Visi komentāri - Laikraksts: Kaitīgo izmešu datu falsificēšanas dēļ "Audi" apturējis "A6" modeļa piegādes klientiem

Laikraksts: Kaitīgo izmešu datu falsificēšanas dēļ "Audi" apturējis "A6" modeļa piegādes klientiem 31

 

Audi Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.maijs 2018 16:53

Vācijas autobūves uzņēmums "Audi" apturējis saražoto "A6" modeļa ar dīzeļmotoru V6 3.0 piegādes klientiem saistībā ar aizdomām, ka tajos varētu atrasties kaitīgo izmešu datu manipulēšanas programmatūra, otrdien vēsta vācu mediji.

Apstiprinot žurnālā "Der Spiegel" pausto informāciju, Vācijas Transporta ministrija norāda, ka tā veic izmeklēšanu saistībā ar jaunas neatļautas programmatūras izmantošanu aptuveni 60 000 "Audi" automobiļu, no kuriem puse pārvietojas pa Vācijas ceļiem.

"Der Spiegel" raksta, ka jaunākie "Audi A6" ar V6 3.0 dīzeļmotoru aprīkoti ar programmatūru, kas apzināti palēnina īpaša izmešu attīroša šķidruma izmantošanu pēdējos tā 2400 ekspluatācijas kilometros, lai autovadītājiem starp apkopēm nebūtu jāpapildina tā dēvētais "AdBlue" šķidrums.

Taču "AdBlue" funkcijas samazināšana arī ievērojami pasliktina tā efektivitāti kaitīgo dzinēja radīto slāpekļa oksīdu neitralizēšanā, šajā laikā padarot ar dīzeļdzinējiem aprīkotus automobiļus videi krietni kaitīgākus.

"Oficiāla vismaz Vācijā reģistrēto "Audi" automašīnu atsaukšana ir maz ticama. Taču tajā pat laikā šī modeļa ražošana tikusi apturēta," vēsta "Der Spiegel".

Krāpšanās ar "AdBlue" šķidruma lietošanu gan atšķiras no tā dēvētā dīzeļgeitas skandāla, kas aptvēris Vācijas autobūves koncernu "Volkswagen", kurš 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

 
Visi komentāri
 
WONDERWHY 8.maijs 2018 19:42
3 19 Atbildēt

Nu kamdēļ to sūda adblu vajag vieglajās mašīnās ? Tīrākais servisu lobijs. Mākslīgi radīts darbs. Tavi filtri, adblu sistēma nogļučī, mašīnai jaudas nav, ne velna nevari pabraukt, jādodas uz servisu, kur procesā vēl kāds evakuatorists nopelna. Āksti.

Kanibaals 8.maijs 2018 20:07
9 20 Atbildēt

Āksti ir tie kas tos dīzeļus pērk. Kāda velna pēc traktormotoru likt vieglajā auto.

viencexperc 9.maijs 2018 7:44
8 16 Atbildēt

Lauksaimniecības tehnika bez dīzeļa nav iedomājama. Audī, kā strādnieku sapnim, ir jābrauc ar dīzeli.

GTD2 9.maijs 2018 10:02
14 0 Atbildēt

kur Tu rāvi ,ka audi strādnieku sapnis, mums pat reti kursh uznemeejs var sapnot par 100tukst vērtu auto , bet stradnieki sapņo par jebkādu auto ,ka tik būtu ar ko uz darbu tikt, un visbiežāk tie ir lietoti vai nolietoti auto

viencexperc 9.maijs 2018 10:38
0 11 Atbildēt

Audi a4/80 ir POPULĀRĀKĀ auto marka latvijā. Apdzen pat golfu un pasātu.

GTD2 9.maijs 2018 11:08
14 0 Atbildēt

protams tas arii ir logiski 80 audi veel bija tas kuram bija karstaa cinkosana un virsbuuve ir saglabajusies normalaa stavoklii pat peec 30 gadu ekspluataacijas, pa lielam nav arii nav citas alternatiivas ar masinaam kas buutu leti ekspluatejamas un pasu spekiem labojamas, golfi un passsati jau ir lidzigi, bet nobrauktas masinas nav neviena sapnis bet dzives nepieciesamiiba, nu nav mums šveice diemžēl

felix65 9.maijs 2018 7:52
14 2 Atbildēt

Nez vai Tu dziedātu to pašu dziesmu, ja lietotu, teiksim, džipu. Vai vāģi sākot no E klases.

GTD2 9.maijs 2018 8:58
16 3 Atbildēt

tāpēc ka patēriņš ar analogas jaudas bendzīna dzinēju rupji rēķinot gandrīz uz pusi un ja Tu nobrauc 100 tukst gadaa tas sastaada skaistu suminju, bet tiem kam auto domats brauksanai tik uz bazniicu gan nav veerts traktoru pirkt

gh 9.maijs 2018 11:24
5 13 Atbildēt

Kas tās par pasakām no 80tijiem gadiem?

Sen jau benzīns (modernais) ir tikpat ekonomisks kā dīzelis.

Bija man dīzelis ar nepilniem 200zs, tagad ir benzīns ar 230zs, patēriņš pieauga tikai par pusi litra.

Mazāk jaudīgiem motoriem vispār atšķirības praktiski nav. Un, ja nevajag jaudu, tad pēc būtības nav starpības vai vidēji tērē 5 vai 6 litri - patēriņš, kurš ir visiem mazajiem motoriem.

Vēl kā piemērus varu minēt benzīna 1.4t Seat Leon virsbūvē, ļoti labs motors un vidēji, pa Rīgu braukājot 6.5litri, Golfs ar 1.6tdi (dīzeli), tādā pašā maršrutā ap 6litriem.

Ja tā ir būtiska starpība, tad varbūt labāk nevajag braukt ar mašīnu - bail iedomāties, cik sliktā stāvoklī tā ir...

iJuris 8.maijs 2018 21:09
0 0 Atbildēt

Drusku nesapratu šo "Audi A6" modeļi aprīkoti ar programmatūru, kas apzināti palēnina īpaša izmešu attīroša šķidruma izmantošanu pēdējos tā 2400 ekspluatācijas kilometros", kā ekpluatācijas kilometros, auto?

Bils 8.maijs 2018 22:49
4 0 Atbildēt

"starp apkopēm" bet man vienalga nav skaidrs, kāda jēga?

Kanibaals 9.maijs 2018 8:03
0 13 Atbildēt

Drīzāk pirmajos 2400 lieto un pēc tam vairs ne. Ideja, ka ja uzliek uz ruļļiem vai testa braucienā tad izmeši atbilst.

gh 9.maijs 2018 11:28
15 0 Atbildēt

Es sapratu, ka Audi doma tāda:

Apkope ik pa 30 000km. Bet adBlue tvertni uztaisījuši čuķ, čuk par mazu, tādēļ pie 27 600km, adBlue sāk pievienot stipri mazāk, lai šķidrums nebūtu jāpapildina līdz apkopei.

Un krāpniecība tiek piedēvēta tieši par šiem 2400km, kuros gaiss tiek piesārņots vairāk kā drīkst.

duraks 8.maijs 2018 22:41
13 0 Atbildēt

ne kanibals

E98 8.maijs 2018 23:06
5 17 Atbildēt

Pilnībā piekrītu augstāk minētajam - nepērc dīzeli un nebūs problēmu.

Kada atskiriba 9.maijs 2018 0:13
9 7 Atbildēt

1. Dizelis ir letaks

2. Dizel motors mazak patere degvielu uz simtu

3. Man kka pie kajas tie izmesi.

felix65 9.maijs 2018 7:54
5 12 Atbildēt

Tu piederi pie tiem smirdinātājiem, kurus visi nolād, ja pagadās aiz viņa braukt?

Kanibaals 9.maijs 2018 8:07
2 14 Atbildēt

4. man pie kājas kā griežot ārā DPFus un bloķējot EGRus tos dīzeļus drīz būs spiesti aizliegt.

Vispār puķes arī lētāk ir kapos paņemt pa velti kam vēl pirkt. Skopais maksā divreiz.

Tiem kas grib lētāk sen jau ir pieejamas autogāzes iekārtas nav nekādu problēmu.

msh 9.maijs 2018 12:24
13 0 Atbildēt

Gāzes iekārtām ir viena problēma - atšķirībā no šķībaču mašīnu izstrādājumiem, kas, izņemot bitsumišī, tikai nesen sāka izmantot tiešo iesmidzi, eiropas ražotāji to sāka ātrāk, bet normāla gāzes iekārta tai maksā dažus tūkstošus...

X 9.maijs 2018 15:49
12 0 Atbildēt

Gāzei papildus vel ir apkopes, plus balons kaut, kur jānogrūz.

Ok, ko liksi pretī 535 f10, lai iegūtu tādu veiktspēju un tik pat labu patēŗiņu?

P.s Ok, tie pdf griezēji gan ir jāaizvāc, konkrēti smirdina...

Kanibaals 11.maijs 2018 9:42
0 7 Atbildēt

Kurā galā tam 535 f10 ir veiktspēja? Pa servisiem dzīvojot? Viss ko ietaupi aiziet remontos.

x 11.maijs 2018 9:58
8 0 Atbildēt

Haha, Tev ir tāds auto? Kā Tu zini cik daudz es servisos esmu iztērējis? Teikšu atklāti, bijušas standarta apkopes, bremžu kluči piekarē kaut, kāda atsaite(s) un mainīta priekšējā pusass( dēl brāukšanas stila un tā ir vājā vieta šim auto). Un tas arī viss auto ir jau divus gadus, un gadā nobraucu ap 45-55K.

Par veiktspēju, tātad, ko Tu piedāvā no benzīna dzinējiem? Lūdzu ieteikumus studijā, nevis tukša muldēšana. Un ar, ko tad pats braukā?

Cilvēki šei tmuld vienā mūldēšanā, ne viņiem ir bijusi reāla pieredze ne kas, bet par servisiem gan neaizmirsīs uzrakstīt, sviests kaut, kāds...

Audi 9.maijs 2018 10:32
13 4 Atbildēt

Kad gadā vācietim jānobrauc 60 000 km pa bāni - iesakiet pirkt nevis 3.0 Tdi bet gan 1.0 TFSi ? Jā, izklausās loģiski

anonimikis 9.maijs 2018 10:45
1 16 Atbildēt

vidusmēra vācietis nav tik stulbs, lai gadā rullētu 60 un vairāk k pa bāni. Šādus attālumus viņš brauc komfortablā vilcienā.

Pēc vācu TA datiem vieglā auto vidējais nobraukums Vācijā nepārsniedz 15K gadā.

he 9.maijs 2018 11:31
3 11 Atbildēt

kas tas par stulbu salīdzinājumu? 3.0TDI ar 1.0TSI?

p.s. Vācijā auto ar benzīna motoriem pērk vairāk kā ar dīzeli.

650 9.maijs 2018 10:40
4 14 Atbildēt

Drirsā sev to autogāzi iebāziet un Trubu pa otru galu sev salonā.Šitos kropļus sen vajadzēja izķert un aiz olām pakārt par visām šitām jebkādām kapeikonanētāju izdarībām. Katrs pohains p/dars savā garažā var dajebko izmodificēt ,izgriezt un optimizēt i vel nodokļus nemaksāt. Pļetj, vesela industrija pa pažobelēm h-ujārī neviena netraucēti, abet redz, te liekuļi par miligramiem un mikroniem bezd, kameer mums te aizkadrā vispār hvz kas brīvi un netraucēti notiekās...Varu saderēt, ka lielākā daļa no tiem benzīna smerdeļiem ir tikpat nojaati kā tie hlamadīzeļi , turklāt viņiem ir suuda 1,2motori un viņi pilsētā spaini bencīna rij un nefiga neiet.Dalbaēbi un kapeikjaajēji un demagogi te parasti to pzduskusiju ved, nevis ka kāda objektīva saruna vai pieredzes apmaiņa.

gh 9.maijs 2018 11:39
1 12 Atbildēt

nez.

1.4tsi nekad nebija virs 7 litriem braucot pa Rīgu 8 no rīta un 5 vakarā sastrēgumu laikā cauri visai pilsētai. NEzinu, kas ir jādara, lai to motoru piedabūtu tērēt vēl vairāk degvielas..

Ārpus pilsētas, ja nebrauc virs 120km/h un netaisa nepārtraukti 3. roba apdzīšanas, tad patēriņš virs 6 arī nav sasniedzams. Līdzīgi dīzeļi tērē gandrīz tikpat.

Toties uz ielas var redzēt pa pilnam smirdošus dīzeļus (aiz kuriem braukt nav iespējams), kamēr beigtus benzīnus var sastapt krietni retāk, jā, pa retam ir kāds vecāks gāzes aparāts, kas ož pēc gāzes, bet tas nav tik neizturami kā kūpošs dīzelis.

p.s. gāze ir videi visdraudzīgākā.

Astro 9.maijs 2018 12:34
12 3 Atbildēt

BMW 320d, 10 gadus vecs dīzelis - uz šosejas patērēvidēji 4,5l, pilsētā, ja brauc mierīgi, tad vairāk par 6 nav. Gaitas un jaudas ziņā nesalīdzināt ar 1,4 tsi, pateriņs par 20% mazāks. 20% nav daudz, bet ja brauc lielus attālumus, nav arī mazs.

Un tas ir 10 gadus vecs dzinējs, salīdzinot, droši vien, ar daudz svaigāku benzīna dzinēju.

Var visu pasauli uzskatīt par muļķiem un atpalikušiem, bet tik ilgi, kamēr jaunu auto cenu lapās auto ar dīzeļa dzinēju būs dārgāki par benzīna analogiem, varēs droši apgalvot, ka dīzeļi ir ekonomiskāki.

Protams, ceru, ka drīz visi varēsim braukt ar elektro auto, un aizmirst par izplūdes gāzēm, bet tehnolģijām priekš tā vēl pamatīgi jāattīstas.

gh 9.maijs 2018 14:52
0 11 Atbildēt

Pirms tam man arī ir bijis BMW 320d (2006.gada). Nu netērē viņš mazāk par to 1.4TSI, ja brauc vienādi. Iet, jā, nedaudz labāk, bet tikai ārpus pilsētas, pilsētā (līdz 50-60km/h) atšķirība nav jūtama.

Bet šeit atkal nevar salīdzināt ekoloģiju.... Ko elpojam mēs paši, kad pa ielām brauc garām veci dīzeļi (bez adBlue, bez DPF, bez EGR). Līdz šim jautājumam Latvijas sabiedrība kopumā laikam vēl nav izaugusi.

murx 9.maijs 2018 16:59
8 1 Atbildēt

Jā, nāksies A6 īpašniekiem staigāt ar urīnvielu burciņā. Ģeniāli auto!

650 10.maijs 2018 1:59
9 1 Atbildēt

Nav te runa par to, cik/kurš/ko/kāpēc tērē.Ir vnk tupa naida kurināšana.Ja kāds lieto un uztur dajebko tādā stāvoklī, kā to sākotnēji paredzējis ražotājs, tas ir slavējami.Oficiāli "neredzēt" ielās un iekš TA uz tūkstošiem apgraizītu ,izrevidētu un pārmodificētu hlamu, tajā pat laikā kāri tverot katru burtu un jauniem auto pieminot mikrogramus un nanometrus - lūk tas ir vistīrākā cūcība.

Tur par tiem atlikušajiem 2kkm drīzāk ir doma, lai tas auto negaidīti neapstātos ceļa vidū un tam īpašniekam būtu gana laika izdomāt, kur un kā to draņķi iepildīt.Kad tepat nesen apjūsmoja jaunākos 2019g reno visurgājējus, kam tieši to pašu čuru beigšanās brīdī lauka vidū ir pēkšņi jāpasauc evakuators, tad ,redziet, tur tā objektīvi dzēlīgā kritika kaut kā izpalika.

Turklāt, reti kurš šodien var vai vispār pat grib atļauties braukt ar tādu jaudas ziņā daudzmaz līdzvērtīgu 3 litru rijīgu benzīnmotoru.Kur nu vēl ja tfsi vai tamlīdzīgu ekoloģijas un pseidoekonomijas upuri.Kuram ir tikpat cimperlīga apkope un vismaz uz pusi mazāks resurss, nekā šim te 3l dīzelim.Un jebkuras daudzmaz nopietnākas šaizes gadījumā visreālākā izeja ir pilnībā motora maiņa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mercs aicina ES atcelt plānoto iekšdedzes dzinēju spēkratu tirdzniecības aizliegumu 22

Vācijas kanclers Frīdrihs Mercs pirmdien paziņoja, ka viņš vēlas, lai Eiropas Savienība (ES) atteiktos no mērķa līdz 2035.gadam izbeigt jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu tirdzniecību, jo viņa valsts meklē iespējas palīdzēt savai automašīnu rūpniecībai. Lasīt vairāk

 

Amazon Prime 2025 Rudens cenu piedāvājumi (+ FOTO) 1

iAuto redakcija ieskatās interesantākajos Amazon Prime rudens piedāvājumos. Lasīt vairāk

 

Arī Dacia Jogger piedzīvo modernizāciju (+ FOTO)

Reizē ar Spring, Sandero un Stepway feislifta programmas labumi tiek arī rumāņu MPV modelim Jogger. Lasīt vairāk

 

Rīgā uzlabos gājēju drošību: ierīkos trīs jaunas pārejas intensīvas satiksmes vietās 12

Ārtelpas un mobilitātes departaments ir sācis darbu pie trīs jaunu gājēju pāreju izbūves vietās ar intensīvu autotransporta un gājēju plūsmu – Brīvības bulvārī, Uzvaras bulvārī un 13. janvāra ielā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti