iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Crankshaft 09.08.2011 10:25

i_edgars

Vecaja Zaharam (ZISam) kamēr ar roku neielēji vismaz 100 gramus benzīna var griezt kaut mēnesi - nepieleks. Nākamjiem motoriem (ZIL ar 6 cilindru R motoru) bija jau cits karburators ar paātrinātaju (pumpi) spaidot gāzes pedāli - pakačājot to varēja iekurbulēt nelaistot benzīnu ar roku.

========================

Jāapbēdina tevi, bet tam auto , kuru tu sauc par "zaharu" (tā vispār saukāja visus "vecos" ZISus / ZILus ar R6 dzinējiem), acīmredzot ZIS-150 , BIJA paātrinātājsūknis, kaut tai 194x. gada konstrukcijai vēl bija arhaiskā sistēma ar kāpjošās plūsmas karburatoru.

Loģiski, ka , ja karburators ir zem ieplūdes kolektora,

tad spaidīt gāzes pedāli ir maza jēga. Populāra bija metode izskrūvēt sveces un bik benzīna ieliet tieši cilindros Pēc tam uzpumpēt benzīnu, lai karburatora pludiņkamera ir pilna, un tad jau varēja sākt startēt

Vēlāk, kad sāka izmantot karburatoru ar krītošo plūsmu, sveču skrūvēšana un laistīšanās pa lielam atkrita. Tolaik to ieviesa galvenokārt pēc armijnieku prasības - Sarkanarmija bija galvenais ZIS kravas auto "pircējs", un

militāristus neapmierināja ilgais laiks, kurš nepieciešams

auto iedarbināšanai , piemēram trauksmes gadījumā...

Var vienkāršāk - visām Javām ieskaitot 634, kamēr neuzpludināsi praktiski nav iespējams pielaist. Sākot ar 638 un nākamajām jau pludināt nevajag - ir aukstās palaišanas sistēma.

=====================

Tas tiesa - Sporta Planētu MIKUNI karburatoriem arī bija smuks kloķītis ar uzrakstu "CHOKE" Un pludināšana jau bija praktiski visiem močiem, ne tikai Jawām.

Crankshaft 09.08.2011 9:57

Chankaishi

Nepiekriitu, baltais uzdegums ir no eljljas piedevaam, taads ir ne tikai benziina, arii diizeljmotoriem. Var jau buut, ka arii kaut kas no degvielas piedevaam, tik kas taads tur nedegoshs piejaukts?

=====================

Vari nepiekrist, tikai vēl padomjlaikos, kad "automīlētāji"

satraucās par šādu uzdegumu (gaišo), jo gadu gaitā bija

pieraduši pie tumšā eļļas uzdeguma, toreiz nemērā populārais žurnāls "Za Ruļom" griezās pie ķīmiķiem, kuri žurnālā visu izskaidroja. Ja kas, tad tie automīlētāji, kuri izmantoja pēc definīcijas neetilēto benzīnu A-72, ar šādu parādību nesadūrās

Normāla šodienas DD ( < 0.05% sēra) satur vairākas piedevas, galvenā no tām ir "eļļošanas uzlabotājs" , "lubricity improver". Dabiski, jo sēra ir mazāk , Rietumos

un vispār ES parasti ap 0.02%, jo šīs piedevas ir vairāk.

Nu un ir vēl pāris piedevas, kuras pievieno, bet ne visas viņas sadeg ideāli - tā ir cena, ko jāmaksā par ekoloģiju Principā, kā sen izpētījuši dižnaftinieki, lai neveidotos

uzdegums dzinējā, tam vajadzētu vismaz 70% dzīves pavadīt "pilnas gāzes / max apgriezienu" režīmā, bet skaidrs, ka tas nav reāli.

Un, ja runā par eļļas piedevām, tad tas baltais uzdegums veidojās arī dzinējos, kuros izmantoja motoreļļas, kuras praktiski nesaturēja piedevas - populāri bijušajā PSRS, kur arī t.s. "žiguļeļļa" bija deficīts, gāza iekšā visu, kas bija glumjš Bija faķīri, kuri visu žiguļa mūžu pamanījās braukt ar eļļām MS-20 vai MK-14 (aviācijas),

kuras pēc GOSTa vispār nedrīkstēja saturēt nekādas piedevas. Parasti tie paši faķīri lietoja arī aviācijas benzīnus un ...tas pats baltais uzdegums, tikai ļoti daudz, jo aviācijas benzīni ir baisi etilēti, pat šodien pasaulē lietotie "LL" (Low Lead") klases ...

Crankshaft 08.08.2011 18:10

Pirmais

vaita močiem vēl liek karburatorus?

==================

Vaita tu domā, ka visi moči tagad ar iešprici ira, vai?

Crankshaft 08.08.2011 15:31

Seene

Itkā jā... Bet pašlaik braukāju ar moci, kas tā nebūt nedomā. Vienīgi pēc ziemas negribēja labi lekt - bet tā pat pastāvējis lec momentā.

=================

Labs karburators Kā nekā kādreiz populārais mocis

IŽ Plaņeta Sport ar MIKUNI karburatoru arī leca no

pirmā miniena, ar krievu karburatoru bija jāmin nopietnāk Tas pats, ja salīdzina kaut vai Moskvičus ar K-126 karburatoriem un ar DAAZ (VAZ karburatoru atvasinājumi) karburatoriem. Otrie leca daudz atsaucīgāk, īpaši ilgāk pastāvējuši un zemās temperatūrās

Crankshaft 08.08.2011 15:23

Chankaishi

Baltais uzdegums ir no eljljas piedevaam, kaut kaa neticaas, ka ar uudeni to var dabuut nost, bet zini nu, kas notiek tai cilindraa, ja kopaa ar degvielu tur iekljuust izsmidzinaats uudens - tipa sadalaas uudenjradii un skaabeklii. Bija tachu kaut kaadi izmeegjinaajumi ar lielajiem zil kraviniekiem, kur uudeni smidzinaaja iepluudes kolektoraa.

--------------------------------

Baltais uzdegums NAV no eļļas piedevām, bet no benzīna piedevām Eļļas uzdegums vienmēr ir melns un nav tik ciets, kā benzīna uzdegums. Tagad tas vairs nav tik aktuāli, jo krievu laikos lielāko daļu tā baltā uzdeguma sastādīja svina savienojumi , kuri radās no tetraetilsvina.

Cilindrā nekāda sadalīšanās ūdeņradī un skābeklī nenotiek - lai sadalītu ūdeni, temperatūras ir daudz par zemu. Tāpēc jau pa izpūtēju nāk tvaiks biezā slānī. Kad

savulaik šitā vizinājāmies, pie krustojumiem veči no citām mašīnām bļāva "Eu, jums galvas blīve pušu!!!"

Bet ūdens iesmidzināšana, arī dzesēšanas nolūkiem, ir daudz kur pielietota.

Crankshaft 08.08.2011 7:59

Chankaishi

Zobratu forma gan iipasha, ne kaa parastam zobratu suuknim.

=====================

Vispār, kad tā atminu, tad tiešām - toreiz tiem nolāpītajiem

robotiem sūkņi bija ar "Chevron" zobiem, pievadvārpstas

blīvējums vispār vismaz 20 mm biezumā kopā. Bet nu

pieļauju, ka plunžeru sistēmas ir tiktāl atstrādātas praksē

un tehnoloģiski, ka no jauna izgudrot "velosipēdu" vienkārši

nav vērts.

Crankshaft 08.08.2011 7:54

Seene

HIPPY rakstīja: Tas jau priekš tiem nemotoriem ir KOCMOC

Ne gluži - tiem aķiem bija nedaudz savādāka attiecība Ah ietilpībai salīdzinājumā ar A atdevi startējot.

----------------------------

Vispār jau tiem aķiem īsslēguma strāva tāpat bija ap

200 A vai bik augstāk, starteris ta prasa savu

Un motori lielākoties neleca uzreiz.

-------------------------

Tas tiesa, bet dzinājam ar karburatoru tas ir tikai dabiski.

Dīzeļiem vispār mēdza reizēm likt nevis vienu lielu AKB,

bet , teiksim, 2 mazākus...

Crankshaft 05.08.2011 20:27

i_edgars

Crankshaft, runa gāja par motocikla IŽ un auto 402 Moskviča akumulatoriem. Ižam ir 5 - 9 A/h!!

==================

Ā, nu to es būšu kaut kā palaidis garām. jā, moču AKB tāda ietilpība bija apmēram, tiesa, tie jau nebija startera tipa. Par 402 AKB vairs precīzi neatminu, bet liekas, ka bija kaut kādas 40 vai 42 Ah. Atminu gan, ka bija līdzstrāvas ģenerators, 6V 35A laikam Sen neesmu ap

šitiem dzelžiem krāmējies

Nesatraucies - par viskozitāti kaut ko es zinu gan, ne tā kā Yetti, kam pat guglē slinkums iesist. Ja šis pats nezina, tad uzskata ka citi ar nevar un nedrīkst zināt.

==================

Kaut kādas dziļas zināšanas no jebkura gaidīt nebūtu prāta darbs - neviens nevar zināt visu par visu. Tāpēc jau es padsmit gadus mācīju ļaudis visā Baltijā

i_edgars

Pat teorētiski nav iespējams zobratu pārvads degvielas padevi uz jebkurām sprauslām. Neattīsta tas tādu spiedienu.

==================

Hmm, vispār jautājums ir interesants - manā praksē ir bijusi darīšana ar ātrdarbīgas hidraulikas sūkņiem, kuri kā reiz bija zobratu sūkņi, vairākpakāpju. Spiediens tur stabili bija >400 bar, izmantotā šķidruma viskozitāte 4-5

cSt / 40C, praktiski dīzeļdegvielas viskozitātes augšējā robeža. Kāpēc zobratu sūkņus neizmanto dīzeļdzinējos,

nepateikšu vis. Tur (robotiem) viss bija pa smuko - sūknis, spiediena akumulators utt.. Bet nu tie augstspiediena zobratu sūkņi baisi dārgi bija gan ...

Crankshaft 05.08.2011 9:06

Hmm, naftalīnu vispār mēdza likt pie benzīna, jo gudrinieki bij izdomājuši, ka tā varot no 76 benzīna uztaisīt 93.. Par šīs metodes efektivitāti gan bija zināmas šaubas, jo aplam daudz bija jātaisa dzinēji ar salūzušām "peremičkām" starp gredzeniem, tātad detonācija piedalījās šā vai tā. Maisījumus , kuri saturēja acetonu, tiešām lietoja uzdeguma atmiekšķēšanai, ķipa virzuļu gredzenu atbrīvošanai - uz nakti pa sveču caurumiem lēja cilindros.

Principā līdzēja, vien vajadzēja neaizmirst nomainīt motoreļļu pēc tam Cietajam uzdegumam (baltajam) gan nekādi maisījumi nelīdzēja, tur visefektīvākais līdzeklis bija ūdens. Ūdeni padeva, piemēram VAZ dzinējam, pa ieplūdes kolektora drenāžas caurulīti. Uzmauca tievu šļauciņu, iebāza zem kapota trauku ar ūdeni, kam pievienoja otru šļauciņas galu, un braukāja Vispār iztīrīja degkameras, virzuļu gredzenu zonas, izplūdes vārstus / kanālus teicami, arī ieplūdes vārstus, bet tos vājāk. Vispār visādi čaklo roku pulciņu veidojumi nāca priekšā krievu laikos ...

Crankshaft 05.08.2011 8:29

Ak jā, te gāja vaļā stīvēšanās par aķu lādēšanu un laiku,

kāds nepieciešams. Visiem Moskviču / IžMAŠ auto bija

45 Ah, aķi, visiem VAZ 55 Ah, Volgām u.c. rīkiem ar Volgas

motoriem 60 Ah, 1980. gados parādījās arī 70 Ah aķi.

Tā ka nekā diža AKB ietilpības ziņā vis nebija ...

Crankshaft 05.08.2011 8:24

Yetti

Crankshaft rakstīja:Vēl jautājumi?

ir gan... mamma nemācija, ka "lekt pa vidu" nav pieklājīgi?

Dikti gribējās dzirdēt adresāta atbildi...

====================

Nejūtos vainīgs Bija jautājumi, kā reiz "pa manu

profilu", bija gatavas atbildes, nu i atbildēju. Bīstos, ka tas,

kuram jautāji "pa tiešo", tekoši atbildēt nevarētu Bet,

ja kas, nu piedod lūdzu rupeklim / nekauņam, kurš

jaucas vīru sarunās ...

Crankshaft 04.08.2011 8:39

Yetti

neesmu inženieris, bet kāds standarts nosaka dīzeļdegvielas viskozitāti? Un, kas tas vispār par parametru dīzeļdegvielai un kā viņš tiek apzīmēts?

====================

Viskozitāte DD ir tāds pat normāli nosakāms / uzrādāms parametrs, kā jebkuram citam šķidrumam. Primārais DD standarts, kurš paredz viskozitāti noteiktās robežās ir

ASTM D 975, savukārt pašu viskozitāti nosaka atbilstoši

standartam ASTM D 445. Visi citi standarti jau ir ASTM

standartu atvasinājumi vai iekļauj tos sevī, tostarp arī Eiropā pielietotais DD standarts EN 590. Apzīmē atkarībā

no standarta izcelsmes valsts vai nu centistoksos (cSt),

vai Seibolta Universālajās Sekundēs (SSU). 1 SSU= 1cSt x

4.55. Vēl jautājumi?

Crankshaft 03.08.2011 13:54

Da bija tās virtenes i ar vītņlampiņām, i bezvītnes lampiņām, plus vēl čaklās rokas fabricēja virtenes no

visdažādākajām lampiņām, ko izdevās , khem...darba

vietās aizņemties Lielākajai daļai virteņu toč nekādu

trafu nebija. Vien , teiksim, bērnudārzos bija kategoriska

prasība lietot tikai zemsprieguma virtenes ...

Man arī tagad mājās ir "žīdu gaisma", Adventes svečtura

imitācija - 7 lampiņas un nekādu trafu ...

Crankshaft 03.08.2011 9:50

I-edgar, šito paņēmienu ar lampiņu es vēl no bērnu dienām atceros, tad tāds nopietns lādētājs bija nu ļoooti

liels retums. Protams, tas ne tuvu nav ideāls variants, bet

PSRS laikos dažādās grāmatās viņš arī figurēja kā "ja jūs esat tālu no garāžas", kopā ar ieteikumu vadāt līdzi to pašu

lampiņu, diodi un vadus, lai varētu palādēties jebkurā vietā, kur pieejama elektrība Pa garāžām un citur jau figurēja visvisādas 'čaklo roku pulciņu" veidotas konstrukcijas, dumākas un gudrākas.

Crankshaft 01.08.2011 11:04

Yetti

par ģeneratoru (uz klucīšiem darbināmu), attīstīja un izdomāja cilvēks, kurš dzimis Francijā, pazuda pilnbriedā, versija - degvielas ražotāji palīdzēja...

==================

Tu domā gāzģeneratoru? Tos vispār izgudroja un sāka

ražot briti jau 19. gadsimtā. Pastāsti ko tuvāk

Crankshaft 22.07.2011 10:32

anonimikis

un atslēgu komplektā nav mazākas par 24

------------------------

Nav labs joks! Otrā Pasaules Kara laikā jebkuru

AMERIKĀŅU tehniku varēja remontēt ar 4 izmēru

atslēgām - 11, 14, 17, 22. Labi, sakne bija collmēros,

bet savulaik Willis MB restaurējot, es biju pārseigts,

cik maz štrumentu vajag ...

Crankshaft 22.07.2011 10:07

WALA

ar tim čikstošajiem ventiem - principā var jau ar WD40 eļļot bet ilgi tāpat nevelk - tomēr tur putekļu pietiek, es sencim uz Carinas noķīlējušu( bet ne nosvilušu, laicīgi pieķrām vienā braucienā) ventu tā atdzīvināju - vēl gadu novilka, pēc tam jau izdila - tā liešana neko nelīdzēja - troksnis nemērā, bet strādāt jau strādā joprojām.

--------------------------------

Šito efektu mūžā piedzīvoju divreiz - vēl RAFa laikos,

kad nežēlīgi sāka kviekt ventilators mūsu "razjezdnoj"

Moskvičam 2141... Bet nu tam dzelzim arī bija pāri par

300 000 uz šiltes.Otrs ventilators auroja uz mana paša

Volvo 240. Jāsaka, klāt tikt tai paļorkai nu galīgi nebij

saldējums ...No pieredzes varu teikt - šķidrie produkti, kā

WD-40, ne visai der. Es tolaik sasmērēju to ventilatoru

(iepriekš izmazgājot) ar MoS2 smēri. Cik zinu, griežas

vēl tagad. Aizko aurot vas ventilators sāka pie apmēram

200 000 km nobraukuma.Auto bija bez kondicioētāja,

resp. visus tos kilometrus ventilators arī griezās...

Crankshaft 20.07.2011 14:53

smart235

Vai tomēr neizklausās nedaudz muļķīgi, ka 31. decembrī ražotam auto ir vienas normas, bet 1.janvārī ražotam - citas?

---------------------

Izklausīšos dumji, BET: autoindustrijā modeļu gads

mainās SEPTEMBRĪ! To nu servisniekiem būtu

jāzin ... Citādi viņi nav neko vērt!

Crankshaft 20.07.2011 14:49

smart235

Vai tomēr neizklausās nedaudz muļķīgi, ka 31. decembrī ražotam auto ir vienas normas, bet 1.janvārī ražotam - citas?

---------------------

Izklausīšos dumji, BET: autoindustrijā modeļu gads

mainās SEPTEMBRĪ! To nu servisniekiem būtu

jāzin ... Citādi viņi nav neko vērt!

Crankshaft 20.07.2011 14:28

anonimikis

dzelzsceļam

-------------------

Vispār jau latviski ir "dzelzceļš"...

Jedem das Seine

--------------------

Jawohl, Parteigenosse Bormann!

P.S. Neesi Piektajā v-sk, vai Āgenskalna ģimn.

mācījies?

Crankshaft 20.07.2011 13:50

Hmm, kā man patīk šitamā plēšanās Īstenībā ne par ko,

jo allaž tak ir bijis tā, ka vērtē tiek turēti i zinību vīri, i

tie, kuri ar rociņām māk ko padarīt. Personīgi es podu nomainīt neprastu, bet protu šo to citu ...Un zinu arī šo to Un vērtēju ļaudis pēc tā, ko viņi prot

Mani ieinteresēja i-edgara teicamais par ceļu būves firmu.

Esmu zināmā mērā saistīts ar šo nozari...Vai var uzzināt,

par kādu firmu ir runa?

Crankshaft 18.07.2011 19:55

Zini, i-edgar, inženieris ir "grāds", ne amats! Par

amatu to pārvērta padomjlaikos ... Pats biju " product

engineer", kaut augstskolu tā arī nepabeidzu ...

Crankshaft 18.07.2011 16:49

Kā jūs man patīkat ... Tā vienkārši patīkat!

Tādi vienkārši metālisti ...

Crankshaft 14.07.2011 20:17

Slinkums vilkt tos noteikumus, bet gan jau ir paredzēti dažādi gadījumi - apdrošinātāji jau nav duraki, ka ies atdot

savu naudu visādiem gudrīšiem Savulaik jau bija trobeļi

ar VAZiem, kur īpašnieki priekšas spārnus uz skrūvēm bija pielikuši

Crankshaft 14.07.2011 10:54

viktors1961

Vot te apdrošinātājam jāiedod bietē. Un vēl pērc kasku pēc šitādas infas !!! Manuprāt apdrošināšana būtu jāizmaksā jebkurā gadījumā, ja vien nav pierādīta tīša bojājumu nodarīšana. Ceru vismaz prēmiju tādā gadījumā atmaksāja?

------------------------------

Uzstādot neautorizētu stūri savam auto, īpašnieks automātiski kļūst par TĪŠU noteikumu pārkāpēju. To tev

laipni apskaidros jebkurā apdrošināšanas sabiedrībā pasaulē un pasūtīs "tuda-že" ar visām tavām prēmijām

Pirmais

incanti, kas no padirsinātāju puses tiks darīts, ja žoperītim paslīdēs kāja un maxima-šķūning bremžu pedāļa uzlikas?

-------------------------

A vot tāpēc ir jāskatās, kāds marķējums ir uz tām uzlikām (ja ir), ja nav, tad labāk nepirkt Vācijā, Austrijā un vēl šur tur šādas uzlikas , stūres un vēl šo to

rakstīja iekšā "lielajā brīfā", tāpat, kā riteņu diskus un riepas, ja gribējās izmēros citādas, kā oriģinālā paredzējis autoražotājs. Ja to nedarīja, tad apdrošināšanas gadījumam iestājoties vienlaikus iestājās arī lielas ziepes

Lasītākie raksti

Jaunie raksti