Par Maserati līdz šim šķita, ka tie ir diezgan īpaši automobiļi - jo sevišķi sportisko sedanu un kupeju modeļi - itāļu sporta automobiļi. Jā, izskats ar lielo 'muti' priekšā ir izteiksmīgs, arī garāmgājēji noskatās un citi jaudīgu spēkratu vadītāji regulāri izaicina uz dragreisu no luksofora līdz luksoforam. Tomēr diemžēl par Grecale nekas vairāk par šika SUV sajūtām neradās - Agra augstāk minētie Porsche SUV veiksmīgāk spēj saglabāt sportiskuma sajūtu un zīmola raksturu savos lielajos modeļos.
Pie stūres Grecale šķiet pasmags automobilis. Stūre gan ir stingra un vadāmība precīza, taču tā svars (teju 1.9t) un augstā virsbūve liekas limitējošs faktors pārāk dinamiskai braukšanai. Domāju, ka Porsche un BMW šāda veida modeļi ir spējīgāki. 300 Zs jauda ikdienas braukšanai, protams, ir vairāk kā pietiekoša un auto padara gana dinamisku, tomēr šis drīzāk būs auto komfortablai nevis sportiskai braukšanai. Jā, piekare, lai arī stingra, labi izlīdzina Rīgas nelīdzenās ielas.
Te gan jāpatur prātā, ka testētais GT2.0 ir lētākais un mazāk jaudīgākais no Grecale versijām, un par versiju ar 3.0 V6 dzinēju, kas attīsta 530 Zs mums jau būtu jārunā par bez maz vai kā citu modeli.
Salonā viscauri izmantoti augstas kvalitātes materiāli, arī informācijas un izklaides sistēma ir priekšzīmīgi ātra un ļoti labi pielāgojama, bet apkārtskata kameru attēli gan iestrēguši pagātnē. Pārnesumu izvēles pogu vietā gan gribētos kādu glaunāku risinājumu, bet citādi salons ļoti kvalitatīvs.
Interesanti, ka viens no līdzvērtīgākajiem automobiļiem jaudas, aprīkojuma, apdares un arī braukšanas īpašību ziņā Gada auto 2023 kandidātu sarakstā bija neviens cits kā pārdesmit tūkstošus lētākā Mazda CX-60(ar 328 Zs). Iespējams nepieklājīgs salīdzinājums, bet ir kā ir. Un Mazdai par labu runā tas, ka neviens ko tādu negaidīja.



















Toyota par Corolla Cross hibrīdu bagātīgajā Luxury Plus versijā prasa 32 500 EUR, kas pie šī brīža automobiļu cenu kāpuma šķiet viens ļoti labs un saprātīgs piedāvājums. Arī ar pašu automobili viss ir kārtībā un nav pat īsti kur piesieties - ja nu vienīgi priekšējās statnes ierobežo pārredzamību un automobilis ir konservatīvi garlaicīgs. Jā, piemēram, sēdekļu apsildes slēdži liekas kā ražoti pirms kādiem 15 gadiem un ielikti no kādiem nolitkavas pārpalikumiem. Bet citādi ļoti sakarīgs auto ar visām modernajām funkcijām, lielu stikla jumtu, pietiekoši plašu vietu aizmugurējiem pasažieriem un arī sakarīgs bagāžnieka izmērs šīs klases automobilim.
Degvielas patēriņš arī pie krietni dinamiskas braukšanas saglabājās zem 6 litriem uz 100/km, un pilsētā tas ir vēl patīkamāk zemāks. Arī forši, ka multimediju un informācijas sistēmas grafiskais dizains Toyotā beidzot izskatās labi.