Kolhoza fermai jau nu nebija atsevišķa elektrostacija, bet transformatora būdu drupas gan kaut kā nav manītas.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Kolhoza fermai jau nu nebija atsevišķa elektrostacija, bet transformatora būdu drupas gan kaut kā nav manītas.
>Degviela ir jāpiegādā gan ICE, gan TEC
TEC to piegādā ar vilcienu pavisam citos apjomos.
>Uz bāņa kruīzā nobraukuma limits saplok kā politiķu solījumi.
Uz bāņa arī ar busu nobraukums krīt kā solījumi. Nav uz bāņa vēl braukts, bet nav vairs arī tik traki arī ar EV. Bāņi jau mums tāpat nespīd, un taču EV nederot ceļošanai, jo nevar ģimeni 1000km iespundēt mašīnā bez pieturām.
imzz rakstīja:
Tos zirgus nevajadzēja piesaukt. Auto izkonkurēja zirgus tāpēc, ka spēja pārvietot daudz lielākas kravas lielākā ātrumā. Attiecībā uz tonnkilometriem EV pret ICE nekādu priekšrocību nav. Gluži pretēji. Bez tam EV enerģijas avots ir vismaz 10x smagāks par ICE degvielas tvertni.
Iemesli EV ieviešanai ir divi: megapolēs, piem Jaundeli cilvēki smok nost, piem. no tuktukiem un klimatam gals klāt. nekas no tās īsti neattiecas uz Latviju. Aprēķināju jau ciparu, ka visa Latvijas vieglā autoparka nomaiņa uz EV pasaules CO2 ietekmēs par 1/15000.
"Par to nav mums galva jālauza, bet gan sadales tīkla." Nopietni ? Ja kāds pieslēdzis privātmāju vai firmu, tam ir priekšstats, cik tas maksā. Bet viens uzlādes punkts ir 10 privātmājas un ātrās uzlādes punkts neliela fabrika pēc jaudas. Tie kabeļi un apakšstaciju transformatori neuzradīsies no zila gaisa. Visai ticami, ka sadales tīkla izdevumi tiks brālīgi sadalīti visiem elektrības lietotājiem, arī tiem, kam nekāda auto nav vispār.
>Visai ticami, ka sadales tīkla izdevumi tiks brālīgi sadalīti visiem elektrības lietotājiem
Neaizmirsti, ka LPSR elektrību tērēja par kārtu vairāk kā mēs tagad, tā visas sadale un pārvade jau ir. Jo lielāki izevumi, jo lielāki ieņēmumi. Gāzi grīdā.
EV nekad nav izzudis ko muldi, tie ir bijuši vienmēr, tai skaitā hibrīda veidā. EV izzuda tikai dēļ bateriju un siltumsūkņu tehnoloģiju neesamības, tā kā nu ICE ir zaudētājos. Ironiski, ka ICE neefektivtāte arī tam palīdzēja, jo ziemā siltumu daļēji varēja izmantot.
>TEC lietderības koeficients neko daudz neatšķiras no ICE.
Tad degvielai ar jārēķina klāt zudumi pārvadājot un to uzražojot. Bet protams kā jau viszinis aizmirsi vienu lietu, reģeneratīvā bremzēšana, ko iekšdedzes auto nespēj.
Un nav pat jārēķina TEC. 1 litrā degvielas ir 9kWh, lai nobrauktu 100km pat ja tērē nieka 6litrus tie jau ir 54kWh, kas ir 2x-3x vairāk kā nepieciešams EV, lai nobrauktu to pašu attālumu, par pilsētu nerunājot, kur patēriņš jau tuvojas 10 litri, kamēr EV kā reiz patēriņš krīt un nu jau 5x efektīvāks. Tā kā beidz tukši muldēt.
Kas tajā Jūrmalā pazudis? Bija nupat koncerts aizvēsturiskajā Jūrmalas koncertzālē vai Jelgavā, un izvēlējos Jelgavu, viss super.
Nav nekāda vaina bateriju tehnoloģijām, bet jā EV pircējs ir specifisks un būdami celmlauži tiecas izmēģināt inovācijas, pat ja tās izrādās daudz neko neuzlabo. Tā jau bija ar Tesla baterijām(NCA, NMC and LFP.) slavēja, beigās liela atšķirība nebija. Tas arī ietekmē cenu, kaut tam nav pamata, iznāks tipa labākas ātrāk lādējamas baterijas un tieksies pēc tā, kaut tikai uz papīra. Tas jau vērojams ar ātrajām uzlādēm, vidējais uzlādes ātrums nemaz tā neatšķiras starp auto kā sola bukletos.
Un baterijām jāmaina elektrolīts, gaisa baterijas vajag, kam vadāt lieku masu. Iekšdedzes auto šmaukļi skābekli pagrābj no apkārtnes un nevadā oksidētāju līdzi.
>Tad vēl var piebilst, ka uzlādes punktus tagad nevar saspraust visur pietiekamā skaitā, jo sadales tīkls nav tam gatavs.
Par to nav mums galva jālauza, bet gan sadales tīkla. Pilsētas arī nebija gatavs pāriet no zirgu transporta uz auto, kaut jau slīka zirgābolos.
>Bez tam, pēc teorijas EV tak jālādē ar "zaļo elektrību.
Neobligāti. Šobrīd Latvijā auto patērē 15TWh enerģijas degvielā, ja visi pārietu uz elektro vajadzētu vien 5TWh. Tātad jau zaļāk.
>Tad bateriju pārstrādes fabrikas nav gatavas utt. utjp.
Saules paneļu pārstrādes fabrikas ar nav gatavas, bet iet uz urrā.
Ja nav jālej AdBlue tad tas nav salīdzināms. EV tā īsti iznāca ap to laiku, kad parādijās AdBlue, tā kā jaunu EV tāpat tai laikā nebūtu pircis.
Jo ja meklē izdevīgumu, tad izdevīgi ir pirkt vislētāko auto kam tehniskā un braukt līdz nākošajai tehniskajai un nodot lūžņos. Pie tam SS parādās arī eksemplāri, kas nevar iziet tehnisko, bet tehniskā vēl spēkā, tas tad būs superizdevīgi, tik mauc.
Redz kur auto par pilnas bākas cenu, izdevīgi - SS.LV Transports - Vieglie auto. Meklēšanas rezultāti, Pārdod. Cena
Viedoklis tāpēc arī ir viedoklis, lai ar to dalītos. Kāpēc BMW pārsvarā nerāda virzienrādītājus? Kaut kas ar tās markas stūrētājiem nav kārtībā. Pat EV BMW tāds niķis, laikam arī prestižs neļauj. Nevienam nav jāzin kur pārkārtošos.
To jau viņš nestāstīs cik ir iegrūdis savā premium mīzeļmotorā un apkopēs. Ka tik BMW, jo tas ir prestižs pacanu vidū kam grūtā bērnība.
Jā radagabala sterilu Tiguanu ar līdzīgu nobraukumu un gadu pirktu tepat Latvijā un ar visām apkopēm nevienam nevajadzēja, cena pat nebija noteicošā. Gadu vai pat vairāk tirgoja.
Visādi pabraukti premiumi jau ar maz interesē zinot cik pēc tam mezgli tam var noklāties.
Kaut kā šauri skaties. Tev tam hibrīdam vēl jāiet apkopes, kas maksā papildus un kuras benzīnam nebūtu. Nejēdzīgi tāpēs, ka nopirktu EV un patēriņš vēl mazāks un arī apkopes.
Nu taču noriskē un nopērc EV un pārdod pēc 6mēn, neko nezaudēsi, bet uzmanies, jo atpakaļ uz parasto vairs negribēsi.
Nav pat skaidrs ko gribi pateikt, jo jebkura auto iegāde ir investīcija ar mīnusa zīmi, ja vien nenopērc sistu vai ekskluzīvu Bugatti. Tur vispār nav ko rēķināt izdevīgumu, auto ir neizdevīgs, sevišķi ICE, kuram eļļas maiņas, degvielas, nodokļi un citas likstas.
>jo nezini cik ilgi batareja vēl nokalpos.
Bet kā tu zini cik ilgi iekšdedzes motors kalpos? Nopērc un nākošajā nedēļā pagalam turbīna. T
Baterija nav nekāds viengabala klucis, tas viss ir remontējams tāpat kā citi auto mezgli. Par uzlādes moduli drīzāk būtu jāsatraucas, Norvēģijas piemērs rāda, ka tas pārsvarā atsaka pirmais un ne visi ir remontējami. Bet kā nepirktu Pegeout tā arī nav EV jāpērk no šī ražotāja(Stellantis).
Dārgāk nepārdosi, bet pa 1 gadu tās cenas īpaši nemainās, tas nav noteicošais faktors. Par cik normālu cenu nopirki, pa tik arī pārdosi.
Ieej SS un apskaties, tie visi viena modeļa EV maksā apmēram vienādi neatkarīgi no izlaiduma gada, tik cik nobraukums, bet tas stipri neietekmē.
Bet SS vispār nav rādītājs, jo dēļ EKII izdevīgāk bija ievest pa taisno no izsolēm.
Te grafikā no izsolēm -
Audi E-Tron Price, MSRP & Cost | Latest Audi E-Tron Car Prices
Volkswagen ID.3 Price, MSRP & Cost | Latest Volkswagen ID.3 Car Prices
Volkswagen ID.4 Price, MSRP & Cost | Latest Volkswagen ID.4 Car Prices
Hibrīds ir visnejēdzīgais risinājums, to pat nav vērts vispār apskatīt. Ja vēl plug-in tad vispār rodas nepareizs priekštats par EV. Bet labi, ka politiķi uzspiež vismaz paātrina pāreju, bet jau tā 10-20 gadi tika nokavēti. Lai gan ar tām pašām normām arī radās dīzeļi vieglajos auto, kas būtu jāaizliedz kā suga.
Viņa ntā reinkarnācija 😁
Veca Tesla jau nabagu auto, iet ubagot bezmaksas elektrību pie AKROPOLE. Tur ar iet kautiņi.
Tas arī bija kas jāpierāda, ražotāji vēl klucīšus zem gāzes pedāļa lika vai ieplūdē žņaugu viss tikai lai problēmas neizlien par ātru. Kā reiz itāļu iebraukšana uzlabo patēriņu, jo piedilst ātrāk.
Iepriekš tie EV jau bija parodijas par auto tā kā tas nav salīdzināms. Jā arī Tesla ir čīkstoša un graboša parodija nevis auto.
Bet man mājās nav lādētājs un nekāda čakara. Vien tas ka lādē nevis kad vajag, bet kad ir iespēja, tā arī visa atšķirība. Tiem kam mājās čakara ar uzlādi nav vispār, uzlāde prasa 15sec tik cik piespraut vadu un no rīta atspraust.
Ja auto var nobraukt vairāk par 300km, tad tāpat jau bez pieturas to nenobrauksi vai jau sasniegsi galamērķi.
Bet nē nepērciet EV, jo tad atpakaļceļa nav, to pat tā nevar izskaidrot, pilnīgi neinteresanti un vienaldzīgi kļūst degvielas auto. Tas ir kā turpināt ar tvaika lokomotīvi braukt, tas gan ir čakars, nez ko tādi vairs neripo.
Tātad vidējā ātruma radari ir nelikumīgi.
>čakars ar lādēšanu
Kā izpaužas tas čakars? Čakars ir ieliet degvielu un AdBlue, tas gan ir čakars, pie tam kurš tad lej pilnu bāku, jo tad ir šoka terapija. Tepat iAuto Māris čakarējas apkopojot degvielas cenas un skatās kur iesipt centu uz degvielu, tērē laiku un nervus bezjēgā.
Ar elektro tāda čakara nav, jebkura ātrā uzlāde ir lētāka kā braukt ar degvielu, ja vien neesi Zebra vadītājs.
Ieguvums nav ne no viena auto, tad ir jāpērk hlams ar tehnisko apskati, tad tolmets un nākošais tiklīdz šim beidzas. A nē ir gan ieguvums, vari regulāri vēl ar to iekulties CSNg un uzvārīties uz OCTA. Sapņo vien, ka tavu 40k auto kāds gribēs par 25k, kā iznāk jauns feislifts tā nevienam tavs 25k auto vairs neinteresēs. Cupra laikam ir vienīgās kam turās cena, bet tas jau loterija, to paredzēt nevarēja.
Ne velti ICE ir “jāiebrauc”, lai tam vainas neizlien tik ātri. Reāli gan nekāda iebraukšana nav nepieciešama, kamēr ir garantija it jāmauc. Bet ja grib ietaupīt ar EV tad jāpērk mazlietots un katru gadu jāpārsēžas uz nākošo, vērtības kritums nebūs. Pie tam nupat izbeidzās EKII tā kā var arī vietējo lūzni iesmērēt nākošajam.
Pirkt auto, lai ietaupītu tas tik ir domas lidojums. Ēst ar nav izdevīgi, jo viss tāpat iznāk ārā un uz tualetes papīra vien redzi, kur tā nauda paliek.
Izdevīgi ir braukt ar velo un sabiedrisko transportu, tas lūk ir izdevīgi. Auto ir izdevīgi tikai dēļ pārvērtētām ērtībām, to pašu var panākt arī ar koplietošanas auto.
Kas ir aizliegts, ja ir atļauts un redz vēl pārskaitīja.
Melis Bradypus atkal sapinies pats savos melos, ne tā saprasts, ne tā domājis un vispār atšujieties. Hronisks trampisms 374 pakāpē.
Kā spogulī skatījies melītis un Putina sejas glābējs. Pensijas maksāt vienkārši nav izdevīgi, tas ari viss.
Bradypus rakstīja:
Kāds sakars? Tāds, ka naudu no Krievijas pārskaitīt ir AIZLIEGTS. Ar tām sankcijām, deģenerāt!
Atvainosies, ka pats būdams deģenerāts citus apsaukā?
Velti cerēt, narcisiem Trampistiem laikam nepiemīt paškritikas ne grama.
Beidz izlocīties tārps. Nevis norādīji, bet izteici apgalvojumus, kurus pats biji izfantazējis. Pasaku vācele.
Nē es piedāvāju dedzināt kaut vai mazutu, bet nededzināt to auto motoros un nesmirdinot gaisu pilsētās, lai smird provincē. Ne jau par to ir stāsts, te ir apgalvojumi, ka neesot infrastruktūra gatava un tādas jaudas nevarot panest.