Tas tiesa! Arī turbīnas darbība sevi vislabāk parāda virs 3000 apgriezieniem, līdz ar to jautrai braukšanai tas pedālis jāspiež diezgan dziļi
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tas tiesa! Arī turbīnas darbība sevi vislabāk parāda virs 3000 apgriezieniem, līdz ar to jautrai braukšanai tas pedālis jāspiež diezgan dziļi
AnK rakstīja: Mēnesi nobraucu ar 1.0 EcoBoost Fiesta, dabūju vidējo drusku zem 8... esmu ne pārāk labi noskaņots pret mazlitrāžas turbodzinējiem, lai gan jauno auto tēmā daži lietotāji uzrādīja 6-6,5 vidējo ar krosoveriem ar šādiem dzinējiem.
Gan jau, ka viss saistīts ar braukšanas stilu, bet ja patēriņš ir pie vai virs 7/100, tad tiešām nesaredzu jēgu ņemt turbomotoru, ja var dabūt atmosfērisko, kas tērēs par puslitru vairāk, toties būs stipri mazāk kaprīzs. Cita lieta, ka daudzu ražotāju auto nevar nemaz dabūt ar atmosfēriskajiem, vai arī tikai visplikākajās komplektācijās.
Joprojām varu apstiprināt Tiguan 1,4 TSI 92kW vidējo patēriņu zem septiņiem litriem. 2x mērot ar pilnas bākas metodi sanāca 6,7 l/100 km (60% pilsēta, 40% ārpus), atbilstoši borta datorā uzrādītajam. Tāpat 98E degviela pilsētā sniedz nedaudz vairāk ekonomijas pret 95E.
Bet te gan jāpiebilst, ka mazais turbo motors ir ļoti jūtīgs pret kājas smagumu, kas ātri vien iespaido degvielas patēriņu, it īpaši pilsētas satiksmē.
Pašlaik gatavoju garu un plašu rakstu, kā auto kalpo. Drīzumā būs! ;)
Vadāmība aktīva un precīza, kā tas BMW raksturīgs, bet to var iegūt arī citos - lētākos modeļos. It kā tēmē Premium virzienā, taču manuprāt ir būtiskas lietas, kas traucē to sasniegt: 1.) Skaņas izolācija salonā ir vāja, it īpaši rites trokšņi; 2.) Vāja audiosistēma (arī 50 000 EUR vērtā komplektācijā) 3.) Pieņemams komforts tikai priekšā sēdošajiem. Šajā cenu kategorijā pat var skatīties uz X3 konkurentu Audi Q5, kas arī spēj būt dinamisks un precīzs, piedāvājot vairāk komforta un vairāk premium.
Pat ļoti izskatāma alternatīva tiem, kuri skatās Passat virzienā. Īpaši patiks tiem, kuriem Passāts škiet mazliet garlaicīgs un konservatīvs. Initiale versijā ar milzīgo papildaprīkojuma paku un regulēšanas iespējām kādu laiku garlaicīgi tiešām nebūs. Izskats, braukšanas prieks un komforts ir teicams. Varbūt vienīgi stūre nav tik informatīva, kā VW pierasts. Cenu lapā Initiale benzīna versijā 35 510 EUR, dīzeļa - 36 370 - gandrīz sasniegts Passat cenu plauktiņš. Tiesa, VW ar līdzvērtīgām ekstrām tomēr kļūst par pāris tūkstošiem dārgāks. Par to, ko pircējs iegūst, var sacīt, ka ir vērts. Vienīgi šaubas rada neskaidrība par vērtības kritumu, kas līdz šim Renault modeļiem ir bijis daudz straujāks, nekā VW.
Paskaties Tiguan virzienā - veiksmīgs, izturīgs un kvalitatīvi nostrādāts VW modelis, ērti var iekārtoties gan priekšā, gan aizmugurē. Nu labi - nav man 2 metri, bet 1,90m, taču ar visu to līdz jumtam vietas daudz paliek, aiz sevis ar uzviju varu iesēsties. Vienīgi bagāžnieks mazs un jāuzmanās no agrīnajiem 1.4.TSI modeļiem - bija problemātisks šis dzinējs jaunībā. Tiesa, var atrast zem 10k EUR, bet liela daļa tomēr būs virs.
Esmu iebraucis devītajā tūkstotī, un vai nu tiešām mīts par automašīnas iebraukšanu ir patiess, vai arī kaut kādu brīnumu degvielu iegāzu, bet pilsētā vidējo patēriņu rāda 6.3 l/100 km līdzšinējo 6.8 l/100 km (nesēņojot, bet pēc iespējas ātrāk tiekot līdz iespējami augstākajam pārnesumam). Uz Jelgavas šosejas ātrumā 125 km/h rādīja 6.9l/100km iepriekšējo 7.1 l/100km. Negribētos ticēt, ka ir nepieciešami trīs ar pus mēneši un 9000km, lai piešautos pie automašīnas
Drīzumā paredzēts brauciens uz Somiju, varēšu labi pilnas bākas metodi notestēt.
Te britu "Fifth Gear" testē, cik lielu distanci var nobraukt ar un bez start stop sistēmas pilsētas apstākļos, patērējot 1 litru degvielas. www.youtube.com/watch?v=t8D6N981zo8
Bez start/stop nobrauca 20,5 km, ar start/stop - 22,85 km. Ietaupījums šķietami neliels, bet ja rēķina uz tiem pašiem 100 km, tad degvielas ietaupījums kļūst nedaudz jūtamāks.
Ja uz 1 l var iegūt papildu 2,3 km, tad ar tādu patēriņu, kāds ir uz 100 km (rēķinot apmēram 6,5l), var iegūt papildus 14,95 km, jeb degvielas patēriņš uz 100 km no 6,5 litriem nokrīt uz 5,65 litriem. Ja to vēl apvieno ar saprātīgu braukšanu, tad, manuprāt, var panākt diezgan lielu degvielas ekonomiju.
Vienīgi ar skaudību jāskatās uz dīzelistiem, kuri par degvielu litrā maksā 13 centus mazāk Lai gan ir skaidrs, ka vairāki tūkstoši ietaupīti, pie auto iegādes izvēloties benzīna motoru dīzeļa vietā.
Līdz šim no pilnas līdz sausai bākai nav iznācis braukt, bet tuvākajā laikā varētu pamēģināt. Ar pusi bākas 420 km var droši nobraukt. Arī no Viļņas izbraucu ar pusi bākas - līdz Rīgai atbraucu un rādītājs vēl bija vienu iedaļu virs sarkanā jeb trīs iedaļas.
Ja pieņem, ka pusbāka ir 29 litri un viena degvielas daudzuma rādītāja iedaļa ir 3,63l, tad ierodoties Rīgā no 29 litriem man bija atlikuši 10,88 litri. Tas nozīmē, ka 300 km ceļā es iztērēju 18,12 litrus degvielas jeb 6.04 litrus uz 100 km. Šis gan tā diezgan teorētiski ņemot - drīzumā pamēģināšu pilnas bākas metodi.
Jā, 1.4 TSI 90kW. Pašam arī patēriņš šķiet ok, ņemot vērā, ka pilna mašīna sver teju 2 tonnas. Vakar arī pamanīju, ka automašīnu var tīri labi piedabūt paskrieties ar citiem vāģiem pie luksafora - 1. ātrums žigli paceļ no 0-60.
Iepriekš arī lasīju, ka šim dzinējam regulāri jālej klāt eļļa. Pagaidām pēc kopumā nobrauktiem 8000 km, eļļa turas līmenī. Cerams, ka tā arī būs turpmāk.
Kāpēc būt vidējam latvietim, ja var atļauties 2 vai 3 auto, kas sagādā prieku? Vienam patīk ķīlēt Audī 90, citam vizināties ar Priusu, citu vizina personiskais šoferis.
Update par to, kā Tiguans ripo:
Nupat aizvadīju ~2 000 km ceļojumu pa Lietuvu un Latviju - lielākā daļa salasījās pa šosejām un Lietuvas autobāņiem. Jāsaka, ka auto sevi arī pierādīja kā teicamu garo gabalu automašīnu gan vadītājam, gan pasažieriem(līdz šim pārsvarā biju mērojis īsas distances un pilsētas satiksmi). Pēc ilgas sēdēšanas pie stūres nebija manāmas fiziska noguruma pazīmes - te arī liels nopelns kruīza kontrolei. Lai arī bagāžnieks mazs, bet ar gudru prātu izdevās salikt nedēļai nepieciešamās mantas 4 cilvēku kompānijai.
Šajās karstajās dienās sevi pierādīja klimatkontroles un rūpnīcas tonēto stiklu tandēms - atstājot saulē, auto nepiekarsa tik daudz, kā varētu likties, un ļoti ātri iespējams iegūt pieņemamu gaisa temperatūru salonā.
Par gaitu runājot - joprojām nav problēmu apdzīt, ja auto piekrauts līdz malām. Braucot pa bāni uz 145km/h (138 km/h pēc GPS), vidējais degvielas patēriņš uzrādījās 7,9l/100km. Pilsētas satiksmē nokritās uz 6.8 l/100km. Protams, nepalaidu garām iespēju notestēt max. ātrumu - 184km/h (pēc GPS) izdevās sasniegt. Vēl gribas uzteikt skaņas izolāciju - ritošo daļu un motoru praktiski nedzird - vienīgi tad, ja absorbē lielākus nelīdzenumus, un pie lielāka ātruma parādās vēja troksnis stiklos, bet arī mērenā daudzumā. Tādi pašlaik iespaidi - galvenokārt pozitīvi.
Šeit nu autobusa vadītājs pamatīgi bija aizurbinājis degunu
apollo.tvnet.lv/zinas/video-autobuss-vidzeme-veic-neapdomigu-manevru-un-izraisa-avariju/733411
Pēdējos 2,5 mēnešus (ap 5000 km) esmu nobraucis ar jaunu 1,4 l TSI 90 kW dzinēja VW Tiguan.
Par patēriņu runājot, uz šosejas ar kruīza kontroli uz 115km/h ir 6.8-7,1 l/100km
Pilsētā - intensīvā satiksmē aktīvi braucot 7,5-8l/100km
Piedomājot pie pārnesumu izvēles un nesportojot, pilsētā esmu ielīdis pat 6,1-6,4l/100km
Jauda ir pietiekama - ja viens vai divi automašīnā, problēmu pilnīgi nekādu, ja 4 vai 5 cilvēki - apdzīt var arī bez riska, vienīgi te gan jāizvēlas pareizais pārnesums.
Pirms iegādes arī bija bažas par šī dzinēja uzticamību. Palasot dažāda rakstura literatūru un forumus, secināju, ka lielākās problēmas radīja ķēdes piedziņa, kura bieži trūka, tā sabojājot dzinēju. VW to tagad ir aizstājuši ar dzensiksnu, tik nezinu no kura gada. Vēl potenciāli problemātiskāks ir 1.4. l TSI 150 Zs dzinējs, kam ir gan turbīna gan superchargeris.
Iepriekšēja pieredze ar šiem dzinējiem gan nav bijusi - cerams, ka pašreizējais kalpos godam. Līdz šim esmu apmierināts.
Tu tai izdevīgajā ciparā ierēķini arī visu to laiku, kas jāvelta, regulāri labojot automašīnu, kura, kā saprotu, joprojām vēl stāv garāžā?
Baudāmākā un saprātskaidrākā izvēle ir 30 gadu vecs saliekamais ritenis
Piekrītu GB12 - īpaši par Renault Talisman. X1 man bija testa lielākā vilšanās, jo no tās automašīnas par to cenu biju gaidījis stipri vairāk. Iespaidus par automašīnām šonedēļ apkopošu, un gan jau tie arī te tiks publicēti. ;)
Miglas lukturu mērķis nemaz nav aizstāt tālās gaismas. Miglas lukturu mērķis ir nodrošināt vismaz kaut kādu redzamību biezas miglas laikā - svarīgākais, novērst pašapžilbināšanos, kas parasti notiek naktī biezā miglā, braucot ar tuvajām vai tālajām gaismām. Šīm gaismām stars ir koncentrēts un atrodas relatīvi tuvu acu augstumam, kā rezultātā stars atsitas pret miglu, apžilbinot mūs pašus, tā samazinot redzamību. Savukārt miglas lukturim stars ir vienmērīgāk izkliedēts, izgaismojot plašāku, ne tālāku laukumu mums priekšā. Ņemot vērā stara izkliedētību un luktura zemo atrašanās vietu, tā tiek vairāk novērsta sevis apžilbināšana. Un ņemot vērā, ka migla tomēr sāk veidoties vairākus cm virs ceļa, tad miglas luktura zemā novietojuma dēļ, varam izgaismot ceļu, zem tās un saskatīt ko vairāk (vizmaz labi izgaismot ceļa līnijas), nevis spīdināt miglā tieši iekšā.
Nesaprotu tos cilvēkus, kuri nakts laikā labas redzamības apstākļos tuvo gaismu vietā izvēlas lietot miglas lukturus, kuri priekšā izgaismo tuvāku distanci.
Uz šosejām, kur ir līnijas redzamas, tās uz priekšu tieši ar miglas lukturiem daudz labāk izgaismojas.
Nokurināsies miglas lukturis, tur, atkarībā no auto modeļa, samainīšanai lielāks čakars, nekā tuvās gaismas spuldzei.
Pašlaik praktiskākais, ko man miglas lukturi snieguši, ir to pamatfunkcija, jeb izgaismošana miglas laikā - ievērojami uzlabo redzamību biezākas miglas laikā. Kā arī pašreizējam auto modelim tie ieslēdzas nogriežoties, papildus uz sāniem izgaismojot brauktuvi, kas arī ir noderīga fīča.
Kas tur ir skaistāks un praktiskāks?
Paldies! Arī ceru, ka būs VW labais piemērs.
Konuss nu jau apaļu mēnesi ikdienā pārvietojas ar 2016. gada marta beigās ražotu pirmās paaudzes VW Tiguan - pašlaik nobraukti ap 2100 km. Cena - nepilni 23 000 - 1,4% operatīvais līzings, 35% atlikusī vērtība.
1.4 TSI ar 122HP FWD, manuālā kārba - nopakots ar papildaprīkojumu tā, ka pietrūkst vien stikla jumts, navigācija, ādas beņķi, automāts un LED lampas . Jā, apzinos, ka 1.4 TSI iepriekš ir bijis stipri problemātisks dzinējs, taču ņemot vērā, ka tas ir pēdējais I paaudzes auto, problēmām vajadzētu būt novērstām - cik lasīju daudzās vietnēs, problēmas vairāk skar jaudīgāko 1.4 TSI versiju un šim konkrētajam dzinējam ir dzensiksna, nevis ķēde, kas bija problemātisks elements.
Pirmie iespaidi ir pozitīvi un auto kopumā apmierina. Lai arī vājākais dzinējs, tomēr problēmas apdzenot nav. Vienīgi vairāk jāpiedomā, kurā gaņģī štepselēt - no 100km/h paātrināties labāk 5. robā, nevis 6. Taču pat pilnā mašīnā īsti nav problēmu uzgāzēt. Tas, ka dzinējs nav tik atsaucīgs, savā ziņā sniedz ekonomiju - tik bieži negribas sportot, liek braukt mierīgāk. Par patēriņu runājot - uz šosejas tie ir 6.4-6.6l/100km, lielākoties braucot ar 110 km/h. Pilsētā atkarīgs no apstākļiem - sastrēgumos 10-12l/100 km, intensīvā satiksmē 7-8l/100km, ja rāmi brauc un ap 60km/h liek 6. robā, tad arī var iekļauties 6.5l/100 km
Priecē teicama skaņas izolācija - pretvēju nedzird nemaz, vien nedaudz troksnis no riepām un arī tad, kad brauc pa A9 aso segumu posmā no Kaķeniekiem līdz Mazblīdenei.
Ļoti precīza stūre - ideāli pārvietoties pilsētā, uz šosejas arī teicami - vien minimāli jāpiestūrē. Pārsteidza stabilitāte uz grants ceļa - 90km/h ir komfortabls ātrums, arī nosacīti bezceļi ir labi pārvarami - sarežģītākas kāpu un meža takas izbraucu bez piepūles. Protams, ar 4wd to varētu paveikt vēl drošāk.
Parkošanās sensori šai mašīnai ir must have - vairākkārt ir paglābuši no nejaušas apskādēšanas - aizmugure dikti nepārredzama un priekšpuse paaugsta, tādēļ arī noder.
Var jau būt, ka priekšējais panelis šķiet konservatīvs un garlaicīgs, toties viss ir ļoti labi saprotams un atrodas pa rokai. Augstu vērtēju arī bluetooth savienojumu ar telefonu - vienīgi spotify playlistes vajadzēja pārkačāt augstākā kvalitātē, jo ar esošo skaņas sistēmu zemāka audio kvalitāte ir diezgan jūtama.
Negatīvās lietas:
- Grabažnieks ir dikti mazs - garākā ceļojumā 4 cilvēkiem būtu problēmas salikt visas mantas - pat grābeklis jāliek iekšā caur slēpju lūku. (toties nolaižot aizmugurējo beņķi, paveras prāva kravas telpa, Pasažieriem vietas gan ir cik uziet - man ar savu 190 cm augumu apsēžoties aiz sevis vieta ceļiem paliek ar uzviju. Pakaļējais beņķis regulējas uz priekšu, atpakaļ un arī atzveltne regulējas slīpumā.)
- Kruīza kontroles slēdzis VW ir neergonomisks vai arī tizli pirksti - tas atrodas uz virzienrādītāja slēdža - to operējot, vairākkārt nejauši ir sanācis ieslēgt virzienrādītājus
- Gribētos arī precīzāku lietus sensora darbību
- Izvēloties telefona turētāju, ko montē ventilācijas atverēs, jārēķinās, ka tās ir īpatnējākas, nekā citām automašīnām, un nav tik stingras, kā dēļ nelīdzenāka seguma un straujāku manevru gadījumos tālrunis kustēsies.
Paldies par uzmanību! Rodoties turpmākiem iespaidiem, padalīšos vēl.
Jā, Tiguan ir par pustonnu smagāks par Fabiju, bet patēriņš līdzīgs. Vēl esmu novērojis, ka nav nozīmes - pilns auto vai tukšs, patēriņš daudz neatšķiras.