iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
aansis 31.07.2016 10:56

Ārpus Vācijas ne, bet tā ir visnotaļ aktuāla situācija. Benzīnnieki, kas to spēj, mēdz pacelt patēriņu tuvu 20 litriem (Prius pie savas 160 fiziskās robežas ēd 18). Toties parasts 3.0 dīzelis to spēj paveikt, paliekot zem 10 litriem. Tur arī tā 50% ekonomija parādās. Un ar to, ka situācija tev nav aktuāla, vari nelielīties - diskusija ir vispārīga, nevis par to, kāds motors ir labāks tieši tavām vajadzībām. Un kas ir 20-30 litru vidējais? To vispār nesapratu.

aansis 31.07.2016 0:38

WTF?! Aizej izaudz... Benzīna vienīgā stiprā puse ir īsie gabali. Viss ko auksts dīzelis ietaupa pret "trekninājumu", kā tu saki, aiziet remontos, DPF un EGR problēmas. Toties dīzelis garos gabalos dod 25-50% ekonomiju. Parēķini, cik tas ir, nobraucot 5000km. Ak jā - diez vai tev ienāca prātā, ka gari gabali ir mērāmi 4 ciparos PIRMS komata. Un pamēģini atrast benzīnnieku, kas spēj ar 8 litriem braukt ar 200km/h kruīzā.

aansis 31.07.2016 0:17

Slikti formulēts jautājums - manam 15 gadus vecajam auto silst arī mugura un apsildāms dibens bija mašīnai, kurai šodien būtu 20+ gadi. Varētu pārfrāzēt - kāpēc eiropas un austrumu autobūve tikai tagad sāk sildīt klientu muguras, ja tehnoloģija ir pieejama jau 20+ gadus atpakaļ.

aansis 31.07.2016 0:10

Nu tie analfabēti sež siltos krēslos un uzliek nodokļus pēc darba tilpuma, nerēķinot ne darba apgriezienus, ne ieplūdes spiedienu, bet tu savukārt esi pārāk burtiski uztvēris manis rakstīto - nav nozīmes, ka brīvgaitā ieplūdē ir retinājums, tik un tā benzīna motoram ir nepieciešams degmaisījums - t.i. gāzu (gaisa un benzīna tvaiku) maisījums, konkrētā proporcijā. Dīzelim turpretī tāds NAV vajadzīgs - gluži vienkārši skābekļa pārpalikumā tiek sadedzināts prasītajai jaudai nepieciešamais degvielas daudzums.Tādēļ arī saku, ka nav nepieciešams tas, ko sauc par "degmaisījumu". Starp citu - šis ir arī joks, kas ļauj turbodīzeļiem iztikt bez "bedres" - turbīnu drīkst konstruēt tādu, kas arī mazā slodzē gāž cilindros gaisu - benzīnniekam gaisa pārsātinājumā ir jāgāž klāt atbilstošs daudzums degvielas, pretējā gadījumā ir vai nu jānogriež degviela vispār, vai jāgaida sprādziens izpūtējā, bet auto nav spējīgs strauji, bet nepilnīgi nomest jaudu.

aansis 30.07.2016 23:50

Nezinu, kas tev bija izcilā stāvoklī, bet manā pieredzē virs 10 litriem no 3.0 dīzeļa izspiedu tikai vienreiz - braucot no stacijas laukuma līdz ķīpsalai vairāk kā stundu... Bet nu labi - tik un tā - braucieni tikai līdz 3km ar dīzeli? WTF?!

aansis 29.07.2016 20:22

Tad jau ar tevi viss skaidrs. Esi sajaucis prieku par normālu patēriņu ar hibrīdu. Būtu tev pirms tam bijis normāls auto, nebūtu par ko priecāties

aansis 29.07.2016 20:09

Divreiz jāraksta par degmaisījumu, lai "apstrīdētu" to pašu, ko saki pats, tikai citiem vārdiem. Sauc to "pa lielo", ja gribi, bet gluži vienkārši dīzelim nav tāda jēdziena kā degmaisījums - jo vairāk gaisa, jo labāk, sadegs visa degviela, kas tiks iesmidzināšanas. Līdz ar to tukšgaitā griežoties 1.0 un 5.0 tērēs ļoti maz un praktiski vienādi - tik, cik vajag, lai noturētu apgriezienus. Savukārt 5.0 benzīnam tomēr vajadzēs sadedzināt 5 litrus degmaisījuma, lai gan tukšgaitai pietiktu ar 0.1 litru. Un kā pareizi esi pamanījis jaunie tiešās iesmidzināšanas benzīnnieki šo problēmu cenšas risināt un patēriņā ir kļuvuši visai līdzvērtīgi dīzeļiem. Sliktā ziņa - arī tikpat dārgi un kaprīzi.

aansis 29.07.2016 19:54

manam 3.0 dīzelim pie -30 vajadzēja ~10 min. gaitā lai sāktu dot jūtamu siltumu un gandrīz 80km, lai sasniegtu pilnu darba temperatūru. Dīzelis gan nebija tāds kā Kasiņam - pilsētā ēda ap 8, Latvijas šosejās 5,5-6,5. Un jā - ar termostatu viss bija kārtībā, pēc visa maršruta (~150km) atvēru kapotu un pataustīju lielo radiatoru - joprojām pilnīgs ledus klucis.

aansis 29.07.2016 18:33

Kā reiz neesmu salīgs, tāpēc arī ziemā staigāju bez cimdiem. Un attiecīgi arī stūrēt nākas ar plikām rokām. Bet tās piecas minūtes vajadzētu apsildāmai stūrei - parastā ir ledus klucis arī vēl tad, kad salonā jau silts un logi bez kasīšanas atkusuši. Nu jā - tas nav tik problemātiski parastajām putugumijas stūrēm, bet premiumu masīvajām koka imitācijas plastmasām.

aansis 29.07.2016 11:09

Nezinu, kā tu skatījies - man tajā avotā sanāk atrast 4,84 škodai un 5,17 Prius. Varbūt paskatījies visa modeļa vidējo, nevis atbilstošo komplektāciju? Škodai ir arī niknā versija, kas nav salīdzināma un Prius ir plug-in versija, kas arī nav salīdzināma.

aansis 29.07.2016 10:45

Pašam smieklīgi neliekas? Cik reizes tev jāsaka, ka tieši tavus "vienaldzīgos racionālos argumentus" apsmej. Tavs PATĪK jau sen ir pieņemts un nevienam nav pret to iebildumi. Pārstāj mēģināt pierādīt, ka tavs PATĪK tomēr ir kas racionāls

aansis 29.07.2016 10:41

Cik maksā dpf programmēšana vai izgriešana? Necik - ja ar dīzeli BRAUC. Dīzelis nav domāts sēņošanai. Toties benzīnnieka patēriņš BRAUCOT ir neprognozējams. Nu jau vairāk kā 10 gadus ģimenē ir vismaz viens dīzeļauto un nekad nav bijušas nekādas "dīzeļu specifiskās" problēmas vai arī būtiskas papildus izmaksas apkopēs. Būtiskais tajā visā - neviens no dīzeļiem nekad nav ekspluatēts tikai mājas-veikals-darbs režīmā.

Mans tēvs, kurš ir saglabājis padomjlaika attieksmi pret auto - t.i. nekopt, jau piekto gadu brauc ar pagājušā gadsimta dīzeļgolfu (mk4), neremontējot neko, izņemot izjukušās piekares detaļas. Un priecājas, cik auto lēts ekspluatācijā. Nu jā - pedāli spiež tik, cik no tā nabaga pa grunteni var izspiest, jo nav lietas kursā, ka mūsdienās modē ir ekobraukšana.

aansis 29.07.2016 10:21

Fakts, ka dīzelis ir piemērots ilgstošai vienmērīgai slodzei, nevis start/stop režīmam, tevi nemulsina nemaz? Hibrīda lielais ieguvums komplektā ar benzīna dzinēju faktiski balstās tikai tajā, ka benzīnam pastāv tāds jēdziens kā degmaisījums - t.i. nepieciešamība arī tukšgaitā liet tik daudz benzīnu, lai nodrošinātu nepieciešamo degvielas/gaisa proporciju. Dīzelis, turpretī, izmanto degvielu tieši tik daudz, cik vajag - commonrail dīzeļi, bremzējot ar dzinēju, vispār atslēdz degvielas padevi. Tiešās iesmidzināšanas benzīnnieki mēģina kaut ko līdzīgu, tomēr pilnībā nespēj tikt līdzi dīzeļa "minimālismam". Tā rezultātā dīzeļhibrīds var panākt tikai relatīvi nelielu ekonomiju degvielas patēriņā, toties visticamāk būs vēl kaprīzāks visās EGR un DPF problēmās.

aansis 29.07.2016 10:12

Labs komentārs... Tagad mēģinu iztēloties tavu braukšanas stilu... Viena roka visu laiku tur durvju rokturi. Otra ātrumkloķi. Ar zobiem pieturi roķeni. Bet ar ko stūrē, ja kājas uz pedāļiem?

Nez, jocīgi kaut kā. Man tomēr stūre ir vienīgais auto elements, ko jātur rokās nepārtraukti. Un jā - neesmu oriģināls, braucu ar cimdiem, tomēr tie traucē, vistiešākajā veidā radot draudus satiksmes drošībai, lai gan ne mazāk to rada arī stūrēšana ar nosalušiem un sastingušiem pirkstiem. Kā tas iet kopā ar vispārējo marasmātisko drošības konceptu?

Nu jā - mūsu pašreizējā klimatā šī problēma nav aktuāla pārāk ilgu laiku, bet tomēr...

aansis 29.07.2016 0:14

Tak domā līdzi. Ne jau tavu izvēli aptirš, bet neadekvātus argumentus. Tāpat, kā Fana vēsturisko auto parametru "baudāms", bet viņš vismaz par to necepās.

aansis 28.07.2016 23:33

Noskatījos... Labs

aansis 28.07.2016 23:28

Un vispār visa tā "ietaupīšana" ar auto 99% gadījumu ir totāla liekulība, jo patiesībā nekas, izņemot savas ērtības un iegribas, netraucē ietaupīt pavisam daudz un nebraukt ar auto vispār. Tomēr tā nedara...

aansis 28.07.2016 23:14

Ar to, kas nezaudē vērtību, tu domā amatpersonu skaidrās naudas uzkrājumus? Tu tak esi baņķiera sapnis - "vienalga kādā iegādes summa" Pret šito nav argumentu...

aansis 28.07.2016 23:14

Ar to, kas nezaudē vērtību, tu domā amatpersonu skaidrās naudas uzkrājumus? Tu tak esi baņķiera sapnis - "vienalga kādā iegādes summa" Pret šito nav argumentu...

aansis 28.07.2016 23:09

Jā... 90% visu viņu auto, arī ūberdārgo, pārsniedz cenas slieksni, ko VID uzskata par luksusauto un neļauj norakstīt uzņēmuma izdevumos. Bet ikmēneša auto nomas izdevumus var gan...

aansis 28.07.2016 23:00

Nu pastāsti lūdzu, kādi ir gudrāki veidi, kur ieguldīt naudu? Maksājot par piespiedu KASKO un bankas procentus? Pastāstīšu tev kaut ko interesantāku - uzņēmumam, kam nav finanšu plūsmas problēmu, vienīgais iemesls auto līzingam ir nodokļu "optimizācija". Bet privāti vispār derētu apdomāties par tādu auto pirkšanas nepieciešamību, ka jāvēršas pie augļotājiem. Auto ir dārga ekstra, bet ne tuvu nepieciešamība. Tiem retajiem kam privātauto patiešām ir nepieciešamība visticamāk pietiek ar to, ko tu gada laikā par vienu pašu KASKO maksā.

aansis 28.07.2016 22:50

Atkārtoju vēlreiz - ne jau tava personīgā gaume un patika pret Prius izraisa vēlmi iebilst. Ar to viss kārtībā. Bet tava rīcība lieloties ar kaut ko, kas nav nekas ievērības cienīgs un pēc tam apšaubot citu viedokli diez ko nesaskan ar tavu apgalvojumu, ka tu klusē un respektē tos, kas domā citādi.

aansis 28.07.2016 22:26

Neticu un viss! Smieklīgi gan tie Priusisti... Un ko es nepareizi salīdzināju? Gribi teikt, ka Prius velk uz augstāku klasi, kā Rapid? Vot neticu un viss! Nezinu cik patiesībā pilsētā tērē Rapid, bet ražotāja dati ir labāki. Kā jau teicu - mana pieredze ar pagājušā gadsimta lūzni nav diez ko glaimojoša tavam modernajām auto. Piekritīšu, ka parasti benzinnieki ir rijīgi, bet tāds ir arī Prius. No 1.0 Fiestas es vairāk par 12 litru patēriņu nevarēju izspiest, bet no Prius 18 var dabūt. Morāle? Tak fano par savu hibrīdu kā Fans par Merivu, bet nesmīdini cilvēkus ar absurdiem argumentiem.

aansis 28.07.2016 21:16

Piemēram, Skoda Rapid tērē to pašu, tikai bez visa hibrīda - ar normālu benzīna motoru. Nezinu ar kāda auto patēriņu tu savu Prius salīdzini, lai gūtu sajūsmu, bet līdzvērtīgām auto tāds pats patēriņš vien sanāk. Pirms kādiem 20 gadiem braukāju ar 1982. gada Opel Kadett - ar karburatoru! Tak pilsētā ar 7 litriem pietika. Un tu gribi to starpību tagad pasniegt kā baiso progresu? Lūk tieši tas jau ir smieklīgi!

aansis 28.07.2016 20:54

Paskaidrošu - nesaprotu kas tajā patēriņā tik smieklīgs. Normāls patēriņš, tāpēc mēģinu izdomāt, par ko jāsmejas.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti