iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Crankshaft 30.05.2011 7:44

i_edgars

Crankshaft, nav nekāda sakara ar patērēto degvielu tukšgaitā un uzsilšanas ātrumu ziemas apstākļos!!

2,5 litri dīzelis tukšgaitā patērē daudz vairāk degvielas par 1,2 litru benzīnnieku, bet kā nesilst tā nesilst! Vecu vecie mehāniskie dīzeļi ar rindas sūkņiem patērē vismaz 2 reizes vairāk degvielas par tāda pat tilpuma modernajiem, bet nesila ne vecie, ne jaunie!

Tur degvielas patēriņam nav nozīmes!!

===================

Nezinu, teorija un prakse saka ko citu Ir tāda degvielas patºiņa mērvienība, grams uz zirgspēku

stundā, tagad, protams grams uz kilovatu stundā. Kā tu domā, vai pārpalikušā siltuma ir vairāk, ja šis parametrs ir lielāks vai tas ir niecīgs, kā dīzelim tukšgaitā?

Jebkurā gadījumā MB 100D mikriņam vecais labais

primitīvais OM616 2.4 litru dīzelis ar visu rindas sūkni

ļoti normāli sila arī ziemā. Un Micuks L200 arī

normāli uzsilst, kaut tā dubultkabīne tilpuma ziņā ir

salīdzināma ar normāla vieglā auto salonu, tilpuma ziņā. Pārbaudīts , arī šoziem, kad bija lielie sniegi.

Crankshaft 29.05.2011 9:13

Onslow

Somi ir spēcīgi. Gan 2.pasaules karā uzvarēja atbrīvotājus

====================

Vispār jau gan neuzvarēja ne t.s. "Ziemas karā", ne WW2,

pēc WW2 Somija, kā Vācijas sabiedrotā, dabūja maksāt

PSRS reparācijas, bet, tā kā no Somijas īsti paņemt nebija

ko, tad šī reparāciju maksāšana kalpoja par spēcīgu atspērienu Somijas rūpniecības, lauksaimniecības utt. attīstībai Turklāt somu prezidenti Paasikivi un Kekonens "ielīda p.a.k.aļā" PSRS un stipri ātri pārvērta "soda naudas maksāšanu" par ļoooooti ienesīgu biznesu

Crankshaft 29.05.2011 9:04

TDIOTS

Crankshaft wai Teu ir gana lielas elementārās zināšanas par dzinēju uzbūves principiem ???? nu tādas -atbilstošas i_edgara izpratnei par .

=================

Kas gan tevi rosina uzdot tādus jautājumus?

Crankshaft 28.05.2011 13:18

i_edgars

TDIOTS pēc gudrās spriedelēšanas ap aukstu dīzeļauto salonu un "ziemeļu" varianta termostatu izskatās, ka augstākais ko zina ir 2 X 2, i ta droši ka ne visi.

"ziemeļu" varianta termostats ir kārtējais treknais batons ko targaši sprauž vientiešu austiņās.

--------------------------------

Var jau būt, bet tas batons darbojas Tiesa, patiešām

daudzmaz normālā satiksmē - tas, ka tukšgaitā vārgi silda vai galīgi nesilda, patiešām ir taisnība, modernie dīzeļi šai režīmā dedzina tik niecīgu daudzumu degvielas,

ka radītā siltuma vienkārši ir par maz...Auto, ko es reizēm mēdzu izmantot (Mitsubishi L200 2.5 TD 2003.,

dubultkabīne), gan nekādu problēmu nav bijis arī -27C, bet nu tā ir "vecā skola"

Vispār HVZ, parunājos ar čomu, viņam ir Škoda Fabia,

kaut kāda 2006. gada laikam, ar veco labo OHV dzinēju,

"mazā voldziņa" tā sacīt, tikai ar iešprici. Kā viņš saka,

arī neko daudz neēdot arī tas arhaiskais dzinējs, varot

palīst pat zem 6 litriem / 100, tā normāli rijot starp

6 un 6.5, bet galīgs mironis tas auto nav un galvenais - ziemā ir silts! Ka mierīgi brauc, tam es ticu, jo tā

brauc lielākā daļa bijušo sacīkšu braucēju

Crankshaft 26.05.2011 8:05

Seene

Nu tik daudz vēl nebūs - bet benzīnam efektivitāte ir ~20%, dīzeļiem ~40%. Attiecīgi pie vienādas jaudas benzīnniekam "paliek pāri" vairāk kā 2x lielāks siltuma daudzums. Tajā pat laikā dīzelim ir neizbēgami karstākas izplūdes gāzes, līdz ar to vēl samazinās "savācamā" siltuma daudzums.

===================

Vispār modernākajiem šodienas benzīna dzinējiem efektivitāte sasniedz ~25%, dīzeļiem 50-55%, BET:

te jau pareizi atzīmēja, ka no degvielas var paņemt tik enerģijas, cik tajā ir , attiecīgo procentu, protams, loģiski,

ka no dzinēja, kurš patērē 4.5-5 ltr/100 , reālais siltuma daudzums būs krietni mazāks, kā no dzinēja ar patēriņu,

teiksim 7 ltr/100. Bez tam jau labu laiku autoražotāji

aizraujas ar ļoti maza tilpuma dzesēšanas sistēmām, attiecīgi ar mazu t.s. siltuma inerci. Viss tas kopā arī

"saldē" nost supermoderno autovadītājus un pasažierus.

Tā teikt, kokam ir vismaz divi gali Ir manīti auto, kuriem no pečkas radiatora iznākošā truba ir naturāli

auksta, tātad arī radiators acīmredzami nav karsts visā virsmā. Savukārt dzinēja radiatoram ienākošā truba ir auksta, tātad darbojas tikai mazais loks. Kopumā sanāk dzinēja "p..ana", jo tas nekad nesasniedz normālu darba temperatūru ...

Crankshaft 25.05.2011 7:40

Domenixss19

Evo pienemu labaks par Imprezu Wrx Sti... Jo Mitsubishi inzinieri ne tikai rada auto , bet ari lidmashinas , jahtas u.t.t

==================

Nuuuu... Fuji Heavy Industries nemaz nav slimāks

par Mitsubishi - tāpat būvē lidmašīnas, ražo to detaļas,

piemēram spārnus Boeing 787, ir vienīgais kaujas

helikopteru ražotājs Japānā. Principā šīs abas ir dziļi

integrētas kompānijas, kurām autoražošana ir tikai

viens no darbības profiliem

Crankshaft 19.05.2011 7:39

i_edgars

Un vēl... 92. gadā jaunu kaut vai Golfu nevarēja atļauties neviens, pat Šķēle! Tā ka nevajag murgot par jaunu auto.

---------------------------

Varēja jau nu gan Mēs ar tevinevarējām, bet bija, kas

varēja...Atceros to duci Mitsubishi 3000GT, ko Rīgas

"benzīna žīdi" atvilka, oi, kā nācās vietējo "vasju" nedarbu augļus vākt ... Bet maksāja labi Jaunus Rietumauto pamatā pirka ārzemēs, pats pāris reižu tiku braucis līdzi "jaunbagātniekiem" uz Reihu jaunu auto pirkt. bet Šķēle...tas tiesa, viņš tolaik pat podu tualetei nopirkt nevarēja, nācās uzprasīties uz prezentu

Crankshaft 17.05.2011 8:56

Bams

daudzās bildēs ir redzēts, ka tramvaja sliedes tiek ielaistas zālājā, pareizāk sakot - zālājs ieaudzēts starp un ap sliedēm.

Kāpēc Rīgā šo neizpilda - paātrināti bojājās sliežu

Zāli varot audzēt tikai tur, kur ir betona špalas. Tādu gan Rīgā nav nekur. Jo sliedes uz betona špalām izceļas ar paaugstinātu trokšņu līmeni. Uz koka gulšņu sliežu ceļa, ja tas vēl tiek piebērts ar granti, troksnis ir minimāls.

===============

Hmm, pret šito tak ir zāles - daudzviet pasaulē tramvaja, arī pilsētu robežās kursējošu vilcienu un tml. sliedes gulda uz špalām ar gumijas starplikām, kuras , starp citu, 100% gadījumu izgatavo no nolietotām autoriepām

un līdzīgiem izstrādājumiem. Bet nu tas laikam pie mums galīgi nespīd - tā vietā, lai organizētu kaut kā tāda

ražošanu tepat uz vietas, noteikti iepirktu kaut kādas "ekskluzīvas prokladkas" no kāda nebūt Pirelli vai Nokian Sliežu "Libresse" tā sacīt

Crankshaft 17.05.2011 8:47

VWfans

Es savai Merivai pakaljeejos bremzhu diskus mainiiju pie 117 tuukst.km nobraukuma, bet prieksheejos pie 119 tuukst.km nobraukuma.

===================

Jocīgi, es, kad pārdevu savu Volvo 240, noskrējiens bija

kādi laikam 275 kkm, bet kriminālas nepieciešamības

mainīt jebkādus bremžu diskus kaut kā nebija...Tiesa,

pie ~180 000 visi diski tika slīpēti, lai dabūtu gludus un

spožus, strīpas un kantīte drusku bij gan, bet tā viss normā. Turklāt auto bija ar automātu.

Crankshaft 17.05.2011 8:42

Pirmais

kāpēc tie turki netaisa ķerras, kas normāli jēdz latviski?

================

Hmm, a kāpēc turki?

Vispār, tad, kad gadā LV pārdos vismaz 1000 dajebkuras

markas / modeļa auto, tad viņi arī latviski iemācīsies. Protams, ir arī cits ceļš - vietējais importētājs apmaksā

izdevumus, kuri saistīti ar ķerras "apmācību", bet diez

vai viņš uz to parakstīsies ...

Crankshaft 13.05.2011 20:45

pilnīgs pizjd*š ( izņēmums fiesta / 121 , ko montēja vienā rūpnīca uz viena konveijera)

-------------------------

Tas bija Ford Festiva / Mazda 121. Vēl tāds pat brīnums

bija ASV tirgū pārdotais Ford Escort, kurš būtībā bija

"remasterēta" iepriekšējās paaudzes Mazda 323. Kaut kāds skaits nonāca arī Latvijā un tad veči te brīnījās - it kā Ford Escort, bet nekas no Escort neder nekas

MaRtuRik

Gultni var nomainīt tikai kārbu izjaucot, ne?! Jā eļļa mazliet sūcas caur brīvslēgu

---------------------

Par nomainīšanu nepateikšu, ir kārbas, kurām var nejaucot, ir, kam nevar. Varbūt kāds mazdists zin labāk.

Un izskatās, ka arī blīvslēgu vajadzēs ...

Crankshaft 13.05.2011 9:10

Gauss

i_edgars rakstīja:

Ja zobi nodiluši ātrumkārbā, tad jau kāds 3. motors tiek nobraukts!! = Cita mašīna jāmeklē un ar steugu.

ierunājās spečuks.... tas jau nav nekāds fords, kam kārba no traktora un pārdzīvo 3 motorus

===============

Nuuuuu... MT75 un viņas atvasinājumiem ir vien attāla

līdzība ar traktoriem. Varbūt vecajām "čugunniecēm"

Ja "granāta" ļurbājas (iekšējā), izskatās, ka gultnis beidz

savu mūžu, un tas galīgi nav labi - jāj kopā pusass zobratu un satelītus. Optimāli būtu gultņa nomaiņa, varbūt var atrast lietotu kārbu no šāda auto? Eļļa gar blīvslēgu nesūcas?

Crankshaft 11.05.2011 9:13

Nu šitāds joks bija vēl Golfkausa laikos - puisis vilka

gar Linezeru un grohņīja pečkas radiators ...Aizko

sacīkšbraucēja kombinezons ta paredzēts aizsardzībai

pret uguni, ne pret plaucēšanu ar vārošu šķidrumu ...

6 nedēļas puisis Apdegumu centrā novārtījās. Bet man

bija iemesls kārtējā FIA sanākšanā paģērēt papildus

aizsardzību šoferīša kājām Jamie dikti brīnījās, bet,

kad parādīju sižetus no LV ziemas krosiem, piekrita

viennozīmīgi Vārdu sakot, uz rezultātu allaž iet

caur praksi, ne vienmēr to patīkamāko ...

Crankshaft 06.05.2011 16:50

sarashkins

Crankshaft rakstīja: Bez tam uzlabojas arī paši dzesēšanas apstākļi utt..

Uz kā rēķina, ūdens jau tāpat vien ir tajā maisījumā?

Cik es saprotu, dzesēšanu var uzlabot ar paaugstinātu siltumvadītspēju un siltumietilpību, bet abi šie parametri visādiem antifrīziem ir 2x sliktāki kā tīram ūdenim. Nez vai OAT būs izņēmums.

==================

Zini, ka būs gan. Savulaik ar to nodarbojās ne jau amatieru līmenī. Tika radīti gan šķidrumi ar augstāku

siltumietilpību, kā tīram ūdenim, gan strādāts pie t.s.

"thin layer thermal conductivity" - taisni pēdējā fenomena izpēte noveda pie "revolūcijas". Savulaik nācās

visai daudz strādāt šai druvā, Latvijas Dzelzceļa sakarā...

Crankshaft 03.05.2011 9:54

Slinkais

Termostatu var izņemt, flanci pieskrūvēt vietā un viss. Katlā vārīt vajag pelmeņus nevis termostatus.

Ne visiem auto ir tik vienkārši - ir kam izņemts termostats rada citus dzeses šķidruma plūsmas apstākļus nekā atvērts, jo atvērtā stāvoklī tas aizver mazā loka caurumu.

nekad nevienam auto neaizveras mazais loks. jo no taa barojas apsilde

===============

Nebūs vis taisnība, apsildei šķidrumu cenšas ņemt no

vietas, kur tas ir karsts neatkarīgi no tā, kurš loks ir vaļā vai ciet. Lūk, ja termostatu izņem pavisam un mazo loku

nenoslēdz, tad gan mēdz būt dimbā ar cirkulāciju un motoru var elementāri pārkarsēt.

Crankshaft 03.05.2011 9:20

Kanibaals

Nu jau modē nāk OAT antifrīzi, uz organiskās skābes tehnoloģijas bāzes. Nez dižas starpības jau laikam nav?

====================

OAT tehnoloģiju antifrīzi parādījās 1990. gados, sākotnēji

tie bija salīdzinoši dārgi, bet tagad praktiski visi autoražotāji rūpnīcās pilda savā produkcijā tos. Viens no pionieriem šai jomā bija firma, kurā savulaik strādāju - TEXACO. OAT antifrīzi spēj strādāt ievērojami ilgāk, jo piedevas lēnāk noārdās. Tas arī lielākais pluss. Bez tam uzlabojas arī paši dzesēšanas apstākļi utt..

Crankshaft 30.04.2011 18:45

Hmm, 400 latu? Liec varbūt BOSAL universālo

par 1/10 šīs cenas? Ļaudis liek un nav ne vainas ...

Crankshaft 29.04.2011 13:20

WALA

Pirmais rakstīja:

tas drošvien bija logu šķidrums uz etilspirta bāzes..... tas vārās ātrāk kā ūdens

Asprātis - man jau bija aizdoma ka kāds kaut ko šādu ierakstīs

=================

Nemaz nesmejies, principā eksistē arī antifrīzi uz dažādu spirtu bāzes, bet , kopš masveidā sāka ražot

etilēn- un propilēnglikolu bāzes dzesēšanas šķidrumus,

tie strauji zaudēja aktualitāti - glikolu bāzes šķidrumiem ir labākas darba īpašības. Šodien , cik atminu, izmanto

reti, galvenokārt kaut kādos ekoloģiski baisi jutīgos rajonos, kā Grenlande un vēl šur tur...

Crankshaft 29.04.2011 7:39

Hmm, nu jā, tad tās ir tīri empīrisks novērojums... Būtībā

ir tā, ka ūdens jūras līmenī vārās pie 100C, tīrs etilēnglikols pie gandrīz 200C. Maisījuma vārīšanās temperatūras atkarībā no koncentrācijas ataino līkne, kura savieno abas

šīs temperatūras uz "čarta", bet , sākot ar tiem ūdens 100C,

tā iet tikai uz augšu. Kas tā par zupu, ko tirgo Statoil, un kāpēc tā vārījās, nemācēšu gan teikt ...

Crankshaft 28.04.2011 16:57

Hmm, a no kurienes tādas ziņas, ka antifrīziem ir zemāka

vārīšanās temperatūra, kā ūdenim? Jā, ūdenim ir augstāka

siltumietilpība, bet antifrīza / ūdens maisījums (etilēnglikola bāzes) vārās pie augstākas temperatūras, kā

tīrs ūdens ...

Aukstā stāvoklī antifrīzs savukārt ir tekošāks par ūdeni,

karstā otrādi...

Crankshaft 18.04.2011 14:18

ak

P.S. Pēdējais Volvo noripoja 1998.g. no konveijera.

Kurs tad tas bija? Vai 900-tā sērija ar "īsto" VW volvo motoru ?

--------------------------

VW sešiniekam nebija ne vainas Bet pēdējie V.

laikam tak bija ar V6 un visi draudzīgi aizpeldēja

pāri okeānam ...

Crankshaft 15.04.2011 9:20

Mans fāters braukā ar tādu, 1999. gada 1.8,

normāls auto, neko īpašu nav jādara. Darba

zirgs, tā sacīt, turklāt dzīvo pamatā laukos

Nujā, eļļas patēriņš ir, bet 16V tas ir normāli,

katrā gadījumā no eļļas maiņas līdz maiņai

ar "no max līdz min" pietiek Uz šo brīdi

nobrauciens ir ap 200 000.

Crankshaft 14.04.2011 8:37

GB12

Kā tad... Tu arī tici 5 gadīgajiem dīzeļiem ar 93 tūkstošiem oriģinālo nobraukumu?

---------------------------

Dīzeļi ne dīzeļi, bet ir redzēti 10 gadīgi auto ar pārdesmit

tūkstošiem uz "pulksteņa"

Crankshaft 09.04.2011 12:06

IkdienasViesis

pirms 18 stundām

Reitings: 409

Jūrmalas autoinspekcijai tiesām 80-tajos bija kādi pieci eksperimentali sarkani VAZ-21011 ar rotormotoriem. Bet cik atceros no to laiku poliču stāstiem, ilgi tie rotormotori nav kalpojuši. Bijušas problemas ar to iedarbināšanu, arī troksnis dzinējam lielāks, degvielas patēriņš lielāks. Priekšrocības: straujš uzrāviens, ātrums līdz 200km/h. Vieglāks svars.

Bet tas resurss rotorniekiem faktiski bija īss. Vēl kādu laiku tie poliči braukāja kūpinādami zilus dūmus - pēc tam jau salika atpakaļ parastos dvižokus.

====================

Jā, bija tāda lieta, un atbalsta vieta viņiem bija RAF,

Duntes ielā. Tur problēma bija tāda, ka vajadzēja

īpašu eļļu, toreiz lēja MS-20, "žiguleļļa" bija par šķidru,

SAE 50 vajadzēja. Mums pašiem arī bija "dienesta lietošanai" 2 gabali, tikai ne ar "vienrotora" Vankeļiem,

kā miličiem, bet ar divrotoru, 140 ZS tas daikts izpildīja.

Un vēl bija 3-rotoru Vankelis, RAF busā. Gāja baisi, bet rija arī nevāji! Turklāt ne degvielu - griezās tas nezvērs

lopā, bet RAF ātrumkārbai primārās vārpstas max ātrums bija parakstīts 4500 rpm ...

Crankshaft 07.04.2011 20:08

Iesūtīts: 2011-04-07 19:43 IkdienasViesis, ja nezini nevajag muldēt!!

Tieši pirmos divus gadus ražoja no itāļu skārda, jo sava izrādās vispār nebija (tik plāna). Un šie auto bez jebkādas apstrādes ekspluatējot ziemu vasaru pa visiem dubļiem purvos kalpoja godam.

manam onkulim 2. ražošanas gada '1. Žigulītis 20 gadus nokalpoja godam un noripoja gandrīz 400 000 km, bez motora remonta - galva nost netika ņemta.

Protams visa apakša bija rūsējusi, bet kopā turējās. Vēlākie Žiguļi ar pašmāju skārdu nu gan puva pilnīgi redzami. Bez kolosālas apstrādes, pie kam tikko atdzītam no bodes 20 gadus nespēja pat nostāvēt, kur nu vēl noripot.

================

Nevajag melot! Īpaši par metāl!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti