Visi komentāri - Elektriskais Mercedes iegūs kosmosa kuģim līdzīgu multimediju ekrānu ar mākslīgo intelektu (+ FOTO)

Elektriskais Mercedes iegūs kosmosa kuģim līdzīgu multimediju ekrānu ar mākslīgo intelektu (+ FOTO) 20

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 8.janvāris 2021 10:07

Elektriskais Mercedes-Benz EQS (no 2022.g.) iegūs izliektu Hyperscreen ekrānu visa priekšējā paneļa garumā. Tas apgādāts ar mākslīgā intelekta tehnoloģiju un atgādina 90.gadu fantastikas filmās redzētos zvaigžņu kuģu vadības centrus.

Nemaz tik ilgi nebija jāgaida, lai savulaik fantastikas filmās redzētie risinājumi ienāk arī mūsu ikdienas dzīvē. To pierāda jau nākamgad gaidāmais Mercedes EQS ar savu MBUX Hyperscreen. Šī sistēma  sastāv no trīs ekrāniem, kas paslēpti zem neparasti izturīga izliekta stikla, izmanto OLED tehniku, apveltīta ar augstu izšķirtspēju un pilnveidoties spējīgu mākslīgo intelektu.

Modernā tehnoloģija spēj pielāgojas tā lietotājam un sniegt personalizētus ieteikumus par daudzām izklaides, komforta un automašīnas funkcijām. Pateicoties tā dēvētajam Zero-Layer, lietotājam nav jāritina apakšizvēlnes vai jādod balss komandas, bet svarīgākās lietojumprogrammas vienmēr tiks piedāvātas atbilstoši konkrētai situācijai redzes lauka komforta zonā. Līdzīgas ērtības tiek piedāvātas arī pasažierim, kam ir savs ekrāns un darbības zona. Sistēma saglabā līdz septiņiem profiliem un spēj atcerēties katra lietotāja izvēlnes, braukšanas manieri un ieradumus. Piemēram, ja kāds EQS vadītājs vai pasažieris otrdienas vakarā, ceļā uz mājām vienmēr zvana kādam noteiktam draugam, nākotnē sistēma vienmēr ieteiks veikt atbilstošu zvanu šajā darba dienā un šajā laikā, piedāvājot arī vizītkarti ar viņu kontaktinformāciju un attēlu, ja tāds saglabāts. Ja kāds cits cilvēks otrdienas vakarā vada šo pašu automašīnu, viņam šāds ieteikums netiek sniegts.

Ja EQS vadītājs ziemā regulāri izmanto masāžas funkciju pēc Hot Stone karstā akmens principa, sistēma iemācās un automātiski iesaka šo komforta funkciju ziemas temperatūrā. Ja lietotājs regulāri ieslēdz sēdekļu apsildi kopā ar citu virsmu, piemēram, stūres apsildi, tas viņam tiek ieteikts, tiklīdz viņš iedarbina sēdekļu apsildi.

Kāds cits piemērs: EQS apgādāts ar paceļamu šasiju, kas nodrošina lielāku klīrensu, lai automašīna varētu pārbraukt "guļošos policistus", garāžas sliekšņus vai tamlīdzīgus šķēršļus. MBUX atceras GPS pozīciju, kurā lietotājs izmantoja funkciju "transportlīdzekļa pacelšana" un nākamreiz, kad automobilis atkal tuvojas šai vietai, sistēma automātiski iesaka paaugstināt EQS klīrensu.

Hyperscreen ir 56 collu izmērs, kas krietni pārspēj līdz šim lielāko sērijveida automobiļos iebūvēto ekrānu (Cadillac Escalade – 38 collas). Tas izgatavots no 560 grādos rūdīta stikla, kas var izturēt pat ļoti nopietnas avārijas, ieplīstot vien atsevišķos gadījumos. Savā vietā Hyperscreen notur turbīnām līdzīgie ventilācijas izvadi.

Mercedes-Benz EQS ražošana sāksies šī gada pirmajā pusē, bet pircēji to varēs saņemt 2022.gadā.

 
Visi komentāri
 
WALA 8.janvāris 2021 10:18
1 3 Atbildēt

Izskatās jau nereāli labi, tik diemžēl praktiskas jēgas no vadības kas visas sabakstīta uz tausti jeb taktili 'inertā' ekrānā ir stipri maz.

Voice 8.janvāris 2021 10:22
0 0 Atbildēt

bakstīt nevajag, var vadīt ar balsi, cits jautājums, ka tā atgādināšana notrulina smadzenes un var krist uz nerviem

WALA 8.janvāris 2021 11:16
3 1 Atbildēt

Vēl neesmu redzējis nevienu iekārtu ar balss vadību, kas spētu saprast visas manas komandas jebkurā no 5 man labi zināmām valodām. Pat gadijumā, kur izsaucu telefona adresātu ar iepriekš ierakstītu savu balsi pretī katram adresātam (kopā 20 gab. ļauj tā saglabāt) un tam verķim tikai jāsalīdzina 2 paraugi - arī tad vidēji 20 % gadījumu ir auzas, un ir reizes kad zdec kā nokaitina 5 reiz sauc un ne reizi neatpazīst.

HE 8.janvāris 2021 13:56
0 0 Atbildēt

Netā ir atrodams UK veiktais ID3 balss vadības ''tests'', vairāk nekā smieklīgi...

Laaciz 8.janvāris 2021 11:37
1 0 Atbildēt

Skats jau, protams, kosmisks. Kosmiski nospeķots panelis ar pirkstu nospiedumiem arī būs. Personīgi, praktisku pielietojumu šādam mega ekrānam neredzu. Un nedod Dievs šis izdomās noklāties... viss neko vairs nevarēs mašīnā izdarīt.

Hmm 8.janvāris 2021 11:43
0 1 Atbildēt

noklāsies vai nē, to jau vislabāk Masks ar Tesla pierāda - 3 gadu laikā no solītā bankrota līdz pasaules bagātākajam cilēkam - tur taču arī bija ne mazums runu: autopilots nevelk, durvis a šķirbām, lētā plastmasa, tūlīt viss "noklāsies". Nu ir kļūdas un nebūšanas, kur nui bez tām, tak karavāna iet tālāk, lai kā suņi necenstos

WALA 8.janvāris 2021 11:57
1 3 Atbildēt

ja labi pameklēsi, tad Tesla arī praktiski bankrotēja, ļooooooti stipri paveicās, ka tā nenotika ... un dzīve vēl nemaz tik ļoti uz kājām nav nostājusies, ka te daudziem varētu škist. ;)

Nja 8.janvāris 2021 19:16
0 2 Atbildēt

Nevajag jaukt Teslu ar tās īpašnieku. Tesla pelna uz to ka pārdod vēl neizražotas mašīnas, pat tādas kuras nav sāktās ražot. Pietiek vienā posmā kaut kam nokult un būs auzas.

650 8.janvāris 2021 12:00
0 0 Atbildēt

Vai tiešām joprojām nav labāka risinājuma par šo te pretīgo ģešofkas stila zilo fongaismu visos tajos displejos?Atgādina kādreizējo situāciju audiovideo aparatūras jomā- jo zilāks un uzbāzīgāks displejs, jo tā kaste lielāks meesls pēc savas būtības.

056 8.janvāris 2021 12:27
1 0 Atbildēt

visticamāk to fonu varēs mainīt pēc sirds patikas, kaut 100 variantos, cita lieta, ka zilais fons pieņemts visiem elektriskajiem "pēc noklusējuma"

650 8.janvāris 2021 13:57
2 0 Atbildēt

Jā, ja no visiem pasaules galiem stumj virsū, ka viss zilais ir "moderns",izvēles nav.Zilais zobs,zilais disks,uttt.Tieši ap to laiku vairuma aparatūras displejos iezagās tā prastā lētuma pieskaņa.Kā var skatīties televizoru, ja zem ekrāna pretīga zila lampa acī spīd..Labāk būtu iztikt vispār bez tā morāli novecojušā fona.Nu kaut vai reku tiem pašiem jaunajiem seatiem ir skaists gaumīgs displejs,ciparnīcas karājas gaisā uz tumša pamata.

Krotow 8.janvāris 2021 12:26
0 3 Atbildēt

MB S klase un ekrāni dzīvo kopā jau padsmit gadus. Tāpēc šis "panelis" nepārsteidz. Cerams, ka īstajā panelī kādas fiziskās pogas tomēr atstās. Citādi gaidām sodus un tiesas darbus par paneļa bakstīšanu pie stūres.

Par 10K€ izdevumiem priekšlaicīgi miruša paneļa nomaiņai variet necepties. Ja var atļauties S klases elektrisko mersi, tad gan jau sagrabinās arī 10 taukšķus. Nu nesamaksās algu kādiem 10 darbiniekiem, kam tie mūsdienās interesē

Laaciz 8.janvāris 2021 12:40
1 3 Atbildēt

Sagrabināt ta sagrabinātu. Bet... Kāpēc to darīt, ja var bez tā iztikt, neliekot gigantisku ekrānu priekš visām lietām?

nu 8.janvāris 2021 12:43
4 2 Atbildēt

ņem opeli, tiem ir viens no mazākajiem, ja nemaldos 7-8 collas maksimums

Laaciz 8.janvāris 2021 17:53
1 3 Atbildēt

Opel nebūs manā gaumē. Bet 8 collu ekrānam kopā ar analogām pogām nav ne vainas. Pašam tā ir un kaut kā nealgstu, lai man viss panelis spoži spīd sejā, kad braucu nakts melnumā.

Kristaps 8.janvāris 2021 17:41
4 0 Atbildēt

Jā naudu kāreiz var nopelnīt tikai zogot, appišot, vai nemaksājot kādam. Kas tas par tādu stulbu geimeru uzskatu?

eidis 8.janvāris 2021 15:50
1 4 Atbildēt

Kautkāda inženieru plānprātība. e-Honda tak šo jau sarisināja pagājušajā gadā. Vienkārši, lēti, universāli. Bet nē šiem tehnomaniakiem nezkapēc vajadzēja visu sarežģīt. Turklāt pasliktinot funkcionalitāti - tai e-Hondai visus displeja attēlus var dzenāt pa visu paneli, sim nē - katram "uzdizainētajam" stūrim ir savs attēs, kuru nekādi nevar savietot ar otru stūri.

Vienvārdsakot izģērba patērētāju un sabojāja labu ideju. Vācu kvalitāte!

sidie 8.janvāris 2021 17:43
3 2 Atbildēt

Manuprāt labāk braukt ar vācu kvalitāti, nevis japāņu konzervu bundžu, kur vienīgā "labā" lieta arī ir tas displejs...

eidis 8.janvāris 2021 18:03
1 3 Atbildēt

Ar šādu vācu kvalitāti nevar pabraukt - visu laiku servisā

sidie 9.janvāris 2021 13:17
5 0 Atbildēt

Vajag saņemties, lai nav jāpērk rumbulas attītenis. Protmas visi perekupi vēlas tirgot bmw, mb utt. Jo hondas un kijas pērk tikai penši, un arī tad vel nevar zināt, kas izvilks ilgāk tā sūda honda, vai pats pensis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Peugeot Partner Pro Skill versija - veltījums amatniekiem un profesionāļiem (+ FOTO)

Francijas autobūves uzņēmums Peugeot izstrādājis furgoniņa Partner Pro Skill versiju, kas būs lielisks palīgs mazajiem uzņēmumiem, amatniekiem un profesionāļiem, visiem, kam svarīga gan funkcionalitāte, gan stils. Lasīt vairāk

 

Transportlīdzekļiem no oktobra vidus būs jāreģistrējas elektroniskajā rindā pirms Latvijas ārējās robežas šķērsošanas - "Grebņeva", "Pāternieki", "Terehova" 5

Transportlīdzekļiem no šī gada 15.oktobra būs obligāti jāreģistrējas elektroniskajā rindā pirms Latvijas ārējās robežas šķērsošanas, otrdien nolēma valdība. Lasīt vairāk

 

Tikai 50 vienībās - Mercedes Maybach ar V12 motoru un zelta apdari (+ FOTO) 8

Gluži kā vecajos, labajos laikos – vācu autoražotājs laidīs klajā modeli ar 12 cilindru motoru un greznu apdari, kas ietver arī elementus ar zelta pārklājumu. Lasīt vairāk

 

Nepilni 100 000 juaņu, kas nepilni 12 000 eiro - GAC modernizējis elektrisko sedanu Aion RT 1

Ķīnas autobūves koncerna GAC ražotais vidējās klases sedans Aion RT piedzīvojis modernizāciju un jau pieejams tirgū par sākuma cenu 99 800 juaņu, kas ir aptuveni 11 900 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti