Visi komentāri - No 75 000 eiro? - vērtēs reprezentatīvā automobiļa vērtības sliekšņa palielināšanu

No 75 000 eiro? - vērtēs reprezentatīvā automobiļa vērtības sliekšņa palielināšanu 12

 
Nozare.lv | 18.aprīlis 2023 10:06

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien vērtēs uzņēmēju organizāciju rosināto reprezentatīvā automobiļa vērtības sliekšņa palielināšanu no 50 000 uz 75 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Reaģējot uz cenu sadārdzinājumu pasaulē, nevalstisko organizāciju pārstāvji, tostarp, biedrība "Auto asociācija", Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera un Latvijas Finanšu nozares asociācija, ir lūguši pārskatīt Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā noteikto reprezentatīvā automobiļa slieksni. Likumprojekta "Grozījumi Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā" mērķis ir palielināt noteikto reprezentatīvā automobiļa vērtības slieksni no 50 000 uz 75 000 eiro (bez PVN).

Savukārt likumprojektā ietvertie pārejas noteikumi paredz, ka piedāvātās izmaiņas attiecībā uz reprezentatīvā automobiļa vērtības slieksni 75 000 eiro (bez PVN) apmērā ir piemērojamas attiecībā uz turpmāk iegādātajiem automobiļiem - iegādāti sākot ar 2023.gada 1.jūliju.

Likumprojekta normas paredz samazināt nodokļu slogu saimnieciskās darbības veicējiem - uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) maksātājiem.

Lai radītu kompensējošo mehānismu likumprojekta fiskālajai ietekmei, vienlaikus ir izstrādāts un tiek virzīts likumprojekts "Grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā".

Tajā teikts, ka ir nepieciešams pārskatīt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa (UVTN) piemērošanas principu un likmes.

Likumprojekta anotācijā teikts, ka princips, piemērojot UVTN likmi vieglajiem transportlīdzekļiem kā atsauces radītāju ņemot tikai automobiļa motora tilpumu, ir šī brīža situācijai neatbilstošs, jo, ņemot vērā iekšdedzes motoru tehnisko attīstību, ir sasniegti augstāki motora maksimālās jauda rādītāji pret to motoru tilpumu. Līdz ar to ir pamatoti pārskatīt UVTN noteikšanas principu un nodokļa likmes noteikt nevis atkarībā no transportlīdzekļa motora tilpuma, bet ņemot vērā transportlīdzekļa motora maksimālo jaudu, kilovatos (kW).

Attiecībā uz ārēji lādējamiem hibrīda automobiļiem (PHEV) UVTN likme šobrīd tiek noteikta tikai ņemot vērā tā iekšdedzes dzinēja tilpumu, lai gan, tos izmantojot pilsētas satiksmē, var samazināt ievērojami degvielas patēriņu un CO2 emisijas. Līdz ar to minētajiem automobiļiem ir jārod labvēlīgāks UVTN piemērošanas režīms, salīdzinot ar citiem vieglajiem transportlīdzekļiem, kurus darbina tikai ar iekšdedzes motoru.

UVTN likmes pēc motora maksimālas jaudas ir paredzēts noteikt tiem transportlīdzekļiem, kuri pirmo reizi ir reģistrēti pēc 2009.gada 1.janvāra. Pārējiem transportlīdzekļiem ir paredzēts noteikt nemainīgu likmi - 60 eiro mēnesī.

Attiecībā uz automobiļiem, kuri kā vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no automobilī glabātās elektroenerģijas (elektroautomobiļi), UVTN likme arī tiek pārskatīta un noteikta 15 eiro mēnesī.

Likumprojektu autori norāda, ka paredzētās UVTN likmju izmaiņas kompensēs negatīvo efektu attiecībā uz UIN, kā arī PVN ieņēmumiem un kopsummā radīs pozitīvu fiskālo efektu 2023.gadā 1,7 miljonu eiro apmērā, 2024. un 2025.gadā 3,5 miljonus eiro katru gadu.
 

 
Visi komentāri
 
Mairis 18.aprīlis 2023 11:53
1 1 Atbildēt

Tautas prezidentam Levitam nav žēl pēdējas bikses atdot.

0pis 18.aprīlis 2023 12:45
0 1 Atbildēt

Vienu bikšu pāri vien esi nopelnījis....Mairi?

Bils 18.aprīlis 2023 13:06
5 1 Atbildēt

Varēja pēc loģikas, kā Kulbergs bija sazīmējis TAB, lux nodokli no vismaz 80tk. Bet no otras puses, tie auto, kam cena tagad 80tk, tirgotājs mēģinās sakomplektēt tā, lai tiktu zem 75tk.

Gaidām likumprojekta pieņemšanu! 👍

0pis 18.aprīlis 2023 14:01
2 3 Atbildēt

Visu to reprezentēšanu vajag artcelt. Uzņēmumam var būt auto - ražošanas līdzeklis. Pie klienta var braukt ar boltu. Gribi pa glauno - nomaksā visus nodokļus sākot ar pirmo centu.

Jo tak acīmredzami ka zem šitā sūda bāž auto ko vadība un darbinieki izmanto savām vajadzībām.

LMT 18.aprīlis 2023 14:18
2 0 Atbildēt

Ta jau Susuki džipiņš pa 54K vairs nebūs luxus. Pret!

Ja kas 18.aprīlis 2023 16:01
4 0 Atbildēt

Vinstona Čērčila tēze:"Valsts, kas tikai ar nodokļiem cenšas atgūt savu labklājību, ir tādā pašā situācijā kā cilvēks, kas stāv spainī un aiz roktura cenšas pats sevi pacelt augšā."

HE 18.aprīlis 2023 16:08
0 0 Atbildēt

Labs likumprojektiņs top 2008.gada santehniķa  vw pasatam  UVTN gadā 60x12=720e.

Pie šāda 18.aprīlis 2023 17:44
0 0 Atbildēt

UVTN projekta (60 €) plus pārējiem droši vien vēl vairāk, sāk zust uzņēmuma auto jēga ...

Bils 19.aprīlis 2023 9:52
0 0 Atbildēt

Jau patreiz ir 66eur

HE 19.aprīlis 2023 13:48
1 0 Atbildēt

Kļūdies, lielākais UVNT tagad ir 82eur, bet santehniķa vw pasatam patreiz ir 31e mēnesī ,bet projektā ir ieplānots 60e, jautājums cik būs tiem kuri tagad maksā 82e?

Nu fantastika 18.aprīlis 2023 17:56
0 0 Atbildēt

pacelt lux slieksni uz 75t€,   bet lai kompensētu. valsts nodokļu zaudējumus,   "dāvanā"  parastai vidējai uzņēmuma auto lietotāju masai, pielielinasim UVTN !  Kur var šitādu nekaunību dadomāties ?

vietējais 19.aprīlis 2023 7:48
2 1 Atbildēt

Tieši otrādāk, to reprezentatīvo slieksni vajag samazināt! Tas piespiedīs ražotājus samazināt auto cenu. Gribat piemēru - Slovākija. Reprezentatīvā auto slieksnis 20 000 EUR. Rezultātā var nopirkt jaunu Seat ar mehāniskajiem logiem, A/C, bez super elektronikas sūdiem. Slovāku tirgum autoražotāji piedāvā "zemo cenu" auto, bez ekstrām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rietumu sankcijas un rietumu auto – krievi pērk kā pirkuši 6

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 13

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti