iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7 8 9
murx 12.02.2017 19:13

Kanibaals rakstīja: >Tas, savukārt, nozīmē to, ka normāla "mūsdienu" (no 1990.gada ražojuma) automobiļa elektroiekārta, īpaši vadības bloki var tikt neatgriezeniski SABOJĀTI.

Viena no akumulatora funkcijām kā reiz ir strāvu izlīdzināt. Sabojāt elektoriekārtas var ja mūsdienu auto pamēgina darbināt bez akumulatora.

Atbilde uz Jūsu komentāru būs jautājums: kādēļ auto audio uzstādītāji pie pastiprinātājiem izmanto kondensatoru, nevis vēl vienu akumulatoru bateriju?

Akumulatoru baterija nelīdzenu spriegumu nespēj pietiekami strauji izlīdzināt. Tas ir saistīts ar ķīmiskajiem procesiem tajā. Lai gan baterijas iekšējā pretestība ir maza, taču straujos procesos tā ir liela. Līdz ar to 100 hercu, vai 3 fāzu gadījumā 300 hercu svārstības baterijai nav iespējams izlīdzināt. Tas nozīmē, ka pie barošanas esošie vadības bloki saņem spriegumu, kas brīžiem pārsniedz 20 voltus. Ne kurš katrs to spēj izturēt.

Manā pieredzē šādi gadījumi ir bijuši vairāki, tieši tā iemesla dēļ centos atrunāt cilvēkus no muļķību darīšanas.

murx 12.02.2017 19:01

imzz rakstīja: Vispār , tādā skolmeistara stilā nevajadzētu izteikt šaubīgus apgalvojumus. "Pirmkārt, akumulatoru baterija ir iekārta ar ļoti zemu lietderības koeficientu, " Svina skābes akumulatora lietderības koeficients ir 50-90% robežās. "JEBKURŠ automobiļa ģenerators pie kārtībā esošas automobiļa elektriskās sistēmas tam paredzēto akumulatoru bateriju pilnībā uzlādē mazāk, nekā stundas laikā," Patiesībā, piem 1999.g. Nissan Almeras ģenerators pie 2500 motora apgr. lādē akumulatoru ar apm. 15A strāvu, kas nozīmē 15Ah stundas laikā, tātad 25% no 60Ah baterijas kapacitātes. Stundas laikā tātad var apmēram uzlādēt tādu akumulatoru, kurš jau ir pilns par 75%.

Atvainojos par runāšanas stilu, man tāds rodas nejauši, kad kāds apzināti grib kādam iestāstīt muļķības vai reklamē kaut ko.

Attiecībā uz lietderības koeficientu akumulatoru baterijai ir lietderīgi zināt, kādā veidā tām tiek aprēķināta starta strāva. Pēc DIN standarta tā tiek aprēķināta slogojot to ar minēto skaitli 180 sekundes pie -18 grādiem pēc Celsija (vai 0 pie Fārenheita). Pēc tās slogošanas uz 12V baterijas spailēm nedrīkst būt mazāk, kā 6V. Tātad, baterija ir tukša, pat vairāk nekā tukša, tik zemu izlādēt tās nedrīkst. Ja ņemam vērā EN standartu, tad tas pats notiek pie 0 grādiem pēc Celsija. Veicot vienkāršu aprēķinu, varam noteikt baterijas kapacitāti pie šādas slodzes: Piemēram, Bosch S4 baterija, kapacitāte 60 Ah, starta strāva 540A pēc EN. Šī baterija spēj dot 540A 180s, jeb 3 min, jeb 0,05h. Kapacitāte bateriju startējot ir vienāda ar 27Ah. Ja ņemam DIN standartu, strāva ir 324A, kapacitāte 16,2Ah. Jāņem vērā arī ģeneratora, piedziņas siksnas un motora lietderības koeficienti - tie kopā sastāda vidēji 0,2. Tātad baterijas lietderība ir jāskatās stipri plašākās robežās, nekā minēts Jūsu komentārā. Rezumējums - jo mazāka baterija, jo mazāk lieki tiek noņemta jauda no motora un nevajadzīgi tērēta degviela.

Attiecībā uz ģeneratoru, Jūsu minētais lielums ļoti labi raksturo aptuveni 100 gadus veca automobiļa rādītājus. Pie tam līdzstrāvas ģeneratora maksimālā strāva tika sasniegta aptuveni pie 2800 ģeneratora apgriezieniem. Pēdējie līdzstrāvnieki spēja lādēt 35A. Mazākais ģenerators, kas tika uzstādīts Almerai bija 70A. Ģeneratori maksimālo strāvu sasniedz parasti pie 2500 ģeneratora rotora apgriezieniem minūtē. Pie skriemeļu aploču parastās attiecības siksnas piedziņai 2:1, ģenerators šādus apgriezienus sasniedz pie 1250 kloķvārpstas apgriezieniem. Pieļauju, ka Jūsu izmērītais bija uz automobiļa, kuram jau akumulatoru baterija daļēji bija uzlādēta un sprieguma regulators ierobežoja maksimālo strāvu, lai netiktu pārsniegti 14,4 volti. Tieši tāpēc arī strāva nepārsniedza 15A.

murx 10.02.2017 10:34

Pirmkārt, akumulatoru baterija ir iekārta ar ļoti zemu lietderības koeficientu, tādēļ nepamatoti lielas baterijas uzstādīšana palielinās degvielas patēriņu.

Otrkārt, JEBKURŠ automobiļa ģenerators pie kārtībā esošas automobiļa elektriskās sistēmas tam paredzēto akumulatoru bateriju pilnībā uzlādē mazāk, nekā stundas laikā, ja vienlaicīgi netiek lietoti daudz patērētāji (gaismas un ventilators uz 2. ātruma neskaitās). Nekāda papildus lādēšana nav nepieciešama. Tiesa gan, apgriezieniem ir jābūt virs tukšgaitas.

Treškārt, baterijas lādēšanai ir jāsaprot, kāda tipa lādētājs tiek izmantots. Atstāt lādējamo bateriju pie automobiļa elektroiekārtas drīkst tikai tad, ja ir lādētājs, kas paredzēts AGM vai gēla bateriju lādēšanai. Tie labākie "padomju" laika lādētāji dod ĻOOOTI pulsējošu līdzstrāvu, lai neteiktu, ka maiņstrāvu. Ar šādu strāvu ļoti labi tiek sadalīts sulfāts pie baterijas platēm. Tas, savukārt, nozīmē to, ka normāla "mūsdienu" (no 1990.gada ražojuma) automobiļa elektroiekārta, īpaši vadības bloki var tikt neatgriezeniski SABOJĀTI.

murx 04.02.2017 14:58

Jaunajā S klasē (222) atsevišķos modeļos (noteikti, ka tagad arī citos) ir uzstādīta sistēma, kura neļauj automobilim apdzīt pa labo pusi, ja tā ātrums ir lielāks, nekā pilsētā atļautais 50km/h. Tā samazina ātrumu līdz no +2 līdz+3 km/h attiecībā pret kreisajā pusē braucošo.

Runājot par redzamo video, kur satiksme notiek ārpus apdzīvotas vietas, vācieši būtu iekasējuši ne vienu vien kEuro no pilnīgi visiem tajā video redzamajiem. Nepieļaujiet tādas kļūdas Vācijā! Domāju, ka arī pie mums tā vajadzētu. Starp citu, 1.josla uz jūrmalenes ir gludāka par vidējo abos virzienos . Tas par kaut ko liecina.

murx 31.01.2017 16:48

Kā varētu raksturot cilvēku, kuram pieder Mercedes?

- kā bagātu, protams!

Un tādu kuram pieder vecs Mercedes?

- tas cilvēks jau sen ir bagāts!

Pārfrāzējot - tādu auto, ja uzturēšanas izmaksas uztrauc, ir jāpērk tikai jaunu.

murx 30.01.2017 9:53

Tad, kad apniks bezjēgā pirkt detaļas un tās mainīt, izmēri spiedienu. Jeb manometrs ir nepaceļama vērtība ? Nav aizdomas, ka problēma ir nevis motorā, bet panelī?

murx 30.01.2017 0:09

Robotus ne vienmēr liek lētajam galam, taču tie ir uz Smart, Fiat, ap 2000. gadu kādai mazai merša kupejai, Opeļiem, u.t.t. Izmēru, protams, nosaka nepieciešamais griezes moments. Nav jau tā, ka šīs kārbas pēkšņi vairs nedarbojas uz jaudīgiem auto . Cik lasīju, arī uz Lambo tādas ir. Nosaukumi tām arī ir daudzpadsmit, taču visjaukākais ir Lancia - DFN (Dolce Far Niente - saldā nekā nedarīšana ) Diezgan līdzīgas konstrukcijas izmanto arī kravas automobiļos, tikai hidraulikas vietā ir pneimatika - saspiests gaiss.

murx 27.01.2017 19:09

Drīzāk beigtu divmasu spararatu

murx 27.01.2017 17:53

Paldies par dalīšanos ar problēmu un arī atrisinājumu, lai labi ripo!

murx 27.01.2017 16:52

Šitas ir tas "labais" BMW trīslitrīgais dīzelis, kuram sprauslas ņem ārā?

murx 27.01.2017 16:36

No automātiskajām transmisijām mūsdienās faktiski ir jāizdala četras: klasiskā ar hidrotransformatoru, divu sajūgu transmisija (DSG), CVT, jeb bezpakāpju lentas transmisija un robotizētā parastā transmisija. Visi nosaukumi "tiptroniki, džoistiki un tml. nav korekti, respektīvi ražotāja lokālais nosaukums.

Klasiskās priekšrocības: pārbaudīta konstrukcija, paredzams noskrējiens (ap 200-300kkm), paredzamas remonta izmaksas (ap 1kEur)

Trūkumi - palielināts degvielas patēriņš pie mainīgiem apgriezieniem (pa pilsētu) sakarā ar milzīgo spararata masu.

Divu sajūgu priekšrocības: ātri pārslēdzas, mazs degvielas patēriņš, tieša mehāniska saskare kloķvārpstai ar riteņiem. Jaunākiem auto tiek izmantoti slapjie daudzdisku sajūgi, kas strādā vēl nejūtamāk (cik man zināms, ne VW).

Trūkumi: diezgan nedroša konstrukcija, ļoti maz vietas kur remontē, tās, kurās saremontē un pareizi noregulē vēl mazāk. Dārgi.

CVT priekšrocības: vismaigākā no visām gaitas ziņā, diezgan mazs degvielas patēriņš dēļ pareiziem motora apgriezieniem.

Trūkumi: nedroša konstrukcija, tomēr zudumi sakarā ar berzi koniskās lentas pārvadā, nav remontējama (lasīt: ļoti dārgi).

Robotizētās priekšrocības. Mehāniskā daļa identiska parastai, pārslēdzas sajūtami un pareizi, mazs degvielas patēriņš, bieži var saremontēt arī ārpus specializētiem servisiem (lasi: lētāk)

Trūkumi: pārslēdzas lēnām, visnedrošākā konstrukcija no iepriekš minētajām.

Ceru, ka kaut ko var secināt. Tiptroniks, ja kas, ir klasiskā transmisija ar hidrotransformatoru.

murx 27.01.2017 11:36

Pirmkārt, jānomēra faktiskais eļļas spiediens ar manometru. Tālāk ir jāizdara secinājumi.

murx 23.01.2017 0:14

Audi 2,5l V6 dēļ sadales vārpstām;

Nissan x-trail 2,0 16V - krievi ņirgājās par to vairāk nekā stundu ar visu izjaukšanu www.youtube.com/watch?v=a1YjksLds5s ;

Opel 2,2 benzīnnieks ar vājo ķēdi līdz 2003.g. martam;

Audi V8 un visi pārējie ar nikosila vai alusila pārklājumu;

Mercedes 8 un 12 cilindrīgie pirmajā šī gadsimta desmitgadē ražotie dēļ pilnībā nodilušajiem zobiem uz sadales zobratiem 100kkm laikā;

Mercedes Sprinter M651 dēļ garās eļļas uzsūkšanas caurules no kartera, tai sekojošās motora izjukšanas eļļas trūkuma dēļ (eļļas spiediena kontroles nav);

Subaru opozitīvie dīzeļi - kloķvārpstas dalās gabalos;

Turpināt?

murx 22.01.2017 15:46

Ja trāpās eksemplārs, kas ražots pirms 2002.gada (datumu precīzi neatceros), ražotājs piedāvā lielisku iespēju novērst konstrukcijas kļūdu, kuras rezultātā pastiprināti dilst sadales vārpsta un vienpleca sviras. Rezerves daļas maksā tikai 2 tūkstošus eiro. Par vienu galvu. Pēc 2002.gada šī problēma, ražotājaprāt, ir novērsta.

murx 19.01.2017 22:41

Dīzeli uz vietas uzsildīt ir ļoti grūti, tādēļ testa brauciens ir nepieciešams.

Starp citu, gaismiņai VAG grupai parasti nav atsevišķa slēdža degvielas tvertnē, iedegšanās brīdis tiek aprēķināts pēc līmeņa devēja, kas tvertnē.

murx 19.01.2017 22:36

Padarbojies, un uzraksti, kā tiec galā. Interesē tomēr borta spriegums. Par pludiņu varētu būt, šitiem modeļiem, šķiet, ka degvielas līmeņa devēju tvertnē var ielikt arī nepareizi, tā, ka ķeras pludiņš. Lampiņai iedarbinot, iespējams, arī ir jāiedegās, kontroles nolūkos. Ja šķiet, ka paliek ļoti ļoti ekonomisks , paņem līdz mazo degvielas kanniņu.

murx 18.01.2017 13:46

Ir vērts. Degošas spuldzes gadījumā motora vadība darbojas pašaizsardzības režīmā. Tavā gadījumā motoram ir vēlāka aizdedze, kas izpaužas nedaudz paaugstinātā degvielas patēriņā un samazinātā jaudā. Ja pašlaik nav līdzekļu, risinājumu šajā gadījumā drīkst atstāt uz vēlāku laiku. Lielas problēmas tas neradīs. Tad, kad izlemsi to darīt, kā jau te kāds teica, lūdz bojājumu saremontēt, nevis tikai nodiagnosticēt. Tajā gadījumā būs arī no kā paprasīt neveiksmes gadījumā.

Apskatīšanās jau arī ir tā diagnostika . Diagnostikas iekārtas pieslēgšana (īpaši oriģinālās), var atklāt arī iepriekš neatklātu informāciju, kas var palīdzēt vieglāk un precīzāk atrisināt problēmas. Tavā gadījumā var nebūt arī vienkārša devēja maiņa. Iespējams, ka devēju arī nemaz nevajadzēs.

murx 18.01.2017 12:31

Labrīt! Liguci, ja serviss nevar saremontēt, jābrauc uz citu. Ja mājās ir vecis, taupības nolūkā vari palūgt atrast to devēju pie motora (uz bloka starp otro un trešo cilindru), apskatīties vai korpuss nav pārsprādzis (tad jāmaina uzreiz), atskrūvēt, notīrīt virsmu uz bloka (tai ir jāspīd), un pieskrūvēt to atpakaļ ar noteiktu griezes momentu (SVARĪGI)! Ja izlemsi to darīt mājās, ieraksti, atradīšu, cik lielu to griezes momentu vajag. Vēl ir jānovērtē spraudņa stāvoklis, vada un tā izolācijas stāvoklis. Ja tas viss ir kārtībā un izdarīts, bet kļūda atkārtojas, devējs ir jāmaina. Diemžēl derēs tikai oriģinālais, tādēļ remontu ārpus mājas ir vērts veikt tikai pie draudzīgajiem autorizētajiem markas pārstāvjiem . Ja tas liekas pa sarežģītu, dodies pa taisno uz turieni.

murx 17.01.2017 23:12

Degviela, kas tagad ir tvertnē, lieta pazīstamā un pārbaudītā vietā? Iespējams, ka to vajadzētu izbraukt un ieliet citu. Vajadzētu arī precīzāk zināt, kas konkrēti par kļūdu tiek uzrādīta - detonācijas devēja bojājums nav ļoti reta lieta, taču varētu parādīties arī kas cits. Meistari, kas iesaka šāda bojājuma gadījumā pieliet eļļu, ir jāmaina.

murx 17.01.2017 14:18

Neder. Jāsaprot, ka iesmidzināšana cilindros notiek vairākkārtīgi viena cikla laikā, arī slodzes uz eļļas slāni mainās tikpat daudz reizes. Ja eļļas slānis ir par biezu, eļļa amortizē spiediena pieaugumu un iesmidzināšana noris nepareizi. Līdz ar to citas eļļas, arī ļoti dārgās un "labās" tieši PD sistēmai neder. Ja auto ir vēl kvēpu filtrs, tad tai eļļai ir jābūt arī ar mazu pelnu saturu, lai filtru neaizaudzētu vienas eļļas maiņas intervāla laikā. Tas vēl vairāk sašaurina pieejamo eļļu klāstu.

Tevis nopirktā eļļa der benzīna un dīzeļa motoriem bez PD, taču ar kvēpu filtru. Bez tam arī Long Life versijā - līdz 30kkm eļļas maiņai, taču PD sistēmai der tikai divas 505.01 un 506.01(Long Life).

murx 17.01.2017 13:02

Nevaru likties mierā . Šeit pāris linki, kur ir pienācīgi paskaidrots, ka PD sistēmai neder citas eļļas, un uzrakstīts saraksts, kādas tad īsti der. Arī jaunāku specifikāciju eļļas neaizvieto jau minēto 505 01 eļļu, izņemot 506 01. Viena lapa gan krievu valodā. Ceru, ka tas netraucēs .

www.motul39.ru/article/approvals_volkswagen_audi

www.my-gti.com/2532/volkswagen-oil-standard-505-01-approved-oils

Saraksts ar eļļām ir gandrīz 10 gadus vecs, tagad ir jau citas, jaunas. Taču dažas no tām arī tiek ražotas joprojām.

murx 16.01.2017 13:21

Janozauram iepatikusies .

murx 16.01.2017 13:19

Histerēze - seku aizkavēšanās no cēloņa, kas tās izraisījis. Bez tā visa līmeņa devējiem ap tiem gadiem sākās līmeņa nofiksēšana brauciena sākumā un tam sekojoša bultiņas krišanās TIKAI pēc aprēķinātā nobraukuma un patēriņa. Gāzinieki zinās pastāstīt par to mazliet smalkāk. Kurā attīstības fāzē gredzenu pavēlnieki ir palikuši konkrētajā modelī, atliek tikai minēt. Jebkurā gadījumā Kasparam jātiek galā no sākuma ar spriegumu, kā pats rakstīji, tālāk pēc izpausmēm jau varēs ieteikt nākamo soli.

murx 16.01.2017 12:21

Nepaslinkoju, pameklēju. No iepriekš minētā Addinol der šīs četras:

Premium 0540 C3

Premium 0530 C3-DX

Light MV 0546 PD

Super Drive MV 1546

murx 16.01.2017 12:03

Par histerēzes shēmu jau neesi dzirdējis, vai ne? Braucot līmeņa rādītājs lēkā līdz degvielas svārstībām tvertnē, kā žigulim?

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Lasītākie raksti

Jaunie raksti