Beidzot izdevās arī man iepazīties vairāk ar jauno Škoda Kodiaq, kas pamatoti ieguvis Latvijas Gada auto 2025 galveno titulu. Īsais spriedums - ļoti patika. Gan vizuāli, gan arī braukšanas ziņā. Milzīgs bagāžnieks. Nebrīnītos, ja tas ir vislielākais savā klasē. Ne velti tas tika atzīts arī par Latvijas Ģimenes gada auto 2025.
Salona apdares kvalitāte ir augstā līmenī, nedzird nekādus papildu trokšņus, arī audio skaņa ir tuvu izcilam. Lielā planšete viduskonsoles vidū netraucē. Bērniem tā patika visvairāk (loģiski). Informāciju var atrast un mainīt ātri un vienkārši, kas man patīk. Pirmajā bīdī īsti nesapratu, kā mainīt radio skaļumu (sorry, ar Škodām nav man liela saskare iepriekš bijusi), bet tad pamanīju, ka lejā ir 3 manuāli darbināmi riņķi, kur ar vidējo var tostarp mainīt arī skaļumu. Brīdinājums par atruma pārsniegšanu bija pirmā lietas, kas man “iecirta nervā”, bet testa dienā pārliecinājos, ka tā tagad ir visiem jauniem auto. ES regula ir pieņemta un nav apstrīdama. Bet viegli atradu, kā ātri to brīdinājumu izslēgt. Žēl, ka tas jāatkārto ik reizi pēc iedarbināšanas.
Tā kā testējamais Kodiaq bija Plug-in versijā, tad bija laba iespēja pieredzēt gan uzlādi, gan arī to, kā ikdienā sadalās patērējamā enerģija. Par uzlādi - ar pilno uzlādi (25,7 kWh) pietiek apmēram 120-130 km. Tā saka dīleris. Uzlādējot līdz 100% dators rādīja nobraucamo range 98 km. To, cik ir patiesībā, es nepārbaudīju, jo izvēlējos pamatā braukt nevis full electric režīmā, bet kombinētā, kur elektrības patēriņš bija apmēram 8-9 kWh + degviela 2,5 l / 100 km. Labs risinājums, manuprāt. Kad baterija bija pavisam tukša, degvielas patēriņš turējās 6,5-8,5 l/100 km robežās. Ir absolūti adekvāti šādam auto.
Kaimiņš ir pasūtījis sev jauno Kodiaq, bet ar 19'' diskiem nevis 20''. Un es viņu saprotu. 20-tā izmēra diski izskatās skaisti, bet līdz ar to gaita ir cietāka. Skaistums prasa upurus! Toties es nesaprotu viņa izvēli par labu dīzelim nevis plug-in benzīnam. Jo īpaši tādēļ, ka plug-in ir pieejams EKII atbalsts, kas šādu pirku padara būtiski lētāku. Domāju, ka ekspluatācijā plug-in ir lētāks kā dīzelis. Bet katram mums ir savas preferences un tas ir labi.
Es kopš 2007.gada esmu piederīgs Honda reliģijai un ir grūti kādam CR-V līdzīgam auto pārliecināt mani par reliģijas maiņu. Bet Kodiaq varētu būt vien no tiem, kas konkurē. Ja man šodien būtu jāizdara izvēle, ļoti iespējams, ka tā būtu par labu tieši Škoda Kodiaq plug-in, kuras cena pēc EKKI atbalsta būtu zem 40 tūkst. EUR (man ir 3+ statuss). Un tas ir nopietns arguments, pie tam, bez īpašiem kompromisiem, jo Kodiaqā ir viss nepieciešamas un pat vairāk.
Atsevišķi pārkāpumi, par kuriem paredzēts piešķirt soda punktus, izraisa pārdomas.
No tiesību akta projekta "Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi" (25-TA-1037) sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) nolasāms, ka šo noteikumu mērķis ir nodrošināt sistēmu, ar kuras palīdzību būtu iespējams efektīvāk nošķirt un vērsties pret transportlīdzekļu vadītājiem, kuri regulāri un sistemātiski rupji pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, tādā veidā apdraudot satiksmes drošību. Savukārt pie risinājuma apraksta norādīts, ka ir samazināts uzskaites punktu skaits par pārkāpumiem, kas tiešā veidā neietekmē satiksmes drošību.
Ir zināma pretruna - ja mērķis ir piešķirt soda punktus par tādiem pārkāpumiem, kas apdraud satiksmes drošību, tad kāpēc paredzēts samazināt nevis atcelt soda punktus par tādiem pārkāpumiem, kas tiešā veidā neietekmē satiksmes drošību.
Daži piemēri:
1) CSL 53. panta sestā daļa (nogriešanās, iebraucot pretējā joslā) - C un D kat.transp.līdz. vadītāji varēs krāt punktus katrā krustojumā.
2) CSL 54. panta sestā daļa (iebraukšana A joslā ar neatbilstošu tr.līdz.) - kāds te sakars ar drošību?
3) CSL 63. panta piektā daļa (ceļu satiksmes negadījuma vietas atstāšana pēc ceļu satiksmes negadījuma) – kā tas ietekmē drošību?
4) LTV sižetā pausts apgalvojums, ka samazināts punktu skaits par “formāliem pārkāpumiem” tādiem kā nav veikta tehniskā apskate (CSL 71. panta pirmā daļa) vai nav OCTA (CSL 71. panta otrā daļa). Ja jau paši atzīst, ka šie ir formāli pārkāpumi, tad jautājums, kāpēc par tiem vispār piešķir soda punktus, kas neatbilst anotācijā aprakstītajam mērķim?
5) CSL 71. panta deviņpadsmitā daļa (tonēti logi) - kā tas ietekmē drošību?
Esmu PAR soda punktu sistēmu, bet tikai tādu, kura paredz papildus naudas sodam piešķirt soda punktus par tiešām satiksmes drošību apdraudošiem pārkāpumiem (agresīva braukšana, būtiski pārsniegts ātrums (apdzīvotās vietās 21+ km.h,ārpus - 30+ km/h), braukšana apreibinošu vielu ietekmē, apzināti lēnāka braukšana (par šo vispār nav paredzēts piešķirt punktus) un citi līdzīga rakstura pārkāpumi).