Ķīnas uzņēmums NIO iepazīstinājis ar Tesla Model S konkurentu – elektrisko sedanu ET7, kas bez papildu uzlādes spēs nobraukt 1000 kilometrus.
Līdzīgi kā Tesla arī šis ražotājs vēl nesen cīnījās ar finanšu problēmām, taču 2020.gadu izdevās noslēgt ar labākajiem noieta rādītājiem un akciju cena piedzīvoja strauju lēcienu uz augšu.
Jauno gadu Ķīnas uzņēmums iesāka ar sedana ET7 prezentāciju. Tāpat kā citiem NIO modeļiem arī ET7 ir viegli nomaināms akumulatora bloks, kam ŗažotājs paredzējis veselas trīs versijas: 500, 700 un 1000 km. Pircējam tas dod iespēju izvēlēties sev visvairāk piemēroto variantu, turklāt mašīnu var nopirkt bez akumulatora, bet sev vajadzīgo versiju iznomāt ik reizi izvēloties strāvas avota kapacitāti atkarībā no plānotā brauciena attāluma.
Par NIO ET7 piedziņu gādā divi elektromotori – priekšējais attīsta 245, bet aizmugurē iebūvētais – 408 Zs. 100 km/h 5,09 m garais sedans var sasniegt 3,9 sekundēs, bet pilnīga apstāšanās bremzējot no šāda ātruma notiek pēc 33,5 metriem.
NIO ET7 var pasūtīt jau tagad, izmantojot Nio aplikāciju. Bāzes modelis bez akumulatora maksā 56 000 eiro, bet ļoti labi aprīkotais Premier Edition – 66 000 eiro. Tiesa, lai pilnībā izbaudītu visu, ko sniedz modernās tehnoloģijas, šāds komplekss būs jānomā, maksājot 86 eiro mēnesī. Šī tehnoloģiju pakete nodrošinās automātisku parkošanos, automātisku akumulatora nomaiņu un daļēji automātisku pārvietošanos pilsētā un uz ātrgaitas šosejas. Citādi sedanā var būt viss nepieciešamais komfortablam ceļojumam: ērti sēdekļi ar masāžu, 1000 vatu mūzika ar 23 skaļruņiem, 12,8 collu multimediju ekrāns ar mākslīgā intelekta vadību.
NIO ET7 akumulatori tiek nomainīti speciālās stacijās, kas dienā var nomainīt 321 komplektu. 2021.gadā ražotājs plānojis Ķīnā uzstādīt 500 šādas stacijas.
Pirmos elektriskā sedana eksemplārus ražotājs sola piegādāt 2022.gada sākumā.
neraksta - "vw, audī konkurents", jo saprot, ka tie id. , etroni domāti tikai vācu pensionāriem un latviešu strādniekiem...
Ja nesakaita no Tesla acīmredzami nošpikotos absolūti stulbos tehnoloģiskos risinājumus, tad var gadīties ka šis auto būs pat pārāks par Tesla, ne tikai ar "1000km" sasniedzamību ...
bet nu gaidu kad kāds būs šito izjaucis detaļās, jo šasijas bilžu ir ļoti maz un tajās praktiski nako sakarīgu redzēt nevar.
P.S. par 1000km - tās gan ir tīrākās pasakas ķīniešu garā - solid state baterijas - ir jorpojām nenoticis fakts, un potenciāli tas varētu ātrākais notikt 5 gadu laikā, bonuss protams ka tas itkā ir viegli maināmas - attiecīga kad tiešma tehnoloģija būs pieejama - būs arī iespējami lielāki attālumi ...
Protams, ka šitais nav nekād konkurents, ID3 ar visu bateriju nāk pa 30 , bet šitais čingčonsgs bez baterijas par 56k.