Iespēju robežās atbildēšu...
Ja nemaldos vidusskolas fizikas stundaam, tad indukcijas spoli var nočekot... Ja indukcijas spole "uztur" elektrolādiņu, tad tā darbojas. Es ceru, ka nekļūdos, jo fizika man ietilpa tikai dabas zinības kursā.
Agrāk regulēju aizdedzi 2mm pirms augstākā virzuļa punkta. Taču tas nenozīmē, ka dzinējs darbosies vislabāk. Dari tā:
- uzliec ~ 2mm pirms augstākā punkta;
- iedarbini dzinēju un uzsildi dzinēju darba temperatūrā;
- regulē aidedzi un uzstādot attiecīgo momentu izmeiģini kā darbojas dzinājs. Pie maksimāliem apgriezieniem dzinēja darbībai ir jābūt vienmērīgai un ja tā var teikt "dzidrai" - jābūt vienmērīgam maksimālam tonim.
Ja motors šķauda - aidedze par vēlu;
Ja motors sit atpakaļ - aizdedz ir par agru;
Ja motors darbojas pretējā virzienā - aidedze noregulēta stipri par vēlu!
To, ka būsi pareizi uzstādījis aidedzi varēsi just gan pēc skaņas, gan pēc tā kā motors griežas...
P.S. Es ceru, ka palīdzēju - tas viss ir tikai no personīgas pieredzes, neesmu lasījis nevienu grāmatu. Agrāk pats regulēju dzinējus un dzenājos apkārt ar kartingu utt...
Crankshaft rakstīja: Ja motors darbojas pretējā virzienā - aidedze noregulēta stipri par vēlu!
======================
Vispaar jau stipri par agru - lai divtaktnieks aizietu preteejaa virzienaa, ir vajadziigs "pretsitiens", kursh iegriezh klokjeni otraadi.
Esmu redzējis minskas motoru, kurš griežas pretējā virzienā. Tizli tādu dzinēju iedarbināt. Šķauda, šķauda (aizdedze ir par vēlu) un tad kompresijas atsit atpakaļ virzuli un kaut kā iedarbinas un aiziet... griežas pretējā virzienā.
Parasti aizdedzi nemaz tā nevar noregulēt, lai grieztos pretējā virzienā, jo aizdedzes "ķepeņas" neparedz tādu pozīciju. Taču mēdz būt gļuki, kad asīte nepreizi noregulēta un tad gan var.