iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
brmbrmm 16.02.2010 20:07

Pirmais rakstīja:

brmbrmm rakstīja: Bet, slāpeklim riepās ir arī mīnusi - tas ir nedaudz smagāks par gaisu, līdz ar ko ritenis pie viena un tā paša spiediena ir smagāks ar slāpekli nekā ar gaisu pildītais.

No šāda aspekta riteni labāk pumpēt ar ūdeņradi!

Nu, vai ar hēliju.

slāpeklis ir VIEGLĀKS par gaisu

Lasot kļūdījos :

CLAIM: Tires hold their psi longer with nitrogen than air. This is true, although we said that was because nitrogen has more mass than air. As Dr. Ray Bergstra, armed with his Ph.D. in chemistry, informed us after the fact, nitrogen has slightly less mass than air. It diffuses through tire walls more slowly because it has larger molecules. www.moderntiredealer.com/...

brmbrmm 16.02.2010 19:21

Pirmais rakstīja:

Sviestnesis rakstīja:

Pirmais rakstīja: www.kemi.lv/...

interesanti, kas ir brūnās bumbiņas????

un kas ir baltās????

vai baltās bumbiņas ir gaiss???? ja tā, tad kāpēc baltās bumbiņas ir mazākas par brūnajām?

bļē, a vispār ir kāds kantoris banānijā, kas nodarbojas ar reklāmas satura kontroli????? un tās atbilstību veselajam saprātām?

piemēram ja uz maizes uzrakstīts, ka mūsu maize ārstē vēzi... un izrādās, ka tā nav

Tas jau vēll nav viss...

Vai Tu zini, kas ir Laime

Ja ne, tad ieskaties..

www.kemi.lv/...

nē, nu labi... bremžu šķidrums ir higroskopisks, tobiš piesaista ūdeni un zaudē savas labās īpašības....

bet kas ar to riepu? slāpeklis to riepu dzesē????

Par karstumu tur www.tiresavernitrogen.com/... rakstīts šitā:

Water vapor in compressed air acts as a

catalyst, accelerating rust and corrosion.

Water vapor also absorbs and holds

heat. And, when it changes from liquid to

vapor, water expands tremendously in volume.

So, tires inflated with wet air tend to run

hotter and fluctuate in pressure more. That’s

why racing tires, where fractions of a psi can

radically change handling, are inflated with dry nitrogen.

brmbrmm 16.02.2010 19:19

Pirmais rakstīja: www.kemi.lv/...

interesanti, kas ir brūnās bumbiņas????

un kas ir baltās????

vai baltās bumbiņas ir gaiss???? ja tā, tad kāpēc baltās bumbiņas ir mazākas par brūnajām?

Domājams, ka brūnās ir slāpeklis un baltās - skābeklis (kas pēc izmēra ir nedaudz mazāka molekuls):

It is often mistakenly assumed that \"molecular size\" correlates directly with \"molecular weight\". O2 does have a greater

molecular weight (32) than N2 (2, but O2 is actually smaller in size. Thus, O2 fits through the relatively tight passage

ways between polymer chains in the rubber more easily than does N2. The difference is size between O2 and N2 is

very small, only about 0.3 times 10 to the -10th meters (0.00000000003 meters).

www.tiresavernitrogen.com/...

Atrasts tajā pat tirenitrogen.typepad.com/...

brmbrmm 16.02.2010 19:04

Vēl no Bridgestone teksta:

While both nitrogen and oxygen can

permeate rubber, nitrogen does it much

more slowly. It might take six months

to lose 2 psi with nitrogen, compared

to just a month with air.

1 psi (mārciņa uz kvadrātcollu) ir ~7 kPa, līdz ar ko Kemi ir smagi (100x) kļūdījušies ar aprēķiniem - "zaudējot tikai 0.14 kpa" vietā vajadzēja būt "zaudējot tikai 14 kpa", kas vienalga ir tikai 6,3% gaisa mēnesī, veicot regulāru spiediena kontroli, tam nav liela nozīme. Vienīgi neesmu drošs, ka šie 2 psi zudumi ir visām riepām- manām ne biežāk kā 2x gadā ir drusku jāpiepumpē klāt, bet ja 2x sezonā maina riepas (ziemas/vasaras), tad arī tā nav problēma.

brmbrmm 16.02.2010 18:48

Te skaidrojums par slāpekļa pielietojumu riepās no Bridgestone: www.tiresavernitrogen.com/...

brmbrmm 16.02.2010 18:39

Bet, slāpeklim riepās ir arī mīnusi - tas ir nedaudz smagāks par gaisu, līdz ar ko ritenis pie viena un tā paša spiediena ir smagāks ar slāpekli nekā ar gaisu pildītais.

No šāda aspekta riteni labāk pumpēt ar ūdeņradi!

Nu, vai ar hēliju.

brmbrmm 16.02.2010 18:37

Galvenā tīra slāpekļa priekšrocība ir, ka tajā nav mitruma, kas ar mitru gaisu pildītās riepās rada lielākas spiediena izmaiņas atkarībā no temperatūras, pārējās priekšrocības ir atvasinātas no šīs.

At lower temperatures, water (as a liquid) occupies very little volume. However, as temperature increases liquid water vaporizes to become a gas and its volume expands. This causes total tire pressure to be higher than it would be in the case of a dry gas, such as nitrogen. Thus the presence of water in a tire contributes to wild pressure variations as temperatures change.

brmbrmm 16.02.2010 18:30

Par slāpekļa tēmu - te ir daudz apkopota lasāmā (angliski): tirenitrogen.typepad.com/...

Vienā no rakstiem minēts: www.moderntiredealer.com/...

CLAIM: Nitrogen runs cooler than air. False. The temperature of nitrogen gas doesn’t fluctuate, which helps the pressure stay more consistent. As a result, the tire runs cooler because it remains properly inflated. This is one of the reasons that aircraft and racing tires use nitrogen.

No kā es izdaru spriedumu, ka ekstremālos apstākļos, varbūt, ir vērts lietot slāpekli, bet parastiem auto tas neatmaksājas - pietiek vienkārši regulāri sekot līdzi spiedienam riepās, un ja ir vēlme nedaudz ietaupīt degvielu, tad var arī parasto gaisu iepumpēt kādus 10-20% vairāk un viss.

brmbrmm 16.02.2010 17:46

Un vispār - kā riepās, kas pildītas ar slāpekli var būt "gaisa zudums"?

brmbrmm 16.02.2010 17:44

Un vēl komentārs par šo Kemi apgalvojumu:

"Rezultāts ir ievērojami lēnāks spiediena zudums riepās pildītās ar slāpekli. Piemēram, gaisa zudums var ilgt līdz sešiem mēnešiem, zaudējot tikai 0.14 kpa ar slāpekli, salīdzinot ar saspiestu gaisu, kam šāds gaisa daudzums pazūd tikai vienu mēnesi."

Parastas riepas normāls spiediens ir 2,2atm (+/-), bet zināms, ka 1atm = 101.3kPa, t.i. riepā ir 222.86 kPa. Tas nozīmē, ka gaisa zudumi mēnesī ir - 0.14/222.86*100 = 0,063%, jeb citiem vārdiem - lai riepas spiediens samazinātos par 10% ir jāpaiet 160 mēnešiem! Kuru laikā riepa ir sen nolietota un nomainīta ar citu.

brmbrmm 16.02.2010 17:37

Tēmai par slāpekli riepās, manuprāt, vieta ir te.

Iepriekšējā diskusija aizsākās te: www.iauto.lv/...

Sakarā ar šajā Kemi piedāvājumā: www.kemi.lv/... minēto apgalvojumu:

\"Molekulārā struktūra slāpeklim atšķiras no gaisa, tādā veidā, ka tas izplūst cauri riepas iekšējām starpplātnēm vai kamerai lēnāk nekā parasts saspiests gaiss. \"

Radās viens secinājums - nemainot riepās gaisu (t.i. izmantojot ziemas/vasaras riteņus), tā sastāvs ar laiku tuvojas tīram slāpeklim. T.i. normāli slāpeklis gaisā ir 78%, bet tā kā tas no riepas izkļūst lēnāk nekā skābeklis, tad pēc laika, arvien papildinot spiedienu riepā, tajā slāpekļa procentuālais daudzums palielinās un matemātiski ņemot- tiecas uz 100%.

brmbrmm 15.02.2010 23:18

Te: www.ss.lv/... starp citu, var atrast mūsu vietējos censoņus. Kolēģim šitā izbeidzās sūknis Astrai G, ko viņam salaboja kāds vietējais elektroniķis par pārsimt latiem, vajadzēja vien pašam nomontēt vadības bloku un aizvest pie viņa. Summa, manuprāt, vienalga neadekvāta, jo jānomaina vien tikai viens tranzistors, lai cik sarežģīti tas arī nebūtu.

brmbrmm 15.02.2010 23:09

staar rakstīja:

brmbrmm rakstīja:

staar rakstīja: Drīzāk ir vērts skatīities un raksturīgākajām auto kaitēm, kā piemēram opel 2,0 dti motorelis vai kaut kādi muļķitroņiki utt.

Kas tad vainas opel 2.0 dīzelim?

Un kuru tieši biji domājis, cik zinu, tie bija vismaz 3: X20DTL, X20DTH, Y20DTH? DTL no DTH mazliet atšķiras, bet Y ir jaunāka versija par X.

Tas 2,0 kuram sūknim elektronika mirst. Es točna nezinu kas par kodiem utt, bet 2000.gada ja nemaldos DTI. Ja nemirtu sūknis būtu feins motors, gana ekonomisks un dinamisks, bet tā nu sanācis ka vairākus gadus esmu sekojis līdzi lietotu auto tirgum beļģijā, tad ļoti bieži tiek tirgotas, pamatā vectras, kur sludinājumā raksta ka beigts sūknis. Pieļauju, vectras tāpēc, ka astras taupīgie beļģi pērk ar 1,7 dīzeļiem. Tie divlitrīgie opeļi ar beigtiem sūkņiem tiek tirgoti par sviestmaizi, jo beļģijā neviens tos sūkņus nelabo un vienīgā alternatīva ir jauns sūknis par kosmisku summu. Neviens cits dīzelmotors tik bieži nav redzēts ar beigtu sūkni. Man arī pedāvāja vienu super nopakotu vektru ar beigtu sūkni par sviesmaizi. Nopirku, cilvēks kam bija uzdots savest to vectru kārtībā nosipāss tā, ka maz nelikās. Mēģināja remontēt LV, itkā sataisīja, bet pēc dienas apstājās, tad beigās, ja nemaldos nopirka lietuvā sūkni par pieklājīgi augstu cenu. Pats stulbākais tai sūkņa vainai ir tāda, ka tas auto vienkārši apstājas un viss, un līdzēt var tikai evakuātors vai striķis.

Par sūkni - arī manam opel sūknis noklājās, izpētīju vainu- bija nosvilis vadības blokā izejas tranzistors, kas būtībā ir tikai viena detaļa, ko, ja labi grib, var nomainīt arī pats. Par remontu (t.i. bojātā sūkņa nomaiņu ar salabotu) pie mums censoņi prasa Ls 400 - 500, kas gan nav pavisam primitīvs process, jo sūkņa vadība ir piesaistīta imobilizerim, kas arī ir jāpārprogrammē, lai tas atzītu jauno sūkni.

Pats (tā kā tobrīd naudas netrūka) izvēlējos nomainīt visu sūkni pie ofic dīlera ar garantiju uz 2 gadiem (ar cerību, ka tagad Bosch ir novērsis konkrēto konstruktīvo nepilnību). Sūknis ofic pie mums maksāja Ls 1500, ar atlaidi sarunāju par Ls 1200 +darbs 6h, kopā tie paši Ls 1500. Vecais tagad stāv par piemiņu plauktā.

Konkrēto sūkni Bosch vp44 lika netikai opeļos, bet arī citos auto - var paskatīt googlē - ir atrodamas daudz žēlabas no Dodge īpašniekiem Amerikā, kā arī savulaik uzgāju vienu krievu saitu, kur kaut kādiem tūristiem vietējais Vasja bija sačinījis viņu Nissanu. Te būs ar visām bildēm: www.autodata.ru/...

Te mazliet par vp44 defektiem (kāpēc tā notiek, angliski): www.bluechipdiesel.com/...

Te manas bildes: foto.inbox.lv/...

brmbrmm 15.02.2010 18:45

staar rakstīja: Drīzāk ir vērts skatīities un raksturīgākajām auto kaitēm, kā piemēram opel 2,0 dti motorelis vai kaut kādi muļķitroņiki utt.

Kas tad vainas opel 2.0 dīzelim?

Un kuru tieši biji domājis, cik zinu, tie bija vismaz 3: X20DTL, X20DTH, Y20DTH? DTL no DTH mazliet atšķiras, bet Y ir jaunāka versija par X.

brmbrmm 15.02.2010 16:36

Vienai man zināmai aplikācijai bija izveidojies tāds bugs, ka tajā varēja iekļūt bez paroles, t.i. normālā veidā to lietojot, ievadot nepareizu paroli, protams, aplikācija atbildēja ar noliegumu tajā iekļūt, bet saturā varēja paņemt sesijas id (kas, laikam, arī bija pati buga būtība) un tālāk, zinot, kur jānokļūst ar POST tur arī nokļūt.

brmbrmm 15.02.2010 16:27

Sretsked rakstīja:

brmbrmm rakstīja:

staar rakstīja:

Chankaishi rakstīja: Servissmenji briinumainie! Skaidrs, ka riepa gaudoja! Gultni paarbaudiit - divus pirkstus, taa teikt! Pacel riteni uz augshu un riktiigi iegriez - buus slikts gultnis, dzirdeesi. Var jau arii paraustiit, bet lufte iisti sajuutama buus tikai jau pie galiigi beigta. Ar solidola smeereeshanu - dikti uzmaniigi, nav jau vaagju rumba. Maksimums pusi apjoma, attieciibaa pret to, ko tur vareetu iesmeereet!

nu nebūs gan tik viegli, jo:

1. kalotkas neļauj to riteni tā baigi iegrizt.

2. solidola smērēšana šim modelim pinībā atkrīt, jo gultnis kopā ar stupicu un pie tilta skrūvējas ar 4 skrūvēm.

Principā, ja tas gultnis nebūtu tik dārgs, tad sistēma super! nomaiņa elementāra.

Vai tā rumba ārā nejaucas? T.i. - vai nav iespējams to gultni izpresēt un nomainīt?

Izdarīt droši vien to var, jebko var atjaunot. Bet tur vajag LABU meistaru, tāpat jāpērk gultnis pa latiem 20 un jāmaksā virpotājam kādi lati 40-50 par darbu. Jēga ?

Manuprāt, tāda veida auto mezglu uzbūve (kuri turklāt ir pakļauti nolietojumam un ir iepriekš zināms, ka ik pa laikam būs jāmaina) ir tīrākā ļaunprātība no ražotāja puses, kā arī labs iemesls citreiz, izvēloties auto, skatīties uz citu marku/koncernu. Nerunājot par to, ka tā ir resursu izšķērdēšana. Vienīgi baidos, ka mūsdienās reti kuram auto nav šādi uzbūves elementi.

brmbrmm 15.02.2010 15:14

staar rakstīja:

Chankaishi rakstīja: Servissmenji briinumainie! Skaidrs, ka riepa gaudoja! Gultni paarbaudiit - divus pirkstus, taa teikt! Pacel riteni uz augshu un riktiigi iegriez - buus slikts gultnis, dzirdeesi. Var jau arii paraustiit, bet lufte iisti sajuutama buus tikai jau pie galiigi beigta. Ar solidola smeereeshanu - dikti uzmaniigi, nav jau vaagju rumba. Maksimums pusi apjoma, attieciibaa pret to, ko tur vareetu iesmeereet!

nu nebūs gan tik viegli, jo:

1. kalotkas neļauj to riteni tā baigi iegrizt.

2. solidola smērēšana šim modelim pinībā atkrīt, jo gultnis kopā ar stupicu un pie tilta skrūvējas ar 4 skrūvēm.

Principā, ja tas gultnis nebūtu tik dārgs, tad sistēma super! nomaiņa elementāra.

Vai tā rumba ārā nejaucas? T.i. - vai nav iespējams to gultni izpresēt un nomainīt?

brmbrmm 15.02.2010 14:48

WALA rakstīja: Man atkal šķiet ka labākais "prikols" pēdējā laikā ir VID elektroniskās sistēmas caurums. Reāli spārda, man tik nav īsti skaidrs kā viņī panāk to lai šāds joks neatkārtojas, jo tehniski neba nu viņi to progu tagad pēkšņi pārtaisīja drošāku, drīzāk uzlika kādu pagaidu risinājumu kurš vistacamāk nav neko grūti apejams.

Galu galā tā ka noprotu bija programmas speciāla "fīča" nevis kļūda.

P.S. vispār man būtu ļoti intresanti uzzinat ko un kā jamie izdarījās, tik nu lauzt man nav nekāda prieka - soda par valsts "*******as" uzlaušanau un datu nesankcionētu piekļuvi manā vecumā kaut kā neiedvesmo.

Cik noprotams no redzētajiem sižetiem TV, tad caurumā varēja tikt izmantojot linku, ko kāds atsūtīja pa epastu. Ir versija, ka tā ir ļaunprātība no darbinieku puses - pavēra vaļā pieeju, lai kāds varētu ievākt datus, ar ko operēt priekšvēlēšanu laikā. Tagad caurums ciet un, droši vien, tā, lai nevienu vainīgo konkrēti nevarētu identificēt.nevarētu ident

brmbrmm 12.02.2010 15:20

Ko lai saka- uz fikso nepamanīju, labi, ka kāds izlabo!

brmbrmm 12.02.2010 13:26

Pirmais rakstīja:

brmbrmm rakstīja:

Kaksis rakstīja: Tad jau sanāk ka cukuru, raugu un ūdeni nemaz nedrīkst mājās glabāt, jo tās taču ir izejvielas kandžas gatavošanai

No tāda aspekta nedrīkst arī graudus, kartupeļus utt.

Vispār, pat Latvijas Radio 1 vienreiz nolohojās un raidīja vienu sižetu par tēmu, cik viegli izgatavot kandžu mājas apstākļos, arī intervēja tur vienu onku..

pziģec....

pienu arī nedrīkst : receptēs tak jamais ira

Vispār jau te jāliek uzsvars uz "alko izgatavošanai" - nez kā to var pierādīt?

"izejvielu sagatavošana, iegāde vai uzglabāšana alkoholisko dzērienu izgatavošanai mājas apstākļos"

brmbrmm 12.02.2010 13:24

Lai gan, var mēģināt apgalvot, ka visas izejvielas un ierīces ir domātas vīna pagatavošanai.. ej nu pierādi! Kā tur taisīja tos stiprinātos vīnus?

Aparāts, savukārt, varētu būt domāts ūdens destilācijai - varbūt, man tādu labāk patīk dzert?

brmbrmm 12.02.2010 13:20

Kaksis rakstīja: Tad jau sanāk ka cukuru, raugu un ūdeni nemaz nedrīkst mājās glabāt, jo tās taču ir izejvielas kandžas gatavošanai

No tāda aspekta nedrīkst arī graudus, kartupeļus utt.

Vispār, pat Latvijas Radio 1 vienreiz nolohojās un raidīja vienu sižetu par tēmu, cik viegli izgatavot kandžu mājas apstākļos, arī intervēja tur vienu onku..

brmbrmm 12.02.2010 13:17

Kaksis rakstīja: Vajag atjaunot sistēmu kāda savulaik bija CP-istiem. Kad viena rajona menti patrulēja citā rajonā. Karoče novērst iespēju mantam būt "savējam", neļaut strādāt dzīvesvietas rajonā un otrādāk. Un ik pa pusgadam rotēt pa rajoniem.

+1

Uzraksti Mūrniecei ierosinājumu!

brmbrmm 12.02.2010 13:01

Un - Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss:

170.2 pants. Nelikumīgu alkoholisko dzērienu izgatavošana (ražošana), glabāšana un pārvietošana

Par nelikumīgu alkoholisko dzērienu izgatavošanu (ražošanu), glabāšanu vai pārvietošanu —

uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem vai piemēro administratīvo arestu uz laiku līdz piecpadsmit diennaktīm, konfiscējot alkoholiskos dzērienus un to pārvietošanai izmantotos transportlīdzekļus vai bez transportlīdzekļu konfiskācijas, bet juridiskajām personām — no tūkstoš līdz desmittūkstoš latiem, konfiscējot alkoholiskos dzērienus un to pārvietošanai izmantotos transportlīdzekļus vai bez transportlīdzekļu konfiskācijas.

brmbrmm 12.02.2010 13:00

Kaksis rakstīja:

Pirmais rakstīja:

Kaksis rakstīja:

Pirmais rakstīja:

Kaksis rakstīja:

uupis rakstīja:

Kaksis rakstīja: Nu ministrs arī ir VIP's pret parasto, mierīgo iedzīvotāju.

Valsts auto ir valsts manta – par to pielietojumu lemj nodokļu maksātāji vai viņu pilnvarotās personas.

Privāts auto ir privāts un par to lemj pats īpašnieks.

Privātais īpašnieks ir tiesīgs atļaut vai neatļaut transporta izmantošanu personīgām vajadzībām un tam nav nekā kopīga ar sabiedrības interesēm. Privātīpašnieka lēmums par auto lietošanas mērķiem ir tikai un vienīgi privāta darīšana, sabiedrība nevar ne liegt ne arī norādīt ko privātam darīt ar savu auto, kamēr tas neapdraud sabiedrības intereses vai netiek izmantots pretlikumīgi…

Liekam maksāt pvn pērkot auto uz juridisku personu un būs "līdztiesība"

piereģistrējies pvn maksātājos kā privātpersona un būs tev vēl lielāka līdztiesība

Man ta kas! Braucu kad vajag un kur vajag, ar juridiskas perosnas auto. Atrakstīšanās ir grāmatveža problēma...

vid's mums strādā auhjiķeļna

valsts pieņem likumus, pilsoņi strādā atbilstoši likumiem un nemaksā nodokļus (nī tirdzniecība).... bet pēc 3 gadiem vids izdomā, ka tā tā tomēr ir bijusi uzņēmējdarbība un grib kautko iekasēt bet iekasēt jau sen vairs nav no kā..... bet tik un tā 10 vid darbiieki strādā gadu lai saskaitītu cik ir jāiekasē.... kaut skaidri zināms, ka nekad nekas netiks iekasēts

nesen pa tv3 bija sižetiņš....

jamie nofilmējuši kā tirgo krutku un smēķus.... nodevuši materiālus mentūrā..... un.... KLUSUMS..... bet jamie nofilmējuši arī vienu pamparu siguldā, kuram hobijs ir kandžas aparāti.... un kas???? menti klāt jau nākamajā dienā

dzīt kandžu paša patēriņam nav aizliegts

Vispār jau ir gan aizliegts. Sk "Alkohola aprites likums":

41.pants

(1) Alkoholisko dzērienu izgatavošana mājas apstākļos, izņemot vīna izgatavošanu tā izgatavotāja personīgajam patēriņam, izejvielu sagatavošana, iegāde vai uzglabāšana alkoholisko dzērienu izgatavošanai mājas apstākļos, kā arī to izgatavošanai paredzētu aparātu, ierīču, taras, etiķešu, korķu un vāciņu izgatavošana vai uzglabāšana ir aizliegta.

(2) Par alkoholisko dzērienu izgatavošanu uzskatāma arī degvīna, citu dzērienu un šķidrumu izgatavošana peļņas nolūkā, atšķaidot spirtu mājas apstākļos, vai arī alkoholisko dzērienu iepildīšana tarā pārdošanai.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti