Valdība par astoņiem kilometriem samazina Rīgas un Pierīgas veloinfrastruktūras attīstīšanas sasniedzamo mērķi - iAuto

Valdība par astoņiem kilometriem samazina Rīgas un Pierīgas veloinfrastruktūras attīstīšanas sasniedzamo mērķi 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.jūlijs 2023 10:43

Valdība ceturtdien par astoņiem kilometriem - no 60 kilometriem līdz 52 kilometriem - samazināja Rīgas un Pierīgas veloinfrastruktūras attīstīšanas sasniedzamo mērķi.

Valdība nolēma samazināt rezultatīvā rādītāja sasniedzamo vērtību no 60 uz 52 kilometriem atbilstoši Atveseļošanas fonda (AF) plānā ierosinātajiem grozījumiem, lai nekavētu plānoto projektu sākšanu.

Satiksmes ministrija 2022.gada 4.augustā iesniedza Finanšu ministrijā priekšlikumus AF plāna grozījumiem iesniegšanai Eiropas Komisijā. Karadarbības Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviesto sankciju rezultātā pieaugušās izmaksas būvniecības jomā. Rezultātā, ņemot vērā arī izmaiņas tehniskajos risinājumos velomaršrutu izveidē, par pieejamo AF finansējumu iespējama mazāka veloceļu infrastruktūras izbūve un atjaunošana.

Veloinfrastruktūras izbūve vai atjaunošana paredzēta maršrutā Rīga - Carnikava (tai skaitā, Ādažu novadā - vismaz 11 kilometri), Rīga - Ulbroka (Rīgā vismaz trīs kilometri, Ropažu novadā vismaz deviņi kilometri), Rīga - Ķekava (Rīgā vismaz pieci kilometri, Ķekavas novadā vismaz 8,5 kilometri), Rīga - Babīte - Piņķi (Rīgā vismaz 6,5 kilometri, Mārupes novadā vismaz 4,5 kilometri) un Rīga - Mārupe (Mārupes novadā vismaz 4,5 kilometri).

Iepriekš maršrutā Rīga - Ķekava bija plānots Ķekavas novadā uzbūvēt vismaz 16,5 kilometrus veloceļu.

Jau ziņots, ka veloinfrasruktūras attīstīšanai Rīgai un Ropažu, Ķekavas, Mārupes un Ādažu novadiem no Atveseļošanas fonda kopā būs pieejami 34,5 miljoni eiro, 7.februārī nolēma valdība.

Investīcijas īstenošanas mērķis ir vienotas, nepārtrauktas maģistrālās veloceļu infrastruktūras izveide Rīgas metropoles areālā. Sākotnēji bija paredzēts, ka līdz 2026.gada 31.maijam jaunizbūvētas vai atjaunotas veloinfrastruktūras garums Rīgā un Pierīgā būs vismaz 60 kilometri.

Kopējais Atveseļošanas fonda finansējums ir 34 514 008 eiro, tai skaitā Rīgas pašvaldībai - 21 184 730 eiro, Ropažu novada pašvaldībai - 3 296 748 eiro, Ķekavas novada pašvaldībai - 3 250 910 eiro, Mārupes novada pašvaldībai - 2 877 000 eiro, un Ādažu novada pašvaldībai - 3 904 620 eiro.

Par investīcijas īstenošanu atbildīga ir Satiksmes ministrija, un atbalsta sniedzējs ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA).

Atbalstu paredzēts sniegt granta veidā, ievērojot, ka paredzētajā termiņā ir sasniegts paredzētais rezultāts, un projektā nedrīkst būt iekļautas darbības, kas ir sāktas pirms 2020.gada 1.februāra un pabeigtas līdz 2021.gada 13.jūlijam.

Finansējumu varēs saņemt Rīgas pašvaldība, kā arī Ķekavas, Ropažu, Mārupes un Ādažu novada pašvaldības, un katrai no tām jāiesniedz viens projekta pieteikums.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Imants Parāšnieks 17.jūlijs 2023 9:53
1 0 Atbildēt

RailBaltica ir Sabiedriskais labums, bet veloceļi - nē? Kurā pasaulē mēs dzīvojam?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BYD Atto 2 tagad arī kā hibrīda modelis

Ķīnas autoražotājs BYD paplašina savu piedāvājumu Eiropā, piesakot kompaktā SUV Atto 2 uzlādējamo hibrīdversiju, kas Eiropas pircējiem kļūs pieejama 2026. gada pirmajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 
 

Apturēts 13 gadīgs jaunietis, kurš ar vecāku automašīnu bēga no policijas (+ VIDEO) 15

Valsts policijas darbinieki šonakt pamanīja kādu automašīnu “Škoda”, kuras vadītājs nepildīja policijas prasības un nestājās brīdī, kad tika veikta transportlīdzekļu vadītāju alkohola pārbaude. Lasīt vairāk

 

No 65 000 eiro - elektriskais Cadillac Optiq tagad arī Eiropā (+ FOTO) 8

Elektriskais luksusa klases SUV jau šomēnes kļūst pieejams virknē Eiropas tirgu, ieskaitot Vāciju un Šveici. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti