Visi komentāri - Šogad nozagtu velosipēdu dēļ pieteikts par 15 % vairāk apdrošināšanas gadījumu

Šogad nozagtu velosipēdu dēļ pieteikts par 15 % vairāk apdrošināšanas gadījumu

 
BTA | 5.augusts 2014 11:00

Apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE (turpmāk – BTA) apkopotie dati liecina, ka šogad, paralēli pieaugošajam velobraucēju skaitam, arī garnadži ir kļuvuši aktīvāki. Proti, BTA šogad nozagtu velosipēdu dēļ pieteikts par 15 % vairāk apdrošināšanas gadījumu nekā identiskā laika periodā pērn.

Velosipēdi zagti no telpām pilsētas centrā un slēgtiem šķūņiem, zagti arī tie velosipēdi, kas bijuši pieslēgti pie dzelzs staba. Analizējot pieteiktos apdrošināšanas gadījumus par velosipēdu zādzībām, BTA secinājusi, ka zādzību apstākļi liecina par apzinātu un iepriekš plānotu zagļu rīcību.

BTA šogad pieteikti apdrošināšanas gadījumi, kad velosipēdi zagti pat publiskās vietās. Visbiežāk garnadži ielauzušies iekštelpās, kur velosipēdi ir atradušies no ārpuses redzamā vietā. Piemēram, Rīgā garnadži atlauza durvju slēdzeni un ielauzās šķūnī, no kura nozaga divus velosipēdus. Tiesa, viens no šiem velosipēdiem šobrīd ir jau atgūts. Bet Daugavpilī garnadži nekautrējās pilsētas centrā izsist ēkas vitrīnas logus un paņemt divus velosipēdus.

Savukārt citos pieteiktajos apdrošināšanas gadījumos velosipēdi tika nozagti, kamēr tie atradās pieslēgti pie dzelzs stabiem (ceļa zīmēm) ar troses slēdzeni. Raugoties uz pieteiktajiem apdrošināšanas gadījumiem par velosipēdu zādzībām, BTA eksperti norāda, ka zādzību apstākļi liecina par iepriekš plānotu zagļu rīcību.

Ņemot vērā šogad bieži publiski izskanējušo informāciju par velosipēdu zādzībām, šo problēmu pakāpeniski apzinās arī iedzīvotāji. Tas veicinājis iedzīvotāju interesi apdrošināt savu velosipēdu. Proti, BTA statistika liecina, ka šogad, līdz apdrošināšanas pakalpojuma „BTA Velopolise” ieviešanai jūlijā, salīdzinājumā ar 2013. gada laika periodu no janvāra līdz jūlijam, par 20 % pieaugusi cilvēku interese apdrošināt sporta inventāru, t. sk. velosipēdus, gan pret bojājumu, gan zādzību risku.

Iveta Rijniece, apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore: „Kopumā raugoties uz velosipēdu zādzību problēmu, mūs kā apdrošinātājus priecē, ka cilvēki arvien vairāk aizdomājas par sava velosipēda drošību. Proti, divu nedēļu laikā kopš apdrošināšanas pakalpojuma „BTA Velopolise” ieviešanas, cilvēki aktīvi interesējas par to, izvērtējot polises sniegto finansiālo aizsardzību ne tikai gadījumos, ja iemīļoto pārvietošanās līdzekli sabojā vai nozog, bet arī pašam iekļūstot nelaimes gadījumā vai netīši nodarot zaudējumus trešajām personām. Savukārt, raugoties uz šogad pieteiktajiem apdrošināšanas gadījumiem par velosipēdu zādzībām, aicinām vairāk pievērst uzmanību velosipēdu drošībai, piemēram, izvēlēties U-veida slēdzenes, kas ir drošākas nekā troses slēdzenes, neatstāt savu velosipēdu nomaļās vietās u. tml.”

Arī Valsts policijas (turpmāk - VP) dati liecina, ka šogad velozagļi ir sarosījušies. Saskaņā ar VP statistiku, šogad nepilnu septiņu mēnešu laikā par velosipēdu zādzībām ir ierosināti jau 589 kriminālprocesi, kas ir par 40 % jeb 169 kriminālprocesiem vairāk nekā identiskā laika periodā 2013. gadā. Visvairāk velosipēdu zādzību reģistrētas tieši Rīgas centrā. Kopumā Rīgā vien fiksēti 933 velosipēdu zādzību gadījumi.

Dairis Anučins, Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākais speciālists: „Valsts policijas novērojumi liecina, ka visbiežāk tiek zagti tie velosipēdi, kas ir atstāti nepieslēgti vai arī pieslēgti ar parastajām drošības trosēm, no kurām ar speciālu aprīkojumu velosipēdu zagļi var atbrīvoties pāris sekunžu laikā. Biežākie zādzību gadījumi ir reģistrēti Rīgas centrā un no tirdzniecības centriem, kur proporcionāli atrodas visvairāk velosipēdu. Cīņā ar velozādzībām Valsts policija izmanto dažādas taktikas un metodes. Sadarbojamies arī ar Pašvaldības policiju. Aktīvā darba rezultātā katru nedēļu tiek atrasti un aizturēti vairāki velosipēdu zagļi un reģistrētie nozagtie velosipēdi - atgriezti to īpašniekiem. Pozitīvi vērtējams tas, ka velosipēdu īpašniekiem ir iespēja sevi pasargāt no finansiāliem zaudējumiem, apdrošinot velosipēdu, un saņemt apdrošināšanas atlīdzību, ja nozagto velosipēdu gadījumā neizdodas atgūt. Tiesa, jāatgādina, ka apdrošināt pret trešo personu prettiesiskas rīcības risku var tikai CSDD reģistrētu velosipēdu. Valsts policija aicina cilvēkus reģistrēt savus velosipēdus CSDD, lai velosipēda zādzības gadījumā izmeklēšanas process būtu operatīvāks, kā arī atrasto velosipēdu varētu atpazīt un atgriezt tā patiesajam īpašniekam.”

„BTA Velopolise” ir komplekss apdrošināšanas pakalpojums velobraucējiem, kas nodrošina ne tikai medicīnisko izdevumu segšanu gūto traumu gadījumā, bet arī kompensācijas izmaksu par gūtajām traumām atkarībā no to smaguma, atlīdzības izmaksu par zaudējumiem sakarā ar velosipēda bojājumiem vai pilnīgu bojāeju, kā arī sedz zaudējumus, kurus velosipēdists radījis citiem cilvēkiem, piemēram, gājējiem vai citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tai skaitā, velobraucējiem un autovadītājiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Līdz 730 km: Volkswagen atklāj piecmetrīgā Ķīnas tirgum paredzētā ID.Unyx 08 sniedzamību

Volkswagen Ķīnas tirgū līdz 2027. gadam plāno laist klajā 20 elektrificētus modeļus, par vienu no tiem kļūstot ID Unyx 08 – piecmetrīgam elektriskajam SUV, kas uz konveijera stāsies 2026. gadā. Lasīt vairāk

 

Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO) 1

Pilnībā elektriski pikapi Eiropā pagaidām ir eksotika. Vai nu tādu nav vispār vai tie ir ļoti dārgi. Šajā brīdī uz skatuves parādās korejiešu KGM jeb bijušais Ssangyong ar 100% elektrisku pikapu par mazāk nekā 50 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO) 2

Tikai pāris mēnešus pēc oficiālās pirmizrādes mobilitātes izstādē Minhenē arī Rīgā tika izrādīts jaunās paaudzes elektromobilis BMW iX3. Tas radīts uz jaunās Neue Klasse jeb jaunā klase platformas, un ir pirmais sērijveida modelis, kas pārstāv BMW jauno dizaina valodu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti