Visi komentāri - Valdība par astoņiem kilometriem samazina Rīgas un Pierīgas veloinfrastruktūras attīstīšanas sasniedzamo mērķi

Valdība par astoņiem kilometriem samazina Rīgas un Pierīgas veloinfrastruktūras attīstīšanas sasniedzamo mērķi 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.jūlijs 2023 10:43

Valdība ceturtdien par astoņiem kilometriem - no 60 kilometriem līdz 52 kilometriem - samazināja Rīgas un Pierīgas veloinfrastruktūras attīstīšanas sasniedzamo mērķi.

Valdība nolēma samazināt rezultatīvā rādītāja sasniedzamo vērtību no 60 uz 52 kilometriem atbilstoši Atveseļošanas fonda (AF) plānā ierosinātajiem grozījumiem, lai nekavētu plānoto projektu sākšanu.

Satiksmes ministrija 2022.gada 4.augustā iesniedza Finanšu ministrijā priekšlikumus AF plāna grozījumiem iesniegšanai Eiropas Komisijā. Karadarbības Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviesto sankciju rezultātā pieaugušās izmaksas būvniecības jomā. Rezultātā, ņemot vērā arī izmaiņas tehniskajos risinājumos velomaršrutu izveidē, par pieejamo AF finansējumu iespējama mazāka veloceļu infrastruktūras izbūve un atjaunošana.

Veloinfrastruktūras izbūve vai atjaunošana paredzēta maršrutā Rīga - Carnikava (tai skaitā, Ādažu novadā - vismaz 11 kilometri), Rīga - Ulbroka (Rīgā vismaz trīs kilometri, Ropažu novadā vismaz deviņi kilometri), Rīga - Ķekava (Rīgā vismaz pieci kilometri, Ķekavas novadā vismaz 8,5 kilometri), Rīga - Babīte - Piņķi (Rīgā vismaz 6,5 kilometri, Mārupes novadā vismaz 4,5 kilometri) un Rīga - Mārupe (Mārupes novadā vismaz 4,5 kilometri).

Iepriekš maršrutā Rīga - Ķekava bija plānots Ķekavas novadā uzbūvēt vismaz 16,5 kilometrus veloceļu.

Jau ziņots, ka veloinfrasruktūras attīstīšanai Rīgai un Ropažu, Ķekavas, Mārupes un Ādažu novadiem no Atveseļošanas fonda kopā būs pieejami 34,5 miljoni eiro, 7.februārī nolēma valdība.

Investīcijas īstenošanas mērķis ir vienotas, nepārtrauktas maģistrālās veloceļu infrastruktūras izveide Rīgas metropoles areālā. Sākotnēji bija paredzēts, ka līdz 2026.gada 31.maijam jaunizbūvētas vai atjaunotas veloinfrastruktūras garums Rīgā un Pierīgā būs vismaz 60 kilometri.

Kopējais Atveseļošanas fonda finansējums ir 34 514 008 eiro, tai skaitā Rīgas pašvaldībai - 21 184 730 eiro, Ropažu novada pašvaldībai - 3 296 748 eiro, Ķekavas novada pašvaldībai - 3 250 910 eiro, Mārupes novada pašvaldībai - 2 877 000 eiro, un Ādažu novada pašvaldībai - 3 904 620 eiro.

Par investīcijas īstenošanu atbildīga ir Satiksmes ministrija, un atbalsta sniedzējs ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA).

Atbalstu paredzēts sniegt granta veidā, ievērojot, ka paredzētajā termiņā ir sasniegts paredzētais rezultāts, un projektā nedrīkst būt iekļautas darbības, kas ir sāktas pirms 2020.gada 1.februāra un pabeigtas līdz 2021.gada 13.jūlijam.

Finansējumu varēs saņemt Rīgas pašvaldība, kā arī Ķekavas, Ropažu, Mārupes un Ādažu novada pašvaldības, un katrai no tām jāiesniedz viens projekta pieteikums.

 
Visi komentāri
 
Imants Parāšnieks 17.jūlijs 2023 9:53
1 0 Atbildēt

RailBaltica ir Sabiedriskais labums, bet veloceļi - nē? Kurā pasaulē mēs dzīvojam?

0pis 17.jūlijs 2023 12:58
0 0 Atbildēt

Tie DLBē vēl rīko aptauju "vai Rīga ir velosipēdistiem draudzīga pilsēta". Nu ne tak, atņem naudu veloceļiem lai salaotu vairāk bedru un būtu vēl vairāk auto.

WALA 18.jūlijs 2023 11:50
0 0 Atbildēt

Nav gluži pareizi - man tikko kā iebrauc RĪgā - brauc kur gribi - ceļš ir sūdīgs, īpaši ja centies ievērot to 1 metru no apmales. 

Un veloceļi man ar īsti neder - braucu ātrāk kā vidējais cilvis kas tur "pavada laiku" - un gan kurjeri kas neievēro CSN, gan vēl visādi auni, kas lien priekšā un tad nevar "aizmīt" prom - konkrēti jau sakrituši uz nerva.

Ome 18.jūlijs 2023 12:07
0 0 Atbildēt

Tādiem kā tev ir domāta brauktuve, veloceļi ir domāti lai lohminēji nemītos pa ietvēm un brauktuvi, jo vidējais cilvis minās lēni, nepārliecināti un nemaz tā īsti nezin CSN.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.5 varētu noņemt no konveijera; kuriem vēl modeļiem jāaiziet?

Coupe-SUV modeļa sliktie pārdošanas rezultāti var veicināt tā noņemšanu no konveijera. Lasīt vairāk

 

Latvijā šogad gājis bojā viens elektriskā skrejriteņa vadītājs un 122 cietuši 9

Latvijā šogad gājis bojā viens elektriskā skrejriteņa vadītājs, bet 122 cietuši, aģentūra LETA noskaidroja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Elektriskā pikapa starts atikts - Ford pārskata plānus 2

Ford atlicis divu nākamās paaudzes elektroautomobiļu laišanu tirgū, jo uzņēmums pārslēdz savu uzmanību uz mazākiem un pieejamākiem modeļiem. Lasīt vairāk

 

Pēc uzņēmēja pasūtījuma - Bugatti izgatavos unikālo Brouillard (+ FOTO) 1

Brouillard ir unikāls automobilis, ko Bugatti vienā eksemplārā izgatavos pēc holandiešu uzņēmēja Mišela Peridona pasūtījuma. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti