Visi komentāri - Rīgā plāno auditu par velosipēdu satiksmes politiku pilsētā

Rīgā plāno auditu par velosipēdu satiksmes politiku pilsētā 7

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 14.decembris 2019 11:19

Rīgā decembrī plānots veikt auditu par velosipēdu satiksmes politiku pilsētā.

Šodien Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs (GKR) tikās ar Latvijas Riteņbraucēju apvienības (LatRit) valdes priekšsēdētāju Viesturu Silenieku, transporta infrastruktūras plānotāju, projektētāju Viesturu Lauru un ilgtspējīgās pilsētvides un mobilitātes eksperti Aneti Zvaigzni, aģentūru LETA informēja Rīgas dome. Tikšanās laikā panākta vienošanās par ciešāku pašvaldības un Latvijas Riteņbraucēju apvienības sadarbību un iezīmēti arī konkrēti sadarbības projekti. Puses arī vienojās parakstīt sadarbības līgumus starp Rīgas domi un LatRit.

"Daudzi domā, ka velosatiksme ir tikai Satiksmes departamenta jautājums, taču tā nav. Lai padarītu Rīgu draudzīgāku velosipēdistiem, un arī gājējiem, vajag lai sadarbotos praktiski visi Rīgas domes departamenti. Piemēram, velonovietnes pie skolām un bērnudārziem ir Īpašuma departamenta jautājums, Ceļu satiksmesnoteikumu apmācības skolās - Izglītības, kultūras un sporta departamenta sfēra," norāda Burovs.

Burovs uzskata, ka ideja par semināru ciklu ir ļoti laba un vajadzīga, noteikti to pašvaldība realizēs. Lai sadarbība nebūtu tikai uz vienu projektu, bet ilgtspējīga, amatpersona rosināja pašvaldībai noslēgt sadarbības līgumu ar LatRit un turpmāk piesaistīt viņu ekspertus jautājumos, kas attiecas un satiksmi pilsētā.

Pirmais sadarbības projekts, kas jau ieplānots, ir semināru cikls par pilsētvidi, gājēju un velo infrastruktūru pašvaldības deputātiem, kā arī ar šo jomu saistīto departamentu un citu iestāžu un institūciju pārstāvjiem. Pirmais seminārs Rīgas domes departamentu pārstāvjiem notiks nākamā gada 20.janvārī Rīgas domē. 

"Bieži vien galvenā problēma ir nevis naudas, bet izpratnes trūkums gan tiem, kas lēmumus pieņem, gan tiem, kas strādā izpildvaras līmenī. Tāpēc šādi semināri palīdz parādīt velosatiksmi un pilsētas satiksmi no pavisam cita skatu punkta. Esam gatavi stāstīt, skaidrot un rādīt citu valstu piemērus, mums visiem kopīgi rastos labāka izpratne par velo un gājēju satiksmi," piebildis Silenieks.

LatRit vadītājs un eksperti arī iezīmējuši piecas vietas Rīgā, kurās būtu tuvākajā laikā jārisina satiksmes drošības jautājums un jāpilnveido vai jāierīko gājēju un veloinfrastruktūra. Šīs vietas ir Vanšu tilts - Krišjāņa Valdemāra - Pils laukuma gājēju pāreja, Mūkusalas aplis, pie Akmens tilta, uz Lāčplēša ielas un uz Gaisa tilta.

Šīs vietas ir definētas, analizējot iedzīvotāju tiešsaistes datus. Aptauju šā gada rudenī veica LatRit, un tajā piedalījās 500 cilvēki. Projektā arī izstrādāta platforma, kuru var izmantot turpmākai komunikācijai ar iedzīvotājiem un datu apkopošanai. Tikšanās laikā puses vienojās, ka Rīgas domes Satiksmes departaments izvērtēs iespēju pārņemt šo platformu un turpmāk to arī izmantot. 

Tikšanās dalībnieki arī aicināja pašvaldību deleģēt pārstāvjus dalībai īpašā auditā, kas ir starptautisks instruments, kas palīdz novērtēt velosipēdu satiksmes politiku pilsētā, reģionā, aglomerācijā. Līdz šim audits veikts vairāk nekā 250 pilsētās un reģionos. Plānotais audita norises laiks Rīgā ir šī gada decembris. 

Tāpat eksperti un aktīvisti nāca ar priekšlikumu veidot Rīgas domes Satiksmes departamentā vai Pilsētas attīstības departamentā atsevišķu amatu speciālistam, kurš nodarbotos tikai ar mikromobilitātes jautājumiem.

 
Visi komentāri
 
uupis 15.decembris 2019 12:31
1 2 Atbildēt

Beidzot kaut kas pozitīvs. Galvenais, lai nav tukša muldēšana un rezultāts top taustāms.

Šumba 15.decembris 2019 15:06
1 1 Atbildēt

Pārāk nesaceries,- būs ārkārtas Rīgas Domes vēlēšanas, atskries ausainis no Briseles, šo ievēlēs un viss ies vecajā gultnē (kamēr tantukus varēs nopirkt ar sab. transporta brīvbiļetēm)!

uupis 17.decembris 2019 10:24
0 0 Atbildēt

Mozus vadāja ēbrejus pa tuksnesi 40 gadus. Kāpēc? Tāpēc lai nomirst vecie vergi un nāk jauna un brīva paaudze. Mūsdienās ir palielinājies dzīves ilgums un pagājuši tikai 30 gadi. Vecie komunisti nav beigušies un jaunā, brīvāka domāšana nav vēl iesakņojusies.

iJuris 15.decembris 2019 15:05
6 2 Atbildēt

Būtu jāsāk ar stingru velosipēdistu kontroli, tehniskā ziņā, CSN zināšanu (vadītāja apliecības), alkohola kontrole, OCTA. Un tikai tad sākt runāt ar pārējo. Jo citādāk atkal vienos vārtos, tikai ērtības, bet nekādas atbildības.

Freijers 16.decembris 2019 11:20
3 0 Atbildēt

Tieši tā ! Nevis privilēģijas mums, bet pienākumus Jums !

uupis 17.decembris 2019 10:30
0 1 Atbildēt

Kur liksim statistiku? KATRU DIENU par ātrumu ir ap 200 protokoliem KATRU DIENU. Katru dienu ir 10 pļēguri pie stūres — katru dienu. Gadā tās ir 365 dienas. Nevēlies sareizināt – cik tad auto vadītāju tiek sodīti par satiksmes drošībai BĪSTAMIEM pārkāpumiem! Un tagad vēl klāt riepu protektors – katru dienu, kā pārbaude, tā apmēram 10 spaiņiem tiek anulēta TA, bet drauds satiksmes drošībai ir velosipēds, jo šoferis bakstot mobiļņiku pālī nevar vienlaicīgi trāpit pa taustiņiem un izrēķināt bremzēšanas ceļu ar lisakiem pie pārsniegta ar +30 ātruma…

WALA 16.decembris 2019 19:46
1 0 Atbildēt

Hmm, nezinu vai tur vispār ir vērts naudu tērēt lai auditētu, to kā tur pēc fakta nemaz nav. Kā var būt ja uzskata to visu par kaut kadu prioritati, taču braukt ar auto ir daudzreiz ērtāk kā ar velo ?!?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV sadeg kravas vilcējs ar astoņiem Tesla automobiļiem (+ FOTO) 2

ASV, Kalifornijā, uz Freeway 5 automaģistrāles 16. augusta pēcpusdienā aizdedzies kravas auto ar treileri uz kura tas pārvadāja astoņas Tesla automašīnas. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Vācijā paaugstinās cenas; pieaugums neskar elektriskos modeļus un T-Roc 4

Paaugstinājums saistīts ar ražotāja ikgadējo cenu korekciju. Lasīt vairāk

 

Ķīnas hibrīds Lynk&Co 10 EM-P sāk ar 13 000 pasūtījumu diennakts laikā 3

Ar elektrību uzlādējamais hibrīds spēs nobraukt pat 190 kilometrus, piedāvāt plašu telpu un augsta līmeņa komfortu, neprasot lielas investīcijas no pircēja maka. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 90 000 eiro vērtības zudums – lepno Mercedes CLS500 var nopirkt Dacia cenā 24

Savulaik lepno un jaudīgo Mercedes tagad var nopirkt par cenu, kas līdzvērtīga jaunam Dacia Spring. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti