P.S. Jautājums LIDARa darbības pārzinātājam... Kā tiek noskaidrots konkrētais auto uz kuru raidīt impulsu, kas nekam citam netrāpa?
Vai tomēr varbūt pastāv iespēja, ka LIDARs "šauj" regulāri konkrētā virzienā, nezinot mērķi?
P.S. Jautājums LIDARa darbības pārzinātājam... Kā tiek noskaidrots konkrētais auto uz kuru raidīt impulsu, kas nekam citam netrāpa?
Vai tomēr varbūt pastāv iespēja, ka LIDARs "šauj" regulāri konkrētā virzienā, nezinot mērķi?
Pirmkārt - to "šauro, konventrēto impulsu" sauc par staru. Aizej uz jebkuru lāzeršovu un paskaties, vai lāzera stari ir redzami tikai uz mērķa, vai tomēr kā redzama svītra gaisā. Jā, šovos stara izkliedēšanai parasti izmanto dūmus, bet arī gaiss lielākoties nav tik tīrs, lai staru neizkliedētu putekļi un mitrums. Par garumu... impulsa ilgums ir tieši tik ilgs, lai to spētu uztvert IR gaismas sensors un tieši tāpat to spēj jebkura digitāla matrica. Ok, iespējams, ka vecām varētu būt grūtības, bet modernā paaudze, kas samērā labi spēj filmēt arī tumsā, ir pietiekami jutīga, lai šo staru nofilmētu.
Ja pavisam korekti - nē, tevis minētās ierīces nespēj uztvert radara signālu. Bet ja par problēmas būtību - jā, pēc likuma šobrīd sanāk, ka policija visu minēto drīkst konfiscēt.
Saliekot pa punktiem - "RADAR" ir akronīms, kas nozīmē "RAdio Detection And Ranging" - t.i. ierīci, kas izmanto radioviļņus. To pavisam nemanot esam padarījuši par sugas vārdu un izdomājuši tādu pašos pamatos absurdu terminu kā lāzerradars, kas patiesībā ir "lidars" = "LIght Detection And Ranging". Un te nu mēs nonākam pie tā, likums ir rakstīts radariem, kuru signālus sadzīves ierīces neuztver, bet policija ir sākusi izmantot lidarus, kas darbojas, izmantojot infrasarkanās gaismas lāzera staru, kuru jau spēj uztvert sadzīves ierīces, tādējādi tās padarot par nelikumīgām. Savukārt nekonfiscē tādēļ, ka labi saprot, ka paši balansē uz robežas, aiz kuras sabiedrība viņu pašu ikdienišķās pretlikumības vairs nebūs gatava pieņemt. Diez vai pat kvēlākais policejiskuma mīļotājs aizstāvēs CP, kas viņam ar šādu argumentu konfiscēs navigācijai izmantoto telefonu.
Iespringsti vēl vairāk, un ej kājām. Ieberzīsi eiro, nevis centu ;)
Esi drošs, ka nevajadzīgi? Viens no ekobraukšanas paņēmieniem tak itkā esot braukt pārmaiņus uzdzenot un pēc tam ripinoties brīvgaitā. Tevis aprakstītajā gadījumā kruīzkontrole faktiski kalnainos apstākļos faktiski izveic tieši ekobraukšanas manevrus
Bet no savas pieredzes - izmantoju cc, kad vien iespējams - ērtību dēļ, nevis rēķinot degvielas patēriņu. Potenciālais ietaupījums (par jā tāds vispār ir) noteikti nav tā vērts, lai sev sarežģītu dzīvi.
"Vienmeer esmu briiniijies, kaapeec gaaze ar augstaaku siltumspeeju nenodroshina taadu pat l/100km nobraucienu!"
Lasot Crankshaft rakstīto skaidrojumu, neradās pārliecība, ka tas ir saprotams. Atbilde ir ļoti vienkārša - tevis minētā siltumspēja tiek rēķināta uz kilogramiem, bet degvielu pērc un rēķini litros...
Litrs dīzeļa sver ~0.875kg, benzīna - ~0.737 kg un LPG tikai ~0.545 kg
Jeep ir tā uzrunājis, ka maz neliekas... Jaunā Cherokee paaudze ir kļuvusi par bezpiedziņas auto - visas modfikācijas pieejamas FWD versijā! Grandam vispār ir piejams tika AWD (parketpiedziņa) un parastajam ir iespējama viena (!) īpašā 4x4 modifikācija (Trailhawk), kas pieejama tikai ar vienu benzīna dzinēju. Lai nu kuram, bet JEEP... ![]()
Ja vēl, tad vēl... Stāsts par mazliet netradicionālu un ne tik tālu galamēŗķi. Jau no bērnības esmu lasījis par sumbriem Belovežas gāršā un kaut kur zemapziņā šis nosaukums bija aizķēries. Un kad pienāca brīdis, kad apstākļu spieda autoceļojumu saīsināt braucamo kilometru ziņā, nolēmu doties uz Belovežu.
Tika izvēlēts maršruts Rīga-Kauņa-Belostoka-Beloveža-Varšava-Rīga. Kauņā un Belostokā palikām pa vienai naktij un pilsētā pavadījām tik, cik attiecīgajā dienā palika laiks, rēķinot nepieciešamo pārbraucienu.
Varšava atpakaļceļā - tikai iepirkšanās, jo jau sen ir apskatīta arī kā pilsēta nevis tikai caurbraucot. Kauņā noteikti ir ko darīt tie, kas tur nav bijuši un arī tiem, kas jau ir. Apskates objektu diezgan daudz, ja papēta piedāvājumu. Belostoka patīkami pārsteidza ar savu vēsturisko centru un pašlaik atjaunojamo pils parku. Tas īsumā par papildpunktiem.
Bet galamērķis pārsteidza jau tuvojoties no Belostokas puses - nebiju domājis, ka tepat Eiropā ar redzēt tipiskas sādžas - zilas mājiņas vienā rindā gar abām ceļa pusēm, zilas pareizticīgo baznīcas, uz soliņiem rindā ceļa malā sēdošas tantes... Sirreāla sajūta redzēt dabā kaut ko tik perfekti atbilstošu klasiskajam priekšstatam. Pēdējie 20km šaurs līkumots meža celiņs ar brīdinājumiem par sumbriem uz ceļa. Viss, kas vajadzīgs īpašas noskaņas radīšanai.
Galā bijām izvēlējušies vienkārši smuku viesnīcu par saprātīgu cenu (Hotel Białowieski Conference, Wellness & SPA), kas pārspēja gaidīto visos punktos. Izrādījās, ka baseini un pirtis ietilpst cenā ko maksājām par divvietīgu numuriņu ar brokastīm (~56Eur). Brokastis... labākās, ko jebkad vienīcā ir nācies baudīt. Ēdām vairāk kā stundu, lai varētu pa mazam gabaliņam nogaršot visu, kas tika piedāvāts - viss uz vietas pavāra gatavots, nevis klasiski sagrieztais siers un desa. Sākot no salātiem un beidzot ar bulciņām un kūciņām. Prom braucot vēl iedeva līdzi kā suvenīru burciņu ar pašu marinētām sēnēm.
Savai apskates programmai bijām izvēlējušies īso versiju - pašas Belovežas, muzeja un zoodārza apskati, bet noteikti nākotnē gribas atgriezties uz pilnāku programmu - dāmām izbaudīt SPA procedūras par cenām, kas ir izcili zemas, salīdzinājumā ar Latviju, bet kungiem - doties neskartajā mežā ar pavadoni, lai satiktu brīvdabā dzīvojošos sumbrus.
Lai vai cik tas neliktos dīvaini, bet arī es esmu tur braucis tieši ar California, neskatoties uz tur pieejamo plašo modeļu izvēli ![]()
Mikrorajonos bieži vien tagad zeme ir kādam piedroša. Un policija var izteikt pretenzijas tikai pēc zemes īpašnieka iesnieguma.
Starp citu - 80 litri gāzes sver tikpat, cik ~50 litri dīzeļa
Tas tiem, kas par svaru satraucas.
Latvijas Reģionu apvienība varētu kaut nedaudz svaigumu ienest visā tajā puveklī, ja pārvarēs 5%. Bet kopumā - demokrātiskā vēlēšanu sistēma sevi ir izsmēlusi un, nemainot vasts pārvaldes kārtību, nav cerības uz jebko labu.
Ekskursija man asociējas ar kaut kā jauna iepazīšanu. Prāmji ir daudz un dažādi izbaudīti. Tunelis zem jūras - tikai viens ;)
Kas tieši aizliegumos šajā kontekstā ir smieklīgs? Fakts, ka ar LPG auto jāmeklē cita stāvvieta, no taviem uzskatiem par šādu aizliegumu nemainās. Neesmu arī pagaidām redzējis navigāciju, kas spētu atšķirot LPG mašīnām derīgās stāvvietas, līdz ar to jārēķinās ar papildus neērtībām. Un eirotuneli minēju tikai kā piemēru - arī ceļošana kā tāda "nafig nav vajadzīga". Es eirotuneli izbraucu ekskursijas nolūkos, nevis rēķinot izmaksas vai laiku - tomēr tas ir kaut kas īpašs.
Braukāju ar dīzeli, bet aizliegumi bieži ir redzēti arī slēgtajām virszemes stāvvietām. Pazemes viennozīmīgi ir bez LPG. Šovasar arī Bulgārijā aizlieguma zīmes apskatīju ![]()
LPG aizliegums ir pamatots ar sprādzienbīstamību slēgtā telpā, ja rodas gāzes noplūde. Un liegums nav tikai stāvvietām, lūk, piemēram, arī šāds: www.eurotunnel.com/uk/site-information/lpg/
Ar auto ceļošanu ir ļoti vienkārši - nav vērts nevienam stāstīt, vai tas ir labi vai slikti. Katrs pats var uz savu atbildību pamēģināt un saprast, vai ir vērts, vai ne. Katram ir savas komforta prasības, gatavība domāt un plānot maršrutus un uzņemties iespējamos riskus.
Pats, atkarībā no situācijas, esmu gan braucis ar auto, gan lidojis un īrējis auto otrā galā. Auto mīnuss - ilgais laiks pārbraucienā līdz apceļojamajam galamērķim, bet pluss - iespēja paņemt līdzi nepieciešamās mantas, apvienot ceļojumu ar iepirkšanos u.t.t. Brīvība "otrā galā" neatšķiras savam vai nomas auto.
Varu pielabot šeit minēto visai pesimistisko nobrauciena prognozi par 1200km ar diviem šoferiem dienā
Arī 2000km vienam nav nekas neiespējams, ja ir pietiekama pieredze, kā to paveikt ;) Un tas jau ir attālums, kas faktiski sasniedz Eiropas visai tālos punktus, kur pēc atpūtas var turpināt baudīt apkārtni ar īsiem pārbraucieniem.
No galamērķiem Eiropā varu ieteikt Horvātiju un Bulgāriju sauļošanās braucieniem, Rumāniju pastaigu kalniem un mežonīgajai dabai, Austriju ziemas kalniem. Bet tiem, kam patīk apceļot svešas zemes bez konkrēta papildu atpūtas veida, ieteikt nenovērtēt par zemu to Eiropu, kas ir turpat blakus, bet nobraucot no lielajiem ceļiem un ierastajiem maršrutiem.
Un LPG ceļotājiem noteikti jārēķinās ar papildus apgrūtinājumu - liegumu izmantot slēgtās stāvvietas, kas krietni ierobežo iespējas kaut kur piekļūt ar auto.
Ja negribas, tad ko reklamē?
andzins1111 rakstīja: Ar visu pašriska apdoršināšanu, drošības naudu ietur pilnā apjomā. Es visās valstīs īrēju no Sixt. Patīk attieksme, kaut gan man viņi jau vairāk kā 3 mēnešus ir 130 EUR parādā. Būs atkal jāuzraksta viņiem.
Ja parāds ir no kredītkartē rezervētās naudas, nosūti sūdzības kopiju kredītkaršu kompānijai (t.i. Visa vai Master). Man līdzīgā gadījumā jautājums atrisinājās 24h laikā, saņemot e-pastā kopiju no Mastera atbildes nomas kantorim. Tas esot pēdējais brīdinājums par kredītkaršu pieņemšanas noteikumu pārkāpšanu un pēc nākamās sūdzības viņiem tikšot atteikta Master kredītkaršu pieņemšana...
Crankshaft rakstīja: bla, bla... zagām tehnoloģijas Korejā, no GM un Ķīniešiem... uzrakstījām slavas dziesmu žurnālā...
Pats vispār esi padomājis, ko uzrakstīji, mēģinot aizstāvēt krievu autobūvi?! ![]()
P.S. "Оснащается автомобиль только единственным проверенным временем двигателем Mitsubishi 4G18S"
Kanibaals rakstīja: Pats nu pat apstiprināji, ka ražo kopijas vai arī savus auto, bet ar svešiem motoriem.
Vienīgais pašmāju no nulles veidotais auto ir Tagaz Aquila un pat tas ir saļipīts.
Vienīgais vai drīzāk nullīgais?
"Tagaz Aquila («Аквелла», перевод с латыни - «Орел», имя концепта - «ps511») - новый седан совместной разработки Таганрогского автомобильного завода и корейских инженеров, на проектирование которого понадобилось более двух лет."
Nav jau tā, ka saviem spēkiem radīts. Un diez vai šeit ir aprakstīta sadarbība ar Z-Korejas pārstāvjiem ![]()
Conqueror rakstīja: tagad ielās parādījušies elektro velosipēdisti - pedāļus tik pat kā nemin, bet uz priekšu brauc ātri - 30 km/st, jāuzmanās, jo viņiem arī nobremzēt nesanāk tik veikli
Nemotora rolleristi patiesībā satiksmi traucē vēl vairāk. Starp stāvošiem auto izlien priekšā pie luksofora, bet nākamo kvartālu brauc pa joslas vidu uz 40km/h, jo ātrāk neiet... Velo vismaz pa malu.
msh rakstīja:
Dažus mēnešus atpakaļ nejauši sanāca arī saskarties ar vienu savas taisnības aizstāvētāju - nobraucēju - ātri minos pa Rīgas ielas ietvi, no izbrauktuves, kas no annas tirgus puses, gaidīja divas mašīnas, laikam lai cilvēku pāri pārejai palaistu, pirmā mašīna aizbrauca pirms manis, otrā, veca opeļvētra, man neatmetoties braucot pāri pārejai tā vietā lai pāris sekunžu vēlāk atlaistu sajūgu, centās mani nobraukt un vēl pīpināja, man par laimi pietika vietas un ātruma lai izvairītos. Bet nu ar tādām lamatām laikam var atļauties kaut kur skriet iekšā
CSN 224.punkts. "Braucot pa ietvi, velosipēda vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību, bet, šķērsojot brauktuvi pa regulējamu gājēju pāreju, – ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Velosipēda vadītājam pirms gājēju pārejas šķērsošanas laikus jāsamazina braukšanas ātrums."
Ja pārkāp, tad pats uzņemies atbildību par sekām un nevaino citus. Šī punkta mērķis nav panākt iespējami ilgāku pārejas šķērsošanu, bet gan nodrošināt to, ka autovadītājiem ir iespēja savlaicīgi pamanīt un dot ceļu velobraucējam.
Vairāk nekā 2300 kilometru bez uzpildes un uzlādes - Hongqi HS6 uzlādējamais hibrīds uzstāda Ginesa rekordu
6
Beidzot būs lietus kanalizācija pie Mellužu estrādes, diemžēl sānu aizbūvē ar auto stāvvietām (+ VIDEO)
Esmu pēdējo pusgadu kļuvis no ilggadēja FWD braucēja kļuvis par 4x4/RWD braucēju. Un ļoti apmierināts - ikdienā RWD, ja asti par daudz nēsā, pārslēdzos uz AWD, bet izbraucieniem pie dabas un nelaimē nokļuvušu dāmu glābšanai noder pilns 4x4. Žēl, ka šādas piedziņas auto ir palicis pavisam maz.