Valstis atbalsta un dotē uzņēmumus, lai tie varētu attīstīt jaunas tehnoloģijas. Un to es atbalstu. Bet vislielākās subsīdijas saņēmušais Masks nav radījis neko jaunu, bet gan subsīdiju naudu iztērējis mārketingam. Kāds labums no Teslas salīdzinoši lielā noskrējiena, ja tas ir panākts gluži vienkārši iebūvējot mašīnā lielāku akumulatoru? Varu tikai apbrīnot, ka cilvēki spēj akli priecāties par izsaimniekotu nodokļu maksātāju naudu.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
"vidējā efektivitāte ir salīdzināma ar 5.2 l/100 km patērējošu spēkratu" WTF?! Vispār zini, kas ir efektivitāte? Tam nav nekāda sakara ar absolūto patēriņa ciparu, bet tā ir patērētā degvielas daudzuma ķīmiskās enerģijas attiecība pret reāli uz riteņiem nodoto enerģiju. Nerēķinot sīkumus, ir divi būtiski zudumu virzieni - motora izdalītais karstums un berzes radītie zudumi transmisijā, kas arī izdalās siltuma veidā. Transmisijas zudumus nav vērts apskatīt, jo elektromotori tāpat no tiem neizvairās. Tātad paliek motora siltums. Pieņemu, ka esi informēts par to, ka modernajiem dīzeļauto tiek papildus uzstādītas autonomās apkures krāsniņas. Tas faktiski nozīmē, ka motora lietderības koeficients ir pat pārāk augsts, lai ar atlikušo siltumu pietiktu pasažieru komfortam un tiek dedzināta papildus degviela tīri apkurei. Savukārt vasarā arī TEC liekais siltums ir visnotaļ lieks. Daļa tiek novirzīta siltā ūdens nodrošināšanai, bet tā ir nebūtiska daļa no tā, kas vienkārši tiek izmests gaisā - tieši tāpat, kā vasarā to dara iekšdedzes dzinējs.
Otrkārt tavs aprēķins par atjaunojamo resursu īpatsvaru elektroenerģijā ir nepareizs. No atjaunojamajiem resursiem iegūtā enerģija visu laiku tiek izmantota 100% apjomā. Toties jebkurš nepieciešamais papildus patēriņš tiek kompensēts ar fosilā kurināmā stacijām. Tādējādi tava auto patēriņš vistiešākajā veidā radīs izmešus proporcionāli tava auto patēriņam un samazinās skaisto atjaunojamo resursu īpatsvara statistiku.