Visi komentāri - Kādreizējā Saab rūpnīca ražos vācu mašīnas ar saules baterijām (+ FOTO)

Kādreizējā Saab rūpnīca ražos vācu mašīnas ar saules baterijām (+ FOTO) 6

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 23.aprīlis 2019 10:57

2020.gadā kādreizējā Saab rūpnīca Zviedrijas Trolhetenā uzsāks vācu jaunuzņēmuma Sono automobiļu ražošanu. Tas būs elektriskās piedziņas modelis Sion ar saules baterijām uz jumta.

Minivenam līdzīgais Sion ir 4,29 m garš, 1,83 m plats un 1,67 m augsts. Riteņu bāze 2,77 m, bet bagāžas nodalījuma tilpums – 650-1250 litri. Transportlīdzeklis drīkst vilkt līdz pat 750 kg smagu piekabi.

Automobiļa dzinējspēks ir 163 Zs elektromotors, kas ļauj sasniegt maksimāli 140 km/h, savukārt enerģijas krājumi tiek uzglabāti 35 kilovatstundu akumulatorā, kas nodrošina gaitas rezervi 255 kilometriem. Uz transportlīdzekļa jumta izvietoti 330 fotoelementi, kurus speciāls pārklājums sargā no putekļiem un laika apstākļu iedarbības. Ražotājs norādījis, ka saulainā laikā saules bateriju ieguldījums ir aptuveni 34 papildu kilometri kopējai distancei.

Kompakta elektriskā hečbeka Sion ražošana sāksies nākamajā gadā. Katru gadu uzņēmums plāno saražot līdz 43 tūkstošiem automašīnu, bet astoņu gadu nogrieznī to skaitam būtu jāsasniedz 260 tūkstoši vienību.

Sono pirmais modelis maksās 25 500 eiro un ražotājs ziņo, ka tā iegādei šobrīd pieteikušies gandrīz 10 000 pircēju.

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 23.aprīlis 2019 14:42
4 1 Atbildēt

Kārtējā dezinformācija.

35kw/h dod tikai 34 km distanci.

Viss tas pārējais - tiek nodrošināts ar parastiem akumulatoriem, kuri jālādē ar kabeli.

vai nu iauto.lv lasīt nemāk, vai speciāli reklamē.

...

Šim auto ir divas baterejas - vienas lādē, otras - 35kw lādējas ar saules baterejām.

Tas ir labs variants tiem, kuri braukā pa pilsētu.

Bet reāli, ziemā, vai vasarā ar darbojošu kondicionieri, sanāks nobraukt knapi 200km.

Vai nevarēja iebāzt par vienu batereju bloku vairāk?

Bradypus 23.aprīlis 2019 15:29
3 0 Atbildēt

Vidējā saules jauda mūsu platuma grādos ir ~4,7kwh dienā uz horizontālu virsmas m2 (līdz 10.5 kWh dienā vasaras vidū un ~0.2 ziemā). Tātad tos 35kWh pat saulainā vasara vajadzēs lādēt vismaz 4 dienas (pierēķinot kaut minimālu zudumu uz saules bateriju efektivitātes rēķina), ja uz tā jumta būs izdevies 1m2 ar baterijām iespiest un auto saulē novietot.

Labs variants tiem kas braukā pa pilsētu? Diez vai - lielākā daļa stāvvietu ir zem jumta vai vienkārši kādas ēkas ēnā.

viencexperc 23.aprīlis 2019 15:38
1 1 Atbildēt

Ilons Masks reiz kādā intervijā stāstīja, ka viņam bieži uzdod jautājumu - kāpēc uz Teslām jumta un bagažnieka nav saules batereju?

Tesla inženieri parēkināja, ka tas neatmaksāsies. Viņi domāja, ka daudz labāk, būtu jumtā iemontēt sistēmu, kura atveras kā lietussargs, autostāvvietas lielumā, virs auto. Kas protams - liela saules batereja. Tad, tā varētu būt daudz noderīgāka lieta, bet tam būs lielas izmaksas, kas diez vai sevi atpelnīs.

..

Šis 35 kilovatu sūds domājams, ir kā mārketinga triks.

Bradypus 23.aprīlis 2019 17:04
2 1 Atbildēt

Mūsdienu krāna pagarinātājs - parādīt visai apkārtnei, cik īpašnieks ir progresīvs.

darklight 23.aprīlis 2019 16:01
4 0 Atbildēt

Zombiju apokalipses gadījumā tā saules baterija var noderēt.

Bradypus 23.aprīlis 2019 17:08
2 2 Atbildēt

Bet diezgan reālā situācijā - ja atkārtojas spēcīgas saules vētras, uz priekšu tiks tikai vecie motori, kam nav ECU. 1859. gadā piedzīvotā esot bijusi pietiekami spēcīga, lai mūsdienu apstākļos paralizētu visu elektroniku - t.sk. visu elektroapgādi kā tādu, jo vadība ir elektroniska.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau 1 000 000 saražotu automobiļu - Ķīnas Leapmotor pārsteidz ar tempu

Stellantis sabiedrotais pārsteidz ar tempu, kā tas virzās uz priekšu, kļūstot tikai par otro Ķīnas jaunuzņēmumu, kas spējis sasniegt 1 miljonu saražotu eksemplāru. Lasīt vairāk

 

Elektromobilitātes sekas – ZF likvidēs 7600 darbavietas 14

Vācijas uzņēmums ZF, kas specializējas automobiļu transmisiju un dažādu citu komponenšu ražošanā, līdz 2030. gadam likvidēs 7600 darbavietas, veicot restrukturizāciju un pielāgojoties tirgus prasībām. Lasīt vairāk

 

Ford Focus ST noiet no skatuves 1

26. septembrī Ford rūpnīcā Vācijas Zārluī no konveijera noripoja pēdējais Focus ST eksemplārs, noslēdzot vairāk kā divu desmitgadu ilgo “karstā hečbeka” dzīves ciklu. Lasīt vairāk

 

Iedzīvotāju ieskatā smago ceļa satiksmes negadījumu izpēte un pastiprināta kontrole uzlabos ceļu satiksmes drošību 18

2025. gadā Satiksmes ministrija (SM) festivālos LAMPA, ARTIŠOKS, KOPUMS, kā arī Eiropas Mobilitātes nedēļas pasākumā “Diena bez auto” aicināja apmeklētājus piedalīties aptaujā un paust viedokli par tuvākajā laikā veicamajiem pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti