Opis 21.decembris 2022 8:17
5 0 Atbildēt

Valsts policijas šefs ar to demonstrē Policijas impotenci! Par atkārtotiem pārkāpumiem vācas soda punkti un piemērojas auto vadīšanas tiesību liegums. Policisti nespēj savākt atkārtotību, bet ja savāc, tad nespēj izkontrolēt braukšanu bez tiesībām! Te tak bija video ar jauno CP Tiguan, kad noķer puišeli bez tiesībām, un tālāk brauc meičuks! Puišelim tiesību nav un CP var tikai noplātīt rokas, jo nav ko atņemt, nevar izpildīt sodīšanas plānu, bet zīmē jau jaunu, tiesību atņemšanas plānu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnas Sany plāno pārdot savus elektriskos tālsatiksmes kraviniekus Eiropā 19

Ķīnas kravas automobiļu un būvniecības tehnikas ražotājs Sany 2026. gadā plāno uzsākt elektriskā vilcēja e263 piegādes Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Leapmotor un BYD sastrīdas par Vācijā pārdoto automobiļu skaitu

Strīdus ābols ir Vācijas tirgus un tajā pārdoto automašīnu skaits. Abi uzņēmumi uzskata sevi par līderiem starp Ķīnas ražotājiem, taču vienam no viņiem nebūs taisnība. Lasīt vairāk

 

Krievija un Baltkrievija atkal īsteno “Zapad” manevrus (+ VIDEO) 6

Pirmo reizi kopš pilna mēroga iebrukuma sākšanas Ukrainā, Krievija atkal rīko militārās mācības "Zapad" jeb "Rietumi". Mācības notiek tandēmā ar Baltkrieviju, kuras teritorijā norisināsies liela daļa manevru. NATO austrumu flanga valstis jau spērušas soļus, lai šajā periodā par drošību rūpētos īpaši. Piemēram, Polija pirms "Zapad" oficiālā sākuma slēdza robežu ar Baltkrieviju. Lasīt vairāk

 

Hibrīds ar 200 Zs un sporta režīmu - Honda Prelude atgriežas pēc 25 gadu prombūtnes 8

Savulaik populārā kupeja atkal būs redzama Eiropas ceļos, jo 2026. gadā Honda uzsāk tās pārdošanu arī mūsu kontinentā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti