iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7
nomiks 06.03.2023 12:36

Jau kādu laiku šajā tēmā nav bijis ieraksts “pa tēmu”. Centīšos atsvaidzināt.

VW Multivan (T6, 2016, 2.0 TDI, 204 ZS).

Iegādāts 2018. gada 18. aprīlī ar 57 388 km nobraukumu, pārdots 2023. gada 3. martā ar 128 627 km nobraukumu. Tātad gandrīz 5 gadu laikā nobraukti 71 239 km, kas šāda tipa auto, protams, ir nepieklājīgi maz. Pirmo gadu braucu ar to vairāk, kad sapratu, ka žēl ikdienā to ekspluatēt par Rīgas lieliskajiem ceļiem. Toreiz iegādājos ikdienai citu ekonomiskāku auto.

Īss kopsavilkums:

Kopējie iegādes izdevumi (ieskaitot līzinga komisiju un procentus) – 40 082,77 EUR

Kopējās ekspluatācijas izmaksas 18 302,97 EUR, t.sk.

1) degviela (LV tikai ProDiesel) (6584,76 l) - 8661,31 EUR,

2) AdBlue (171,97 l) - 62,63 EUR),

3) Apkopes un remonti – 2575,01 EUR,

4) Riepas, diski, imobilaizers, logu slotiņas, logu šķidrums, mazgāšana u.c. sīkumi – 2143,45 EUR,

5) Apdrošināšana (OCTA, KASKO) – 3089,43 EUR.

Izmaksas uz 1 km (ņemot vērā tālākpārdošanas cenu) – 0,31 EUR.

Visus skeptiķus varu nomierināt – šis ir lielisks auto, jo īpaši ģimenei, kurā ir daudz bērnu (man ir četri). Bet, tik lielisks (funkcionāls) tas ir tieši Long versijā, jo tas nodrošina MILZĪGU bagāžas nodalījumu. Bija laiks, kad braucām 7 cilvēki (3 bija bērnu krēsliņos) un bagāžniekā NESALIKTĀ veidā bija ielikti lielie rati. Tieši tik ietilpīgs ir Long.

Par komfortu – esmu braucis ar daudz un dažādiem auto, bet no braukšanas komforta viedokļa tieši Multivan man patika vislabāk. 2500 km līdz Itālijai nesagādāja nekādas problēmas mugurai. Ļoti ērta sēdpozīcija. Vairākkārt braucu 12 h vispār bez apstājas. Ietilpīgā degvielas bāka to arī lieliski atbalstīja. Ja brauc virzienā uz Eiropu, tad reālais range ir 920-950 km. Ļoti patīk DSG algoritms, pārnesumi pārslēdzas gandrīz nemanāmi, 204 ZS nodrošina patiešām cienīgu paātrinājumu. Salona interjers ir, kā jau praktiskajam vācietim pieņemts – viss maksimāli vienkāršs un ērti sasniedzams. Manam Multivan bija aizmugurējās durvis arī kreisajā pusē, kas atvieglo iekļūšanu – izkļūšanu ikdienā. Šis ir diezgan būtisks aspekts šaurajās veikalu stāvvietās. Vienīgi ģimenei paredzētajās vietās ir iespējams normāli iekāpt/izkāpt no Multivana, bet ar to ģimenes stāvvietu pieejamību parasti ir kā ir. Tāpēc sānu durvis vienmēr glābj šādās situācijās. Manam busam durvis bija ar daļēju elektropiedziņu, t.i. atver – aizver manuāli, bet beigās “piesūc”. Jau pirmajā ziemā sapratu, ka pilnā elektropiedziņa Multivan būtu tieši trūkums nevis pluss, jo ziemā mēdza iesalt durvju mehānisms. Un manuāli durvis varēja vērt mazliet agresīvāk, ar spēku, kas elektropiedziņas gadījumā nebūtu iespējams.

Gaismas – ja vien ir iespēja, noteikti jāņem ar lieliskajām LED gaismām (manam tādas bija). Tās ir tik lieliskas, ka tālās gaismas pat gandrīz nebija nepieciešams izmantot. Pārredzamība IDEĀLA.

Kā var redzēt no augstāk minētajiem skaitļiem, vidējais degvielas patēriņš bija 9,24 l/100 km. Manuprāt, ļoti labs rādītājs. AdBlue patēriņš – apmēram 0,23 l/100 km.

Ekspluatācijas laikā vienīgā stresa pilnā situācija bija saistīta ar defektu, ko Moller novērsa garantijas ietvaros (garantijas termiņš gan bija beidzies), proti, viss sākās jau pie 64 000 km nobraukuma – dzesēšanas sistēmā pastāvīgi radās vakuums, izplešanās traukā bija manāmas nogulsnes. Sistēmas skalošana un šķidruma maiņa nelīdzēja. Pie 75 400 km nobraukuma nomainīja EGR vārstu, bet arī ar to nepietika. Pie 77 800 km nobraukuma nomainīja arī motora galvu. Pēc tam problēmas ar šo vairs nav bijušas.

Citas problēmas uz ceļa nav bijušas (pārsista vai caura riepa neskaitās). Akumulators joprojām stāv oriģinālais (7 gadi) un ziemā arī pēc ilgākas stāvēšanas mīnusos vienmēr iedarbināju auto pie pusapgrieziena. Iespējams, ka te arī PALDIES jāsaka ProDiesel kvalitātei.

Webasto autonomā apsildes iekārta (manam tā bija automātiskā) ziemā ir patiešām laba štelle – auto uzsilst ļoti ātri, logi atkausējas momentāni.

Tehniski nekādu baigo pārsteigumu nebija – viens, var teikt “ārkārtas apmeklējums” – partikula spiediena devēja maiņa (107 676 km, 468,14 EUR), bet pārējais bija ierastās apkopes ar eļļas un filtru maiņām, vienu reizi mainītas priekšējās atsaites (78 865 km), vienu reizi – priekšējie atbalsta gultņi (113 513 km), vienu reizi - aizmugurējie bremžu diski (116 892 km), divas reizes – aizmugurējās bremžu uzlikas (72 150 km un 116 892 km), vienu reizi priekšējās bremžu uzlikas (72 150 km), kā arī vienu reizi aizmugurējie gultņi (118 240 km).

Par mīnusiem:

1) ziemā regulāri iesalst sānu durvis;

2) braucot ilgstoši garus gabalus ir palielināts motoreļļas patēriņš (uz 5000 km ap 2 litriem nācās pieliet);

3) ik pa laikam kaut kāda graboņa aizmugurē parādījās. Tā arī nesapratu, kur tieši problēma – vai nu vidējie krēslu stiprinājumi kustās, vai zem apšuvuma kaut kas. Graboņa bija neregulāra (vairāk nebija nekā bija) un cik pēkšņi parādījās, tik pēkšņi pazuda. Bet tā jau laikam visu busu problēma;

4) autohold funkcijas trūkums;

5) ne vienmēr var atrast vietu, kur noparkoties. Sevišķi to izjutu Itālijā;

6) dārgas servisa apkopes pie dīlera. Šis vispār interesants aspekts – nezinu, vai vēl tagad arī tā ir, bet savulaik Multivan bija definēts kā komercauto, tāpēc gan garantija tikai 2 gadi, gan stundas izcenojums augstāks;

7) neiespējami tikt pie dīleri uz diagnostiku vai servisu saprātīgā laikā. Jāplāno gandrīz mēnesi iepriekš. Šī iemesla dēļ pēdējos 2 gadus izmantoju cita servisa pakalpojumus.

Par iepriekš neminētajiem plusiem:

1) ceļot ar šo auto nav nogurdinoši ne vienam, ne pašam, ne sievai, ne bērniem un visam nepieciešamajam pietiek vietas bagāžniekā;

2) tālāk pārdošanas vērtība. Droši vien te ir nozīme arī ģeopolitisko notikumu rezultātā esošajai situācijai auto tirgū, bet skaitļi ir nelokāmi – pēc 5 gadu lietošanas mana Multivan vērtība samazinājās tikai par 2,5 %. Tas šķiet gandrīz neticami.

nomiks 03.01.2023 10:24

Ja tas bija jautājums man, tad par šiem 60 000 km starp apkopēm eļļa tika pielieta 3 reizes, kopā droši vien kādi 4 litri varētu būt

nomiks 03.01.2023 9:05

Manam Multivan kāreiz ir 204 ZS. 199 km/h neesmu mēģinājis, bet 180 km/h gan. VArēja just, ka rezerve vēl ir. Bet vispār šādā režīmā mans Multivan ir braucis ļoti maz - tikai vienā braucienā uz Itāliju. Un arī ne ilgstoši. Pa Vāciju pārsvarā 140-160 km/h braucu atkarībā no satiksmes.

Kad tuvāks brauciens pa Eiropu, tad līdz 140 km.h, ne vairāk. Pēdējais brauciens bija tikko uz Varšavu. Vidējais patēriņš pēc bākas metodes (Pro Diesel) bija 8,8 l/100km. Manuprāt, nav slikti. Tālākos braucienos, cik esmu braucis, vienmēr sanāca 9,1 l/100 km, kas arī nav slikti, manuprāt.

Ja jau sāku rakstīt par savu Multivan, kurš gan jau sen vairs nav jauns auto (2016.gads), tad varu tikai minēt to, ka aprīlī būs jau 5 gadi, kopš iegādājos šo Multivan. Jau pašā sākumā rakstīju par EGR vārsta problēmu, kā arī rakstīju par atrisinājumu - garantijas ietvaros tika nomainīts gan EGR vārsts, gan motora galva. Vairs nekādu problēmu nav bijis (tpu, ptu, ptu). Jāsaka gan, ja nobraucis jau arī neesmu daudz. Šis auto vairāk stāv pagalamā nekā brauc. Kopš iegādes brīža esmu nobraucis 5 gados apmēram 60 000 km. Šobrīd odometra rādījums ir pie 128 000 km, kas 7 gadīgam Multivan galīgi nav nekas. Kad gribēšu pārdot (droši vien drīz), potenciālajam pircējam droši vien būs grūti noticēt, ka nobraukums ir patiess un pierādāms. Rudenī veicu salona ķīmisko tīrīšanu. Arī salons izskatās tikpat kā jaunam auto

Kas interesanti, - pēc pieciem gadiem Multivan tirgus vērtība ir ļoti tuva tai, par kādu to iegādājos. Protams, te savu lomu spēlē ģeopolitiskās situācijas sekas. Plus arī tas, ka mana Multivan kompolektācija ir diezgan reti sastopama - Long versija, sānu durvis ir abās pusēs, pie tam nav ar pilnu elektropiedziņu, bet daļēji (pievelk pašās beigās), bagāznieks ar pilnu elektropiedziņu, arī visiem sarkanajiem TDI, kas praksē nozīmē jaudīgāko (204 ZS) motoru, bet nav 4Motion (4x4). Parasti 204 ZS ir tieši 4Motion versijai.

Un jā, praktisks padoms - ja ir iespēja izvēlēties versiju bez sānu durvju elektropiedziņas, tad jāņem tieši šāds (kā man), jo jau iepriekš biju dzirdējis, ka ziemā varētu būt problēmas. Praksē ir pierādījies, ka salā mēdz iesalt bīdāmo sānu durvju vadīklas un durvis nevar atvērt. Ar nelielu fizsku spēku (protams, uzmanīgi) durvis var izkustināt un atvērt pavisam. Elektropiedziņas gadījumā tas nebūtu iespējams. Tad tās varētu atvērt vienīgi, kad kārtīgi uzsilis salons.

Dēlam drīz būs 18, attiecīgi arī autovadītāja apliecība, tāpēc jau pamazām sāku ģenerēt domu, ka Multivan vairs nav nepieciešams, jo ar 3 bērniem ir pietiekams komforts arī citā auto. No otras puses, ja šis auto lielas izmaksas vairs neprasa, tad kāpēc ņemt citu, maksāt līzingu, u.c.? Tas tāpat sanāks dārgāk.

nomiks 01.01.2023 16:22

Kad braucu ar savu Multivan uz Itāliju, arī pēc apmēram 2000 km nācās pieliet vairāk kā litru motoreļļas. Apstākļi līdzīgi - 6 cilvēki, bagāža un ilgstošs bānis ar ātrumu 170-180 km/h.

Tikko biju aizskrējis līdz Varšavuu un atpakaļ, bet eļļas papildināšana nav nepieciešama. Visdrīzāk tāpēc, ka nebija lielais bāņa ātrums. Ātrāk par 140 km/h nebraucu.

nomiks 21.12.2022 16:26

Ar benzīnba Mokku jebkurā gadījumā braukt ir lētāk, jo tā jau pati par sevi ir divreiz lētāka. Vēl lētāk ir braukt ar velo

nomiks 21.12.2022 13:45

Un kā mans nesamaksātais akcīzes un ekapluatācijas nodoklis ietekmē pārējos? Jums tāpēc ir lielāks nodoklis? Muļķības!

Skaidrs, ka pieaugot EV skaitam, mazināsies esošie bonusi. Norvēğijas piemērs to labi parāda. Kad būs, tad arī domāsim

nomiks 21.12.2022 13:42

50 centi x 25 kWh = 12,5 EUR, kas ir ekvivalents 8 litriem degvielas. Tas ir ziemā. Vasarā tie būtu 6 EUR.

Pie tam 50 centi nav. Ir mazāk. Pagaidām.

nomiks 21.12.2022 10:38

Kā tieši es dzīvoju uz Tava rēķina?

Ja Tu ar to domā valsts līdzfinansējumu, tad varu Tevi nomierināt - tā nauda, kuru tērē šai un citām klimata pārmaiņu aktivitātēm, nav ne Tava, ne citu LV iedzīvotāju nauda. Tā ir nauda, kura iegūta no brīvo emisiju pārdošanas vai piešķirta no ES un kuru nedrīkst tērēt nekādiem citiem mērķiem, kā tikai klimata pārmaiņu finansēšanai (ēku siltināšana, elektroauto iegāde, apkures maiņa, saules paneļu uzstādīšana, vides projekti u.tml.). Tobiš šo naudu nevar izmaksāt pabalstos, pensijās, algās.

nomiks 21.12.2022 9:56

Kas liedz arī Tev šīs "īpašās privilēģijas" izmantot? Pērc un izbaudi.

Kādu info par "kaut ko labu" Tu sagaidi? Visādi citādi tas ir tāds pats auto kā ar iekšdedzes dzinēju aprīkota Mokka, kas, starp citu, tika atzīta par Latvijas Gada auto 2022

nomiks 21.12.2022 9:52

Līdz 2023. gada augustam ir vēl pa lēto - 8,3 centi par 1 kW/h. Vasarā sanāk 2 EUR/100 km, ziemā - 4 EUR/100 km.

Ja lādējas publiskajās maksas uzlādes vietās, tad, protams, izmaksa tuvojas iekšdzedzes auto izmaksām

nomiks 21.12.2022 8:44

Papildinot rakstīto, bezmaksas RS stāvvietas Rīgā, tostarp Vecrīgā, ir tiešām liels pluss. Sievai birojs ir centrā, var noparkoties pretī birojam un pilnīgi par velti. Tāpat, kad pilsētā ir kādi svētki vai nedēļas nogalēs, kad stāvvietu atrast centrā ir gandrīz nereāli, tad vienmēr glābj Vecrīga

Tāoat ar elektroauto centrs ir ātrāk izbraucams. Kad plānoju maršrutu, pēc iespējas cenšos izmantot sabiedriskā transporta joslas. Laika ieguvums ir diezgan nozīmīgs.

nomiks 20.12.2022 22:57

Ziemā viss tas pats, bet ar vienu būtisku izmaiņu - patēriņš. Ja vasarā ap 15 kWh/100km, tad ziemā 24 -25 kWh/100 km. Pat vairāk dažreiz. Range ir apmēram 160 km jeb apmēram 2x mazāks. Tā kā man ir mājā piejama uzlāde, tad to kā lielu mīnusu nevērtēju.

Šobrīd nobraukti 7100 km, "degvielas" izmaksas ir nepilni 75 EUR. Labprāt izmantoju pieejamās bezmaksas uzlādes vietas.

nomiks 12.12.2022 11:36

Paturpinot tēmu, pirms divām nedēļām jau atkal Nordeka buss pie Olaines dzelzceļa pārbrauktuves ieplēsa aizmugurē auto, kas stāvēja (aizliegtais signāls bija pārstājis degt, bet kustību paspēja uzsākt tikai priekšējie auto). Attiecīgi vagoniņā tika sastumti četri priekšā stāvošie auto. Divi (viens, šķiet, Volvo, otrs - mana tēta RAV-4) ir neatjaunojami, divas Škodas tika cauri ar salīdiznoši viegliem bojājumiem.

nomiks 05.12.2022 10:04

Vispārīgi:

CR-V = cirvis

MB G klase = geļiks

Audi 80 B3 un B4 = burbulis

ŽIgulis = žiceris

Hyundai = hujdaj

Lada Kaļina = Lada Fekaļina

Savējos auto esam dēvējuši šādi:

Toyota Corolla - Duksīitis (jo numura burti bija DU)

Citroen C3 - ezītis (vizuāla līdzība)

CR-V - cirvis vai bobiks

Multivan - muļtjiks

Pārējiem auto nekādas īpašas iesaukas nav bijušas

nomiks 11.11.2022 12:10

Nortel ir taisnība. Droši vien ne visi, bet daļa ražotāju par šo "uzlīmīti" prasa papildu samaksu.

nomiks 11.11.2022 9:21

BTW, ne vienmēr var viegli atpazīt plug-in auto, jo tiem nav speiciālu numura zīmju. Pie IKEA regulāri lādējas VW un Škodas, kas izskatās kā parasti iekšdzedzes dzinēju auto, taču tiem ir arī elektro uzlāde. Precīzi nezinu, bet, cik sapratu, nobraukt var ap 60 km ar elektrību vien. Rīgai faktiski ir pietiekami. Vienīgā bēda, ka šie auto ļooooooti lēni lādējas

nomiks 10.11.2022 12:11

Izvēloties Multivan, ir jārēķinās ar lielāku degvielas patēriņu (vismaz līdz 6.1 paaudzei) un lielākiem apkopes/uzturēšanas izdevumiem (jo skaitās komerctransports).

Manam Multivan (2.0 TDI (vis trīs sarkanie burti un lielākā jauda)) degvielas patēriņš ārpus pilsētas ir ļoti pat OK. Ja brauc uz Pērnavu (spiests ievērot ātrumu), tad vidējais patēriņš 6,5 l/100 km. Ja tikai pa pilsētu, tad ar 11-12 litriem jārēķinās.

Braucot uz Eiropu, visās reizēs vidējais patēriņš pēc bākas metodas bija praktiski vienāds - 9,1 l/100 km, bet tur gan kalni, gan bānis.

Gan jau, ka T7 ir ekonomiskāks

nomiks 10.11.2022 10:37

Vai esi braucis ar klaisku Multivan? Nezinu, kā ir iepriekšējām paaudzēm, bet T6 vadās kā vieglais auto pilnīgi noteikti. Arī lielā ātrumā līkumos ir ļoti stabils. Noteikti nav sajūtas, ka brauc ar busu (kā tas ir, piemēram, ar Renault Trafic). Vienīgais, kas nodod, ka tas nav vieglais auto, ir augstā sēdpozīcija, lielie spoguļi un milzīgais salons, skatoties atpakaļskata spogulī.

nomiks 10.11.2022 9:08

Nu varētu arī par to salona spoguli pastrīdēties. Un jā, Multivan sānu spoguļi laikam ir labākie spoguļi, ar kādiem man ir nācies sastapties. Pat MB V-klasse nav tik lieliski spoguļi.

nomiks 10.11.2022 9:05

Par T6.1 taisnība, bet tas ir pieejams tika 4Motion un īsajā versijā. Long nav pieejams. Savukārt, T7 Long versijā ir apmēram T6.1. (īsā versija) izmēros.

nomiks 09.11.2022 21:40

Neērts? Ļoti pat ērts. Lietus laikā ideāla nojume. Var stāvēt apakšā pilnà augumā. Ne Porziņğis gan. Manam ir elektropievads, atveras/aizveras bez spēka.

nomiks 09.11.2022 15:44

Es kā Multivan T6 lietotājs jau gandrīz 5 gadus varu nešaubīgi teikt, ka jaunais Multivan nav Multivan, bet drīzāk Sharan +.

Bet nebūs melots, ka arī vecais, labais Multivan parastajā (lasīt - īsajā) versijā arī nav nekāds ietilpības etalons. Runa ir par bagāžas nodalījumu. Jā, salonā vietas ir daudz, taču bagažnieks ir ļoti pat neliels. Manējais ir Long versijā un tāds gan ir superietilpīgs un ceļošanai ļoti piemērots. Šobrīd ikdienā vairs nav nepieciešamība pēc tik liela un ietilpīga auto, bet žēl pārdot (šobrīd tirgus cena šim ir tāda pati, par kādu to nopirku pirms 4,5 gadiem), jo garos gabalus ar neko citu nemaz negribas braukt. Uzturēt gan arī baigi racionāli nav, jo tas vairāk stāv nekā pārvietojas.

nomiks 23.09.2022 10:25

MAn gan šķiet, ka tieši otrādi. Impulsa pirkumi visbiežāk tiek veikti, kad ir kāda īpaša akcija vai noliktavas atlikumi. Ja plāno, tad sanāk gaidīt ilgi un parasti bez īpašām akcijām.

nomiks 22.09.2022 12:20

Pārbaudīju. Tev bija taisnība Patiešām strādā arī manuāli, kad darbojas tuvās gaismas.

nomiks 21.09.2022 18:06

To, kā ir parasti, es zinu, jo šis ir mans trešais Opelis,

Tikko pārbaudīju vēlreiz. Var tikai uzmidžināt, bet nofiksēt nevar. Pamēğināšu naktī vēlreiz arī manuālajā režīmā, auto režīmā arī naktī nebija.

1 2 3 4 5 6 7

Lasītākie raksti

Jaunie raksti