Vispār jau šim topikam ir pavisam cits mērķis.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Vispār jau šim topikam ir pavisam cits mērķis.
119. Transportlīdzekļa vadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes, kā arī jāizvēlas tāds intervāls, kas nodrošina ceļu satiksmes drošību.
Šeit gan ir kautkas par distanci.
10. Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
Kur šajā punktā ir minēts kautkas par distanci?
Kam ir jāievēro distance - priekšā braucošajam vai aizmugurē braucošajam?
Kādu laiku atpakaļ piespiedu kārtā nobraucu aptuveni 10 000 km ar FR-V 1.8 benzīnu. Nepatika viņā īsti nekas. Neelastīgs dzinējs, bieži jāpārslēdzās, jātur augstos apgriezienos. Ekonomija nekāda, ar vienu bāku knapi Daugavpili no Rīgas var izbraukt. Dēļ 3 vietām priekšā sēdēšana uz "kreisā ritens". Itkā minivens, bet šausmīgi zems, rokasbremze neērta. Pluss bija platais salons un ātrumkloķa novietojums. Negribu vairs nevienu japāni.
Es Itālijā noīrēju caur kautkādu vietējo avīzi no privātā golfu par 30 EUR diennaktī. Nekādu drošības naudu neprasīja, teica tik, ka esot kautkāds liegums ibraukt no valsts (cik nu divi slikti angliski runājošie varēja saprast). Auto vizuāli neuzrunāja uz aizdzīšanu, bet bija tīrs un nesmirdēja.
Klau, Vernon, tev kā profesionālajam vadītājam nav ienācis prātā, ka varētu uzbūvēt tahogrāfus, kuri, savienojumā ar NAVI, spētu fiksēt arī ātrumu 30, 50, 70 vai citās zonās. Savādāk ļoti bieži nākas redzēt, ka sākoties ātrumu ierobežojošai zonai, tahogrāfu īpašnieki turpina braukt ar ierasto max limita robežātrumu. Agrāk klasiskā vieta bija Saulkrasti (kad nebija izbūvēts apvedceļš), kur izcēlās igauņu fūres ar ātrumu 70-80 km/h.
Biju aizgājis līdz veikalam un sanāca novērot situāciju uz ceļa. Brauc pa ielu kabluks, aiz viņa smagais (vidēji smags, bez piekabes). Kabluks metrus 50 pirms krustojuma ieslēdz kreisā pagrieziena signālu, metrus 30 pirms nogriešanās sāk bremzēt. Smagais kā sēdēja astē uz metriem 3-4, tā arī turpina, bremzēt nesāk (laikam atmeta gāzi un bremzēja ar dzinēju). Dažus metrus pirms krustojuma (man jau likās, ka būs "dibens") pēkšņi sāk mest pa bremzēm tā, ka viss auto krakšķ un pats gandrīz stiklā.
Te nu jautājums Vernonam, vai tāds ir tipiskais profesionālais vadītājs? Labi, ceļš bija brīvs, gājēju nebija. Bet ja nu kāds izdomātu iet pāri ielai un kabluka vadītājs nogriežoties pa kreisi būtu spiests apstāties krustojumā? Kārtējā nevajadzīgā avārija.
Vēl varu piebilst, ka tur pirms krustojuma ir 30 zona, kuru, protams, neviens necenšās ievērot, pat ne smago vadītāji.
Vernons nupat iesēdās jaunākā modeļa Setrā un devās uz notikuma vietu pārmācīt nekaunīgos vieglo auto vadītājus par drošības negarantēšanu Scanijai. Līdzi ir četras 10-tā CSN punkta izdrukas boldā.
Man paziņam pieder vidēi liels transporta uzņēmums. Tad lūk, viņa viedoklis profesionālisma jautājumā ir tāds, ka, ja potenciālais darba ņēmējs darba intervijā sāk plātīties ar to, ak viņš ir PROFESIONĀLS vadītājs ar n-to gadu stāžu, tad visdrīzāk darbu nedabūs. Labāk paņemt kādu ar autotransportu saistīta tehnikuma beidzēju ar atbilstošo kategoriju un pašam viņu kādu laiku iedresēt. Jo PROFESIONĀLIE vadītāji, sevišķi skarbajos PSRS un atmodas laikos rūdītie ir iemanījušies zagt ne tikai degvielu, neskatoties uz visām izsekošanas sistēmā, bet arī eļļu, preces u.c., bet tas jau ir cits stāsts.
Nu tad lūdzu nocitē kārtību un secību kā man ir jāsamazina ātrums pie gājēju pārejas? Nu bet tā konkrēti, cik metrus pirms pārejas jāieslēdz stopsignāls, cik metrus pirms jāsāk bremzēt, protams ņemot vērā, ceļa stāvokli, klimatiskos apstākļus u.t.t. Kāds būtu optimālais bremzēšanas variants, lai aizmugurē braucošais KINGS ar smago varētu bez piepūles apstāties. Jā, un neaizmirsti par gājējiem, kā man viņiem padot signālu, ka drīkst droši šķērsot brauktuvi? Varbūt vēl vajag darīt kā piespiedu apstāšanās uz dzelzceļa sliedēm gadījumā - skriet pretī smagajam vicinot sarkanu karogu, lai kungs laicīgi varētu atrauties no ikdienas rutīnas un pievērsties uz ceļa notiekošajam.
Es neaizstāvu ne vieglo, ne smago auto vadītājus. Starpība ir tā, ka vieglo auto vadītāji par savām kļūdām maksā parasti ar savām vai citu dzīvībām un veselībām, savukārt, smago auto vadītāji TIKAI ar citu dzīvībām un veselībām. Kā tas bija arī Grobiņas gadījumā. Sekojoši, vismaz mans (ļoti reti izbraucu arī ar smago, bes tiesībām) viedoklis ir tāds, ka smago auto vadītājiem uz ceļa ir jābūt ja ne masas starpības reižu uzmanīgākiem, tad 2x uzmanīgākiem točna. Jo katra viņu bezdarbība nes līķus. Protams, daudziem smago vadītājiem ir gabarītu un masas iespaidā ir pofigisma sindroms (sevišķi rūdītiem profesionāļiem), ķipa es te liels un varens tūlīt visus no vidējās pret apmalēm u.t.t. To diemžēl izārstēt var tikai šādas traģēdijas vai arī izkāpšana no kabīnes...
Redzi, tu atkal nelasi! Man braukšana problēmas nesagādā. Bet tev un vēl 200 citiem, izskatās, ka ir nopietnas problēmas. Jo jums CSN sastāv tikai no dažiem, jums izdzīvošanai uz ceļa nepieciešamajiem punktiem, ko tu uzstājīgi centies uzspiest citiem. Tā ir tava problēma!
Nu grūta dzīve tev, Vernon, ja pat apli nevari izbraukt! Varbūt mēģini ar sabiedrisko vai taksi, varēsi pirms brauciena ieraut pa čarkai nervu nomierināšanai.
Un kā tev tas brīdinājuma signāls ir uztaisīts - plafons uz jumta ar uzrakstu STOP, kuru ieslēdz ar spiedpogu uz stūres? Es ieteiktu tav tādu stopsignālu pielikt zem kepona naga un katru reizi kā gribās sēsties pie stūres spiest to pogu no visa spēka, labāk pat nevajag pogu, vienkārši satin vadus pa tiešo, lai deg visu laiku.
p.s. patreiz gadā nobraucu ap 50 tūkstošiem, braukšana Latvijā nesagādā nekādas problēmas. Protams, reizēm gadās savas vai citu vainas dēļ apskādēt auto, bet tie ir sīkumi. Un dīvainākais ir tas, ka, jo tu vairāk brauc, jo drošāk jūties uz ceļa, spēj paredzēt citu rīcību u.t.t. Bet nu kam es to rakstu, tev jau tikai viens punkts un viens signāls smadzenē, nekam citam vietas neatlika...
Vairāk jau izskatās, ka Vernonam ir kautkādas problēmas privātajā(ģimenes) dzīvē, kuras nav viņa spēkos atrisināt (smags tas papēdis...). Tad nu viņš ir pieķēries šiem dažiem CSN punktiem kā glābējsalmiņam un būvē savu ideālo pasauli, mēģinot pakļaut citus sev.
Tieši tā! 127. punkts neaizliedz braukt pa labo joslu ātrāk kā par trešo.
Un kas vispār ir tajā pašā joslā braucošā (priekšā braucošā) apsteigšana? Nekur nav norādīts ne laiks, ne ceļa garums kāds ir jānobrauc, lai notiktu apsteigšana fakts. Braucu pa vidējo joslu, panāku priekšā braucošo, pārkārtojos (nevis apsteidzu) uz pirmo joslu, nobraucu, teiksim 1 km, pārkārtojos atpakaļ uz vidējo. Tā ir apsteigšana?
Idiot, ja gājēji jau ir aizgājuši līdz joslas vidum pie pilnībā apturēta busa, tad drošība jau dubultā garantēta. To, kas notiek aiz busa gājēji navar paredzēt, jo neredz pāri busam. Bet busa vadītājam nekas cits vairs neatlika kā noskatīties kā vēl viens idiots, izmantojot viņa vadīto transporta līdzekli, izdara slepkavību vainu pastiprinošos apstākļos.
p.s. esmu nodzīvojis ar pāris gadu starpību kādu laiku Berlīnē. Negribu dzīvot tajā miskastē ar visu "ideālo" satiksmi un budžeta pārpalikumu, kas netiek novirzīts sētnieku algošanai.
Starp citu, Vācijā ir gandrīz 5 miljoni bezdarbnieku. Ar visu itkā ideālo satiksmi, šajā valstī viss pārējais ir lielākā pakaļā kā pie mums.
Nutas ir apmēram kā Krievijas video - piektajā joslā avārija, pārējās četrās visi met pa bremzēm lai tikai paskatītos.
Orģinālie lukturi ar lēcām.
Piebrauc aizmugurē un met ar tālajām. Nu tā kā Vācijā.
Nu bet Vācijā tā arī dara. Ja trešajā joslā kāds veic strauju avārijas bremzēšanu, tad pa bremzēm met arī pirmās divas joslas. Vienīgiais, kas turpina braukt ir Gerkāns ar cobra 11.
Man ir pieredze ar lēcas tipa lukturiem, kuriem dienasgaitas (automātisko gaismu) režīmā ir uzprogrammēts lai to pašu lampu dedzina ar 50% strāvu. Dienasgaitai pilnīgi pietiek, tumšajā laikā jāpārslēdz uz tuvo.
Nu tad distancei ir ka'dai jābūt: lokanajai (4 m) vai pusei no ātruma (50:2=25)? Esi taču vienreiz konkrēts!
Pie mums jau vēl gājējus pietiekami nerespektē. Tavā tik iemīļotajā Vācijas satiksmē pietiek gājējam kāju pavicināt pārejas virzienā, kā plūsma met pa bremzēm.
Konkrēti šajā negadījumā izšķiroša bija smagā rīcība. Jo viņa bezdarbības dēļ notika traģēdija.
Vai ar birstēm automātiskajā automazgātuvē var saskrāpēt auto — saskrāpēt motora pārsegu? (+ VIDEO)
12
Pakaļdzīšanās Rīgā – policija aptur autovadītāju, kurš braucis 1,43 promiļu stiprā reibumā (+ VIDEO)
10
Kāds vēl nah brīdinājuma signāls? Kur mašīnai tāds atrodas? Kur auto user manuāli ir "warning signal"?