iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Palaidniex 20.01.2014 18:09

GB12 rakstīja:

Palaidniex rakstīja: ja es neko nejaucu - tad no algas vispirms atņem neatliekamo minimumu un jebkurus soc. apdr un ienākumu nodokļu % rēķina no bruto mīnus neapliekamais.

Nav tā ka tos atņem secīgi, un katru nākamo aprēķina no kārtējās starpsummas. Aprēķina no vienas un tās pašas summas. Pavaicā savai grāmatvedei

Bet vari mainīt vietām VSOAI kā gribi, pašas VSOAI iemaksas nemainīsies ne par kripatu...

Ir gan. Vispirms norēķina sociālo nodokli, tad no atlikušās summas atskaita neapliekamo minimumu un pēc tam no pārpalikuma ietur ienākuma nodokli. Tā vismaz pirms gadiem pieciem darīja. Varbūt tagad kaut kas ir mainījies... Bet varu uzjautāt mammai - algu grāmatvedei valsts iestādē...

Palaidniex 20.01.2014 17:04

ja es neko nejaucu - tad no algas vispirms atņem neatliekamo minimumu un jebkurus soc. apdr un ienākumu nodokļu % rēķina no bruto mīnus neapliekamais.

Nav tā ka tos atņem secīgi, un katru nākamo aprēķina no kārtējās starpsummas. Aprēķina no vienas un tās pašas summas. Pavaicā savai grāmatvedei

Trakāk ir ar nodokļiem, mūsu valstī, lai arī ar likumu tas ir aizliegts - nodokļus tomēr apliek ar nodokļiem

Pērkot akcizētās preces - cigaretes, šmigu, kapiju un beņu PVN aprēķina no preces cenas un akcīzes nodokļa kopsummas

Palaidniex 20.01.2014 15:08

P.S.

Un vēl - tad jau, ja es salīzināju "dikti dārgo" Senču ielas zupas cenu ar dārgāko iespējamo ikaunijā (neticu, ka ir akcijas, kas beņu padara vēl dārgāku), tad jau pašā saknē viss ir pareizi. Ir igaunijas NESTE DUS kurās var nopirkt vēl lētāk - proti ir iespējams iegādāties degvielu arī lētāk kā lētākās NESTA Latvia DUS...

Palaidniex 20.01.2014 14:56

aansis rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

Redzi... Man pie vienas vietas, ka paņēmu "dārgāko" Nestes tankštelli - Igauņiem piegājiems vienkāršāks - viņiem degviela (nezkāpēc) visur maksā vienādi un tās cenu var mierīgi nopublicēt savas mājaslapas titullapā!

Nja... Laikam jau igauniski lasīt nemāki un iztulkot paslinkoji. Zem tām vienādajām cenām ir paskaidrojošais teksts, ko google tulko sekojoši: "Regular rates apply to the majority of stations. Some service stations may be more favorable prices due to competition or campaigns." Baidos, ka būsi samelojies par to "visur maksā vienādi".

Nu davai aizstāvi tos nabadziņus!

P.S.

Neviens neliedz (vai pareizāk sakot neliek) tādus datus publicēt arī šī paša uzņēmuma Latvju bāleliņu nodaļai.

Vai tas ir tik grūti? Tas patiešām salauzīs viņu konkurētspēju?

Palaidniex 20.01.2014 14:33

aansis rakstīja:

papiross rakstīja: Vai Celu policijai jauzrada manis nopelnitie punkti parkapuma protokola??

Man situacija tie nebija uzraditi un pec tam bija nepatikams parsteigums, ka to ieraudziju csdd majaslapa sava profila.

Principā IR jāuzrāda, lai gan viņi uzskata, ka nav. Tā kā paši ir izdomājuši, ka tas ir protokols-lēmums (t.i. nevis pārkāpuma konstatējums, bet jau pieņemts lēmums administratīvajā lietā), tad viņu pienākums ir iepazīstināt adresātu ar visām lēuma detaļām.

Vari griezties tiesā un pierādīt, ka policists rīkojās nekompetenti. To var un vajag darīt (http://www.irliepaja.lv/lv/raksti/kriminals/autovaditaja-apturesana-likumiga-riciba-vai-administrativa-patvala/), bet jāatceras, ka tas nav veids, kā izvairīties no atbildības par pārkāpumu.

Var jau bū ka IR jāuzrāda, bet onkulīša nezināšana par izmaiņām CSN neatbrīvo no0 atbildības. Ja pats nezini, ka ir pārkāpumi par kuriem soda arī ar bonuspunktiem - tā nu gan nav ne CPm ne formalitāšu problēma. Ātrāk vajag domāt un sekot izmaiņām satiksmes noteikumos un APK...

Palaidniex 20.01.2014 14:31

papiross rakstīja: Nezinu vai mainītos, bet, piemēram, šāda situācija ar onkulīti, kurš nemāk ar kompīti apieties, bet bieži dabūn štrāfiņus ar punktiem ,par kuriem nav brīdināts, ka viņam tādus dotajā brīdī dod līdzi soda maksai, pēkšni paliek bez dokumentiem. Un tikai tāpēc, ka netika brīdināts, ka tas sods uzliek arī punktus.

kas, kas?

par vienu vai pāris soda punktiem tiesībiņās nost neņēm

ja soda punktiņu ir padauidz, tad normāliem onkulīšiem ieslēdzās pašsaglabāšanās instingts un tie labi izpēta, par ko un cik punktus dod un ko nevajadzētu pārkāpt, lai nesasniegtu JACKPOTu...

Un ko nozīmē brīdināt par sodapunktiem PĒC pārkāpuma izdarīšanas? Nepiešķirt par to punktus? Kāda mārrutka pēc???

Palaidniex 20.01.2014 14:21

va tie ir jāuzrāda protokolā - nezināšu teikt, bet ir taču tābelīte ar konkrētiem pārkāpumiem par kuriem vispār un citk tieši puntus izsniedz!

Un tajā NAV NEVIENA pārkāpuma par kuru var tos punktus arī nepiešķirt...

Un? Kas mainīos ja tie protokolā būtu ierakstīti? Domātu kā "atrisināt" savu pārkāpuma fiksāciju alternatīām metodēm?

Palaidniex 20.01.2014 12:52

aansis rakstīja:

Mazliet paoponēšu - diemžēl bākā mēs lejam degvielu par to cenu, kuru redzam tankštellē, nevis tajā superlapā...

Ne darba devējam, ne darba ņēmējam starta un finiša cipari nemainās -. Mainot saskaitāmo secība - summa nemainās.

Paoponēšu es ar... Tu savā piemērā biji norādījis cenu vienā no dārgākajām Nestes "tankštelēm". Atšķirība no pāris km attālumā esošās Dzirnavu ielas Nestes parasti ir 2-3 santīmu robežās - kas jau ir zem igauņu cenas. Tapēc tomēr vidējie rādītāji būs objektīvāki - neviens tev neliek liet degvielu par cenu ko redzi dārgākajā piedāvājumā.

Mainās, un kā vēl mainās. Ne jau summa bet, kas cits. Dalītā nodokļa kārtība lielākajai daļai cilvēku nav izprotama un viņiem rodas iespaids, ka nodokļu slogs ir mazāks, nekā tas patiesībā ir. Maximas pārdevējai visticamāk ir pilna pārliecība, ka nodokļus ir jāmaksā tik, cik atšķiras viņas "papīra" alga no cipara uz rokas. Un tur jau rodas pārliecība, ka ļaunais uzņēmējs neko negrib maksāt. Un tas arī ir mērķis - panākt lai ierindas vēlētājs vainot par savu zemo algu (pirktspēju) darba devēju, nevis nodokļus nosakošos politiķus.

Redzi... Man pie vienas vietas, ka paņēmu "dārgāko" Nestes tankštelli - Igauņiem piegājiems vienkāršāks - viņiem degviela (nezkāpēc) visur maksā vienādi un tās cenu var mierīgi nopublicēt savas mājaslapas titullapā!

Bet par tiem nodokļiem - tieši tā - darba devējam un darba ņēmējam tieši nav nekāda starpība no kura juridiski noplēš to socnodokli - no darba devēja daļas, darba ņēmēja daļās vai saolidāri nesaprotamā proporcijā no abiem. Fakts jau paliek nemainīgs - to noplēš tāpat! Aprēķinot algu un to izmanksājot starta un beigu cipars nemainās un kopējais nodokļa slogs no juridiskā sadaljuma arī nemainās...

Palaidniex 20.01.2014 10:48

Crankshaft rakstīja: Palaidniex rakstīja: piemēram, šodien pat salīdzinot Neste cenas te un Igaunijā Igauņos

95- 1.274 EUR

98- 1.319

Latvija senču iela

95- 1.284

98-1.324

===================

Vispār jau Eiropas degvielas monitors saka ko drusku citu, šodien, 20. janvārī:

95E DD

Estonia € 1,289 € 1,339

Latvia € 1,279 € 1,269

Tu norādi cenu tikai vienā DUSā, vienai un tai pašai kompānijai cenas dažādos DUSos mēdz atšķirties Eiropas monitors norāda vidējās cenas valstī!

Kāds te rakstīja par Igauniju, kur pie mums neesošais "ceļu nodoklis" esot iekļauts degvielas cenā. Jā, tā ir, toties igauņiem ir lērums citu nodokļu, kuri līdz šim ļāva

tā darīt, tikai , ja sekotu presei, zinātu, ka igauņiem ir iestājusies visai smaga situācija šai sakarā, un viņi gatavojas ieviest transporta nodokli, kā lielākajā daļā

Eiropas valstu!

Līdz šim igauņi "lāpījās" ar lieliem nodokļiem t.s dienesta auto un kravas auto jomā, tostarp arī ar obligāto fiksēto nodokli pērkot auto, vienalga, jaunu vai lietotu. Ne tik dramatisku, kā daudzās Eiropas valstīs, kur šis nodoklis sasniedz pat 35% no auto bruto cenas, bet tomēr. Nu ar to ir izrādījies par maz, kā savā gada ziņojumā norādīja viņu premjers Sīms Kallass.

Starp citu, ja kas, sociālais nodoklis, ko maksā darba devējs budžetā, Igaunijā ir 33%, atšķirībā no mūsu 10.5%.

Mazliet paoponēšu - diemžēl bākā mēs lejam degvielu par to cenu, kuru redzam tankštellē, nevis tajā superlapā...

Pie mums sociālās apdrošināšanas prēmijas maksā gan darba devējs, gan darba ņēmējs. Tā kā to aprēķina darba devējs - darba ņēmējam no starp bruto un neto algu iekasēto nodokļu tehniskais/juridiskais sadalījums nekrata...

Piemēram, idealizēsim variantu

ir alga 1000, no kuras:

a) darba devējam jāmaksā 33% darba ņēmējam 2% = uz tokas 750

b) darba devējs maksā 10%, darba ņēmējs 25% = uz rokas 750...

Ne darba devējam, ne darba ņēmējam starta un finiša cipari nemainās -. Mainot saskaitāmo secība - summa nemainās.

Vienīgā atšķirība var būt iekasētā nodokļa izmantošanā. Tipa uzņemēja nomaksātais nodoklis aiziet valstij, darba ņēmēja nodoklis pašvaldībai. Citādi atšķirības neredzu!

Palaidniex 17.01.2014 18:06

Par ko arī stāsts! Ka viņu PVN % ir savādāki un viņu pievienotais ekspluatācijas nodoklis patiesībā mītiskā kārtā samazina degvielas cenu...

Starp citu - DD viņiem toties ir JŪTAMI dārgāka, vismaz pašlaik - ziemā. Viena no varbūtībām - lielāka akcīze vai "niknāka" arktiskā klase...

Palaidniex 17.01.2014 17:23

aansis rakstīja: Nav leišos... Bet par "audzinātājiem"

www.youtube.com/watch?v=9HZXIbdslSs

Un ne tik garlaicīgi, kā kārtējais parastais ceļa nogriezējs.

Ja jau akmens bij tik liels, varēja jau izvairīties no tā pret kaļinu... Un tas "kamņekidala" pats būtu daudz priecīgāks...

Palaidniex 16.01.2014 17:12

seaman rakstīja: kautkātā!

Uaghahaha!

Droši arī viņu 20% PVN ir vairāk kā 1% mazāks par mūsu 21% PVN...

Palaidniex 16.01.2014 15:51

piemēram, šodien pat salīdzinot Neste cenas te un Igaunijā

Igauņos

95- 1.274 EUR

98- 1.319

Latvija senču iela

95- 1.284

98-1.324

Palaidniex 16.01.2014 15:22

kā tur bija ar tām Degvielas cenām

Te pie viena datuma degvielas cenām biju piekomentējis, ka Lietuvai ar visu ekspluatrācijas nodokli degviela maksā lētāk.

Kāds ar parakstu iAuto teicās noskaidrot - kā tas nākās...

Ne vairs rakstu protu atrast, nedz atbildi izlasīt...

Kā tur paliek? Kāpēc Igaunijā bencīns ir lētāks?

Palaidniex 13.01.2014 9:58

anonimikis rakstīja: Turpinās Rīgas satiksmes zvērības pret mierīgajiem iedzīvotājiem -www.tvnet.lv/...

Nost ar autobusiem?

Palaidniex 12.01.2014 17:14

Palaidniex rakstīja:

GB12 rakstīja: Tas Viesturs nav īsti normāls. Taisa urliskus gājienus un pats vēl ar to lepojas.

Ja miliči laicīgi informētu, par stūķi uz jūrmalu, tad apbraukt var faktiski tikai pa Liepājas šoseju laikam. Cita veida kā tikt uz ventspils šoseju laikam nav...

Ups, ir gan caur Priedaini, bet nu tad ir jābūt miličiem vai zīmēm, ka uz jūrmalenes ir opa...

Palaidniex 12.01.2014 17:13

GB12 rakstīja: Tas Viesturs nav īsti normāls. Taisa urliskus gājienus un pats vēl ar to lepojas.

Ja miliči laicīgi informētu, par stūķi uz jūrmalu, tad apbraukt var faktiski tikai pa Liepājas šoseju laikam. Cita veida kā tikt uz ventspils šoseju laikam nav...

Palaidniex 09.01.2014 13:56

Normāls bleķa offroad posms ...

Palaidniex 08.01.2014 11:09

Galvenais rēbuss tā arī nav skaidrs:

153. Dzīvojamā zonā gājējiem un velosipēdu vadītājiem atļauts pārvietoties pa ietvēm un pa brauktuvi visā tās platumā.

154. Dzīvojamā zonā, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijā gājējiem un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, taču viņiem aizliegts nepamatoti traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu.

153. punkts nosaka, ka gājējiem ļauts pārvietoties tikai pa ietvi un brauktuvi.

154. punks nosaka ka ir priekšroka visā zonā.

Jautājums kā var būt priekšroka vietās pa kurām nedrīkst pārvietoties? Nu tā interesanti palika.

Piemēram, ķipa mežā drīksti lasīt avenes un mellenes. Par aizsargājamiem augiem ne vārda. Toties plūkt aizsargājamos augus ir priekšroka, kaut tos plūkt īsti nav ļauts...

Palaidniex 08.01.2014 11:00

uupis rakstīja:

aansis rakstīja: Pīpētāju klubiņš... KUR tieši dzīvojamajā zonā ir sastopama tramvaja sliežu klātne? Ir lietas, kas pēc definīcijas nav savienojamas un būtu interesanti uzzināt, ja tomēr mūsu transporta plānotāji kaut ko tādu būtu dzīvē realizējuši.

Labrīt!

Dzīvojamā zona jau labu laiku ir pie Autoostas un Centrāltirgus. Braucot gan no 13. janvāra ielas, gan no Maskavas ielas puses, kā pa Centrāltirgus ielu, tā arī pa Prāgas un Nēģu ielām.

Ok - dzīvojamā zonā pedestrānis dievs un ķēniņš!

Sapratu, ka viss, arī zāle ir gājēju zona, arī akmeņi arī sliežu klātne - viss.

Tajā sakarā uzdevu jautājumu RD SatDep, lai paskaidro kas tieši liek noteikt tieši DZĪVOJAMO zonu (nevis savādāku satiksmes regulējumu) tur, kur nav neviena dzīvokļa, viena vienīga komervcapbūve un kā panākt Dzīvojamāz zonas uzstādīšanu Brīvības bulvārī. Tik vēlāk padomāju, ka to vajag uzstādī lielajā 13.janvāra, Satekles, Marijas, Raiņa ielu megakrustā vai Kaut vai Merķeļ un Raiņā bulvāros...

Vēl derētu gājēju zonu Kaļķu ielas/Zambulvāra gājēju pārejas vietā...

Palaidniex 07.01.2014 15:41

uupis rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Klausie, uupiit, ja tev švaki ar pielekšanu - es neapšaubu terminu priekšroka, un neapšaubu ka gājējiem UZ BRAUKTUVES ir priekštoka, es apšaubu vai gājējiem ir priekštoka uz SLIEŽU KLĀTNES!

Visas iespējas pierakstīties uz pieņemšanu pie CSN guru Rīgas satiksmē. Uzprasi viņam un tad sāc šaubīties…

Ja ir grūtības pierakstīties, tad uzprasi JEBKURAM CP inspektoram – viņš tev izskaidros.

Tad izskaidro, kā sliežu klātnes un brauktuves krustojums var nebūt krustojums?

Tāpēc, ka sliežu klātne nav brauktuve.

Ja sliežu klātne nav brauktuve, bet sliežu klātne, tātad arī dzīojamā zonā uz sliežu klātnes tramvajam ir priekšroka, jo tāda ir tikai uz trotuāra un visā brauktuves (ne vārda par sliežu klātni) platumā.

Lasi kamēr skaitīsi kā mantru.

Bet ja ir problēmas ar komunikāciju, tad es nevaru palīdzēt.

Palaidniex 07.01.2014 9:36

Bet nu tā jaunā talonu shēma no malas šķiet reāls pipec...

Izskatās labi gribētais PīāRs var izrādīties normāls grābeklis...

Palaidniex 07.01.2014 9:18

uupis rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Ja cilvēkam nav skaidra vārda "nekavējoties" jēga, tad, manuprāt, ir jāapšauba viņa spējas uztvert jelkādu teksta informāciju jau pēc noklusējuma.

Tieši tāpat kā jums vārdiņš »priekšroka« – visur citur strādā, bet Dzīvojamā zonā skaitās tīša traucēšana…

Sakārtosiet savā saimniecībā vārdiņu priekšroka – tad arī citi sakārtos vārdiņu nekavējoties…

Klausie, uupiit, ja tev švaki ar pielekšanu - es neapšaubu terminu priekšroka, un neapšaubu ka gājējiem UZ BRAUKTUVES ir priekštoka, es apšaubu vai gājējiem ir priekštoka uz SLIEŽU KLĀTNES! Ja pagrūti ar saprašanu lasi kamēr pielec. Saprtotu grūti, bet vismaz pamēģini!

P.s

ka jau rakstīju - ja tramvajs atrodas uz brauktuves (ne uz sliežu klātnes) es gājēja tiesības uz priekšroku pret tramvaju nemaz ij nemēģinu apšaubīt. Kamēr tytamvajs kustas pa sliežu klātni, nevis pa brauktuvi - tikmēr - var pastāvēt!

Palaidniex 04.01.2014 14:57

GB12 rakstīja: Kāzuss ar sabtransu. Viens kursabiedrs ir izpīpējis, ka patiesībā kontrolieri neko bezbiļetniekiem nevarot izdarīt. Jo noteikumi paredz - iekāpjot sabtransā, NEKAVĒJOTIES ir jāiet kompostrēt vai iegādāties biļeti. Bet nekur neesot definēts, cik ilgs laiks ir "nekavējoties". Pēc šī sanāk, ka, ja klients iet biļeti pirkt tad, kad iekāpj kontrole, to arī var uzskatīt par "nekavējoties".

Tam čalim var iznākt uztrāpīties uz kāda mediķa, kam pienākums nekavējoties glābt pacienta dzīvību var iestāties tad, kad morga pataloganatoms sāk aizpildīt veidlapu...

Ja cilvēkam nav skaidra vārda "nekavējoties" jēga, tad, manuprāt, ir jāapšauba viņa spējas uztvert jelkādu teksta informāciju jau pēc noklusējuma.

Palaidniex 03.01.2014 16:32

HIPPY rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

HIPPY rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Ot, šitā ir kārtīga prāta samuķīšanas un sačakarēšanas pērle...

www.tvnet.lv/zinas/latvija/492110-dazados_rigas_sabiedriska_transporta_veidos_japerk_dazadas_biletes

jus beigsiet čakarēt cilvēkus ar TAX FREE biļetēm? Kur ir teikts ka man ir jāparaksta līgums ar kontrolieri??

Nu man šķiet, ka tas varētu vairāk būt saistīts ar to, ka pērkot biļeti un sākot to izmantot Tu piekrīti līgumam, kura parakstīšana ir uzskatīama par brīdi, kad sāc lietot pakalpojumus. Ar noteikumiem vari iepazīties, ja pakalpojums neapmierina - vari nodot atpakaļ biļeti un pasākumu neizmantot...

Pirmkārt kur ir līgums?

Biļete!

Tik pat labi biļete uz jebkuru pasākumu ir Tavs līgums un tas līgums tiek uzskatīts par parakstīu tiklīdz Tu sāc izmantot pakalpojumu...

Vismaz juridiski tā tas sanāk.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti