Visi komentāri - Rīgā 60 vietās šogad ierīkos jaunus ātrumvaļņus

Rīgā 60 vietās šogad ierīkos jaunus ātrumvaļņus 14

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 21.septembris 2023 15:44

Rīgā notiek darbs pie 60 jaunu ceļa ātrumvaļņu ierīkošanas, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.

Pašlaik ātrumvaļņi izbūvēti 25 vietās. Pārējās vietās ātrumvaļņus plānots ierīkot līdz šī gada beigām.

Ārtelpas un mobilitātes departaments ceļa ātrumvaļņus izbūvē prioritārā secībā, ņemot vērā iedzīvotāju iesniegumus. Ātrumvaļņus izbūvē ielās, kurās ierīkotas dzīvojamās zonas, 30 kilometru stundā ātruma ierobežojuma zonas, nav izbūvētas gājēju ietves, tuvumā atrodas skolas un pirmsskolas izglītības iestādes.

Attiecīgi ātrumvaļnus izbūvē satiksmes mierināšanas nolūkos, tādējādi palielinot gājēju drošību.

"Mierīgāka satiksme Rīgā ir mūsu visu drošības interesēs, tāpēc ātrumvaļņus izbūvējam mikrorajonos un Rīgas apkaimēs tajās vietās, kur ir lielāka gājēju satiksme, kur biežāk pārvietojas bērni. Pašu rīdzinieku iesaiste, piesakot vietas, kur ieviest šādus uzlabojumus, ir ļoti labs piemērs sadarbībai starp pašvaldību un iedzīvotājiem," norāda Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).

Ārtelpas un mobilitātes departaments izbūvē asfalta ātrumvaļņus un saliekamos ātrumvaļņus, kuri izgatavoti no gumijas un tamlīdzīga materiāla. Atšķirīgs ir arī ātrumvaļņu augstums, kas ir atkarīgs no atļautā maksimālā braukšanas ātruma konkrētajā ielā.

Ātrumvaļņi izbūvēti Codes ielā, Jāņa Dikmaņa ielā, Jāņogu ielā, Komētas ielā un citviet.

Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domē, kopējā līgumsumma par ātrumvaļņu izbūvi ir 302 143 eiro. Katra ātrumvaļņa izmaksas ir atšķirīgas, ņemot vērā konkrētās vietas apstākļus.

Līgums par ātrumvaļnu izbūvi noslēgts ar SIA "Ļ-KO".
 

 
Visi komentāri
 
0pis 21.septembris 2023 16:37
1 1 Atbildēt

Būtu jābūvē divi sašaurinājumi viens pēc otra, katrs savā ceļa pusē - lai vajadzētu reāli sabremzēties un nevarētu ar augstāku auto mizot pāri.

WALA 21.septembris 2023 16:46
3 0 Atbildēt

Ne jau augstāks auto to nosaka, bet gan riteņu bāzes īpatnības un amortizācija. Ja teiksim es ar savu CR-V gribētu ar 60 km/h paņemt "30 km/h asfalta valni" - tad bagažnieka saturs būs griestos. Kamēr teiksim ar savu FR-V ( īsāks auto un īsaka bāze) pareizi piebremzējot pirms vaļņa - aizmugurē tikai šis un tas nenostiprināts tikai "nograbēs". Īsāka bāze kur priekšas un aizmugures ass abas vienlaicīgi spēj atrasties uz vaļņa vispār var radīt joku, ka mazauto var pat 100km/h nesapīgi pārlidot 30 km/h valni pieņemot ka piekare pietiekami cieta, lai karteri nepārsistu. ...

0pis 21.septembris 2023 17:02
0 0 Atbildēt

Nu bet es par to arī saku - asu līkumu neapjāsi ar bāzi, jābremzē vai jāziedo auto pret šķērsli.

WALA 21.septembris 2023 17:21
1 0 Atbildēt

Asu līkumu arī "apjāsi" ar "īsu bāzi", jo īsa bāze visticamāk nozīmē arī to ka auto ir stirpi maziņš un viegls ...

To var labi redzēt piem. Italijā šauros -zirgiem būvētos ceļos - ar maziem 2 durvju fiatiem vietējie nēsājas daudz naskāk kā jebkurš lielāks braucamais.

0pis 21.septembris 2023 23:17
0 0 Atbildēt

Ne jau velti mierinājumu būvē tādā veidā, ka vajag sabremzēties, pagriezt stūri, braukt pa diagonāli, tad atkal sagriezt stūri un tikai tad var atkal dot grīdā...ak jā, vēl tur pampaks ceļamaizei, lai negribētos uzreiz dot grīdā.

Tas, ko saki par mazu auto - nu redz, tas ir vēl viens veids kā pilsētā lielos auto un suvus cilvēki labprātīgi aizstās ar mazauto. Visiem labi!

WALA 22.septembris 2023 6:44
0 0 Atbildēt

Pie mums mazi auto sūdīgi iedzīvojas dažādu iemeslu dēļ - vienu daudz valkā piekabes, liek uz jumta (piem. laivas) , vadā instrumentus (gan darba gan mūzikas) , ir lielas ģimenes, radi kas nereti dzīvo tur, kur ar sabiedrisko papisīsi pusi dienas lai tur nokļūtu, un peotams arī prestižs. Pie tā ka mums pat Rīgā ir sudīgi ceļi - ar nebajadzētu brinities ka "augstie" dampji ir cieņā, un mums nekur nav tādu izteikti šauru ceļu, vai stāvvieti, līdz ar ko ir visi nosacījumi lai nečakarētu sev prātu ar mazām miskastēm, kuras piedevām "izcili" zaudē savu vērtību ...

650 21.septembris 2023 16:52
2 0 Atbildēt

Stabiņi aptrūkās, tagd "mierināsim" ar vaļņiem, uzbērumiem un/vai ierakumiem.Debil anti mobil ākcija turpinās. Vajadzētu likt bētona klučus, bet tie sykas visi uz BY robežu ir aizgājuši.

Salabojiet Uļmanna g-vē "lohremontētāju" sačakarēto assfalta segumu un aizlāpiet zaļajā suudadrošibas sētā 38 vietās izrautos caurumus! Teju pus/Valsts pa to attejas gāti iebrauc tā dēvētajā Galvasspislētā!

Un arī RixLidostā iebraucošie lohu tūkstoši turpina vērot šo saimnieciskās darbības paraugšedevru- neskaitāmo avāriju sekas pašā lidostas viadukta tiešā tuvumā.Saplacinātās sētas megacaurumus un izļodzītās "drošsirdībass barjēras" plūdeni izļodzītos līkumus. Lohiem taču jāzin, uz kādu šādu bandītpārvaldes "atpuhtas vietu" viņi ir atlidojušies.

es 21.septembris 2023 17:01
0 1 Atbildēt

Ātrumbedres jeb ātrumgrāvji ir daudz efektīvāki un praktiskāki. Spēj novadīt arī lieko ūdeni no ceļa un pārsisto karteru eļļu.

Localjobo 21.septembris 2023 20:06
0 0 Atbildēt

Doma laba, bet problēma jau tāda, ka latvijā nemāk taisīt normālus gulošos. Ja man vajag ar instrumentiem aizbraukt piemēram uz dreiliņiem, tad tur vāks. Nav iespējams tur normāli aizbraukt nesaskrāpējot mašīnas apakšu. Pēctam spēj tikai remontēt.

es 21.septembris 2023 21:22
0 0 Atbildēt

Vai nu tev auto nav tehniskā kārtībā vai tiek pārkāpti transportlīdzekļa ekspluatācijas noteikumi. Es ar pustonnu standarta universālī nevienu gulošo neesmu ķēris.

ZZZZ 22.septembris 2023 13:02
0 0 Atbildēt

Kārtīgs sāneteehniķis nopērk Cayene un pacēļ uz 4x4 visus lauķus un gurķus un tomātus izbrauc. Jā tā gan.

iciks 22.septembris 2023 8:07
0 0 Atbildēt

Pirms gadiem 3 man uz ielas pie dzīvesvietas kaut kādu iemeslu pēc guļošo uzlika un sajūsmas par to man visai pamaz, jo:

1) vismaz gadu, varbūt pat vairāk, šoferi nevarēja pierast un sita apakšas. Tāpat viens otrs entuziasts kaucošām riepām bremzēja un pēc tam spieda pedāli grīdā ar labiem skaņas efektiem. Kopumā gulēt traucēja. Tagad apakšas nesit, bet tie otrie pazuduši nav.

2) ielas šķērsošana vieglāka nekļuva. Jā, auto brauc lēnāk, taču veidojas situācijas, kad šī elementa dēļ izveidojas relatīvi lēna, bet nepārtraukta plūsma, ko nevar šķērsot.

Agrāk daži aizbrauca, tad logs, tad aizbrauca, atkal logs.

Tā ka nekāds brīnumlīdzeklis tas nav un blakusefekti tam ir.

0pis 22.septembris 2023 13:01
0 0 Atbildēt

Savāciet parakstus par gājēju pārejas ierīkošanu, būs vieglāki tikt pāri!

GTD2 22.septembris 2023 9:37
3 0 Atbildēt

Kārtējā naudas apgūšana, Rīga ir pilna ar ātrumvalņiem bedru izpildījumā, drīzāk vajadzētu domāt kā minētos atruma valņus likvidēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Dakota Nightfall – koncepts iezīmē ceļu sērijveida modelim (+ FOTO) 1

Ram Trucks, kas ir daļa no Stellantis Group komerctransporta nodaļas, nesen atklāja savu jauno konceptauto Dakota Nightfall, iezīmējot ceļu vidēja izmēra pikapam, kas paredzēts Dienvidamerikai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen elektrisko ID automobiļu jau 1,5 miljoni 4

Volkswagen Emdenas rūpnīcā no konveijera noripojis pusotrmiljonais elektriskās ID saimes eksemplārs, dodot iemeslu kārtējam ierakstam statistikas ailēs un uzņēmuma vadībai - ar lepnumu atskatīties uz paveikto. Lasīt vairāk

 

Jauns zīmols ienāk Latvijas tirgū - MG mājvieta būs Krasta iela Rīgā (+ VIDEO) 2

Iezīmējot nozīmīgu brīdi Latvijas auto tirgū, 14. augustā Rīgas Motormuzejā norisinājās britu auto zīmola MG oficiālā prezentācija, ko rīkoja “AUTOBRAVA Motors”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti