Raugoties pēc automobiļa ārējā izskata, abi mazākie Hyundai (i20 un Bayon) no visas konkursa pretendentu plejādes uzrunāja vismazāk, it īpaši Bayon. Bija brīdis, kad Korejieši dizainu veidoja Eiropiešiem saprotamāku. Tagad izskatās, ka par paraugu tiek ņemti Citroen aktuālie modeļi, kas arī ir ērmīgi, taču drusku simpātiskāki. Līdz ar to arī nebija dižas vēlmes ar to izbraukt, jo bija simpātiskāki pretendenti.
Tomēr neskati vīru no cepures un automobili no ārējā izskata. Brauciens ar Bayon bija pozitīvu pārsteigumu pilns. Ērta sēdpozīcija un ergonomisks salons, skārienjutīgās virsmas un krāsainie displeji ir labā balansā ar fiziskiem slēdžiem. Ko vajag, to var ļoti viegli un ātri atrast - prieks, ka automobili un modernās tehnoloģijas ir tik viegli lietot. Mazais trīscilindru viena litra turbomotors ar "maigo hibrīdu" ļoti veiksmīgi sakombinēts ar septiņpakāpju dubultsajūga kārbu, līdz ar to tas ir ļoti atsaucīgs dažādā ātruma diapazonā un bez problēmām sasniedz ātrumu, kur var palikt bez tiesībām. 120 zs un 200 Nm uz 1.2 tonnām. Arī braukšanas komforts un skaņas izolācija ir teicami šādas klases automobilim. Vadāmība precīza.
Te gan skaidrs, ka Hyundai ir meklējuši kompromisu starp tehnoloģiju klāstu un apdares materiāliem, kā rezultātā uzvarēja pirmais. Salons ir patīkami iekārtots, bet apdares materiāli ir diezgan lēti. Cenas no nepilniem 16 tūkstošiem par 1.2 litru atmosfērisko dzinēju ar manuālo kārbu, sākot ar 17 tūkstošiem būs viena litra turbomotors ar manuālo pārnesumkārbu (automāts no 19 tūkstošiem). Savukārt testētā hibrīda cena ir 23,6 tūkstoši. Kombinētais patēriņš visās versijās puslīdz līdzīgs - starp 5-6 litriem uz 100 km.
Pēc izskatīgā dizaina un aprisēm Mirai atgādina kādu limuzīnu. Domāju, ka ļoti labi iederētos blakus kādam līdzīga izmēra permium automobilim. Tomēr, cik skaists no ārpuses, tik ne pārāk skaists salonā. Priekšējā panelī dominē lētā "klavieru lakas" plastmasa, arī montāžas kvalitāte varēja būt labāka 67500 EUR vērtam auto. Klasiskais, agrāk japāņu autobūvē sastopamais digitālais pulkstenis arī šeit ļoti labi iederētos.Par laimi, no tā gadžeta japāņi ir atvadījušies.
Visdrīzāk automobiļa tehnoloģijas ir diezgan dārgas, un ar Lexus līmeņa apdari, šis auto maksātu krietni vairāk.
Visērtākā vieta, īpaši gara auguma cilvēkiem būs pie stūres. Aizmugurē, vietas it kā ir pietiekoši, taču ne pārāk daudz šāda izmēra automobilim. Trakāk ir priekšējā pasažieru vietā, kur sēdeklis neregulējas augstumā un ar 190 cm augumu galva duras griestos.
Gaitā automobilis uzvedas kā jau elektroauto - ar tūlītēju griezes momentu un klusumu salonā. Tomēr Mirai savu paātrināšanos uzsāk ļoti maigi un patīkami, salīdzinot ar citiem elektroauto, kas to dara diezgan brutāli. Skatos, ka Mirai ir 182 nevis iepriekšminētie 174 Zs - tas automobili nepadara par krietnu skrējēju, bet jaudas pietiek plašā diapazonā. Izslēdzot automobili, tas turpina dzīvot savu dzīvi - ūdeņraža elektrostacija šņāc un kūp.
Katrā ziņā automobilis ir ļoti interesants un gaitā patīkams, tomēr izpildījums atgādina kādu pre-production eksemplāru. Varbūt tāds tas arī ir domāts, lai prezentētu vienu no iespējamajiem nākotnes automobiļu attīstības virzieniem, jo ar vienu ūdeņraža uzpildes staciju Baltijā šobrīd tam ir minimāls praktisks pielietojums.