Ilgtspēja ir Audi korporatīvās stratēģijas galvenā vērtība, kas attiecināma gan uz tehnoloģijām, gan ražošanu. Līdzīgi kā modes nozare no PET pudelēm izgatavo apģērbus, somas un pat juvelierizstrādājumus, Audi no otrreizējiem izejmateriāliem izgatavo automobiļu sēdekļu apdari.
Pirmais Audi modelis, kurā sēdekļi izgatavoti no pārstrādāta materiāla, ir ceturtās paaudzes Audi A3. Līdz pat 89% izmantoto tekstilmateriālu ražoti no pārstrādātām PET pudelēm, kas pārvērstas par dziju, tādējādi nodrošinot gan izskata, gan sajūtu ziņā tādus pašus kvalitātes standartus kā tradicionālā tekstila apdare.
No pudeles par tekstilmateriālu
Valstīs, kur darbojas depozīta sistēma, nododot pudeles tukšās taras pieņemšanas automātos, iespējams saņemt atlīdzību. Piemēram, Vācijā tie ir 25 centi par pudeli, taču – kas notiek pēc tam? Kad pudeles ir nogādātas pārstrādes rūpnīcā, tās tiek sašķirotas pēc krāsas, izmēra un kvalitātes, bet vēlāk iekārta tās sasmalcina pavisam smalkos gabaliņos, kurus mazgā, izžāvē un izkausē. No šīs masas tiek izveidoti nepārtraukti plastmasas pavedieni. Kad tie ir izžuvuši, iekārta tos sagriež mazos gabalos un izveido granulas, kas tiek saspiestas tā, lai radītu diegus. Diegus, savukārt, uztin uz spolēm un izmanto noslēguma posmā, lai izgatavotu nepieciešamos materiālus.
Vairā nekā 100 PET pudeles vienā A3
Vienas sēdekļu sistēmas izgatavošanai kopumā izmanto līdz pat 45 1,5 litra ietilpības PET pudelēm. Papildus tam vēl 62 PET pudeles tiek pārstrādātas, lai jaunajam Audi A3 izgatavotu paklājiņus. Otrreizēji izejmateriāli aizvien vairāk tiek izmantoti, lai izgatavotu arī citus interjera priekšmetus, tostarp izolācijas materiālus un absorbentus, bagāžas nodalījuma sānu paneļu apdari, bagāžas nodalījuma grīdu un paklāju. Pārstrādāto materiālu izmantošana Audi modeļos turpmākajos gados būtiski palielināsies. Šajā procesā Audi turpinās piedāvāt saviem klientiem augstākā līmeņa kvalitāti.
Tad redz kur tās apinīša pudeles aiziet! Alkaši varēs lepoties.
Patents uz sintētiku ir kopš 1943 gada, pet pudeli izgudroja 1973. Un 1977 sāka pārstrādāt PET pudeles audumā. Man ir pamatotas aizdomas, ka Audi ir nokavējuši ar šo veco ziņu. Autobūvē jau gadu desmitiem izmanto sintētiskos materiālus un nekā jauna tur nav.
Jau labi sen no petenēm ražo audumus, tūrisma zābakus un viskautko citu. Vienkārši Audi beidz izlikties par premium segmentu un atklāj patiesību par sevi.
Un ja esam godīgi - kurš gan sev gribētu auto ar dabiska auduma benķūu apdari, kas kalpotu 48 dienas pie kārtīgas lietošanas? Skaidrs, ka tikai sintētika var turēt to slodzi un beidzot Audi ir piekļuve modernākām tehnoloģijām, kas ļauj parstrādāt cietu plastmasu mīkstā, tiesa, elpojot tos plastifikatorus ikdienā cilvēki ieelpo ne pārāk labas vielas, kas noved pie smagām slimībām. Bet tāda ir maksa par dzīvi komforta sabiedrībā.
Nedaudz būs savādāk. Audi izmanto sen tās sintētikas, tikai ir ļoti būtisks aspekts konkurences tirgū. Kad ražotājs sevi ir izsmēlis un vairāk nav ko jaunu ierakstīt bukletā, kā redzam pat ar dizainu nevar vairāk pārspēt citus, viņš velk ārā vecās tehnoloģijas un uztaisa kā kaut ko jaunu. Ļoti tipiski ir ar Dolby Digital, kurš cikliski parādās dažādās iekārtās kā kaut kas nepārspējami kruts skaņas sfērā. Un visiem piekāst, ka jau 50 gadus visi par šo ir informēti. Bezmaksas siers peļu slazdā. VW arī tipisks gājiens ar savu distroniku. Pēdējā piegājienā pielika papildus sensorus un pārsauca gudrā vārdā, bet fakts jau no tā nemainās, ka tā ir tā pati novecojusī tehnoloģija, ko MB izmantot sāka 20 gadus atpakaļ.
nu, protams, tev taisnība.
vienkārši neizsmeļama ir tirgvežu izdoma, kā labi zināmo mencas gaļu pārdot kā krabju nūjiņas - nezinātāji domā, ka tur tiešām ir kas vairāk par to, kas par to cenu var būt.
...ja vien mencu gaļa nav aizvietota ar olbaltumvielu pulveri un krabju garšas ķīmiju.