iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
aigi 09.06.2016 13:10

Nav tik traki. Es savu Vectru (2006, universāls) diezgan fiksi pārdevu, kāds mēnesis bija SSā. Bet es arī apzināti uzreiz par 200 EUR mazāku cenu ieliku kā videji bija. Otrais reālais interesents arī paņēma.

aigi 09.06.2016 11:12

Nejauc 2 lietas. Tam 1l Fiestai jau rupnīca ir iekodēts uzdevums braukt 90-110km/h. Šajās robežās arī būs visekonomiskāk. Diez vai kāds pērk 1l motoru un mēģina uzstādīt ātruma rekordus... Katram auto ir savs izmantošanas mērķis. Ar aku lielumu es gribēju pateikt, ka, lai to lielo 3l bundžu iedarbinātu un pavilktu, vajag daudz vairāk metāla, plastmasas, u.c. materiālu kā mazajai Fiestai, tātad augstāks resursu patēriņš

aigi 09.06.2016 10:10

Nezinu, ko tu no tās Fiestas gribēeji dabūt ārā, bet mans 1.2l tēre akurāt tavus minētos 6.5l/100km, bet izmešu tam knapi pāri 100g uz 100km, savukārt tavam 3l tas būs 2x lielāks, akucim jabūt jaudīgākam, pilsēta tas tērēs 2x vairāk, eļļas un smērvielas vajag vairāk utt. Kur te parādās ekonomiskums un ekoloģija?

aigi 09.06.2016 8:56

Nevaru piekrist aansim, jo Tesla ir soli priekšā visiem pārējiem ražotajiem, kaut vai tā paša nobraukuma garuma, kamēr visi mokās ar 100km robežu, Tesla brauc stabili 400km un vēl vairāk. Tas ir progress ar vai bez subsīdijam, bet tas ir progress.

Teslai un Maskam var pateikties kaut vai par to, ka viņi sapurinaja iesūnojušos auto ražošanas tirgu, sapurināja tik ļoti, ka tādi benzīna galvas kā BMW vai Porshe ļoti nopietni pieiet pie elektroauto izstrādes un tas nav bez pamata, jo elektorauto ir uzņēmis kursu nostaties kā minimums blakus benzīna un dīzeļa dzinējiem. Kapēc? Tāpēc, ka iekšdedzes dzinēji sevi ir izsmeluši, tur tiešām vairs nav iespējam ievērojama progresa. Dīzeļa izgudrotais dzinējs sevi izsmēlis ta pat kā benzīnieks.

Lielie dzineji vairs nav modē, lai pie esošajam zemajām naftas cenām, kāds sludinātu pērciet lielitrāžas auto, tā vietā modē nāk 1.2l 1.5l. Tikai pie mums vēl joprojām tauta izvēlas 3l turbodīzeli un lej zagto Krievijas dīzeli, nevis mazlitrāžas auto, kas patere 2x mazāk. Eiropā jau cita mode.

Līdz ar to ja vairāk parādīsies elektroauto ražotaju un nopietnu razotaju, jo ātrāk auto cenas kritīsies un varēs izvelēties sev vispiemērojamāko.

Runājot par ekoloģiju, tad es esmu 100% pārliecināts, ka elektroauto ilgtermiņa ir ekoloģiskaks par iekšdedzes dzinēja auto, jo neksatoties, ka pašlaik vajag dārgos akumulatorus, rēķinot uz 20 gadiem, tas ir gan ekonomiskāk, gan ekoloģiskāk. Naftu tev vajag katru dienu, lai brauktu, 1 akumulators tev strādā 15 varbūt visus 20 gadus, līdz ar to tas ir ilgtermiņa resurs. Cik tu sadedzini naftu un cik kaitīgu izmešu radi 20 gados braucot 100'000km/gadā? Un cik ar elektro auto? Otrkārt, mēs varam būt lepni, ka mums ir tik daudz koku, kuri absorbē CO2, bet mēs neesam izolēti, mēs saņemam arī negatīvo efektu no citurienes, savukārt paši esam par mazu, lai globāli ietekmētu ekoloģiju. Tapēc, lai kompensētu negatīvo vajag pozitīvo un elektroauto varētu būt šis pozitīvais. Protams, jāsaprot arī ka nekas ne no kā nerodas, līdz ar to resursus vajadzēs, bet naftas dedzināšana ir īstermiņa risinajums, sadedzināta nafta vairs otreiz nav pārstrādājama, savukārt akumulators ir un tas jau ir progress, kas gadiem ejot var stipri samazināt dabas resursus.

Tieši tāpēc, ja cena būs līdzvērtīga, es ar savu maku balsošu par elektroauto.

aigi 08.06.2016 16:37

Man arī patīk hibrīda varianti, tikai budžets tam šobrīt ir pa īsu.

Ceru, ka pēc 5 gadiem, mainot auto, varēšu pārsēsties vai nu tīrā elektro auto vai vismaz hibrīdā.

Patīk, vai nepatīk, bet hibīidi un elektro auto ir uz uzvaras takas un drīz vien tie būs tik pat izplatīti kā klasiskie dzinēji. Kaut vai Nīderlandes un Norvēģijas valdības izteikumi par iekšdedzes dzinēju aizliegšanu. Nav dūmu bez uguns.

aigi 06.06.2016 14:45

Varu painformēt, ka Kadjar ir noripojis 3000km.

Kā jau domāju, degvielas patēriņš ir norities līdz 6.4-6.8l/100km, kas ir labāk par prognozēto, bet, protams, atpaliek no rupnīcas 5.5-5.8l/100km. Īpasi jūtams kritums bija pēc nobrauktajiem 2000km.

Viss strāda, viss ir forši. Nekas negatīvs šajos 2.5 mēnešos nav pamanīts, vienīgi varbūt vēlētos nedaudz mīksāku gaitu pa grants ceļiem. Liekas, ka jauda arī ir labāka palikusi, vismaz apdzīšana gaitā problēmas nav sagādājusi, vai arī esmu pieradis dzīt nedaudz apdomīgak, kā ar 1.9CDTI. Kopumā ģimene ir sajūsmā.

aigi 01.06.2016 12:19

Katoļu iela arī varētu derēt.

aigi 01.06.2016 8:26

Cik uz Krasta ielas Neste maksā 95tais?

Zinu, ka Dzirnavu ielā, liekas, ir vislētākais, bet tur hren...a piebraukt.

aigi 28.05.2016 7:38

Par ziemu nu konkrēti nevajag uztraukties. Cik Latvijā ir aukstas ziemas dienas? 2 nedēļas 4 mēnešos. Ja Norvēģijā par to neviens neuztraucas un nesūdzas, tad Latvijā tā nebūs problēma. Jā, zaudēsi kādu % no nobraukuma. Arī degvielu ziemā auto patērē vairāk un izmaksas aug.

aigi 27.05.2016 9:58

Vispār jau bija izsludināts konkurss par e-uzlādes vietām pa visu Latviju, ja nemaldos bija doma desmitiem punktu uzlikt, lai aptvertu visus reģionus.

P.S. Es arī par eletro auto, ja tā cena nokritīsies līdz sapratīgam līmenim (un ta notiekti būs), tad iegāde tiks nopietni apsvērta.

aigi 27.05.2016 8:46

Katru rītu viena Tesla caur Ulbrokai brauc, izskatās jau graciozi. Nav sanācis piefiksēt vai kaut kur tuvuma dzīvo īpašnieks vai vienkārši tuvākais ceļš ved cauri ciematam.

aigi 29.04.2016 12:28

Ledus9 visnotaļ pareizi spriež. Bet tas ir no mehāniķa pozīcijas. Man kā lietotajam, tas ir pilnīgi vienaldzīgi, lielākais, ko es savam auto daru, ir nomainīt spuldzīti un pieliet logu šķidrumu. Es domaju, ka 90% no lietotājiem, pat neienāk prāta, pirms iegādes izstudēt servisa instrukcijas, lai saprastu cik debīli ir nomainīt sajūgu... vai no tā var spriest par auto, varbūt, bet es un domāju, ka lielākā daļa tā nedara.

Tapēc jau es maksāju servisam, lai mehāniķi to saved kārtībā, cik tas ir sarežgīti vai viegli ir viņu problēma. Ne jau mani sūta stažēties uz rūpnīcām.

Man kā lietotajam galvenais ir, lai auto man patīk, lai tajā var labi justies.

aigi 26.04.2016 10:42

Ja tev vajag nobraukt no asfalta, tad neko citu kā krosoveru nevar piedāvāt. Pie tam mīts, ka aizmugurejā rinda nevar ielikt 3 bērnu sedeklīšus ir pilnīgas muļķības.

X-trail, CRV, Outlander u.c. ir pietiekami lieli krosoveri, lai pietiktu vieta 5 cilvēkiem un vēl mantām.

Savā Kadjar var ļoti ērti braukt 2. rindā 2 bērni krēsliņos un viens pieaugušais. Trīs šīkie aizmugurē vispār var disko taisīt. Bagāžniekā pietiek vieta Bernes ganu sunim un 2 lielām somām nedēļas nogalei.

aigi 18.04.2016 12:38

Nu nezinu, es par Nesti tikai to labāko varu teikt. Statoil'ā neesmu pildijies kādu gadu, bet pirms tam arī nebija ne vainas.

aigi 09.04.2016 7:29

Ja Toyota bija galvu tiesu pārāka par pārējiem variantiem, tad piekrīti. Ja bija svārstīšanās, tad principa pēc aizietu no viņiem prom.

aigi 07.04.2016 16:08

Manam bijušajam Punto gan nekas netiek griezts, bet kopš pārdošanas šis gandrīz nav ripojis 27t/km 4 gados:

11.08.2015 187231

07.08.2014 178878

05.08.2013 168475

30.07.2012 160228

12.07.2012 159592

11.07.2011 134855

09.07.2010 106266

07.07.2009 75095

13.06.2008 38852

11.06.2007 19320

aigi 01.04.2016 20:07

KIA ar ekstrām izgriež pogas praktiski visiem, BET man personiski pagājušā paaudze vizuāli patika labāk. Priekšgals manuprāt jaunajam nav izdevies.

aigi 01.04.2016 8:47

Labais! Lai labi ripo!

aigi 31.03.2016 13:12

Lai gan pašam tas ir tikai 2. jaunais auto. Esmu braucis ar pietiekami daudz jaunu auto (dienesta), lai tomēr saglabāto šo WOW efektu.

aigi 31.03.2016 11:56

Man jau liekas, ka tiem mazajiem motoriem nav ne vainas, ja no viņiem neprasa vairāk ka paredzēts.

Neesmu dzirdējis, ka Ford 1.0 motori būtu sagādājuši galvas sāpes un būtu negatīvas atsauksmes vairāk kā par citiem motoriem.

aigi 31.03.2016 11:51

Nu rēķinu, ka 20tkm gadā vajadzētu iekļauties.

aigi 31.03.2016 11:12

Jā, tas tracina, bet nevaru arī apgalvot, ka Renault vaina, jo izmēģināju dažādus telefonus un visi iet, izņemot manu HVZ, kur meklēt problēmu...

aigi 31.03.2016 11:08

Nē otrais.

Pirmais bija 2006. gadā Fiat Grande Punto. Braucu līdz 2012. gadam.

aigi 31.03.2016 10:27

Nu tā nedēļu esmu vizinājies ar Kadjar (1.2l, 130zs, benzīns) un ir radies jau pirmais iespaids. Lai gan nobraukti ir nieka 350km.

Kopumā ir lieliskas sajūtas. Nezinu vai jātaisa jauna tēma, bet pirmos iespaidus apraksīšu te pat. Auto atnāca ar vismaz 2 nedēļu nokavēšanos (kaut kadas loģistikas problēmas), bet tas ir sīkums, jo esmu sajūsmā no auto.

Kas patīk:

+ Izskats. Krāsu esam trapījuši desmitniekā, gaiši brūna labi izskatās un arī pavasara dublis nav tik izteikts kā uz tumšākām mašīnām. 17'' lietie diski labi izskatās un nodrošina arī labu konfortu uz nelīdzena ceļa. LED dienas gaismas izskatās satriecoši.

+ Vadamība. Elektro stūres pastiprinātajs ar mainīgu jūtīgumu ir lielisks, pie maziem ātrumiem stūre ir ļoti viegla, kas palīdz parkošanos un manervēšanu. Savukārt, uz šosejas ir stingra un informatīva, katra kustība ir tieši tada kā man vajag. Mans braukšanas stils 100% atbilst Kadjar vadamībai.

+ Skaņas izolācija. Motors nav praktiski dzirdams, salonā neuzkrītoši dzird riepas, vēju un riteņu arkās grants ceļa mestos akmentiņus (tos gan diezgan manāmi). Uz Jelgavas šosejas ekperimentēju ar mobilo dB aplikāciju, 100km/h salonā ar izslēgtu radio rādīja vidēji 63dB. Ātrāk neesmu braucis, jo piekodināaja pirmos 3000km nebraukt virs 120km/h vai virs 3500rpm. Riepas 215/60R17 Continental ContiEcoContact 5.

+ Durvju dubultās gumijas, kas neļaus sasmērēties slieksnim un līdz ar to arī mazāk iespēju nosmērēt drēbes.

+ Automātiskās gaismas un Lietus sensors. Gaismas atpazīst cik gaiša ir apkārtne un pašas izslēdz vai ieslēdz tuvas gaismas, saglabajot dienas gaismas always on. Šim modelim nav automātiski tuvo/talo gaismu pārslēgšanās. Savukārt lietus sensors ar mainīgu jūtīgumu savu darbu veic lieliski, vienmēr var atrast īsto jūtīgumu, lai nedomātu par liekām kustībām.

+ Instrumenta paneļa/ multimedijas displeja personalizācija. Var izveidot vairākus profilus, atbilstoši katram šoferim. Personalizēt var ne tikai displeju izskatu, krāsu, bet arī citas tehniskas funkcijas, piemēram, izslēgt/ieslēgt skaņas brīdinajumus navigācijai. u.c. Iespējas ir ļoti plašas. 100% digitalais instrumentu panelis ir neieraksts, bet, manuprāt, ļoti veiksmīgi izveidots.

+ Bagāžnieks.Ir ļoti veiksmīgas formas. Durvis nav pārak slīpas, līdz ar to netiek zaudēta telpa. Dziļums ir pietiekam, lai vietas pietiktu lielam sunim un 4 cilvēku brīvdienu pavadīšanai nepieciešamajām mantām. Dubultajā grīda +7 līdz 10cm (neesmu mērījis) var ielikt papildus lietas.

+ Kustības sakšana. Nezinu vai ta ir kalnā braukšaans palīgsistēma, bet uzsākt braukt var bez gāzēšanas. Mierīgi laižot vaļā sajūgu auto uzsāk kustību, līdz ar to tiek samazinats risks noslāpēt dzinēju. Pirmo reizi ar kaut ko tādu saskaros.

+ Start/Stop sistēma un tāvadības karte. S/S strādā vienmērīgi un neuzkrītoši. Savukārt talvadības bezatslēgas atslēgu var pat nevilk āra no kabatas, bet pietiek pieskarties rokturim, lai durvis atbloķētos, galvenais, lai karte ir blakus.

+ Navigācija. Ar ļoti labu meklēšanas algoritmu. Piedāvā 3 altenatīvus maršrutus. Pie tam liekas, ka spēj iegaumēt un uzlabot iepriekš veiktos braukšanas maršrutus. Cik saprotu, tad izstrādātājs ir TomTom. 12 mēn. bezmaksas atjauninājumi.

Kas īsti neiet pie sirds vai ar ko bija problēmas:

- Nestrāda bluetooth brīvroku sistēma. Tieši manam S6 edge+, jo sievas A3 un brāļa LG G3 ar to pašu Android Marshmallow iet uz urrā. Bet šī nav problēma man vienam GB un DE forumos lasīju, ka ir problēmas ar Samsung, t.sk., arī ar jauno S7. Jāgaida kāds update.

- Bija jānoņemas ar R-link2 sistēmas palaišanu. Datora programma ir izveidota diezgan neveikli. Aplikāciju instalešana pašā automašīnā ir ātra - ieliec USB un visu automātiski uzinstalē. Sākumā piereģistrējos GB vietnē, vakar pārreģistrējos uz PL, jo PL tomēr ir reģionalais piegādātājs, līdz ar to ģeogrāfiski vairāk atbilst. Gribētos tomēr saderību ar Android Auto.

- Latviešu valoda. Sistēmas ziņojumi ir diezgan neveiklā latviešu valoda, nezinu, kas veicis tulkojumu, bet tā dažbrīd ir jokaina, piemēram, Aktualais degvielas patēriņš ir nosaukts par Strāva. Sākuma nesapratu, ko tas nozīmē, esmu hibrīdu nopircis? Lai gan navigacija ir ierunāta ļoti labi. Pēc pāris dienām pārgāju atpakaļ uz angļu mēli. Navigācijai atseviški nevar izvēlēies valodu.

- nav briļļu plauktiņa.

Krēsli ir stingri un pozīcijas atrašana nesagadaman grūtības.

Degviela patēriņs ir 7.0l/100km, no 350km 180km ir pa šoseju, 50km ir pirmssvētku sastrēgumi, pārējais piepilsētas un brīvdienu pilsētas satiksme.

Jaudas uzsākšanai pietiek ar liku likām. Kustībā it kā arī, bet, protams, 2.0 turbodīzelis bija straujāks. ar Kadjar ir neliela aizture, bet nav pārāk kritiska, ja neveic pārdrošas apdzīšanas, tad problēmam nevajadzētu būt, kā nekā šis nav sporta auto, bet ģimenes krosovers.

Vietas salonā ir pietiekamas, bet garāku braucēju par 173cm vēl nav priekšā sēdejuši par to iekomentēšu vēlāk.

Varētu ievietot bildes, bet no inbox foto nesanāk.

aigi 31.03.2016 8:55

Litru nav daudz, bet piedalos.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti