iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3
Krokodils 29.01.2025 8:42

Jā jā, sākās raudieni, ka sab. transports nepieved pie darba durvīm, kā arī tas ir jāgaida.... Nevar 'ērtībās' savu resno pakaļu no viena sēdekļa uz darba sēdekli pārcelt, bez piepūles un tieši tāpēc braucot ar auto.

Respektīvi, ja cilvēks negrib, būs gatavs korķī stāvēt, bojāt savus nervus un 'Rīga' pie tā būs vainīga, ka stāv korķī un viss ir slikti. 😅

P.S. Jau 2.5gadus braucu ar vilcienu, stacija nav pie darba bet ir 2.1km attālumā, ik dienu sanāk ~30min gājiens uz vienu pusi, kas pie 'ofisa darba' ir tikai pozitīvi.

JĀ laika ziņā sanāk ~1.30h dienā ilgāk turp-atp uz darbs-mājas nokļūšanu pavadīt, bet kaut kā daudz pozitīvak jūtos. Nevis drūmi nobesījies no visiem uz ceļa.

 Protams tur baisos lietus vai ziemas apstākļos braucu ar auto, bet nu pēdejos gados tik draņķīgas dienas, ka pat suns āra neiet ir uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmas gadā. Šoziem vispar ziemas zabakus neesmu uzvilcis, pagaidam visa ziema izstaigāta ar botām. 😅

😊 Viss ir paša gribēšanā.

Krokodils 28.01.2025 14:10

Ir daduz visādu šādu bilžu, bet vizualizācaijai viens sarkanās gaismas krustojums(pieņemsim, vienības gatve), kā ik rītu izskatās 'mans ērtums un tiesības ir svarīgākas par citiem.' 

Turklāt bildē masīnas smuki saliktas rindā vizualizācijai tīri pēc autovadītaja skaita, nevis pec joslas platuma, pēc joslām var būt tikai 2 auto blakus...tad auto 'sastrēguma' galu bildē nemaz i neredzētu....😉

Tieši par tikpat daduz arī palielinās izmeši! (bremžputekļi no bremzēm, gumijas mikrodaļas no riepām un visas izplūdes gāzes no a-z)

  Ja katrs individuāli brauc ar 'savu' metāla karieti. 

Nekas nav jāmurgo, bet kadreiz arī der izglītoties. 😉

Krokodils 27.01.2025 12:54

Īstais jautājums, kam tev 3 auto ja nemaz nevari pabraukt ar visām vienlaicīgi? 😉 

 Ja vien nav 3 vai 4 nepilngadīgi bērni, tad 7/9vietīgs 'buss' ikdienā arī būs lieks pārspīlējums, ko iepļūtīt.

Ja teiksi, ka katram bērnam redz savs BD, skola, pulciņi - tieši tāpēc skolniekiem visās pašvaldībās ir bezmaksas sab. transports. Un pašv. iedzīvotājiem arī ir atlaides uz sab. transportu...

  Ja nevar izskraidīt, tad varbūt ir par daudz ārpusskolas aktivitāšu? Vai vienkārsi ir jāsāk vispirms ar SEVI un varbū var pamainīt izglītojošās iestādes pēc iespējām un 'optimizēt' visu šo pasākumu?

 Nevis kliegt, cik pašvaldība/valsts slikta u.t.t. kamēr pats vnk sēž dīvanā... Un tieši tāpēc 'es' vedu ar vienu auto sīko uz bd tad uz darbu, sieva ar otru auto ved otru sīko, brauc uz darbu, bet pieņemsim students uz studijām vēl as savu auto brauc pats u.t.t.

 Galā TUR arī rodas tas piesārņojums, rodas sastrēgumi, ka no vienas mājsaimniecības 1 auto vietā uz ceļa ir 3....

 Savs 'ērtums' galīgi nav pamatojums nekādai sakarīgai  nākotnei, tas ir vienkaršs egoistisks savu tiesību izpildījums. 

 Tieši tāpec arī lielajās pilsetās ir problēmas ar visu šo(ne tikai Latvijā), jo diemžēl lielākajai daļai vienkarši- 'man ir tiesības jo tā ir ērtak.'

P.S. Man daduzstāvu mājā ir vismaz 2 dzīvokļi kur reāli tie kas tur dzīvo pieder 3 auto.... Pie mājas novietot var 15 automasīnas, parejie meklē vietas pa tuvāko ielu malām, tatad šie dzīvokļi vien aizņem vairak kā pusi mājas stavvietu, bet parejie 58 dzīvokļi... (nerunāsim par to, ka pārsvarā uz dzīvokli ir pa divām automasīnām)

Krokodils 27.01.2025 11:50

NĒ! (Nepopulārs viedoklis) 

Valstij vajadzētu ieviest tieši papildu nodokli, ja mājsaimniecībā ir vairak par vienu auto!

Ja ir divi auto tad abiem klāt +15% pie ekspl. nodokļa.

Ja trīs auto +30%

Ja četri un vairāk +40%

(ar 'vienu mājsaimniecību' - 1.pakāpes radinieki, kuri dzīvo vienā deklaretajā dzīvesvietā.) Daļēji arī tad dabiski deklarētās dzīvesvietas sakārtotos, kas tagad ir totālakajā haosā...

 Identisku shēmu ar moto, kvadro, īapšumā vienu vari, bet par nākamajam maksā teiksim 'premium' nodokli.

Pieraduši, ka katram zem pakaļas ir auto un jau pēc maizes nevar vienkarsi aiziet uz tuvāko partikas veikalu, bet iesēžas metala kastē un aizbrauc 'žopingā'... Tieši tapec jau arī ir problēma pilnīgi visās jomās ar satiksmi!

 IR JĀSAMAZINA AUTO SKAITS UZ CEĻA un jāliek cilvekiem padomāt par savādakiem veidiem, kā nokļūt, lai mazinātu gan satiksmi, gan piesārņojumu, gan brīvo stāvvietu jautajumu pie daduzīvokļu mājām!

 Tādējādi viss paliktu 'zaļāks' pilsetas paliktu draudzīgākas gājējiem, velosipēdistiem u.t.t.

 Nevis jādod elektro tosteriem visvisādas 'brīvbiļetes' un teikt cilvekiem, ka ICE vietā jāpērk ir EV, vai vēl labāk 1EV kastes vietā pērc 2 EV uzreiz, jo tikai tad pasaulē itin viss ''uzlabosies'' un polārlāči vairs nemiršot.... 😉 Galīgi ačgārna sistēma!

Krokodils 23.01.2025 22:35

Kaut kā lasu oficiālo dokumentu, ka akcīze autogāzei par vienu litru 2025 un 2026 gada pieaugs par ~1.9centiem ik gadu. (nu labi DUS reāli piemet tur +5c uz skaitītaja...)

Pirms jaunā gada gāze maksāja cik? Ap 60-65c/l, bet tagad maksā ap 90c/l 😄 kaut kā matemātika galīgi sagajusi šķersām un neiet kopā.....

Krokodils 23.01.2025 17:27

Draugi, autogāzes cenas esat redzejuši, kopš krievijas gāzes artērija ir aizgriezta un to gāze vairs neplūst eiropā?

 Kāda vēl gāze cenā pa 90-95c/l.... 😂😂😂

Nu jau ar tīru bendžu būs lētak braukt uz 100km! 😉

Krokodils 21.01.2025 13:47

Nekas tagad TA uzlīmes logā vairs nav, tagad vispār varēs city un parējos parkus vienkarsi uzmest - no rīta atbrauc noņem valsts nr zīmes un stāvi cik gribi bezmaksas.

 Auto vairs identificet nekādi nevarēs- uzrakstīt sodu uz kā nevar. Šaubos ka parkingisti pēc vin spēj noskaidrot. Poličus arī tak netramdīs lai pēc vin noskaidrotu...

 😉 Vakarā atnāc uzliec zīmes atpakaļ un brauc mājā.

Viss pateicoties 1,81€/gadā ''ietaupījumam'' un valsts varētu lepni teikt, ka tagad skate būs ''lētāka!''

Haoss ar pamestajiem auto ceļmalās un pie daudzstāvu mājam kur jau tā vietu nav, tagad tik varēs sāksies!

Krokodils 21.01.2025 9:41

wexrtf rakstīja: Principā jāpiekrīt, bet nu 2-3k ir pārspīlēti, ja neņem kkādu 3.0d vecu premiumu vai knapi kustošu šrotu. Normālam kdienas auto +- normālā stāvoklī vajadzētu 1k iekļauties ar eļļām, filtriem, siksnām, aķi un kkādiem sīkumiem ritošajā/motorā. Pie dīlera arī visbiežāk ar tādas vērtības auto nebrauc, tā ka gan jau tik traki nebūtu

* Eļļas, filtri

* siksna, visu rullīšu nomaiņa, pie viena ģen. pārbaude/restaurācija. 

* labs jauns aķis

* zobenes vai ķēdes maiņa

* jaunas labas vasaras/ziemas riepu kompl.

* ja bendž ta jaunas sveces

* ja dīzels, tad jāskatās kas ar kvēlenēm vai kādreiz tās visp ir mainītas lai 'ziemā' kad tā izdomā atnākt, pie pirmajiem mīnusiem nebūtu pārsteigumu, ka autiņš no rīta nelec.

+ ATCERAMIES PAR DARBU, neviens pa velti vai 'par pudeli' to netaisīs, pašam autoram šaubos ka ir tādas zināsanas, prasmes un instrumenti lai kvalitatīvi pats veiktu.... Tā kā grozi kā gribi tādiem veciem autiņiem ar kuriem gribi droši braukt, pirmais serviss stabili uz 1-1.5tūkstošiem velk, atkarīgs no servisa darbu izcenojuma un detaļu kvalitates izveles, jebkurai markai.

* Nu un vēl tādas tekošās lietas, kas individuāli... kādā stāvoklī bremžu diski/kluči/supporti, rocene, kas ar ritošo, kas ar amortiņiem vai riteņu gultņiem. 

Un tad vēl 'iekonservēšana' un tikšana galā ar rūsu lai stabili savus vismaz 5 gadus vari nesvīst, bet iziet skati un braukt. Rūsas notīrīšana, iztrīcinasana un caurumu metināšana kur rusa pārāk poraina, tad pret rūsas apstrāde utml. šis vien būs papildus uz 1tūkstoti vismaz ar visu darbu.

 (Uzpūšot vnk pa virsu bitumu, rūsas problēmu neatrisini.) 😉

Protams var jau ticēt 'sēdies un brauc' sauklim, neko nedarīt, pēc iespējas lētāk lāpīt lietas tikai kad galīgi izbeidzas, jeb remontēt tikai skatē iedotos divnieciņus lai būtu atļauja piedalīties ceļu satiksmē... Ta teikt bomžoties un kustēt uz priekšu pa koplietošanas ceļiem. 😂

Krokodils 20.01.2025 16:20

Šajā cenu kategorijā ņem ko gribi, visi viņi būs nopisti šroti, visiem viņiem BŪS zemūdens akmeņi.

Ta lai būtu stīgā kā ikdienas draiveris, būs servisā jaatstāj vēl 2-3tūkstosi stabili.

 Un tad zini, ka tas autiņš ir sataisīts un nepievils.

 Bet ja netaisīsi tā tad ir laimes spēle, cik ilgi var izvilkt un vari tik minēt kur paliksi uz ceļa...

Krokodils 06.01.2025 12:05

Ekransāviņš no privatā 'BAN' sms, kurā var redzēt paziņojumu par 2 DAŽĀDIEM OCTA posmu termiņiem par vienu auto, viens pagājusogad- tika paņemts uz 6men, otra īsziņa ir pēc pus gada, tagad, ka jāpērk ir octa. 😉

SMS nedzēšu ārā, tāpec ir divas īsziņas par 30dienu termiņu no pagājuša gada un šī gada. Par sms formatejumu nemaku teikt, bet laikam vnk idiots neesmu visu saprotu, ka ir jāpērk octa, nevis jākasa olas un tad javaino valsts.

 Nopērkot, sms vairs nenāk, līdz atkal termiņš ir 30dienas. Bet ja uzreiz nenopērc sms atnāk 14dienas pirms un 7dienas prims.

 Reiz man bija tests, vai cenas piekorigējas draudzīgākas(zin kā 'neizlēmīgs' cilvēks, kuru ir jāpiesaista pēdēja brīdī.)

  Ja pērc nedeļu pirms beigām, nevis mēnesi pirms- varu pateikt NĒ! Polises cena tā pati.😋 Arī pēc octa kalkulatora, citiem.

Nav BAN reklāma, vnk pēdējās 2 'oktas' bij lētakais piedavājums, šoreiz Baltā bij lētaka uz 9mēn, tā kā paņemts tas.

p.s. man autiņam ir kasko. Tā kā tur kkādus dārgos 'octa plus vai octa pro' izdomājumus, man nevajag.

Krokodils 03.01.2025 13:59

Nu tad jau vienīgais risinājums pateikt lai maksā tev tur simboliskus 50€ gadā tev un tu būsi viņa personīgais octa brokeris, kurš vienmēr atgādinās par termiņu un octa atjaunošanu. WIN=WIN 😉 Galvenais čekot un pašam neaizmirst, bet ja saliksi savu e-pastu un tel nr. tad jau tev vienmēr atgādinās.... 😂

Krokodils 03.01.2025 12:12

Tā viņi dara jā. Iz dzīves draugs ņerkstēja kapēc neizmantoju swed automatisko, tas tak tik ērtak un vieglāk ne kā katru reizi atcerēties pašam utml!

 Tad pec kādiem aptuveni 2 gadiem vienu diena raksta ka nereali pacēlusies octa (nav izraisījis nekādas avārijas)

 Ķip iepriekš tur kkādus 4.50€ automatiski no konta ik menesi noņēma, palēnām cents pa centam vislaik auga tagad jau gandrīz 8€...

 Iemetu ātri salīdzināsanas platformā un tur vairāki drosinātaji viņam  piedavā uz gadu pa 60-70€.

 Kas ir ap 5€/mēn 😉 Tā kā jā, uzmanīgi, viņi un uz 'ieraduma' cenšas labi, automātiski viltīgi un klusiņām nokāst piķi par šo.

Krokodils 03.01.2025 11:49

Nez pērkot pie jebkura drošinataja tur vienmēr ir vieta, kur iekliksķināt par atgādinājumiem e-pastā un/vai sms.

 Ja pats izkliksķini un tad galā neatceries, tad KURŠ vainīgs?

Man apdrošinātājs VIENMĒR atsūta gan sms gan e-pastu ka pēc 30dienām beigsies OCTA, pēdejās 2 reizes ņemot banā smuki atsūta atgādinājumu-

Ir bijis baltā, bta... paziņojumi tie paši! 30dienas pirms, ja nenopērc 14dienas pirms, ja vēl nenopērc tad 7dienas pirms atsūta!!!

Ja pāķis šo visu ignorē, izdzeš un aizmirst par šo maksajumu, KURŠ vainīgs pie tā? 😂 

 Vēl varot tagad csdd sistemā iestatīt, lai sūta atgādinājuma ziņas par polises beigam, bet nekad neesmu izmantojis. Tapēc nezinu vai tas attiecas tik uz ieksejām, 'aplikaciju' notifikācijām, e-pastu vai sms.

Nekad nesapratīsu šo - ķip pukojas par octa FR sodiem jo it kā nezināja, it kā neviens nepabrīdinaja... Kā... KĀĀĀ var ''nezināt'' jo man itin visur nāk paziņojumi. 

NEVIENS 'brokeris' tev personīgi nezvanīs nedeļu iepriekš katru dienu un neatgādinās par octa glaudot galviņu!

 e-pasts nāk, īsziņās nāk... Kā diez vēl grib lai paziņo?

Bet ja 'negrib' zināt un tad visi citi vainīgi, tā tad jau cita opera. 😂 Tad lai maksā sodus un ņeņarkst! Vienu, otru trešo sodu samaksās un tad dabīgi iemācīsies sekot līdz!

Vel varu ieteikt nopērkot octa, pāķim telefona kalendarā nedeļu pirms un tad dienu pirms iestati, ka ŠODIEN BEIDZAS OCTA, lai kalendara paziņojums nobļauj, to var izdarīt pat podziņtelefonam!

Krokodils 12.12.2024 12:02

Ja gribi profesionālu darbu, palasi atsauksmes un brauc pie tiem kas ņemās ar lukturu atjaunošanu.

Pašam ko ņemties, līmēt... Visu dienu nočakarēsies un tas nebūs ilglaicīgi, kā jau pats rakstīji- daži meneši un atkal svīst....

 Tas tāpēc ka nav tev ne pieredze, ne amats, ne pareizie darba rīki to kvalitatīvi izdarit!

Ja negribi nevienam maksāt, vienīgais ko 'mājas' apstākļos ieteiktu, ja vēl ar insigniju domā braukt, ir jauna luktura korpusa nopirkšana, pārliec iekšas un skrūvē visū uz autiņa.  Ja kas 2 gadu laikā sāk svīst, ta sabildē un uz garantiju prom!

Krokodils 09.12.2024 15:58

www.riepugaraza.lv/riepas/ziemas-riepas/nokian/hakkapeliitta-r5-suv-22560r18-176815

NU KAS TE LĒTĀKS? 

😀 Pa slapju bruģi braucu ik dienu, galīgi nav problēmu arī ziemas rītos, kad ir saputināts sniedziņš vairak par 5cm vai ir apledojis!

 ĀAV braucu mierīgi uz 80-90 nekāda vaina! Tikmēr visi šie ķīnas tupeļnieki un pārējie pārgudrie, partop par mīzeļiem, velkas uz 50..60..70 jo pabraukt nevarot un tad LVC un pārejie vainīgi ka nav viss biezā slānī nokaisīts, notīrīts līdz asfaltam katrs metrs....

 Jūrmalas soseja 3 joslas bet šādos ziemas rītos jābarās jo visi mīzelē... BESĪ!

Labi.. Te skaidrs, esi ieņēmis galvā savu vienīgo pareizo ideālo pozīciju, kuru pārgudri te bārsti un nekas te vairāk nenotiek.

 Jebšu, valsts slikta jo ik uz stūra kāš nodokļus, parējie tautieši ir totālākie ambāļi, kuri nemāk ne strādat ne dzīvot, bet es... 'ES' esmu tas perfektais ideālais! HA!

Visu gaišu! 👍

Krokodils 09.12.2024 10:59

Iepriekšejam autiņam bija man Dunlop winter sport 5, tolaik jebkuros riepu testos pļāva augstākos apbalvojumus.

 Viss jau jauki, riepa klusa, labi arī pa šķīdoni izbrauc vai piesnigušās piemājas ielas, nelikās, ka riepa būtu sūdīga...

 Līdz brīdim, ka otrajā braukšanas sezonā bija vēls vakars, gara maiņa... Un sastapos ar melno ledu kur nebija kur sprukt, nospied bremzi un pirmajā sekundē pedālis ciets kā akmens.... Pilsētas ātrums un nepietiekama vieta lai izspruktu, bez auto sadauzīšanas!

 Beigās, kapots uzlocīts, lampa izsista, priekša drusk aizgājusi utml(ateramies, ka auto priekša taisīta lai tā maksimali uzsūktu trieciena spēku un salocītos)...

 Par cik drusk sanāca iemest slīpi, tad radiators vesals, airbagi neizšāva jo ātrums pietiekami mazs... Pats nākamajā dienā ar sadauzīto priekšu mierīgi aizbraucu uz servi...

 Autiņš tika kvalitatīvi saremontēs, bet remonts man kopumā izmaksaja 1800Eur. Tolaik auto vērtība bija ap 6000€ eur.... Tā kā sāpīgi vnk norakstīt autiņu un arī sāpīgi remontēt... Kārtīgi saremontēts un vēl nobraucu 1.5gadus bez problēmām un tad nāca esošais auto....

 Jautājums vai pat ar skandināvu riepam būtu paglābies? Moš tik bampers un lampa būtu cupā... Bet ar šipiem jau noteikti! Tiesi tapēc es tagad esmu par šipiem.

Ja godīgi, tad pirms šī notikuma es arī nesapratu šipa nozīmi ja pa lielam dzīvojies pa pilsētu(laukos, ta skaidrs), bet laikam kamēr pats neesi apdedzinājies, tikmēr arī to isti nesaprot. 

Falken ir resepktabls un labs japāņu riepu brends.. Jā pie mums mazāk pazītams.

 Konkrētais modelis vienā maisā liekams ar hakka 9 nokianiem, tik ir ču klusāki jo ir mazāk fizisko šipu tapēc protams uz tīrā ledus arī ču sliktākas ja salīdzina 1pret1... 

 Un nemaz nekādi letuči nebija un nav, R18 izmērā pirms 2 gadi pirku pa 92€/gab(standarta cena bija 98€/gab, bet sūtiju vēl pirms aktīvās ziemas sezonas, bija 5ned piegāde jagaida, jeb tad kad riepiniekiem ziemas krava pienāks, ta arī būs manejās... tāpēc sarunaju labāku cenu), šobrīd skatos 160€/gab.... 😉 tikmēr šipotie haka 9 nokiani tajā pasā izmērā 180€/gab, galīgi cena nav uz pusi mazāka! Neizdomā pasaciņas!

Krokodils 09.12.2024 8:55

Ikdienas braucienos neesmu sajutis sūdīgāku saķeri ar šipiem.

 Uz sausa asflata saķere tāda pati kāda bija iepriekš kad bija virsū kkādi Triangle skandināvu tips ar vēl 5.5mm atlikumu.

 Pārsēžoties uz esošajām radžu riepām šķirbu nesajūtu, tieši otrādi, sajutu cik tie trianguļi uznākot sniegam/ledum bija nereāli sūdīgi, vietējā mazajā apļveida krustā ja ātrāk pa 45 centos izbraukt auto priekšu nesa ārā un elektronika cīnijās - steigšus nominīju uz iepriekš sagādatajām šipeniecēm. Falken F Ice-1 un kā diena pret nakti! Tajā pat aplī tādos pašos ziemas apstākļos, varu droši 'asāk' izņemt uz 60 un elektronika pat vēl nesāk savu darbu.

Manuprāt cilvēki šajā segmentā domājot par saķeri uzreiz domā kaut kādu trases režīma, gāzi grīdā scenāriju, šādos scenārijos, protams tad šipu metāls kas ir kontaktā ar asfaltu slīdēs izteiksmīgi vairak kur uz kādu trases apli zaudēsi sekundes, BET TAS IR TĀLU no ikdienas brauciena realitātes. 

 Labas šipotas pret skandināvu uz sausa asfalta normālā ikdienas braukšanas scenārijā būs vienādas un neatsķirsies. Runāju par labo galu nevis letākos finšingling ko var atrast...

 Lielāks mainīgais būs reakcijas laiks, bremžu sistēmas efektivitāte u.c. faktori.

Ikdienas auto nav jāpiecūko ar būvmaterialiem, ka būtu depo iebrauktuve jāpiesauc, ja vajag paņem busu un brauc iekšā, tas tāpat būs sakarīgāk, bet deļ tā viena vai diviem betona maisiem uzreiz nav iekšā fanatiski jābrauc! 😉

Krokodils 06.12.2024 12:15

Par radzēm, jebkurai riepai ir savi plusi un mīnusi.

Nedzīvoju Rīgas centrā, bet darbs ik dienu ir Rīgā + tiek braukts arī uz grants seguma un visur kur gribās.

 Tāpēc personīgi uz mana autiņa ir šipotas riepas jo tomēr pasmags 1.8T pašmasā pilnpiedziņas džipveidīgais, kur sastopoties ar ledu vajag visu iespējamos rīkus īsam un drošam apstāšanās ceļam.

 JĀ pa sausu asfaltu veicot asakus manevrus var just, ka kaut kas tur grib paslīdēt, bet šajos brīžos auto elektronika iejaucas un visu piekoriģē, galā ja jāsalīdzina ar šipiem uz asfalta nu galīgi neesi kā pīle uz ledus- situācija ja uz tīra gluda ledus esi bez šipiem.(piemēram 'grants' ceļos, ziemā) 😉

 Sievai 1.3T pašmasas autiņam uzliku labas Pirellī skandināvu tipa riepas. Jo šis autiņš kalpo kā sekundarais un viņai primāri nepieciešams pilsētas darīšanām nevis kur acis rāda tur brauc....

Kā arī labu brendu šipojumi galīgi vairs nav tādi kādi bija pirms 15..20gadiem, tehnoloģijas gan riepā, gan šipā gan pašā auto ir mainījusās par tikpat gadiem. 😉 Bet tie kas izbaudījuši to gadu šipinieces- prātā stagnācija palikusi, kā periodos bez sniega konkrēti 'slidinajās' pa asfaltu.

Ā un uz savējā neteiksu ka iekšā šipu riepas ir baigi skaļākas par skandināvu, kādas autiņam bija virsū to nopērkot. Skaļuma līmenis +/- taspats, jeb vasarene toč uz pusi klusāka. 😂

 Velviens mīnuss protams, ka ziemā uz centrāleiropu neaizbraukt, bet nu nav tuvākajā laika plānots ar savu auto.

Krokodils 06.12.2024 12:09

Nu nezinu gan vai 'šips' riepā ir tas galvenais vaininieks, kurš asfaltā izrauj tos gabalus. (ta jau kapēc vasarā visur jaunajos posmos kaislīgi ber šķembas? Ta jau šī darbība  arī skaitāma, kā bedru vaininiece...)

Te jau drīzak jautājums par ieklato asfaltbetonu kārtu kvalitāti, to var noteikt tikai ar sertificetās ultraskaņas mēriecēm, bet Latvijā mums tādu tehnisko obligāciju/noteikumu NAV, pārbaudes pie ceļu nodošanas ekspluatācijā arī NAV, vai pēc mērijumiem atbilst x noteiktajai kvalitātei.

 Galvenais lai izskatās smuki un gludi tad objektam saliek  parakstus un tas tiek pieņemts un palaists tautā.

Ceļinieki protams ka to asfalta masu veido un klāj tā lai viņam, kā uzņēmumam tas izmaksātu pēc iespējas lētāk, un izturētu garantijas periodu 2 vai 3 gadus, lai tomēr sanāktu apgūt kādu starpību no tāmes.

Beigās tas asfalts ir ja ta var teikt porains, neizturīgs un nav ilgmūžīgs, kur domāju, ka 20..30..40t SMAGAJIEM atliek dienu pabraukt pāri konkrētai vietai kur kāda mazākā plaisa virskartā parādījusies, kopā ar mitrumu uz ceļa 'hidrotrieciens' un ceļam ir alles kur pēc dienas jau ir bedre.

Tad vēl nesāksim par mazohismu, kur tikko jauni uzklatam posmam, kāds pēkšņi kaut ko griež ārā, jo redz vajagot(nevarēja ieplānot savus darbus, pirms jaunā klājuma)

 Ielāpam vienīgais noteikums ir ka jabūt asfaltbetona segumam atpakaļ... Nu un ta arī it kā pašvaldībā jauns ceļa posms kas pirms gada vai diviem sataisīts, bet sagraizīts ņigu ņagu, pa kuru beigās jākratās kā pa kartupeļlauku jo katrs ielaps ir īpaši sūdīgākajā kvalitātē uzlikts tikai lai būtu, kuram vairs dabiski nav tāda slodzes noturība un katrs ir iesēdies...

Krokodils 05.12.2024 15:54

Sievas autiņam novembra vidū iegādatas un uzliktas PIRELLI WINTER ICE ZERO FR R15 izpildījumā.

 Vienīgais ko pagaidam varu pateikt- pa asfaltu ir klusas un baigi 'nepeld' arī kad vēl bija rudenīgi +10 grādi...

 Jo nedz īsts sniegs, nedz īsts ledus vēl nav bijis. 😂

Krokodils 07.11.2024 8:43

Jūs visi domājat kamēr viss ir labi... Taspats jau arī - ejot zem lielajām elektrotīkla līnijām viss būs pilnībā 'droši' un vari pat uz staba čurāt virsū, pilnīgi nekas nenotiks! Bet kad dzīvs vads būs nokritis zemē?

Kungi, gribēšu redzet, cik droši jūs tad iesiet šajā pat marsrutā garām 😅 Gan jau ka visiem bikses būs pilnas un vairs netuvosities šai zonai. Nevis pargudri iesiet tālāk, jo redzi zini teoriju, ka tev 'biezas gumijas zoles' un skaitīsi kaut kādu soļu spriegumu neatraujot kājas no zemes.... 😂

Taspats ar to tosteri, kamēr viss čikiniekā, protams viss ir sazemēts, nozemēts, noizolēts pec visām drošības sertifikācijām un briesmu nav. Gan jau 20..40kmh ātrumos protams arī nav tur baigi jauztraucas, tur sūdīgakajā gadījumā nostrādās piro drošinātajs un varēsi vest uz tolmetu to būdu pat ja virsbūvju defektu varētu salabot, bateriju paka dēļ šī izsistā drošinātāja un kontrolieru ierakstītajiem avārijas statusiem ir gandrīz neatdzīvināma(protams nekas nav neiespējams) bet oficiāli to izdarīt nevar un nav labojams.

www.youtube.com/watch?v=Q9ISvjkpm3A

 Šosejas ātrumos 80..90..120 un triecienu spēkos, kur konstrukcijā viss tiek izvarots pāri visu materiālu un 'spēka zonu' novadīšanas spējām...

 Tosterim iekļūstot tādā smagā avārijā, papildus aizdegšanās riskam un ķimiskajiem dūmiem vēl var būt miljons iemeslu, kā tam bateriju paku strāvas spriegumam vairs nenoizolēties, caurduroties ar kādu materiālu utml.

 To tikai jutīsi uz savas ādas pieskrienot pie auto- uz 'dzīvās zemes' vai pieskaroties metāliskajam auto korpusam. Un tas nebūs vienkārši, kā atrauties pa knaģiem.... 😉 Nepamirksķināsi acis un turpat arī paliksi.

 Un tu gribot būt varonis, no glābēja statusa paliksi par glābjamo. Tiesi tapēc avārijās kur ir iesaistīts elektrovāgis iesaka netuvoities, bet gaidīt 'sertificētos' glābējus.

Krokodils 06.11.2024 13:10

'Pažarnieki' arī parastajam auto VISPIRMS atveino aķa klemmes un tikai tad uzsāk jebkādus glabšanas vai dzēšanas darbus. Tīri lai dzesanas materiāls(pārsvarā ūdens) neradītu papildu problēmas jo atceramies- ūdens ir elektrību vadošs!

Taspats arī ar EV tostieriem, tikai par cik vairs nav 12v bet gan 400v vai vairāk, viss vairs nav tik vienkārši un lai parastais i.iots bez īstas saprašanas adrenalīna iespaidā kaut ko pats nesāktu ''glābt'' tapēc ir noteikts, ka parastais iedzīvotājs EV NEDRĪKST dzēst un pa lielam tuvāk par 10m nevajadzētu tuvoties avarējušam tosteriem. 

 Iekšā cilveki jau būs izolēti, jautajums tik ir par iegūto traumju nopietnību un vai varēs sagaidīt glābejus...

 Tāpēc par cik tosteros ir 400V+ nevis 12V, šīs darbības drīkst veikt tikai apmācīti/sertificēti glābēji! Kuri zin un māk rīkoties šādās augstspriegumu situācijās.

 Pirms darba uzsakšanas ir 'jāatvieno' iespējamā dzīvā ķēde ārkārtas punktos kā nu kuram autiņam tas ir konstruēts, ko AUTORAZOTĀJS izveido, nevis vietejais 'reinis' garažā izzāģē lūku kur nu pats izdomā un tad pažarnieki spelē paslēpes.

EV pie avārijas vispirms droši šos punktus ir jaatvieno pārgriežot, izzolējot stāvu no visas pārējās automašīnas lai varētu droši skarties klāt automobīlim, veikt darbības kā arī varētu droši uzsākt dzēšanu.

 Tas protams ja uguns jau nav skāris bateriju.... Ja ir tad kā jau minēju, glābēji veic darbības lai būtu droša vide visu so ķimikāliju izdegšanai.  

 Gluži kā ja uguns ir ticis bākā, tad NEVIENS tev necenšas degvielu 'nodzēst' būs tikai auzas, bet ļauj tai droši izdegt kontrolētos apstākļos un tad beigās tik droši savāc.

Lasi un izglītojies:

www.core77.com/posts/74535/Understanding-Why-Electric-Car-Fires-Pose-a-Unique-Hazard

Krokodils 06.11.2024 12:17

msh rakstīja: Pff.... Augstspriegums... Izklausās ka tu esi no tiem kam elektrība ir tumša lieta kas gaiši spīd. Galvenā huiņa ja tosteris aizdegas NAV augstspriegums - bet gan litija akumulatoru DŪMI. Cik lasīts, ja vienreiz pierausi pilnas plaušas ar tiem dūmiem, smagi plaušu bojājumi garantēti. Pieņemu ka tas arī ir galvenais iemesls kāpēc rietumos arvien izplatītākajos skrejriteņu un elektrovelosipēdu ugunsgrēkos mēdz iet bojā cilvēki - piemēram, gadījums kādu gadu atpakaļ Anglijā - pa nakti aizdegās skrejritenis, mājā dzīvoja pāris ar diviem bērniem, tādiem ap 6-10 gadi - vīrietis nonāca slimnīcā, sieviete un bērni nomira...

Ja 400V vai 800V neskaitās augstspriegums, tad cik tad ir?  Visgudrais msh. 😂 

Stāvdrāžu pret auto bateriju jaudu, salīdzināt nebūtu īsti pareizi. 😉 Divas pilnīgi atsķirīgas jaudas pasaules. No stavdraža pa lielam dabūsi tik pa nagiem, bet ieejot EV dzīvās elektrības zonā(atceroties pamatskolas fiziku, kāds radiuss ir ja uz zemes nokritis dzīvs el. līnijas vads?)

 Ieskrienot šādā 'dzīvajā zonā', sekundes simtdaļā tev izplūdīs cauri šī strava un apstāsies dzīvībai nepieciešami orgāni un pat līdz li-ion dūmiem netiksi.😉

Krokodils 05.11.2024 13:54

EV vāģu degšanas ilgums ir 3-5h. 😉

TAS PATS attiecinās uz avāriju. Ja tosteris ir iekļuvis csng tad galīgi tev, kā līdzcilvēkam NAV obligāti par visām varēm  tam jātuvojas, jo tur var būt bīstama strāva! Jā jā.. ir entās ķipa drošības sistēmas, bet ja tās sakritību pēc nav nostrādajušas?.... Sporta autiņiem ir logos indikatori, kur var redzēt vai ir vai nav drošības sistēmas nostradājušas un tad tu kā līdzcilvēks zini, bet parastajiem tosteriem nav šādu drošības prasību. Skarbi, bet patiesība, jo vispirms ir jārūpējas par SAVU drošību!

 Gaidi glābējus, kur EV vadītajs vai pasažieris varētu arī nesagaidīt....

  Tikmēr ICE auto skārušos līdzcilveki var 'izvilkt' būdami drošā attalumā, veikt pmp, līdz ierodas mediķi un glābēji.

Velviens iemesls, kāpēc tik drīz 'tosterī' es vēl nepārsēdīšos. 😅😉

Krokodils 05.11.2024 13:34

Problēma jau tajā, ka parastu aizdegušos ICE autiņu ja vēlies būt varonis var skriet un dzēst jebkurš pilsonis, ka arī drīksti prasīt palīdzību no līdzcilvekiem. Ja kas sācis ir aiziet uz īso, tad ar parasto pulvera aparātu un pareizajām darbībām vari vēl autiņu saglābt.

 Bet EV drīkst dzēst TIKAI sertificeti ugunsdzēsēji. Par cik ir zem augstsprieguma strāvas, kur ar daba apģērbu pareizi sazemētam vispirms ir jāzin kur katram tosterim ir šis ārkārtas drošinātajs(viegli pieejamā vietā- to nosaka ES  normas), to atrubot, tikai tad var uzsākt dzēšanu! t.i. ja var tikt un jau liesmas nav pārak lielas, ja ir tad viss ko ugunsdzeseji var darit ir norobežot apkārtni lai 'droši' nodeg.

Tādejādi ja tosteriem, kaut kas aiziet pa pieskari, viss ko vari darīt ir censties pēc iespējas ātrak izlekt no šīs naves masīnas ārā lai nedabūtu ar strāvu un vienkārši noskatīties kā tā neatjaunojami nodeg...

 Jo nu 15..20..30min laikā kamēr ugunsdzesēji ieradīsies, tur jau būs viss slikti un autiņš 100% norakstāms.

Labi, jauno autiņu īpasniekiem pa lielam vienalga jo ir kasko, bet kas notiks tajā otreizejā tirgū, kad cilvēks paņēmis ir kredītu, ko knapi spēj atļauties, tad kāds vēl tur  kasko... 😅 

 Un tā tas tosteris nodeg vai pats būsi zārkā jo centies izglābt to kasti par kuru vēl jāmaksā un atrāves ar augstspriegumu...

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti