iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
aansis 10.04.2014 15:28

andzins1111 rakstīja: CSSD mājas lapā ir pieejamas prezentācijas:

csdd.lv/lat/noderiga_informacija/preses_relizes/2014/?doc=2438

Statistika biedējoša. 2013. gadā 13 bojā gājuši velosipēdisti, un 10 motociklisti. Ņemot vērā ātrumu un pārējo, tā viennozīmīgi nav tikai pašu velosipēdistu vaina. Un 70 gājēji.

Prezentācijā: "Pašreizējie CSN velosipēdistiem paredz 2 kreisā pagrieziena veikšanas variantus - brauktuvju krustošanās vietu šķērsojot pa brauktuvju labo malu, bet, ja braukšanai pa kreisi iekārtota atsevišķa braukšanas josla, - no šīs joslas labās malas. Izvērtējot ārvalstīs esošos risinājumus, paredzēts atļaut kreiso pagriezienu izdarīt arī no uz brauktuves ieņemta kreisā malējā stāvokļa (uz divvirzienu ceļa – no ass līnijas). "

Jaunajā CSN projektā (203.): "...bet, ja braukšanai pa kreisi iekārtota atsevišķa braukšanas josla, nogriezties atļauts no šīs joslas labās malas. "

aansis 10.04.2014 15:17

Vernons rakstīja: CSN, kā tādiem, ir jānoregulē attiecības uz ceļa starp priekšā, aizmugurē un blakus esošiem satiksmes dalībniekiem. Katram priekšā esošam gājējam, velosipēdistam un auto braucējam ir jārīkojas "TĀ", lai neradītu bīstamu situāciju (10.)! CSN 113. punkts tādā redakcijā vairs nav pieejams! Tātad viss, kas nav redzams, ir nobraucams! Problēma ir attieksmē un kustības drošības izpratnē. Juris Teteris, kvalifikācijas daļas priekšnieks, nesaprot "drēbi" un ar šādiem Noteikumiem viennozīmīgi ir parakstījis sev "vilka pasi"!

Es ļoti ceru, kā šādā redakcijā viņi spekā nestāsies! Kur ir šie "eksperti", kas apspriedīs problēmu? Troksnis būs liels!

Domājams, ka tieši minētais kungs ļoti labi saprot "drēbi" (tikai ne to, ko tu esi iedomājies), bet "vilka pasi" riskē dabūt tu, ja mēģināsi ar savu pieredzi uzstāties kā eksperts.

aansis 10.04.2014 15:14

andzins1111 rakstīja: Jebkurš indivīds ar pašsaglabāšanās instinktu, saprota, ka pat ja viņam ir priekšroka, labāk divreiz pārliecināties, ka tevi redzi un respektē.

Ietvert šādu punktu CSN (gan gājēju, gan autovadītāju gadījumā) ir kā pateikt, ka autovadītājiem ir atļauts būs neuzmanīgiem kādā brīdī. Pilnīgi bezjēdzīgs punkts.

Un ja cilvēkam nav pašsaglabāšanās instinkta, viņš tāpat noteikumus neievēros vai arī tos nelasīs vispār.

Neliela attālināta jēga ir. Un tā ir attiecināma uz gadījumiem, kad autovadītājs nevar darīt neko, lai nenotriektu gājēju, kuram nav ne mazākās nojausmas par tādu terminu, kā bremzēšanas ceļš.

Tomēr jāpiekrīt, ka šādi cilvēki CSN tāpat nelasīs. Tieši tāpat kā "dievgosniņas ar ērenpreisiem", kam nav pat vismazākā nojausma, ka velosipēda vadīšanai ir nepieciešama vadītāja apliecība un jāievēro CSN (kuru formulējums velosipēdistiem ir kļuvis pavisam murgains).

aansis 10.04.2014 14:32

andzins1111 rakstīja:

aansis rakstīja:

... izņemot gadījumus, kad tā tiek šķērsota kreisā pagrieziena vai apgriešanās manevra laikā.

Nesapratu, kur tieši ir problēma?

Cik gadījumos, tavuprāt, apgriešanās laikā pretējā ceļa puse tiek ŠĶĒRSOTA? Linkā, ko iekopēju, ir vienīgā vieta, kas man nāk prātā, kur šāds manevrs ir iespējams, un tā pati ir Lietuvā pie Kauņas.

aansis 10.04.2014 13:34

anonimikis rakstīja: Apgriešanās pēc pašreizējā teksta ir atļauta tikai uz ceļiem ar vienu joslu katrā braukšanas virzienā.

---------------------

kur tu šito izkapāji?

83. Uz ceļiem, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos un ir četras vai vairākas braukšanas joslas, kā arī uz ceļiem ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā, ja brauktuves vidū ir tramvaja sliežu ceļa klātne, tajā ceļa pusē, kas paredzēta braukšanai pretējā virzienā, iebraukt aizliegts, izņemot gadījumus, kad tā tiek šķērsota kreisā pagrieziena vai apgriešanās manevra laikā.

Ceļa puse sastāv no brauktuves + ietves/nomales. Apgriežoties klasiskajā izpratnē pretējā ceļa pusē viennozīmīgi tiek iebraukts, bet tā netiek šķērsota. Saskaņā ar patreizējo formulējumu apgriešanās būs iespējama tikai šādās, speciāli ierīkotās vietās: www.google.com/maps/@54.961846,23.863572,3a,75y,311.72h,69.89t/data=!3m4!1e1!3m2!1safxaOD33pEasZGFwgKSxMw!2e0

aansis 10.04.2014 13:27

CRDI rakstīja: Toties ir salabots pants par pārbrauktuvēm.... Par kurām bija diskusija blakus topikā.

Jā, šo pamanīju, kā vienu pozitīvajām lietām.

aansis 10.04.2014 10:32

Crankshaft rakstīja: Un kas tev tur tik briesmīgi nepatīk? Nav laika ar analīzi nodarboties, tad neturi sveci zem pūra, pastāsti citiem ar'

Apgriešanās pēc pašreizējā teksta ir atļauta tikai uz ceļiem ar vienu joslu katrā braukšanas virzienā.

Bērnus drīkst sēdināt auto priekšējā sēdeklī, kas nav aprīkots ar drošības jostu, ja tie spēj noturēt līdzsvaru.

Velosipēdistu braukšana ir aprakstīta sarežģītāk, nekā apgaismes ierīču lietošana, kas līdz šim bija ļoti grūta tēma topošajiem autovadītājiem. Cik velosipēdisti šo lasīs un ievēros, ja nespēj to izdarīt ar pašlaik spēkā esošajiem vienkāršajiem formulējumiem?

Atkal ir atgriezusies padomjlaika norma par stāvēšanas aizliegumu krustojumā - t.i. ne tuvāk, kā 5m no apmales noapaļojuma sākuma... Jomajo, kas nosaka, kur sākas noapaļojums?! CP "uz aci"?

Varētu vēl daudz turpināt...

aansis 07.04.2014 14:33

robchix rakstīja:

Risinaajums kaa Norveegjijaa, dienesta transportam ieviest citas kraasa numurziimes protams cauri neizies, jo kaa tad kreslospirdeeji brauks uz maajam, uz veikaliem un tamliidziigi.

Šim risinājumam ir arī nevēlams blakusefekts - palielināta kopējā auto plūsma un ievērojami palielināts kopējais degvielas patēriņš. Lai arī pamatideja neizmantot dienesta auto privātām vajadzībām ir laba, diemžēl tā "nesadzīvo" ar reālo dzīvi un loģisku auto resursu izmantošanu. Vai sabiedrība kopumā iegūst no tā, ka rezultātā tiek uzturēti divi auto un bieži vēl to "menedžēšanai" tiek nobraukti lieki kilometri viedojot papildus sastrēgumus un dedzinot papildus degvielu?

Man ir bijusi par šo tēmu diskusija ar VID, kurā saņēmu lielisku ieteikumu... Kā pareizi rīkoties (rakstīt ceļazīmes) savam auto, kuru izmantoju arī uzņēmuma vajadzībām, sekojošā situācijā - 150km no Rīgas ir jāapmeklē klientu un vakarā gribu apciemot turpat netālu (25km) dzīvojošos vecākus. Izrādās, ka vienīgais pareizais risinājums ir pēc klienta apmeklējuma atgriezties Rīgā, noslēgt ceļazīmi un pēc tam braukt atpakaļ pie vecākiem jau uz sava rēķina

aansis 07.04.2014 11:15

kalfonso rakstīja:

aansis rakstīja:

Nevis "netulko", bet "nevajadzētu tulkot". Diemžel mūsu CP, tiesas un arī daudzi autobraucēji tieši to dara! Un līdz ar to ir jārēķinās ar attiecīgām sekām, ja būsi pārkāpis likuma burtu, nevis garu.

Starp citu, ļoti interesants ir punkts par to, ka auto nedrīkst būt aprīkots ar ierīcēm, kas spēj uztvert ātruma mērierīču raidītos signālus. Kapēc? Tapēc, ka statīvā ievietots mobilais tālrunis tiek uzskatīts par "aprīkojumu" un spēj "redzēt" lāzerradara staru. Pagaidām gan nav gadījies dzirdēt par šī punkta šāda veida interpretāciju no CP puses, bet domāju, ka tas varētu tikt izmantots pret videoreģistratoru, kurā būs piefiksēta kāda nevēlama informācija.

nū, video reģistrators policijas lāzeru gan neuztver. tāpat kā telefons.

protams, var piesieties, ja gps uzskata par ātruma mērierīci

Tiešām neuztver? Paskaties kādas CMOS vai CCD matricas specifikācijas un lāzerradara viļņa garumu. Ja par sarežģītu, pamēģini vienkāºši mājas eksperimentu - iespīdini TV pulti telefona kamerā.

aansis 07.04.2014 11:01

anonimikis rakstīja: nu vispār jau Latvijā kopumā ir vieni no zemākajiem nodokļiem ES.

un forumā nevajag līst, kamēr nav pohas salāpītas - raksti par delfiem, bet links no tvnet.

Vispār jau šeit arī sākas visu nedienu cēlonis. Lielai daļai sabiedrības tiešam liekas, ka mums ir zemi nodokļi, jo savos maksājumos neiedziļinās, bet "dzird" tikai skaļi teikto, ka reāi iekasēti nodokļi attiecībā pret IKP ir vieni no zemākajiem ES. Tajā pat laikā, nodokļu likmes mums ir absurdi augstas - īpaši darbaspēkam. "Griesti" tik piemēroti vienpusēji - t.i. izmaksām, bet ne nodokļu maksājumiem. Protams, ka šāda situācija neizbēgami veidojas tikai no pelēkās zonas un shēmošanas eksistences. Bet šīs zonas eksistence pašlaik ir neizbēgama - spēkā esošās nodokļu likmes godīgi nomaksāt nav iespējams, nezaudējot iespēju konkurēt kopējā tirgū. Un situācija ir risināma tikai sabiedrībai kopumā izprotot situāciju - kamēr būs tādi bļāvēji, kas tikai shēmotājus uzskatīs par zagļiem, bet attaisnos neadekvāto nodokļu politiku, nekas nemainīsies.

aansis 07.04.2014 10:04

Kanibaals rakstīja: Likumus netulko tikai gramatiski. Šeit absurds ir tikai burta kalpiem, ja skatās kontekstā tad skaidrs, ka pārkāpuma nav.

Nevis "netulko", bet "nevajadzētu tulkot". Diemžel mūsu CP, tiesas un arī daudzi autobraucēji tieši to dara! Un līdz ar to ir jārēķinās ar attiecīgām sekām, ja būsi pārkāpis likuma burtu, nevis garu.

Starp citu, ļoti interesants ir punkts par to, ka auto nedrīkst būt aprīkots ar ierīcēm, kas spēj uztvert ātruma mērierīču raidītos signālus. Kapēc? Tapēc, ka statīvā ievietots mobilais tālrunis tiek uzskatīts par "aprīkojumu" un spēj "redzēt" lāzerradara staru. Pagaidām gan nav gadījies dzirdēt par šī punkta šāda veida interpretāciju no CP puses, bet domāju, ka tas varētu tikt izmantots pret videoreģistratoru, kurā būs piefiksēta kāda nevēlama informācija.

aansis 07.04.2014 10:04

Kanibaals rakstīja: Likumus netulko tikai gramatiski. Šeit absurds ir tikai burta kalpiem, ja skatās kontekstā tad skaidrs, ka pārkāpuma nav.

Nevis "netulko", bet "nevajadzētu tulkot". Diemžel mūsu CP, tiesas un arī daudzi autobraucēji tieši to dara! Un līdz ar to ir jārēķinās ar attiecīgām sekām, ja būsi pārkāpis likuma burtu, nevis garu.

Starp citu, ļoti interesants ir punkts par to, ka auto nedrīkst būt aprīkots ar ierīcēm, kas spēj uztvert ātruma mērierīču raidītos signālus. Kapēc? Tapēc, ka statīvā ievietots mobilais tālrunis tiek uzskatīts par "aprīkojumu" un spēj "redzēt" lāzerradara staru. Pagaidām gan nav gadījies dzirdēt par šī punkta šāda veida interpretāciju no CP puses, bet domāju, ka tas varētu tikt izmantots pret videoreģistratoru, kurā būs piefiksēta kāda nevēlama informācija.

aansis 03.04.2014 18:55

Kanibaals rakstīja: Protokolā esot šis APK pants:

149.14 pants. Dzelzceļa pārbrauktuvju šķērsošanas noteikumu pārkāpšana

3)Par uzbraukšanu uz dzelzceļa pārbrauktuves, ja aiz tās izveidojies sastrēgums, kas piespiež vadītāju apturēt transportlīdzekli uz pārbrauktuves, vai ja uz tās stāv transportlīdzeklis, —

uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit euro apmērā.

CSN nosaka, ka aizliegts uzbraukt ja uz pārbrauktuves ATRODAS transportlīdzeklis (tātad pārbrauktuvi drīkst šķērsot vienlaicīgi viens transportlīdzeklis abus virzienus kopā ņemot, tai skaitā velosipēdi, jo nekas nav teikts par mehāniskajiem...). APK gan sodu paredz tikai gadījumā, ja transportlīdzeklis STĀV... Jauki Tātad pat visnotaļ absurdā noteikumu prasība vēl ir ar diferencētu sodu - pārkāpums tiek izdarīts, ja nesagaidi, kamēr pārbrauktuve brīva, bet sods pienākas tikai tad, ja pa gājēju celiņu velosipēdu stumjošais tēvocis Feģja apstājas...

aansis 31.03.2014 23:40

seaman rakstīja:

smaidiigais rakstīja: Reāli ir jāierobežo alkohola patēriņš. Ne jau tikai nositas dzērumā, arī rada bērnus, sit sievas, zāģē pirkstus nost, un sadeg dūmos.

Ieviest Norvēģu variantu ar vienu alkohola monopola valsts bodi pilsētā/novadā. Pa dārgo, un lai nopirkt var tikai normālā darba laikā.

Aizliegt vieglo alko kokteiļus, kas primāri domāts jauniešiem. Un alu, stiprāku par 4% aplikt ar mega nodokli.

Un cenzēt kino un TV kur nepārtraukti rāda žūpošanu, it īpaši Krievijas TV.

Tad pēc 5 gadi bus kaut kāds jūtams rezultāts.

spēcīgi! plus viens

Smaidīgais un Seaman laikam ir "spaisa" tirgoņi. Izskatās, ka vēl gribas biznesu paplašināt un alkohola ierobežojums noteikti palīdzētu. Un jā, pēc 5 gadiem rezultāti nešaubīgi būtu manāmi.

aansis 31.03.2014 2:17

iAuto rakstīja:

Bucefals rakstīja: Lasīju, ka Latvijai ir piemērotāks tieši tā saucamais "vasaras laiks", kurš ir bijis sākotnējais, ko pierādot Rīgas pilī atrodamais saules pulkstenis.

Par šo es arī domāju, kāpēc jāpāriet uz ziemas laiku!

Ziemas laiks ir astronomiskais laiks. Vasaras laiks ir kaut kāds neloģisks absurds. Tā vietā, lai bezmiega mocīti indivīdi vienkārši celtos līdz ar saullēktu, neskatoties pulkstenī, agrāka celšanās tiek uzspiesta pārējiem. Man nepatīk, ka Jāņos līst... Varbūt pārbīdām mēnešus? Tas nekas, ka saulgriežu svētkus svinēsim laikā, kam vairs nebūs saistība ar astronomiskajiem saulgriežiem.

aansis 30.03.2014 12:43

sirga rakstīja: simtu gadu grozīti tie pulksteņi

ko ta tagad mainit vairs.....

Izklausās diezgan bēdīgi... Gadu tūkstošiem cilvēks ir dzīvojis, neko negrozot un tagad, simts gadu laikā, tavuprāt ir jau nodarīts neatgriezenisks ļaunums sugas izdzīvošanas iespējām?

aansis 30.03.2014 12:41

iAuto rakstīja:

2) atceros, ka vienu gadu Latvija negrieza tos pulksteņus un atceros, ka ļoti pietrūka gaišo vakaru. Es noteikti atbalstu pāreju uz vasaras laiku, žēl, ka tādi aptaujas rezultāti no Latvijas.

Ko pārējie par to saka?

Vienīgais pareizais laiks ir tas, kurā saule pusdienlaikā ir visaugstākajā punktā. Vakars ir tieši tik gaišs, cik tas mūsu platuma grādos pienākas. Savukārt pašmērķīga dzīves piesaistīšana abstraktam ciparam uz pulksteņa ciparnīcas un dabiskā ritma jaukšana, šo ciparu vēl grozot, ir kārtējais veids, kā čakarēt savu veselību, jaucot dabisko organisma diennakts ritmu.

aansis 27.03.2014 17:22

k442 rakstīja:

msh rakstīja:

k442 rakstīja: Galvenais faktors, no atkarīgs drošs ātrums uz "grantenes", ir seguma virsmas stāvoklis, jo vienā gadījumā (konkrēts ceļa posms) visus līkumus var izbraukt bez saķeres zaudēšanas ar ~ 80 km/k, bet citā pat taisnā gabalā ar 70 ir ļoti grūti savākt...

Kāds ir grants segums, izņemot apledojušu, kur līkumā nevar noturēties uz 70?

Tikko kā svaigi nogreiderēts, ar mainīga biezuma mīkstu, nepiebrauktu smalku akmentiņu/smilts maisījumu pa virsu. Pašam nav gadījies pa tādu braukt?

Saki ātri kur tādu var atrast? Reti gadās šādu ceļu izbaudīt. Un ne jau uz 70

aansis 27.03.2014 10:05

iAuto rakstīja: Viens no risinājumiem varētu būt, ka tiek noteikta arī pasažieru atbildību smagu CSN pārkāpumu gadījumos.

Nosakot smagu pārkāpuma, piemēram, ja autovadītājs brauc alkohola reibumā virs 1 promiles, 1,5 utt arī pasažierim var piemērot sodu 500 EUR utt. Cik un par kādu pārkāpumu jau ir detaļas.

Tas nebūtu efektīvi no soda piemērošanas viedokļa, bet galvenais tieši no preventīvā viedokļa.

Līdzbraucējs(i) būs spiests sākt domāt vai braukt ar šo auto, vai ņemt nost atslēgas un neļaut vispār braukt.

Līdzīgi var ar ātrumu, kuru nu gan līdzbraucēj var kontrolēt. Ja ātrums, piemēram, ir 50km/h virs atļautā arī līdzbraucējam var piemērot sodu.

Domāju, ka šo ideju ir vērts apdomāt!

Tiešām?! Atvaino, bet visos šajos negadījumos līdzbraucēji jau saņēma bargāko iespējamo sodu. Vai šāda soda saņemšanas iespējamība motivēja līdzbraucējus atturēt vadītāju no pārkāpuma? Ak nē - administratīvais naudassods noteikti ir motivējošāks, nekā nāvessods...

aansis 24.03.2014 23:17

Deksters rakstīja: aansi, Tavuprāt drošības jostas un ABS ir nevajadzīgas fīčas? Tāpat kā sods par atļautā atruma pārsniegšanu uc administratīvas metodes arī ir liekas?

Ja visi brauktu apzinīgi un savu spēju robežās, tad patiešām viss minētais nebūtu vajadzīgs. Diemžēl lielāko satiksmes dalībnieku daļu veido "bezsmadzeņu idioti", kā rezultātā šīs "fīčas" ir kļuvušas vajadzīgas un tādas arī paliks.

aansis 24.03.2014 10:14

DidzisKalnietis rakstīja: Mūsu satiksmes organizatori, manuprāt, neizceļas ar augstu erudīciju un sapratni, kas īsti notiek uz Latvijas ceļiem, un pie kā ir novedusi viņu gadiem īstenotā satiksmes organizācijas politika.

Vēlos teikt, ka tas ir totāls nihilisms gan attiecībā pret CSN ievērošanu, gan autobraucēju savstarpējās attiecībās. Nekad neesmu varējis saprast, ko var panākt ar, piemēram, ātruma ierobežojošas, apdzīšanas aizlieguma zīmes uzstādīšanu, vai nepārtrauktās ass līnijas uzkrāsošanu vietās, kur kaut kad kāds indivīds, kuram vispār nedrīkstēja izsniegt vadītāja apliecību, ir "nokrašojies".

Rezultātā tas rada pirmos aizliegumu un ierobežojumu pārkāpšanas iedīgļus. Vēlāk - šos ierobežojumus vispār neviens neņem galvā, jo neredz nekādu to pamatotību.

Satiksmes organizētājiem būtu jāņem vērā, ka lielākā autovadītāju daļa nav bezsmadzeņu pelēka pa ielām un ceļiem kustoša masa.

Ko var panākt, uzstādot ierobežojumus atbilstoši "bezsmadzeņu indivīdiem"? Tikai un vienīgi motivēt arī pārējos braukt atbilstoši šādiem ierobežojumiem - t.i. kā bezsmadzeņu indivīdiem. Varam diskutēt tikai par to, vai tas tiek darīts absolūtas muļķības vai biznesa interešu rezultātā. Ņemot vērā kādas naudas summas apgrozās no autovadītājiem iekasētajos visdažādākā veida obligātajos maksājumos (nodokļi, nodevas, skates, sodi, piespiedu drošības aprīkojums kā drošības jostas, ESP, ABS u.t.t.), šķiet visai loģiski, ka "bezsmadzeņu indivīds" visās pozīcijās ir ievērojami ienesīgāks.

aansis 23.03.2014 22:11

rudens68 rakstīja: Varianti

1. Tikai Krima

2. Krima + Ukrainas austrumi

3. Krima + Ukrainas austrumi +Visa melnās jūras piekraste ieskaitot piedņestru

Ir jau vēl varianti...

4.www.apollo.lv/...

5. Ķīniešu juristi negatavo kaut ko līdzīgu tālajos austrumos?

aansis 23.03.2014 22:03

DidzisKalnietis rakstīja:

Tas, par ko es gribētu pacīnīties ir, lai visu ceļu satiksmes dalībnieku drošais ātrums normālās situācijās (gaišs, sauss, labs ceļš, normālas riepas, automobilis tehniskā kārtībā utt) nebūtu zemāks par atļauto.

Šo derētu precizēt - ir divi veidi, kā cīnīties - palielināt vadītāju kvalifikāciju vai samazināt atļauto ātrumu. Mūsu satiksmes organizatori un uzraugi ir izvēlējušies otro ceļu.

aansis 21.03.2014 12:02

DidzisKalnietis rakstīja:

P.S. Arī autoskolu instruktoriem būtu vērts padomāt, kā un ko viņi māca saviem kursantiem. Vienam otram no viņiem arī derētu kaut kur pamācīties, jo brīžiem šķiet, ka viņi paši ne vella nejēdz!!!

Ko tur domāt? Autoskolu kursanti maksā naudu par sagatavošanu CSDD eksāmenu nokārtošanai, ko arī instruktori dara. Iemācīšanās braukt nav pieprasīta un par to gandrīz neviens naudu nav gatavs maksāt.

aansis 21.03.2014 9:49

DidzisKalnietis rakstīja: Ansim varu piekrist tikai daļēji - vispār arī dzīvot ir bīstami, kur nu vēl pārvietoties... Tomēr - zinot savas iespējas, mākot novērtēt visus manis minētos faktorus, ir neskaitāmi autovadītāji, kuri gadiem nav iekūlušies negadījumos.

Gluži tāpat kā ātrums, arī drošība ir absolūti relatīvs jēdziens. Homo sapiens tieši tāpēc tāds ir, ka kļūdās. Jautājums tikai, cik bieži, un vai arī mācās (vēlms - no citu kļūdām) tādējadi papildinot savu esošo pieredzi un iegūstot jaunu. Tas, savukārt, palielina konkrētā indivīda "drošo ātrumu".

Nav nekā daļēja - ar savu rakstīto faktiski piekrīti pilnībā Ir visnotaļ neliela iespēja, ka tā vadītāju daļa, kuru individuālais "drošais ātrums" pārsniedz sabiedrības vidējo, iekulsies negadījumos. Tajā pat laikā otrai sabiedrības daļai - tiem, kuru autovadīšanas prasmes un spējas ir zem vidējā rādītāja, vajadzētu rēķināties ar ievērojamu risku, braucot kopējā plūsmā. Diemžēl ir tieši otrādi - tieši tie, kas labi vada auto, vienlaikus arī labi izvērtē riskus un mācās no kļūdām. Līdz ar to veidojas vēl lielāka atšķirībā starp iespējām iekļūt negadījumā.

Un kopsavilkumā - atļautais ātrums (u.c. satiksmes ierobežojumi) rezultātā faktiski neatbilst gandrīz neviena vadītāja "drošajam" ātrumam.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti