Visi komentāri - SM iecerējusi veicināt ērtāku mikromobilitāti starp apdzīvotām vietām

SM iecerējusi veicināt ērtāku mikromobilitāti starp apdzīvotām vietām 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 15.februāris 2022 15:29

Valdība otrdien apstiprināja Satiksmes ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu par valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstību, kas paredz veicināt ērtāku un drošāku mikromobilitāti starp pilsētām un citām apdzīvotām vietām.

Mikromobilitātes infrastruktūra ir gājējiem un velosipēdistiem paredzēta, no autotransporta nodalīta, infrastruktūra, gan kopīga gājējiem un velosipēdistiem, gan arī atdalīta.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norāda, ka, lai mudinātu iedzīvotājus mazu attālumu pārvarēšanai doties kājām, izmantot velosipēdu vai citu videi draudzīgu pārvietošanās veidu, mikromobilitātes infrastruktūrai jābūt ērtai, drošai, pieejamai un saprātīgi plānotai. Mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija kalpos kā vadlīnijas gan valstij, gan pašvaldībām, lai šo mērķi sasniegtu.

Ministrs piebilst, ka šāda mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija Latvijā tapusi pirmo reizi un tai būs nozīmīga loma ceļu saimniecības sakārtošanā, domājot par gājēju un velosipēdistu interesēm.

Mikromobilitātes stratēģijā noteiktas trīs galvenās prioritātes. Pirmā prioritāte identificē desmit galvenos mikromobilitātes infrastruktūras maršrutus. Tiem virzienos Rīga-Carnikava, Rīga-Saulkrasti un Rīga-Valmiera jau ir sākti izpētes darbi. Savukārt maršrutos no Rīgas uz Ķegumu, Bausku, Dobeli, Tukumu un virzienos Jelgava-Iecava, Jēkabpils-Līvāni un Rēzekne-Ludza izpēte sāksies nākamajos gados.

Otrā prioritāte ir apdzīvotu vietu un to sasniedzamības robežu savienojošie valsts infrastruktūras maršruti. Savukārt trešā prioritāte ir jau esošās valsts mikromobilitātes infrastruktūras savienošana un tās pilnveidošana.

Veiksmīgai mikromobilitātes attīstībai ārpus apdzīvotām vietām, kur galamērķu attālumi ir lielāki nekā apdzīvotās vietās, svarīgs ir ne vien to savstarpējais attālums, bet arī savienojamība ar sabiedrisko transportu, autoostu un dzelzceļa stacijām, jeb multimodalitāte. 

Šāda pārvietošanās paredz iespēju gan gājējiem, gan velosipēdistiem, gan autobraucējiem ērti kombinēt pārvietošanos ar privātajiem transportlīdzekļiem un sabiedrisko transportu, novietojot velosipēdus un privāto autotransportu tiem paredzētās novietnēs vai stāvparkos sabiedriskā transporta mezglos, kā arī iespēju velosipēdu pārvadāt sabiedriskajā transportā.
 

 
Visi komentāri
 
robchix 15.februāris 2022 21:12
0 1 Atbildēt

Mikromobilitāte pa pašreizējiem ceļiem? Velosipēdistiem? Ko tie kretīni lieto?

juriz 16.februāris 2022 9:52
0 1 Atbildēt

Nav jau runa par esošajiem ceļiem. Te tieši ir doma, ka attīstīt kaut kādus veloceļus vai tml. tajos virzienos.

Jā, par jūrmalas šodeju, tur traģiski. Pie tam, es pajautāju pat LV Ce''liem toreiz, ka tur taču jau pie esošā platuma sanāk 3 joslas auto, un normāla asfaltēta nomale. To varēja redzēt remonta laikā, ka tas jau ieklātais asfalts pietiek visam. Pat nevajag to šķemboto apmali asfaltēt. Tik cik līnijas pareizi savilkt. Lai gan, protams, labāk būtu bijis kaut kādu celiņu nedaudz nost no šosejas, lai drošāk.

Protams, celiņš nedaudz nostāk, tur atkal autovadītāji sūdzēsies, ka viņiem traucē tie braucēji nogriezties.

Slinkais 15.februāris 2022 23:43
2 0 Atbildēt

šītamie mikromobīļī ir galvā tēsti. nevienā no pēdējos gados kapitāli remontēto ceļu posmā nav paredzēti-izbūvēti ne gājēju ceļi ne velo. via baltica? kur tur infrastruktūra? arī citas lielā sōsejas ir remontētas. jūrmalas šoseja pāarakta pavisam nesen? katru reizi kad šķersoju ar veļuku Reigas slāvu tiltu, spļaudos uz kāpnēm, jo tie ambāļi ietaupija naudu 20m trotuāram, lai varētu pāriet to stulbo tiltu ar kājām no viena gala līdz otram.

Krotow 16.februāris 2022 13:30
0 0 Atbildēt

Te varu tev piekrist. Labāk būtu pareizi sataisījuši trotuāru nekā lisapēdisti ripinas pa ātrgaitas brauktuvēm. Uz Vanšu tilta un gar ex-Preses namu tas pats sviests. Mūsu stabiņu stādītājiem par šādām lietām bija vispirms jādomā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia 15

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO) 1

Tikai pāris mēnešus pēc oficiālās pirmizrādes mobilitātes izstādē Minhenē arī Rīgā tika izrādīts jaunās paaudzes elektromobilis BMW iX3. Tas radīts uz jaunās Neue Klasse jeb jaunā klase platformas, un ir pirmais sērijveida modelis, kas pārstāv BMW jauno dizaina valodu. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti