iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Palaidniex 13.06.2014 14:49

arko2 rakstīja: vai taisnība ka bonus-malus klase ir atkarīga tikai no tā, vai tev ir piederējis auto? Mans stāžs ir 20 gadi katru dienu. Auto uz mana vārda ir tikai pirmo gadu un es dabūju 6 klasi. tai pat laikā radiniekam ar 10 gadu stāžu un ar auto uz sava vārda jau arī 10 gadus - 14 klase. un šis maksā gadā mazāk nekā es pusgadā. Kur te loģika? negadījumi man nav bijuši.

Un manai sievai nav tiesību vispār, bet ja uzrakstītu uz viņas vārda auto, tad viņa arī dabūtu 6 klasi?!? Pakomentējiet kurš pārzin šo greizo sistēmu. Varbūt pamatojot ar stāžu un tīru pagātni var dabūt augstāku klasi?

nu te tak spīrīgi daži ieinteresēti emēģina sludināt, ka OCTA ir laba uz īpašnieku, nevis uz braucēju...

Jo tā lūk esot lētāk, ērtāk un pareizāk

Tikai kam ērtāk, kam lētāk un kāpēc pareizāk...

Palaidniex 11.06.2014 12:01

aansis rakstīja:

Iedvesmojies no Andersena vai Krilova? Skaisti jau, bet...

Atbildi lūdzu uz manu iepriekš uzdoto jautājumu - kādu daļu no biļetes pašizmaksas sastāda darba alga, kuru te tik cītīgi piesauc nepareizā kontekstā? Ne jau no braucēju algām veidojas biļetes cena, bet gan no transportlīdzekļu, degvielas, personāla algu u.c. izmaksām. Cik man zināms - transportlīdzekļus un degvielu importējam no svešām zemēm un tur nevienu neinteresē, kādas mūsu pasažieriem algas - jāmaksā tik, cik attiecīgās lietas maksā starptautiskajā tirgū.

Tālāk jau jautājums - kur tad vajadzētu taupīt? Samazināt darbinieku algas, lai pietuvinātu tās pārvadājamo "simtlatnieku" ienākumiem? (un nevajag te piesaukt atsevišķu vadītāju algas un citus "bonusus" - tā protams ir izšķērdība, bet faktiski maz ietekmē tarifus). Pirkt lētākus transportlīdzekļus? Iespējams, bet tas vēl vairāk attālinās sapni par autobraucēju pārsēdināšanu sabiedriskajā transportā - maksātspējīgajiem braucējiem ir arī zināmas komforta prasības. Atliek vien sākt izmantot degvielas kontrabasistu pakalpojumus...

Šitais milzīgai daļai sabiedrības nunekādi nepielec...

Tas patd bija ar PeVNu pie apkures...

Kā tieši mainot pevna procentu apkurei var reāli samazināt izmaksas, ja galvenais ir atrast lētāku kurināmo vai gala beigās tomēr aizvērt logu (nosiltināt māju) samazinot pašu galveno - pašas apkures izmaksas ilgtermiņā...

Ar sabtransu ir savādāk - tā kā prāva izdevumu daļa ir neietekmējama - degviela, elektrība (jā arī to importējam un/vai saražojam no importētiem energoresursiem) maksā tik, cik tas maksā, tad vai nu cenšamies nopelnīt vairāk, vai prāvākus nodokļu ieņēmumus novirzam subsīdijām...

Palaidniex 11.06.2014 11:57

Rxx rakstīja: Viss kārtībā. Vajag ar lauku labumiem no Dobeles ar stopiem doties uz lidostu "Jūrmala" (Tukumā), tad lidot uz starptautisko lidostu "Rīga", un tad iekāpt 22. autobusā, kurā bagāžas pārvadāšana ir bez maksas, turklāt, tavu laimi, tad centrā pietur netālu no Centrāltirgus.

Es labāk piedāvājāju pie Vaiņodes stopēt no Kopenes lidojošo rīta reisu uz Rīgu un ar saviem ķirbjiem un karpeļu vezumu un tad ar komfortu nonākt līdz lidostai... Tad 22. autobuss utt..

Palaidniex 11.06.2014 9:06

aansis rakstīja:

briedisunrepshe rakstīja: Es piekrītu, ka 1,20 € varētu maksāt biļete pie vadītāja, lai veicinātu iepriekšēju biļetes pirkšanu. Bet ne jau būt par pamata cenu.

Iedomājieties:

Kāds Dobeles iedzīvotājs sava dārza ražu ved uz Rīgas Centrāltirgu pārdot. Pašlaik viņš no Dobeles var ar autobusu aizbraukt līdz Rīgas autoostai par 3,25 € un tad (pēc ūpja domām nelikumīgi) šķērsot ielu, lai tiktu tirgū. Kopā ceļš izmaksā 6,50 € jeb 2% no minimālās mēneša algas.

Ja RS ievieš 1,20 € tarifu un Rīgas SAO īsteno savu plānu veikalu izbūvēšanai autoostā un Kurzemes/Zemgales autobusu novirzīšanai uz jaunu autoostu Torņakalnā, tad šis pats iedzīvotājs nonāk Torņakalnā un mēģina tikt uz tirgu. Tā kā raža ir smaga, viņš izvēlas izmantot RS pakalpojumus, lai nobrauktu 6 pieturas pilnā 10. tramvaja vagonā. Tagad brauciens Dobele-Centrāltirgus-Dobele izmaksā 8,90 € jeb 2,8% mēneša algas.

Ap šo mirkli iedzīvotājs izvēlētos Jelgavā pārsēsties vilcienā, nevis braukt ar autobusu līdz pašam galam, jo šādi brauciens turp un atpakaļ izmaksās tikai 7,50 € jeb 2,3 % mēnešalgas.

Vai arī ap to laiku PV tiešām palaidīs dienesta sarakstā esošo Rīga-Dobele-Rīga spoku vilcienu, kura biļete braucienam turp un atpakaļ maksātu 5,70 € jeb 1,8 % minimālās mēnešalgas. Pie tam šis vilciens būtu par 23 minūtēm ātrāks par pašreizējo autobusu - brauciens ilgtu 1:07, nevis 1:30.

Iedvesmojies no Andersena vai Krilova? Skaisti jau, bet...

Atbildi lūdzu uz manu iepriekš uzdoto jautājumu - kādu daļu no biļetes pašizmaksas sastāda darba alga, kuru te tik cītīgi piesauc nepareizā kontekstā? Ne jau no braucēju algām veidojas biļetes cena, bet gan no transportlīdzekļu, degvielas, personāla algu u.c. izmaksām. Cik man zināms - transportlīdzekļus un degvielu importējam no svešām zemēm un tur nevienu neinteresē, kādas mūsu pasažieriem algas - jāmaksā tik, cik attiecīgās lietas maksā starptautiskajā tirgū.

Tālāk jau jautājums - kur tad vajadzētu taupīt? Samazināt darbinieku algas, lai pietuvinātu tās pārvadājamo "simtlatnieku" ienākumiem? (un nevajag te piesaukt atsevišķu vadītāju algas un citus "bonusus" - tā protams ir izšķērdība, bet faktiski maz ietekmē tarifus). Pirkt lētākus transportlīdzekļus? Iespējams, bet tas vēl vairāk attālinās sapni par autobraucēju pārsēdināšanu sabiedriskajā transportā - maksātspējīgajiem braucējiem ir arī zināmas komforta prasības. Atliek vien sākt izmantot degvielas kontrabasistu pakalpojumus...

+1

un vēl - kā te viens jau pieminēja - maza svara/tilpuma preci uz tirgu ir vērts vest ja tā ir zāla vei safrāns...

Pie kam - par lielākām tašām tāpat ir jāpērk bagāžas biļete!

Vienīgais sab.tr. līdzeklis, kurā par bagāžu neņēma naudu (vismaz savulaik), bija 22. autobus, sjo tas dodas uz lidostu...

Palaidniex 10.06.2014 10:22

briedisunrepshe rakstīja:

Palaidniex rakstīja:Un kāpēc tur būtu jāļauj šķērsot?

Satiksmes drošībai derētu izbūvēt nepārvaramas barjeras, jo lūk tādu pašu tiepšu dēļ uz A1 no baltezera līdz pagriezienam uz Carnikavu ir 70 km/h ierobežojums...

Uz A1 70 ir daudzo nobrauktuvju dēļ. Visas būtu jānojauc - ja gribi veikalā ieskriet, brauc pa veco ceļu caur pilsētu uz 50. Ja nē - pa A1 šoseju uz 100. Kaut gan pret-gājēju žogu arī tur vajag, jo ir veseli divi tilti, pa kuriem var šoseju šķērsot droši.

Bet par autoostu - kā būs tad, kad Rīgas SAO izdarīs solīto un sabūvēs autoostu pilnu ar veikaliem? Tad padomājiet, cik daudz cilvēku slās pāri ielai, kur nav atļauts!

Pirms remontdarbu uzsākšanas - 70 bija uz A1, bet pa V30 - pa taisno Ādažos iebraukt, kur ir nemazāk iebrauktuves, līdz zīmei Ādaži varēja "gāzt" uz 90 km/h...

Palaidniex 06.06.2014 15:16

Savulaik tur bija zīme kas aizliedz stāvēt - tagad ir apstāties un stāvēt aizliegts?

Un jā - pie autoostas no otras puses nevar pievest? Vienmēr jāpiebrauc pie pašām durvīm? Varbūt būtu labāk ļaut pievest tieši pie autobusu perona ikvienu gribētāju?

Palaidniex 06.06.2014 15:08

uupis rakstīja:

Bams rakstīja: Ir speciāli normatīvi, pēc kuriem, kaut kur uzstādot c/z vadās, cik liela dotajā vietā ir transporta plūsma. Dotajā vietā tā ir pārāk niecīga, lai krāsotu zebras un liktu c/z.

Nu tad lūdzu uzzīmējiet shēmu, kā nokļūt autoostā ievērojot CSN!!!

Un pamatojiet – kurš CSN punkts atļauj šķērsot ielu zem tilta vai autoostas priekšā, ja redzamības zonā ir krustojums??? (CSN 22.)

Un kāpēc tur būtu jāļauj šķērsot?

Satiksmes drošībai derētu izbūvēt nepārvaramas barjeras, jo lūk tādu pašu tiepšu dēļ uz A1 no baltezera līdz pagriezienam uz Carnikavu ir 70 km/h ierobežojums...

Palaidniex 06.06.2014 13:32

piekrītu Bama viedoklim!

Palaidniex 03.06.2014 11:01

Vernons rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Te vienu rītu pienvedējs bija vēkšpēdus uz nobrauktuves no Salu tilta uz Krasta ielu... Īsts paraugs ātruma izvēlē kravas transportam un sava vadīā transportlīdzekļa spēju profesionālajā novērtējumā.

Bet te īsta pērle

www.delfi.lv/news/world/other/video-vilnas-sausminosas-avarijas-mirklis.d?id=44567894

Visi priekšā braucošie nelieši izdarīja visu, lai godīgi braucošais kraviniegs tiktu nošķilties... Kravinieka vadītājs īstenībā paraugvadīājs, tikai visi vieglie pret to ir sazvērējušies...

Priekšā esošais apstājās ceļa vidū. Viņa dēļ jāsaspringts visai pasaulei, jo lūk viņam neiet auto! Smagā vadītājs brauc kā ar vieglo! Vispār avārijas cēlonis ir vieglais, bet smagā rīcība atgādina tikai viena punkta CSN - "ievēro distanci", viesiem priekšā par katru cenu, kaut zāle neaug!

Tad kad priekšā esošo piesies pie aizmugurējā bampera, tad nevienam pat prātā neienāks apstāties nevietā un nelaikā, kur nu vēl ceļa vidū!

Kas traucēja "paraugvadītājam" ar kravinieku sekot līdzi situācijai uz ceļa un NEMAINĪT joslu naturāli neuzgriežot virsū?

Palaidniex 03.06.2014 9:47

Te vienu rītu pienvedējs bija vēkšpēdus uz nobrauktuves no Salu tilta uz Krasta ielu... Īsts paraugs ātruma izvēlē kravas transportam un sava vadīā transportlīdzekļa spēju profesionālajā novērtējumā.

Bet te īsta pērle

www.delfi.lv/news/world/other/video-vilnas-sausminosas-avarijas-mirklis.d?id=44567894

Visi priekšā braucošie nelieši izdarīja visu, lai godīgi braucošais kraviniegs tiktu nošķilties... Kravinieka vadītājs īstenībā paraugvadīājs, tikai visi vieglie pret to ir sazvērējušies...

Palaidniex 03.06.2014 8:49

Bams rakstīja:

uupis rakstīja:

Bet kamēr tur ir ceļazīme Dzīvojamā zona, tikmēr tur darbojas Ceļu satiksmes noteikumi priekš Dzīvojamām zonām!

C/z Dzīvojamā zona jau labu laiku kā aizvākta, bet gājēji joprojām slāj krusteniski, šķērsām un visādi citādi pāri ielai kā uzvarētāji pa karaļa pili... Laikam jāsūta uupis, lai pamāca pešīhodus, kā un kur jāšķērso iela.

Gribi teikt, ka notiek arī brīnumainas lietas? Kāds tomēr izdomājis novākt analfabēta uzstādītās zīmes?

Palaidniex 30.05.2014 8:42

uupis rakstīja:

IkdienasViesis rakstīja: Brīnos, kāpēc RS visu sabiedrisko transportu neaprīko ar videoreģistratoriem. Visādas tur GPS sistēmas, salonu videonovērošana pastāv, bet priekšējo braukšanas virziena videoreģistratoru nav. Šodien šis iekārtas vairs nav dārgas, bet ir ērti izmantojamas. Arī tiesu sistēma strīdus gadījumos izvērtē un respektē safilmēto materialu. Problēmu jebkurā gadījumā būs mazāk. Esmu ievērojis, ka daudzi vadītāji trolejbusos ir ievietojuši savus videoreģistratorus. Domāju, ka itin driz videoreģistratori kļūs par obligatu tehnisko atribūtu katrā transportlīdzeklī.

Itin drīz viņi var kļūt, pēc manām domām, par aizliegtu iekārtu, kā tas ir dažās airopas valstīs, ja kas…

tipa, lai nepieļautu "nesankcionātu" un "neatļautu" filmēšanu publiskā telpā?

Palaidniex 07.05.2014 11:10

Miezis_69 rakstīja:

ir daži "sīkumi", kas liedz tramvajam pat apsteigt, kur nu vēl apdzīt...

Biju Burno, tur var redzēt šādus manevrus:

www.youtube.com/watch?v=uYA4aSsBGmM

Kāds tam sakars ar tēmu? Jo katram tramvajam sliežu klātne vispār nesazarojas, pārmiju nav - vienkārši plašākā zāliemā katrs brauc pa savu maršrutu, cita mērķa virzienā

Un kur šajā valstī novērojama tik plaša un tik daudziem sliežu ceļiem veidota sliežu klātne?

Palaidniex 07.05.2014 10:37

HIPPY rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Izrādās tramvaji ir mazliet drošāki un prognozējamāki par autobusiem

šitādi manevri ar tiem nav iespējami

youtu.be/5Y6X5PWPtrs

Kā Tu to domāji drošāki? Domā ka treamvajs varētu labāk apdzīt?

ir daži "sīkumi", kas liedz tramvajam pat apsteigt, kur nu vēl apdzīt...

Palaidniex 07.05.2014 10:03

msh rakstīja: Lieks svars...

Treniņos trenējoties ar lieku svaru varētu nozīmēt vieglāku cīņu sacensībās...

Grūti mācībās - viegli kaujā. /Suvorovs/

Palaidniex 07.05.2014 9:51

Izrādās tramvaji ir mazliet drošāki un prognozējamāki par autobusiem

šitādi manevri ar tiem nav iespējami

youtu.be/5Y6X5PWPtrs

Palaidniex 06.05.2014 13:31

sarashkins rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

Un vēl - regulāri uzjautrina velopisēdisti, kas brauc pa A1, kaut sākot no A2 gar ceļu iet veloceliņš! Kas saskaņā ar CSN liedz braukt pa brauktuvi...

Kļūdies. Iedziļinies likuma burtā - tur nav veloceliņš (413. zīme), bet gan 415. zīme "Gājēju un velosipēdu ceļš".

Attiecīgi velosipēdisti drīkst braukt arī pa A1 ceļu, jo attiecīgais punkts nosaka aizliegumu tikai, ja blakus ir "velosipēdu ceļš".

230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts:

../

230.6. braukt ar velosipēdu pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš;

Definīcijas:

1.22. gājēju un velosipēdu ceļš — ceļš, kas apzīmēts ar 415., 416. vai 417.ceļa zīmi un paredzēts gājējiem un braukšanai ar velosipēdu;

1.51. velosipēdu ceļš — ceļš, kas paredzēts braukšanai ar velosipēdiem un mopēdiem (var būt apzīmēts ar 413.ceļa zīmi vai 932. vai 941.ceļa apzīmējumu);

Ok!

Pat ja tā - elementārs pašsaglabāšanās instinkts normāliem cilvēkiem liek kaut mazliet parūpēties par personisko drošību...

Kā arī 75% no tur braucošiem "sporcmeniem" riteņi nav aprīkoti braukšanai pa koplietošanas ceļiem... Ne lampiņu, ne atstarotāju...

Palaidniex 04.05.2014 17:45

Conqueror rakstīja: bedrainu un nebraucamu trotuāru nosaukt par veloceliņu?

Kas, kas?

Kurā vietā manis nosauktie veloceļi ir bedraini un nebraucami???

Nu tā ar fotogrāfijām, ja vari?

Palaidniex 30.04.2014 17:16

starp citu - ar to slimību velopisēdisti sirgst arī no berģu kalniņa līdz pat Juglai... Paralēli No berģu kalniņa ir vienā un no brīvdabas muzeja otrā pusē līz juglai ir veloceļi... Bet nē - pa brauktuvi mīcīties esot šikāk...

Palaidniex 30.04.2014 17:12

andzins1111 rakstīja:

Par kuru veloceliņu Tu runā? Caur Baltezeru tur tāds iet, bet tieši pirms Ādažu Čipsiem izbeidzas bedrainā un nebraucamā trotuārā.

Nu gadus 5 atpakaļ tur tā arī bija... Atbrauc tagad!

Un kāpēc sākot jau no satiksmes pārvada pa pleseni, kam paralēli līdz Ādažiem IR veloceļš, ir spītīgi jāminas pa šoseju, pie kam sportisti to dara arī krēslā pilnīgi bez dajebkādiem atstarotājiem/gaismām...

Palaidniex 30.04.2014 14:17

Tur viss ir + mīnus labi, tik to pieslēgumu par daudz... No garkalnes braucot izgriez uz A1 pie maximas un būš tev ieskriešanās josla...

Rēcīgi uz tā fona drīžāk izskatās kas cits - pa taisno iebraukt Ādažos līz zīmei pirms satiksmes pārvada apļa var uz 90, bet līz pārvadam pa A1 jābrauc uz 70...

Un vēl - regulāri uzjautrina velopisēdisti, kas brauc pa A1, kaut sākot no A2 gar ceļu iet veloceliņš! Kas saskaņā ar CSN liedz braukt pa brauktuvi...

Palaidniex 24.04.2014 20:15

Kanibaals rakstīja:

draco rakstīja: ja vieteejai autoritaatei ir kkaads sapraats - celinji tiek paartaisiiti, paarnesot tos uz tautas izveeleeto optimaalo marsrutu.

Tas nav saprātīgs risinājums, jo tiklīdz atveras jauna točka tā "tauta" slāj jau citos virzienos. Tas der tikai pirmoreiz, kad tikko izbūvēts un nav noskaidroti galvenie maršruti.

+1 un tas lieliski der mikrorajona pagalmos nevis risinot gājēju pārbrauktuvju tīklu pār A kategorijas ceļu...

Palaidniex 24.04.2014 18:25

iAuto rakstīja: Jautājums: Kāpēc ielejot dīzeļdegvielu Vācijā uz Latviju var atbraukt, bet no Latvijas līdz Vācijai nevar?

Atbilde no Statoil pārstāvja:

1. Latvijā aukstajā periodā ir "ziemas" dīzelis, kas ir mazāk efektīvs.

2. Latvijā ir sliktāki ceļi, kā rezultātā ir lielāks patēriņš.

Elementāri pārbaudāms - palūz kādam atvest 4 kannas vācu zupas un tad ar to startēt uz vāciju, līdzi ņemot vairākas kannas ar Latvijas statoila zupu.

Ja patēriņi sanāks arī otrādāki - vaina degvielā, ja vienādi - kā pirmakā eksperimentā - degvielai atšķirības nav.

p.s.

Vacijā pa bāni ir daudz plūdenāka un mazāk raustīta satiksme, kā arī pilsētās brauc daudz savādāk, Ja iekļaujies plūšmā tad mainās pats galvenais - braukšanas režīms!

Palaidniex 24.04.2014 14:47

draco rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

TUR IR GĀJĒJU PĀRVADS un TUR IR SATIKSMES PĀRVADS!

var jau buut, ka ir, tikai - aciimredzot - nepareizaa vietaa,vai kas cits nav taa, ... utt utjpr...

Redzi - ja kāds izdomās, ka līz bodei tuvāk ir izgriezt tavā sētā caurumus divus gab, jo lūk tagad aptieka un bode tā tagad ir tuvāk cauri tavam dārzam, arī priecāsies un sitīši plaukstas, jo cilvēki būs raduši risinājumu...

Nu nav iespējams katrai dārza mājiņai uzprojektēt universālu tiltu, gājējpārbrauktuvju vai pievadtaku kompleksu visiem dzīves gadījumiem un izmaiņām dzīves laikā.

Vēlreiz atkārtoju - PIRMS iegādāties apbūves gabalu un vai gatavu māju blakus Valsts nozīmes automaģistrālei ir jādomā kā nonāksi kur vajag, un pakārtot pārējo sabiedrību savām interesēm ir maigi sakot - kretīnisms!

Neviens tur jaunizceptajios Stapriņos ar varu nespieda dzīvot!

Man iespējams arī ir taisnāk uz bodi pa diagonāli ielai - un??? Ir krustojumi un gājēju pārejas. Vai nu eju pa taisno apzinoties riskus un neblatojot vai arī eju līdz atļautajai ceļa šķērsošanas vietai!

Palaidniex 24.04.2014 13:32

Neticēsi - ir sariktējuši šķērsojumus arī grāvim...

Dažas penšas tur rāda ekvilibristikas trikus, lai tik pa taisnāko tiktu uz Maksimu...

Un ar autoceļiem - tagad jau it labāk, bet agrāk tur bija 2x vairāk iespēju no šosejas nogriezties gan pa labi, gan pa kreisi. Tagad vietu mazāk, bet vienalga - pietiekami daudz. Paturpinot stapriņu lēngaitas ceļu carētu noapmutēt vel vismaz 2 gab. pagriezienus, kuros ir atļauts kreisais visos virzienos, kas protams satiksmes drošību neuzlabo...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti