Volkswagen izstrādājis tehnoloģiju, kas ļaus praktiski jebkuru autostāvvietu pārvērst par elektromobiļu uzlādēšanas staciju.
Volkswagen izstrādātā tehnoloģija ir mobilais komplekss, kas sastāv no diviem moduļiem: pašbraucoša robota un pārvietojamās iekārtas ar akumulatoriem. Iekārta aprīkota ar sensoriem, kas palīdz tai orientēties apkārtējā vidē un nokļūt pie automobiļa, kura īpašnieks to izsauc ar viedtālruņa lietotnes palīdzību. Robots patstāvīgi atver vāciņu, kas noslēdz automobiļa kabeļa pieslēgšanas ligzdu, pieslēdz uzlādes kabeli un kontrolē uzlādes gaitu. Kad automobiļa akumulators uzlādēts, robots atvieno kabeli un atgriežas bāzes stacijā.
Mobilajam uzlādēšanas kompleksam Volkswagen izmanto 50 kilovatu ātrās uzlādēšanas iekārtu un 25 kWh akumulatorus, ko robots velk sev līdzi speciālā modulī - vagoniņā. Robotam var piekabināt vairākus vagoniņus, tādēļ bez atgriešanās bāzes stacijā iespējams uzlādēt vairākus automobiļus.
Volkswagen uzskata, ka šādai iekārtai ir milzīgs potenciāls – robotu var izmantot praktiski jebkurā autostāvvietā vai pazemes garāžā, tas ir kompakts un spēj darboties pilnībā autonomi.
Volkswagen Group Components izstrādātajai tehnoloģijai pagaidām ir koncepta statuss un kad šāda iekārta varētu parādīties pārdošanā vēl nav zināms.
Vajadzētu vēl trešo akumulatoru, kurš uzlādē akumulatoru, kurš uzlādē akumulatoru. Trīs lietas labas lietas.
Nē nu, diezgan loģiski saprotams ir tas, ka robotam ir sava bāzesstacija kurā tas lādēsies. Bet letāk man šķiet būs katrai vietai sava ligzda, iebrauks 10 mašīnas un visas gribēs lādēties, nabags neizskraidīs visu.
Bet privātā garāžā, kur no mašīnas iekāpj gūltā un pakaļu nepeiceļ pat lai uz podu aizietu, kapēc ne.