Japānas autobūves uzņēmums Toyota modernizējis savu pirmo pilnībā elektrisko modeli, krosoveru bZ4X, pārdošanā Eiropā solot to laist gada otrajā pusē.
4,69 m garais bZ4X debitēja 2022. gadā kā Toyota pirmais sērijveida elektroauto, bet jau trīs gadus vēlāk tas piedzīvo būtiskus tehniskus uzlabojumus. Modernizācija bija nepieciešama, lai uzlabotu gan efektivitāti, gan lietojamību, un tagad jaunā paaudze solās būt daudzpusīgāka un piemērotāka tirgus prasībām.
Jaunākais modelis tiek piedāvāts ar trim aprīkojuma līmeņiem: Comfort, Teamplayer un Lounge. Pamata versijā tas ir nepilnus 43 000 eiro vērts priekšpiedziņas transportlīdzeklis ar 58 kWh akumulatoru un 123 kW jaudu. Tiem, kas vēlas vairāk jaudas, pieejama versija ar lielāku akumulatoru un 165 kW motora, bet cena sākas no atzīmes 47 990 eiro.
Savukārt jaudīgākā versija piedāvā pilnpiedziņu un 252 kW (343 Zs) jaudu, maksā 52 990 eiro un var lepoties ar to, ka ir viens no jaudīgākajiem sērijveida modeļiem Toyota vēsturē.
Ja kādam piemirsies kā jāsaprot atmiņā viegli paliekošais modeļa nosaukums “bZ4X”, tad "bZ" nozīmē "beyond Zero" jeb "ārpus nulles emisijām", "4" apzīmē klases izmēru, līdzīgu Toyota RAV4, bet "X" norāda uz krosovera SUV tipu.
Toyota bZ4X šī gada pirmajā pusē atklāja TOURING modifikāciju: