aansis rakstīja:
Iedvesmojies no Andersena vai Krilova? Skaisti jau, bet...
Atbildi lūdzu uz manu iepriekš uzdoto jautājumu - kādu daļu no biļetes pašizmaksas sastāda darba alga, kuru te tik cītīgi piesauc nepareizā kontekstā? Ne jau no braucēju algām veidojas biļetes cena, bet gan no transportlīdzekļu, degvielas, personāla algu u.c. izmaksām. Cik man zināms - transportlīdzekļus un degvielu importējam no svešām zemēm un tur nevienu neinteresē, kādas mūsu pasažieriem algas - jāmaksā tik, cik attiecīgās lietas maksā starptautiskajā tirgū.
Tālāk jau jautājums - kur tad vajadzētu taupīt? Samazināt darbinieku algas, lai pietuvinātu tās pārvadājamo "simtlatnieku" ienākumiem? (un nevajag te piesaukt atsevišķu vadītāju algas un citus "bonusus" - tā protams ir izšķērdība, bet faktiski maz ietekmē tarifus). Pirkt lētākus transportlīdzekļus? Iespējams, bet tas vēl vairāk attālinās sapni par autobraucēju pārsēdināšanu sabiedriskajā transportā - maksātspējīgajiem braucējiem ir arī zināmas komforta prasības. Atliek vien sākt izmantot degvielas kontrabasistu pakalpojumus...
Šitais milzīgai daļai sabiedrības nunekādi nepielec...
Tas patd bija ar PeVNu pie apkures...
Kā tieši mainot pevna procentu apkurei var reāli samazināt izmaksas, ja galvenais ir atrast lētāku kurināmo vai gala beigās tomēr aizvērt logu (nosiltināt māju) samazinot pašu galveno - pašas apkures izmaksas ilgtermiņā...
Ar sabtransu ir savādāk - tā kā prāva izdevumu daļa ir neietekmējama - degviela, elektrība (jā arī to importējam un/vai saražojam no importētiem energoresursiem) maksā tik, cik tas maksā, tad vai nu cenšamies nopelnīt vairāk, vai prāvākus nodokļu ieņēmumus novirzam subsīdijām...
arko2 rakstīja: vai taisnība ka bonus-malus klase ir atkarīga tikai no tā, vai tev ir piederējis auto? Mans stāžs ir 20 gadi katru dienu. Auto uz mana vārda ir tikai pirmo gadu un es dabūju 6 klasi. tai pat laikā radiniekam ar 10 gadu stāžu un ar auto uz sava vārda jau arī 10 gadus - 14 klase. un šis maksā gadā mazāk nekā es pusgadā. Kur te loģika? negadījumi man nav bijuši.
Un manai sievai nav tiesību vispār, bet ja uzrakstītu uz viņas vārda auto, tad viņa arī dabūtu 6 klasi?!? Pakomentējiet kurš pārzin šo greizo sistēmu. Varbūt pamatojot ar stāžu un tīru pagātni var dabūt augstāku klasi?
nu te tak spīrīgi daži ieinteresēti emēģina sludināt, ka OCTA ir laba uz īpašnieku, nevis uz braucēju...
Jo tā lūk esot lētāk, ērtāk un pareizāk
Tikai kam ērtāk, kam lētāk un kāpēc pareizāk...