Visi komentāri - Atbalsta Čaka ielas velojoslu eksperimenta turpināšanu Rīgā

Atbalsta Čaka ielas velojoslu eksperimenta turpināšanu Rīgā 6

 
Nozare.lv | 29.marts 2021 16:00

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien atbalstīja Čaka ielas velojoslu eksperimenta turpināšanu līdz 1.septembrim.

Par eksperimenta turpināšanu nobalsoja 11 komitejas deputāti, bet atturējās seši.

Pret eksperimentu visaktīvāk iestājās opozīcijas deputāti no partijas "Saskaņa". Piemēram, Vadims Faļkovs aicināja pārtraukt šo eksperimentu, kurš, viņaprāt, ir neveiksmīgs.

Viņš norādīja, ka sabiedriskā transporta kustība šī eksperimenta dēļ kļuvusi bīstamāka, jo sabiedriskais transports kavējas, braucot uz centru, bet atpakaļceļā sabiedriskā transporta vadītāji mēģina kavējumus iedzīt un sabiedriskais transports brauc ātrāk, nekā plānots grafikā. Faļkovs uzsvēra, ka tas ir ļoti slikti.

Politiķis arī aicināja neplānot situāciju uzlabot ar risinājumiem, kuri nedos efektu, bet vēl vairāk sarežģīs situāciju. Piemēram, atļaujot kreiso pagriezienu uz Pērnavas ielu tiem vadītājiem, kuri brauc no Zemitānu tilta centra virzienā, nozīmētu vēl vairāk pagarināt luksofora signālu ciklu. Tas šajā krustojumā tas sasniegtu divas minūtes. 

Savukārt tas nozīmējot, ka sabiedriskais transports, kas šeit kursējot ar četru minūšu intervālu, būs spiests gaidīt ilgāk un ik pa laikam vienlaicīgi brauks pa diviem transportlīdzekļiem vienlaicīgi.

Taču kā būtiskāko zaudējumu šajā eksperimentā deputāts minēja divu apkaimju iedzīvotāju - Avotu ielas un Purvciema - sanaidošanu. Līdz šim nevienam neesot izdevies tik īsā laikā panākt rīdzinieku šķelšanu, apgalvoja deputāts.

Viņš aicināja eksperimentu izbeigt un ļaut Satiksmes departamentam izstrādāt citu satiksmes organizācijas plānu.

Savukārt koalīcijas deputāti uzsvēra, ka nedrīkst aizmirst par galveno šī eksperimenta mērķi - padarīt Rīgu cilvēcīgāku.

Čaka ielā to varot izdarīt, palēninot satiksmi un novēršot tās apstāšanos, kā arī nodrošinot mazāk aizsargātosatiksmes dalībnieku drošību.

Komitejas sēdē izskanēja arī ideja, ka nākotnē Čaka ielu varētu pārveidot par vienvirziena ielu.

Deputāts Einārs Cilinskis aicināja risinājumus Čaka ielas satiksmes organizācijai izstrādāt laicīgi, jo 1.septembrī skolās atgriezīsies bērni un satiksmes intensitāte pieaugs.

Kā ziņots, eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču tagad nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.

LETA jau ziņoja, ka departaments īstenojis iedzīvotāju un uzņēmēju aptauju. Lielākā aptaujāto uzskata, ka Čaka ielas velojoslu izveides eksperiments Rīgā rada sarežģījumus. 65% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka velojoslu izveides eksperiments rada sarežģījumus, bet 35% uzskata, ka tas ir ieguvums.

Uzņēmēji ir vēl negatīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi. 68% procenti uzņēmēju uzskata, ka velojoslu izveide rada sarežģījumus, bet 24% - ka tas ir ieguvums. 8% uzņēmēju uzskata, ka šis "eksperiments" neko nemainīs.

Gan aptauju dati, gan sociālajos medijos paustais liecinot, ka velojoslu izveidi atbalsta mazāk aizsargātie satiksmesdalībnieki, kamēr kritiskāki ir autobraucēji un sabiedriskā transporta pasažieri.
 

 
Visi komentāri
 
Vēlētājs 29.marts 2021 16:56
3 2 Atbildēt

Kura partija ir gatava ierakstīt savā programmā cīņu pret velomarasmu!? Pēdējais laiks šo ielikt savā priekšvēlēšanu kampaņā un es balsošu par Jums 100%.

Arī 29.marts 2021 18:52
1 2 Atbildēt

Pievienošos cīnā par automarasma uzvaru! Pārvērtīsim kopīgiem spēkiem Rīgu par autodromu!

Conqueror 30.marts 2021 8:50
2 2 Atbildēt

atbalstu velojoslu

Vēlētājs 30.marts 2021 9:30
2 3 Atbildēt

Kā tad , vajag vienu velo joslu uz dzelzceļa tilta, lai var ātrāk šķērsot daugavu, bez līkumiem, tieši starp sliedēm! Atbalstu.

MTB 30.marts 2021 9:31
2 3 Atbildēt

Un katrā mājas kāpņu telpā izdalīt speciālu velo joslu uz trepēm, lai visādi stulbi gājēji nemaisās, kad es braucu lejā pa trepēm no sava 9tā stāva.

Balsojiet 31.marts 2021 7:21
1 0 Atbildēt

Par auto atdzimšanas partiju! Mums ir tiesības braukt ar auto, indējot gājējus un pieblīvējot ielas ar auto sastrēgumiem! Domubiedri, nepadodaties! Ja mums atņems tiesības indēt pilsētas, mūsu bērni to mums nepiedos! Viņi ir izauguši sastrēgumos un jānodrošina šīs tiesības arī viņu bērniem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford pārskata elektrifikācijas plānus – vēl platāks solis atpakaļ 2

ASV autobūves uzņēmums atzīst kļūdu virzībā uz vispārējo elektrifikāciju, rēķinās ar zaudējumiem un turpinās ražot arī degvielas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Uzdāvini savai otrajai pusei "Porsche OffRoad Experience" piedzīvojumu 333 trasē. Te neliels ieskats (+ VIDEO) 1

Tas nav vienkārši brauciens. Tā ir robežu pārbaude – tavu un arī Porsche. Stāvas nogāzes, īsta 4x4 trase, bet bez dubļiem, auto šūpoles un 3 metrus augsts metāla tilts, kas prasa pārliecību un precizitāti. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 13

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 34

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti