Pirmkārt - izlasi sava auto manuāli, ja nav papīrā, tad var noteikti atrast internetā. Ražotājs automātiem vienmēr norāda cik smagu piekabi drīkst vilkt. Ja tur ir smieklīgi cipari, tad citu auto labāk nevilkt. Ja puslīdz normāli, tad viss atkarīgs no abiem vadītājiem, velkamās distance u.t.t. Visbīstamākais, velkot ar lokano sakabi ir, kā jau pats saki - rāvieni. Bet... tie maz ietekmēs automātu, jo rāviena būtībā ir auto dažādās inerces, drīzāk var mašīnai kaut ko atraut - pilns youtube ar mudakiem, kas norauj bamperus u.tml. Hidrotransformatora (klasiskais) automāts pat velkot cietīs mazāk, nekā manuāļa sajūgs, jo pēc definīcijas ir paredzēts izslīdēšanai - t.i. motora apgriezieni nav cieti sajūgti ar riteņu apgriezieniem konkrētā pārnesumā. Vibiežakā kļūda ilgstoši velkot- ignorēt transmisijas temperatūras brīdinājuma lampiņu. Ar DSG automātu... labāk nevilkt... tie divsajūgu roboti nespēs saprast tādu papildus slodzi.
Ja nav pieredzes vilkšanā abiem šoferiem... Labāk sauc evakuatoru. Tie ir diezgan lēti, salīdzinājumā ar potenciālu auto remontu. Vai patrenējies to darīt ar divām šrotmašīnām kādā pļavā, pirms to darīt ar reāliem auto satiksmē.


















Paskaties gan statistiku... Svērto statistiku! Nevis mistiskus absolūtos ciparus. Paskaties, kā mainās tavas izredzes šodien nomirt, ja esi autobraucējs vai kājāmgājējs... Būsi pārsteigts - visticamāk, ka šodien paliksi dzīvs. Iespējas, ka ar tevi kaut kas notiks ir ļoti mazas. Bet tagad modē ir cilvēku iebiedēšana - terorisms, briesmīgas avārijas u.t.t. Lai varētu pelnīt milzu naudu drošības biznesā.
Lūk statistika mazliet plašākā skatījumā: www.livescience.com/3780-odds-dying.html#topkillers
Jā, tā ir ASV un visticamāk sirds slimību risks tev ir zemāks, nekā vidusmēra amerikānim, bet tik un tā - iespēja iet bojā satiksmes negadījumā (tur ir skaitīti kopā VISI transporta veidi, t.sk. lidmašīnu krišana) ir 14. vietā, ar 15x mazāku iespējamību nekā sirds slimība vai vēzis. Pat ar gripu un plaušu karsoni mirst vairāk, nekā iet bojā CSNg! BET - svarīgi ir tas, ka TOP8 ir gandrīz tikai slimības! Pa vidu ir tikai sadzīves negadījumi ar 4. vietu un 3,5x lielāku risku nekā satiksmes negadījumi.
Man patiešām uz šī fona ir vienalga, cik NCAP zvaigznes ir manam auto. Daudz vairāk savā dzīvības saglabāšanā var panākt rūpējoties par savu veselību.