Tātad, piektdien bija iespēja pabrukties ar potenciālajiem Gada auto kandidātiem. Diena gaitā izbraucos kopumā ar sešām mašīnām: Audi e-tron GT, Cupra Formentor, Renault Arkana E-TECH Hybrid, Peugeot 508 PSE, Peugeot 3008 Hybrid4, Toyota Mirai. Divus - Audi e-tron un Toyota Mirai biju ierakstījis vēlmju sarakstā, pārējos izvēlējos uz vietas. Lai nebūtu jāraksta katrā diskusijā, ierakstīšu visu šeit.
Audi e-tron GT. Pedālis grīdā, smaids vairāk kā līdz ausīm! Zvērā! Pārsteidzoši ergonomisks, pirmoreiz iekāpjot, nav baigi jāpēta kur kas un ar ko regulējas, klimats, radio, primitīvās funkcijas iznestas uz fiziskām pogām ērtā saprotamā veidā, pārējie uzstādījumi planšetē. Par salona ietilpību nav ko spriedelēt, pie stūres vietas pietiek, bērnam aizmugurē arī. Kosmisks auto.
Cupra Formentor. Nu tā. Iet labi, jaudas pietiek. Salona apdare ok, bet ergonomika - kaut kā ne tā. Logu tīrītājam Auto režīmu tā arī neizdevās atrast, kaut gan uz slēdža bija uzraksts, klimatkontroles temperatūras regulēšanas un radio skaļuma regulēšanas pogas iznestas viduskonsolē, bet pogas skārienjūtīgas, tā arī līdz galam nesapratu kurā vietā jāpieskaras, lai regulēšana notiktu. Sporta režīmā motora troksnis smuks, pie pārslēgšanās arī smuki rūc, bet ar sporta režīmu iebraucot pilsētā un sākot braukt mierīgā pilsētas satiksmē motors vienalga tiek griezts līdz 5k un tikai tad notiek pārslēgšanās. Gribētu tomēr lai adapcija notiek labāk, nevis man ar pogu jāpārslēdz Normal režīms.
Renault Arkana E-TECH Hybrid. Renault, kā jau Renaults. No ārpuses un pa gabalu smuks, pieejot tuvāk zem lielajiem riteņu diskiem mazmazītiņi bremžu diski, ko knapi var samanīt. Kaut skata pēc būtu uzlikuši lielākus.
Tehniski jau bremzes ir, bet skata nekāda. Viduskonsolē paliela planšete, bet izvēlnes nekādas. Reklāmu bukletos rādās visādi smukumi, dzīvē četri milzīgi izvēļņu kluči pa visu planšeti. Nu kāpēc? Toties klimata pogas ērti grozāmi rimbuļi un instrumentu panelis OK. Gaitas un jaudas īpašības atbilst gaidītajam, multomode automātiskā pārnesumkārba ar motoru salāgotas labi. Mērķauditorija man nesaprotama.
Peugeot 508 PSE. Mans favorīts. Cena gan vājprātīga, bet auto patika ļoti. Dizains, manuprāt, ļoti smuks, saprotama ergonomika, ērta sēdpozīcija, vietas aizmugurē pietiekami. Jaudas atliku likām, uz šosejas paātrinās smuki. Pilsētas satiksmē gan pāris reizes kārba neslēdzās tā, kā es būtu gribējis, un paātrinājums bišķi izpalika. Visādi citādi lielisks auto.
Peugeot 3008 Hybrid4. Kā 3+ kartes īpašnieks, pamēģināju arī ģimenes auto. Divu bērnu ģimenei OK, trim vietas pamaz. Konkrētajā versijā aprīkojums pat ļoti labs, jaudas vairāk nekā nepieciešams, ergonomika visiem jaunajiem Peugeot līdzīga, man saprotama. Likās, ka gaitā mazliet klusāks par 508.
Toyota Mirai. Šo biju ierakstījis savā vēlmju lapā. Ūdeņraža darbināms auto ar aizmugures piedziņu. Tehnoloģijas gan pagaidām laikam nākotnes. Te gan ergonomikā ir ko piedomāt visos aspektos. Iekāpu šajā pēc 508, stūre likās vienkārši milzīga, pēc sajūtām lielāka nekā pārējām mašīnām, vai tādu vajag, nezinu. Ātrumpārslēga svira lika padomāt, kā viņa ir darbināma. Tās pat arī pārējās pogas un izvēlnes. Klimata pogas iznestas viduskonsolē, bet, manuprāt, ne pārāk ergonomiski. Radio vadības pogas līdzīgi, it kā ir, bet saprast grūti. Ventilācijas lūku atveres atgādina darba Hilux. It kā piecvietīgs, bet nestādos priekšā, kā aizmugurē trīs pasažieri var iesēsties milzīgā kardāna tuneļa dēļ. Bagāžnieks mikroskopisks. Interesanti, ka pēc nosacītās auto noslāpēšanas un aizslēgšanas, tas vēl turpina kūpēt un darboties sev vien zināmos režīmos.
Mašīna interesanta, bet šobrīd ir tikai viena degvielas uzpildes stacija, kur to var uzpildīt. Ar to laikam viss ir izteikts.
Ja man jābalso par saviem favorītiem, tad no tehnoloģiju viedokļa Toyota Mirai ir mans favorīts. Ja dizainiski un ikdienai, tad Peugeot 508 PSE.
Paldies organizatoriem par iespēju.
Pedālis grīdā, smaids vairāk kā līdz ausīm! Zvērā! Pārsteidzoši ergonomisks, pirmoreiz iekāpjot, nav baigi jāpēta kur kas un ar ko regulējas, klimats, radio, primitīvās funkcijas iznestas uz fiziskām pogām ērtā saprotamā veidā, pārējie uzstādījumi planšetē. Gaita smuki līgana gan Sport režīmā, gan Normal. Sportā, protams, atsaucīgāks akseleratora pedālim, bet ne tā, lai radītu diskomfortu. Interesanti, ka ja nav ieslēgta akumulatora lādēšana atlaižot gāzes pedāli, tad ieskrienoties un atlaižot pedāli auto ļoti līgani samazina ātrumu, pat liekas, ka nesamazina nemaz. Par salona ietilpību nav ko spriedelēt, pie stūres vietas pietiek, bērnam aizmugurē arī. Kosmisks auto! Kosmisks arī tādā ziņā, ka paātrinoties skaņa salonā, kā zvaigžņu karu filmās kosmosa kuģiem. Nezinu gan vai speciāli radīts efekts, vai skaņa no elektromotoriem. Pieļauju, ka daļēji speciāli radīts, lai uz ielas var dzirdēt.