Chankaishi
Nepiekriitu, baltais uzdegums ir no eljljas piedevaam, taads ir ne tikai benziina, arii diizeljmotoriem. Var jau buut, ka arii kaut kas no degvielas piedevaam, tik kas taads tur nedegoshs piejaukts?
=====================
Vari nepiekrist, tikai vēl padomjlaikos, kad "automīlētāji"
satraucās par šādu uzdegumu (gaišo), jo gadu gaitā bija
pieraduši pie tumšā eļļas uzdeguma, toreiz nemērā populārais žurnāls "Za Ruļom" griezās pie ķīmiķiem, kuri žurnālā visu izskaidroja. Ja kas, tad tie automīlētāji, kuri izmantoja pēc definīcijas neetilēto benzīnu A-72, ar šādu parādību nesadūrās
Normāla šodienas DD ( < 0.05% sēra) satur vairākas piedevas, galvenā no tām ir "eļļošanas uzlabotājs" , "lubricity improver". Dabiski, jo sēra ir mazāk , Rietumos
un vispār ES parasti ap 0.02%, jo šīs piedevas ir vairāk.
Nu un ir vēl pāris piedevas, kuras pievieno, bet ne visas viņas sadeg ideāli - tā ir cena, ko jāmaksā par ekoloģiju Principā, kā sen izpētījuši dižnaftinieki, lai neveidotos
uzdegums dzinējā, tam vajadzētu vismaz 70% dzīves pavadīt "pilnas gāzes / max apgriezienu" režīmā, bet skaidrs, ka tas nav reāli.
Un, ja runā par eļļas piedevām, tad tas baltais uzdegums veidojās arī dzinējos, kuros izmantoja motoreļļas, kuras praktiski nesaturēja piedevas - populāri bijušajā PSRS, kur arī t.s. "žiguļeļļa" bija deficīts, gāza iekšā visu, kas bija glumjš Bija faķīri, kuri visu žiguļa mūžu pamanījās braukt ar eļļām MS-20 vai MK-14 (aviācijas),
kuras pēc GOSTa vispār nedrīkstēja saturēt nekādas piedevas. Parasti tie paši faķīri lietoja arī aviācijas benzīnus un ...tas pats baltais uzdegums, tikai ļoti daudz, jo aviācijas benzīni ir baisi etilēti, pat šodien pasaulē lietotie "LL" (Low Lead") klases ...
i_edgars
Vecaja Zaharam (ZISam) kamēr ar roku neielēji vismaz 100 gramus benzīna var griezt kaut mēnesi - nepieleks. Nākamjiem motoriem (ZIL ar 6 cilindru R motoru) bija jau cits karburators ar paātrinātaju (pumpi) spaidot gāzes pedāli - pakačājot to varēja iekurbulēt nelaistot benzīnu ar roku.
========================
Jāapbēdina tevi, bet tam auto , kuru tu sauc par "zaharu" (tā vispār saukāja visus "vecos" ZISus / ZILus ar R6 dzinējiem), acīmredzot ZIS-150 , BIJA paātrinātājsūknis, kaut tai 194x. gada konstrukcijai vēl bija arhaiskā sistēma ar kāpjošās plūsmas karburatoru.
Loģiski, ka , ja karburators ir zem ieplūdes kolektora,
tad spaidīt gāzes pedāli ir maza jēga. Populāra bija metode izskrūvēt sveces un bik benzīna ieliet tieši cilindros
Pēc tam uzpumpēt benzīnu, lai karburatora pludiņkamera ir pilna, un tad jau varēja sākt startēt
Vēlāk, kad sāka izmantot karburatoru ar krītošo plūsmu, sveču skrūvēšana un laistīšanās pa lielam atkrita. Tolaik to ieviesa galvenokārt pēc armijnieku prasības - Sarkanarmija bija galvenais ZIS kravas auto "pircējs", un
militāristus neapmierināja ilgais laiks, kurš nepieciešams
auto iedarbināšanai , piemēram trauksmes gadījumā...
Var vienkāršāk - visām Javām ieskaitot 634, kamēr neuzpludināsi praktiski nav iespējams pielaist. Sākot ar 638 un nākamajām jau pludināt nevajag - ir aukstās palaišanas sistēma.
=====================
Tas tiesa - Sporta Planētu MIKUNI karburatoriem arī bija smuks kloķītis ar uzrakstu "CHOKE"
Un pludināšana jau bija praktiski visiem močiem, ne tikai Jawām.