Visi komentāri - SM iecerējusi veicināt ērtāku mikromobilitāti starp apdzīvotām vietām

SM iecerējusi veicināt ērtāku mikromobilitāti starp apdzīvotām vietām 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 15.februāris 2022 15:29

Valdība otrdien apstiprināja Satiksmes ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu par valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstību, kas paredz veicināt ērtāku un drošāku mikromobilitāti starp pilsētām un citām apdzīvotām vietām.

Mikromobilitātes infrastruktūra ir gājējiem un velosipēdistiem paredzēta, no autotransporta nodalīta, infrastruktūra, gan kopīga gājējiem un velosipēdistiem, gan arī atdalīta.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norāda, ka, lai mudinātu iedzīvotājus mazu attālumu pārvarēšanai doties kājām, izmantot velosipēdu vai citu videi draudzīgu pārvietošanās veidu, mikromobilitātes infrastruktūrai jābūt ērtai, drošai, pieejamai un saprātīgi plānotai. Mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija kalpos kā vadlīnijas gan valstij, gan pašvaldībām, lai šo mērķi sasniegtu.

Ministrs piebilst, ka šāda mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija Latvijā tapusi pirmo reizi un tai būs nozīmīga loma ceļu saimniecības sakārtošanā, domājot par gājēju un velosipēdistu interesēm.

Mikromobilitātes stratēģijā noteiktas trīs galvenās prioritātes. Pirmā prioritāte identificē desmit galvenos mikromobilitātes infrastruktūras maršrutus. Tiem virzienos Rīga-Carnikava, Rīga-Saulkrasti un Rīga-Valmiera jau ir sākti izpētes darbi. Savukārt maršrutos no Rīgas uz Ķegumu, Bausku, Dobeli, Tukumu un virzienos Jelgava-Iecava, Jēkabpils-Līvāni un Rēzekne-Ludza izpēte sāksies nākamajos gados.

Otrā prioritāte ir apdzīvotu vietu un to sasniedzamības robežu savienojošie valsts infrastruktūras maršruti. Savukārt trešā prioritāte ir jau esošās valsts mikromobilitātes infrastruktūras savienošana un tās pilnveidošana.

Veiksmīgai mikromobilitātes attīstībai ārpus apdzīvotām vietām, kur galamērķu attālumi ir lielāki nekā apdzīvotās vietās, svarīgs ir ne vien to savstarpējais attālums, bet arī savienojamība ar sabiedrisko transportu, autoostu un dzelzceļa stacijām, jeb multimodalitāte. 

Šāda pārvietošanās paredz iespēju gan gājējiem, gan velosipēdistiem, gan autobraucējiem ērti kombinēt pārvietošanos ar privātajiem transportlīdzekļiem un sabiedrisko transportu, novietojot velosipēdus un privāto autotransportu tiem paredzētās novietnēs vai stāvparkos sabiedriskā transporta mezglos, kā arī iespēju velosipēdu pārvadāt sabiedriskajā transportā.
 

 
Visi komentāri
 
robchix 15.februāris 2022 21:12
0 1 Atbildēt

Mikromobilitāte pa pašreizējiem ceļiem? Velosipēdistiem? Ko tie kretīni lieto?

juriz 16.februāris 2022 9:52
0 1 Atbildēt

Nav jau runa par esošajiem ceļiem. Te tieši ir doma, ka attīstīt kaut kādus veloceļus vai tml. tajos virzienos.

Jā, par jūrmalas šodeju, tur traģiski. Pie tam, es pajautāju pat LV Ce''liem toreiz, ka tur taču jau pie esošā platuma sanāk 3 joslas auto, un normāla asfaltēta nomale. To varēja redzēt remonta laikā, ka tas jau ieklātais asfalts pietiek visam. Pat nevajag to šķemboto apmali asfaltēt. Tik cik līnijas pareizi savilkt. Lai gan, protams, labāk būtu bijis kaut kādu celiņu nedaudz nost no šosejas, lai drošāk.

Protams, celiņš nedaudz nostāk, tur atkal autovadītāji sūdzēsies, ka viņiem traucē tie braucēji nogriezties.

Slinkais 15.februāris 2022 23:43
2 0 Atbildēt

šītamie mikromobīļī ir galvā tēsti. nevienā no pēdējos gados kapitāli remontēto ceļu posmā nav paredzēti-izbūvēti ne gājēju ceļi ne velo. via baltica? kur tur infrastruktūra? arī citas lielā sōsejas ir remontētas. jūrmalas šoseja pāarakta pavisam nesen? katru reizi kad šķersoju ar veļuku Reigas slāvu tiltu, spļaudos uz kāpnēm, jo tie ambāļi ietaupija naudu 20m trotuāram, lai varētu pāriet to stulbo tiltu ar kājām no viena gala līdz otram.

Krotow 16.februāris 2022 13:30
0 0 Atbildēt

Te varu tev piekrist. Labāk būtu pareizi sataisījuši trotuāru nekā lisapēdisti ripinas pa ātrgaitas brauktuvēm. Uz Vanšu tilta un gar ex-Preses namu tas pats sviests. Mūsu stabiņu stādītājiem par šādām lietām bija vispirms jādomā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnā uzsāk jaunā Volvo XC70 ražošanu

Ķīnā uzsākta uzlādējamā Plug-in hibrīda Volvo XC70 ražošana. Ar trīs elektromotoriem apveltītais SUV pirmizrādi svinēs 27. augustā un uzreiz kļūs pieejams pasūtīšanai. Lasīt vairāk

 

Veiksmīgs starts – elektriskais Mercedes eActros 600 darbībā jau 15 valstīs 5

Mercedes elektriskais kravas auto ar sniedzamību līdz 500 kilometriem, ir veiksmīgi startējis un tiek izmantots nu jau 15 pasaules valstīs, aptverot plašu darbības spektru, kas sākas ar speciālo transportu piena savākšanai un beidzas ar tālsatiksmes pārvadājumiem. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes motoru Koenigsegg pārspēj elektriskā Rimac rekordu (+ VIDEO) 6

Kas ir labāks – automobilis ar degvielas motoru vai elektrisko piedziņu? Koenigsegg saka, ka pirmais un pierāda to darbos. Rekords 0-400-0 km/h disciplīnā atgriezies pie zviedriem. Lasīt vairāk

 

Kravinieks nogriež ceļu, BMW glābj (+ VIDEO) 6

Video autors raksta, ka epizode varēja beigties daudz ļaunāk nekā ar bojātu automašīnas labo pusi, taču, pateicoties BMW vadītājam, kas pavirzījās malā, viss beidzās laimīgi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti