Visi komentāri - Kulbergs: Vienotu auto servisu sertificēšanas kritēriju trūkuma dēļ Latvijas budžets ik gadu zaudē 154 miljonus eiro

Kulbergs: Vienotu auto servisu sertificēšanas kritēriju trūkuma dēļ Latvijas budžets ik gadu zaudē 154 miljonus eiro 19

 
Nozare.lv | 22.februāris 2023 12:49

Latvijā nepieciešams izstrādāt vienotus darba kritērijus auto servisu sertificēšanai, lai valsts budžets ik gadu nezaudētu vairāk nekā 154 miljonus eiro, norāda Auto asociācijas vadītājs un Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS).

Viņš pauž, ka šobrīd automašīnu servisiem nav definēti konkrēti kritēriji, līdz ar to Latvijā servisu var izveidot jebkurš.

"Iespējams, šis ir vienīgais reālais risinājums, lai sakārtotu nozari, no kuras Latvijas valsts budžets ik gadu zaudē vairāk nekā 154 miljonus eiro," norāda deputāts.

Kulbergs pauž, ka daudzu gadu garumā nozare ir attīstījusies haotiski, un, vadoties pēc Valsts ieņēmuma dienesta (VID) 2020.gada datiem, 0,4% nozarē strādājošo uzņēmumu nomaksājuši 48% no nozares nodokļiem.

Viņš uzsver, ka ik gadu valsts budžeta plānošanā un pieņemšanā ir jāsaskaras ar nopietniem izaicinājumiem visu nozaru vajadzību segšanai, tomēr līdz šim nav sperti vajadzīgie soļi, lai iekasētu tos līdzekļus, kas iet secen.

"Bez atbilstošas izglītības, negarantējot darba kvalitāti un rezultātu, izmantojot darbaspēku, kas ir ar mieru strādāt bez sociālajām garantijām. Tādējādi darbiniekiem uzņemoties dubultu risku arī nelaimes gadījumu rezultātā," norāda Kubergs, paužot nožēlu, ka desmit gadu laikā, kopš apkopota aktuālā informācija par autoservisu nozarē, nekas nav mainījies.

Viņš skaidro, ka ir trīs veidu automašīnu servisi - tādi, kas strādā oficiāli, tādi, kas cenšas strādāt oficiāli un izdzīvot, un tādi, kas apzināti un principiāli nespēlē pēc noteikumiem.

"Šī brīža tirgus situācija nozarē ir tāda, ka tiem, kas vēlas strādāt oficiāli un sākt biznesu, faktiski izdzīvot ir neiespējami," pauž Kulbergs, piebilstot, ka tikai valstiskā līmenī sakārtojot nozari, ir iespējams samazināt ēnu ekonomikas apmērus nozarē, kā arī samazināt negodīgu konkurenci. 

Kulbergs uzsver, ka tas attiecas arī uz valsts iepirkumiem, kur uz vienādiem nosacījumiem ar godīgiem tirgus dalībniekiem šobrīd startē arī auto servisi, kas "apzog valsti", maksājot darbiniekiem minimālo algu, oficiāli starpību piemaksājot "aploksnē" un norēķinu klientiem pieprasot skaidrā naudā, tādējādi mākslīgi kropļojot tirgu uz pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazinājuma rēķina. "Līdz ar to valsts pati veicina gan negodīgu konkurenci, gan arī ēnu ekonomikas attīstību nozarē," pauž deputāts.

Tāpat Kulbergs uzskata, ka nepieciešama diskusija par risinājumiem nozares sakārtošanai un ir jābūt vienotiem standartiem auto servisiem, kas izstrādāti un tiek kontrolēti valsts institūciju līmenī. Atbilstoši šiem kritērijiem auto servisus varētu sertificēt un tiem servisiem, kas sertifikācijas procedūru neizietu, būtu zināmi ierobežojumi.

Par šo kritēriju izstrādi, nozares uzraudzību un sertifikāciju atbildīga varētu būt Ekonomikas ministrija vai Satiksmes ministrija.
 

 
Visi komentāri
 
WALA 22.februāris 2023 12:58
1 0 Atbildēt

Atbilstoša izglītība vēl negarantē ka būs labs auto remonta meistars, it īpaši ja runājam par auto elektronisko daļu !

Opis 22.februāris 2023 12:59
12 2 Atbildēt

Un kurš to Kulbergu ir sertificējis izteikt viedokli nodokļu jautājumos? Vai Kulbergs ir sertificēts nodokļu konsultants, jeb nesertificēts, pašpasludināts experc?

Vai gadījumā Kulbergam nav interešu konflikts? Vai viņš neizmanto savu deputāta stāvokli Auto dīleru lobēšanai?

MMX 22.februāris 2023 13:02
4 2 Atbildēt

Tauta brauc ar jaunākajiem lūžniem kurus var atļauties, remontē minētos lūžņus pie kaimiņu Vasjas jo nevar atļauties dīlera servisu, bet Kulbergs plāno to visu kaut kādā veidā sertificēt. Vai nu plaisa starp dzīves realitāti un deputātu iedomām jau ir kļuvusi tik liela, ka kungi jau nezin kas uz zemes notiek, vai arī Kulbergs pārstāv auto pacēlāju tirgotājus, jo šādos tempos būs tikai divi ceļi - pirkt pilnīgi jaunu auto vai pirkt pacēlāju un remontēt veco pašam.

BMW 22.februāris 2023 13:03
6 1 Atbildēt

Mums valsts maksā pabalstu malkas iegādei bez čeka! Kāpēc lai ar servisiem būtu citādāk!?

HE 22.februāris 2023 13:19
6 0 Atbildēt

Cool bergs varētu labāk iepazīties ar daža laba autorizētā servisa ''speciālistu'' paveikto. Par kādu kompetenci var runāt ,ja pēc riepu maiņas noskrūvējās ritenis, pēc spuldzītes maiņas TA inspektors jautā pats mainīji ,saku nē biju autorizētajā tur mainīja , inspektors lampa šķībi ielikta jabrauc pārlikt. Labi , ka vēl ir Vasja , Ivars, Andris puišiem rokas un galva vietā, protams baltas flīzītes tur nav un asociācijā arī nav iestājušies.

Sadales tīkls 22.februāris 2023 13:59
11 1 Atbildēt

Vispār Kulbergam taisnība, būs jāvirza likuma grozījumi, ka Dīlera servisos var strādāt tikai ar Augstsprieguma tīkls izsniegtiem sertifikātiem, jo 800V akumulatoru sistēmas jaunajiem EV nav nekāda joka lieta!

Paldies Kulbergam par ideju, varēsim par katru sertifikātu iekasēt pāris štukas! Un tad katru gadu pelnīt uz resertifikāciju.

vietējais 22.februāris 2023 14:34
1 0 Atbildēt

Sertificēto autoservisu strādāt nemācēšanas un pirkstu vicināšanas dēļ valsts zaudē 3x vairāk.

650 22.februāris 2023 14:46
4 0 Atbildēt

Nuja.Nukā tad.Pro/tams.Jawohl. Vids un/vai zaļās karotītes sanepiddienests tiem KoļasVasjass servisiem neko nevarēja padarīt, tapc tagd (mums) jumtalietas pārņem misters K.. Kārtējais Andris, tāteikt.

Kopš viņš iemetās Lielajā Simtniekā, tā burtiski pie katras mazākās izdevības kaut/ko tīko "pārņemt" savā gādībā. Nekad agrāk nevienam šitā te nebij rūpējuse regulāro autobraucēju labklājība.Lieliski, mēs (Lohi) esam/par!

Mašīnas vaig aizliegt remontēt principā un/vai vispābā vispār! Nēēēsi pie Andra nokakārtojis riteņa maiņass sertifikakātu- met malā un ej na/uj..

Vernons 22.februāris 2023 17:57
3 0 Atbildēt

kulbergam,pēc avārijas...čuras galvā,laikam deputāts

vabole 22.februāris 2023 20:06
2 1 Atbildēt

Piemēram, Šveicē, jebkura "nesertificēta" servisa darbība beidzas ar palielu naudas sodu vai pat cietumsodu.

Bet mēs, latvieši, jau negribam Šveices dzīves līmeni, ne tā?

650 23.februāris 2023 0:28
1 0 Atbildēt

-nenē, mums ir Svarīgs katrs nodokļu maksātājs un/vai (arī) nemaksātājs.Jo nemaksātājos (mēs) saredzam Maksātāja potenciĀlu.

Ja kāds Dienests saņem Algu par/to!, ka tā pienākumos ietilpst nemaksātāju izķeršana un sodīšana- nu tas takš ira pats/Parsevi! saprotams.

Algu ir jāsaņem ik mēnesi un neatkarīgi no rezultāta- zin kā, varbūt kādureiz (citureiz) mums izdosies/labāk un utt.

Taču par Līdzvainīgiem jāizkladzina pilnīgi visi autoservisu un automašīnu īpašnieki.Lohiem bus jāmaksā.Jo kā gan tu citādi novērsīsi neveselīgo uzmanību no 30 varoņgados iedibinātās Kārtības.

Opis 23.februāris 2023 11:01
0 0 Atbildēt

Ko tad nebrauc labot savu veco lamatu uz Šveici? Pie reizes zobus ar vari salabot Šveices klīnikā! Jeb tu ar Latvijas ienākumiem nevari atļauties Šveices līmeni?

vabole 23.februāris 2023 13:24
0 0 Atbildēt

Manu lamatu labo par nodokļu maksātāju naudu pie oficiālā dīlera.

Taupīgais 23.februāris 2023 11:28
8 0 Atbildēt

Piemēram, Jūs paņemat bankā kredītu 200 000 EUR, lai būvētu māju. Godīgajā variantā materiāli un darbs apliksies ar 21%PVN. Tātad Jums paliek tikai 158 000, bet 42 000 Jūs atdod valstij kā PVN. Tad jau vēl ir VSAOI vispārējā likme 34,09%, ja godīgi celtniekiem tiek maksātas algas un nodokļi. Un te jau paši varat parēķināt cik tad paliek pāri pašai mājas būvniecībai un vai vispār varat atļauties uzbūvēt māju.

Vēl no Jums noplēsīs zemesgrāmatā % par to ka reģistrējat māju un vēl katru gadu NĪN no Jūsu pils kadastrālās vērtības.

Un tagad Jums ir izvēles iespējas, iet pie godīga celtniecības uzņēmuma, kurš maksā nodokļus, vai vērsties pie celtnieku brigādes, kas uzliek mīksto visiem nodokļiem, izkruķī visu naļikā un ietaupa Jums pusi no kredīta summas? Nu labi pusi neietaupa, bet sadala ietaupījumu ar Jums godīgi uz pusēm.

Ņemot vērā, ka ietaupījums ir jaunas mašīnas vērtībā, nav jābrīnās, ka celtniecība mums ir pelēkajā zonā! Un tieši tas pats princips darbojas auto remonta nozarē.

Jūrmalnieks 23.februāris 2023 11:34
0 0 Atbildēt

Klau, iedosi man savas brigādes numuru!? Man kā reiz jāpabeidz jaunbūve, bet dēļ krīzes ar piešķirto krītu nepietiek un banka vairāk nedod!

Opā 23.februāris 2023 11:38
0 0 Atbildēt

Nositi man vēlmi jebko būvēt! Labāk skatīšos jau gatavu māju, kas būvēta pirms gadiem 20, lai saimnieks jau būtu visu šito aizmirsis!

vietējais 23.februāris 2023 13:28
0 0 Atbildēt

Tu vēl aizmirsi, ka ir jānopērk zeme, jāsamaksā par robežu plānu, topogrāfiju, ģeoloģiju, mājas projektu, energosertifikātu. Un, protams, jāpieslēdzas elektrībai, gāzei, ūdensvadam un kanalizācijai.

LMT 23.februāris 2023 12:49
1 0 Atbildēt

Tas nav tas pats indvalīds, kas sāka staigāt?

Saeima 23.februāris 2023 13:26
1 0 Atbildēt

Nevis sāka staigāt, bet sāka staigāt, tiklīdz kļuva par deputātu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunais MG4 saņem 26 000 pasūtījumu divu nedēļu laikā; ražotājs palielina jaudu

Kompaktais elektromobilis, ko MG ir izstrādājis kā globālā tirgus modeli, pirmos soļus sper droši un pārliecinoši – tikai 15 dienu laikā pēc oficiālās prezentācijas Čendu autoizstādē, piesaistīti vairāk nekā 26 000 klientu. Lasīt vairāk

 

Mercedes noliedz iespēju, ka varētu izmantot BMW motorus 5

Par to IAA Mobility autoizstādē paziņojis Mercedes-Benz tehnoloģiju nodaļas vadītājs Markuss Šēfers. Lasīt vairāk

 

NATO paziņo par misijas “Eastern Sentry” izveidi

Šovakar, 12. septembrī, NATO ģenerālsekretārs Marks Rute (Mark Rutte) un Sabiedroto spēku virspavēlnieks Eiropā ģenerālis Aleksus G. Grinkevičs (Alexus G. Grynkewich) paziņoja par misijas “Eastern Sentry” jeb “Austrumu sardze” izveidi, kas stiprinās NATO austrumu flanga aizsardzību un atturēšanu. Lasīt vairāk

 

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 33

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti