Visi komentāri - Uz grants ceļiem Kurzemē šķīdonis, bet centrālajā un austrumu daļā tie ir apledojuši

Uz grants ceļiem Kurzemē šķīdonis, bet centrālajā un austrumu daļā tie ir apledojuši

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 15.februāris 2022 10:14

Kurzemē uz grants autoceļiem ir iestājies šķīdonis, bet centrālajā un austrumu daļā tie ir apledojuši, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Kurzemē masas ierobežojumi jau ir ieviesti 87 valsts autoceļu posmos ar grants segumu, un drīzumā tiks ieviesti arī uz citiem. Patlaban visvairāk masas ierobežojumu ir ieviesti Kuldīgas un Tukuma apkārtnē, attiecīgi 33 un 29 ceļu posmos.

Vienlaikus grants ceļi valsts centrālajā un austrumu daļā joprojām ir apledojuši un vietām braukšanu apgrūtina risas un bedres ledū, kas izveidojušās, kūstot sniega kārtai, ar kuru grants ceļi tiek uzturēti ziemā.

LVC aicina autobraucējus būt piesardzīgiem, rēķināties ar apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem, ilgāku laiku ceļā un to, ka slideni grants ceļi būs līdz brīdim, kamēr nokusīs viss sasalušais sniegs.

Savukārt pastāvīgā atkusnī uz grants autoceļiem var iestāties šķīdonis - pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem tiek ieviesti autotransporta masas ierobežojumi - tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par desmit tonnām.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums, norāda LVC. Uzņēmumā apgalvo, ka transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība esot tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

LVC arī skaidro, ka grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt - uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis un atguvis nestspēju.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnas autobūve ar jaunu eksporta rekordu 3

2025. gada pirmajos desmit mēnešos Ķīnas autobūves eksports sasniedzis jaunu rekordu – gandrīz 800 miljardus juaņu, kas ir nepilni 100 miljardi eiro. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā 2300 kilometru bez uzpildes un uzlādes - Hongqi HS6 uzlādējamais hibrīds uzstāda Ginesa rekordu 8

Ķīnas luksas automobiļu ražotāja Hongqi modelis HS6 PHEV ir uzstādījis jaunu Ginesa rekordu kategorijā “Garākais brauciens ar sērijveida uzlādējamu hibrīda SUV bez uzpildes vai uzlādes”. Lasīt vairāk

 

Beigas medusmaizei? - Lielbritānija plāno jaunu nodokli elektroautomobiļiem 22

Lielbritānija plāno ieviest jaunu nodokli elektroautomobiļiem, kas tiktu aprēķināts pēc nobrauktā attāluma, tas ir, jo vairāk brauc, jo vairāk maksā. Lasīt vairāk

 

100 īpaši 3. sērijas BMW Kanādas tirgum (+ FOTO) 1

BMW Canada saviem klientiem sagatavojis īpašu pārsteigumu – ierobežotā izdevuma BMW M340i xDrive 50 Years Edition, kas veltīts BMW 3. sērijas piecdesmitgadei. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti