iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Vernons 26.09.2016 16:33

Ar tādiem CSN un tādu dzīves uztveri, kuru uzspiež CSDD un ceļu policija, ceļš ir Kara lauks. Vesela virkne avāriju varēja nebūt, ja ceļa saimnieks, Latvijas Valsts ceļi pašu ceļu izveidotu atbilstošu braucēju vajadzībām. Domātas ir ātruma samazināšanas un ieskrējiena joslas. Ja pirms ikviena manevra būtu virzienrādītājs pie brīdinājuma zīmes "Krustojums ar ...", izteiksmīga braukšana un skats spogulī un arī viss šis kopums vēl nevienu neatbrīvo no atbildības! Tādai jābūt šo Noteikumu būtībai un tādā veidā tā jākultivē! Tev ir cits viedoklis?

Vernons 26.09.2016 16:09

Jāteic paldies liktenim, maz. Esam 2. kopvērtējumā Latvijā. Cik nu objektīvs tas vērtējums var būt. Ātrums tā ir attīstība un peļņa, bet daži negrib nedz attīstību nedz peļņu.

Un pa auto maģistrāli arī nedrīkst 120?

Vernons 26.09.2016 14:49

Nu jau paliek jautrāk, izrādās ka es neesmu viens "dunduks", Didzis arī! Nezinot ne Didža, ne manu braukšanas manieri kādam atkal spriedums gatavs.

Nepiedalāmies mēs ceļu satiksmes negadījumos un tos arī neveidojam. Uzdrošinos atbildēt arī Didža vietā, ceru ka neapvainosies.

Vernons 26.09.2016 12:43

Teicami! Uz šīs nots rodas sūdzība par autobusa vadītāju. Autobuss apdzen BMW, kurš pēkšņi jūtas tik aizvainots, ka nospiež "gāzes" pedāli un paātrinās līdz 100 km/h un ne kripatu vairāk. Abi vadītāji saskatās, autobusa vadītājs pieliek pirkstu pie deniņiem, BMW vadītājs rāda "vidējo" pirkstu. Incidents kaut kā izbeidzas ar nevajadzīgu adrenalīnu trim braucējiem.

Vispirms palūkojamies uz sevi, tad uz citiem.

Vernons 26.09.2016 12:34

Līdzīgā veidā būtu jāsastāda ceļu satiksmes Noteikumi, tad nerastos nepamatoti jautājumi. CSN ir jāatbilst fizikas likumiem, attiecīgi loģikai un tie nedrīkst būt pretrunā paši ar sevi. Nevajadzētu tos aplam traktēt. Piemēram 105. punktu!

Vernons 26.09.2016 11:00

anonimikis Litri: 5610, Līmenis: 7 Reģ. datums: 18.10.2002 26.septembris 2016 9:48

"Ja mainās ātruma limits, tu sāc braukt ātrāk un šajā brīdī kāds ir izdomājis tevi apdzīt, tad drīkst vai nedrīkst palielināt ātrumu līdz maksimāli atļautajam (nu plus tolerance ;) )?"

Jautājums bija šāds!

Vernons 26.09.2016 10:58

"kurš gan formāli skaitīsies "nevainīgais""!

Interesants domu gājiens - "formāli nevainīgs"! No šīs vietas detalizēti!

Vernons 26.09.2016 10:54

Tu nesprēgā! Izlasi CSN vienreiz par visām reizēm un ja tas ir Tev par grūtu, tad vismaz šo un šādā secībā: CSN 105., 100., 57., 64.!

Atrod CSN, kas ir bremzēšanas signāls! Un silti, jo silti iesaku iepazīties ar "Ceļu satiksmes Likuma" 19. pantu! Tam bija jābūt nodrukātam katrā policijas protokolā!

Vernons 26.09.2016 10:45

Neviens neko nepārkāpj. Katram auto sava jauda un tā apdzīvotās vietas zīme ir tur, kur tai, varbūt, arī nebija jābūt! Nevajag slimīgi uztvert situāciju, kad kāds brauc ātrāk.

Vernons 26.09.2016 10:40

Labāk katru no mums piesiet pie aizmugurējā bampera, tad Visi kā viens ieslēgs savlaicīgi virzienrādītāju, brīdinājuma zīmes statusā! Palūkosies arī spogulī, izteiksmīgi ieņems atbilstošu stāvokli braukšanas virzienā. Bet tagad nekā tāda neredzam. kāpēc?

Tāpēc ka CSN nav sadaļas "Brīdinājuma signāli", nav normas to lietošanai. Nav norma, nav pārkāpuma.

Ne reizi vien esmu uzdevis jautājumu, kā, Jūsu prāt, jāsamazina braukšanas ātrums. Klusums! Vai "jāievēro distance"!

Ne viss manis piedāvātā uzmanība, bet "ceļu satiksmes Likuma 19. panta prasība: "Rīkoties "Tā", lai neveidotu pat bīstamu situāciju"! Es definēju "Kā", Jums tas nav pieņemami, Un kas tad ir pieņemami?

Vernons 26.09.2016 10:19

Vai Tu pa Vāciju esi braucis? Ja esi, tad Tu ne pie kādiem apstākļiem nelīdīsi otrajā joslā, kad kāds pa to jau lido ātrāk! Vai no aizmugures tuvojas ātrāk par Tevi!

Var jau Jums ļoti nepatikt "priekšā esošā" rīcība un tā radītās sekas. Spoguļi domāti, lai kontrolētu situāciju aizmugurē un blakus. Aizliegts palielināt ātrumu, vai kā citādi traucēt apdzīšanu. Ja kāds cits brauc ātrāk par Tevi, tad netraucē, palīdzi, lai brauc un aizbrauc. Vadot 40 tonnīgu smago auto un autobusu, man bieži vien nākas bremzēt, vismaz kāja jau ir uz bremžu pedāļa, kad apdzinējs ir vēl aizmugurē. Situācija uz ceļa ir nepārtraukti jākontrolē, ne viss epizodiski.

Vernons 23.09.2016 16:00

Vajadzība strauji bremzēt iestājas ar īsiem bruncīšiem ceļa malā! Un pirmais soda mērs, par tādu rīcību, ir sasista Tevis vadītā auto aizmugure. Sekas no tā var būt vēl drausmīgākas. Šaubos vai kādam to vajag.

Vernons 23.09.2016 15:56

Ar 105. punktu sākam mācīt CSN! Punktā minēti trīs satiksmes dalībnieki. Un tie kas nolēma "aizņemties distanci", lai padomā par sekām, kādas iestāsies nepildot citus CSN punktus!

Minimāla distance līdz 50 km/h ir ielikta CSN 103.2. un 178. "Cietajai sakabei starp velkošo un velkamo mehānisko transportlīdzekli jānodrošina attālums, kas nepārsniedz 4 m, bet lokanajai sakabei šim attālumam jābūt no 4 līdz 6 m. Lokanajai sakabei jābūt apzīmētai tā, lai citi ceļu satiksmes dalībnieki to varētu laikus pamanīt."

Mācies un nesprēgā! Dzīvē noderēs. Piekabei un puspiekabei bremzes sāk strādāt pirmās un tikai vēlāk vilcējam. Bet Tu vēlies visu darīt savādāk. Un cik ilgi?

Vernons 23.09.2016 15:33

Izskatās ka Tu vēl joprojām īsteno komunistu politiku. Un cik ilgi viņi valdīs no kapa?

Vernons 23.09.2016 15:30

"(3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus."

"57. Pirms jebkura manevra – braukšanas sākšanas, pārkārtošanās, nogriešanās, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, apdzīšanas, transportlīdzekļa apturēšanas u. tml. – transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, un laikus jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem. Ja gaismas virzienrādītāju nav vai tie nedarbojas, brīdinājuma signāls jādod ar roku atbilstoši manevram."

"100. Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc."

"105. Transportlīdzekļa vadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes, kā arī jāizvēlas tāds intervāls, kas nodrošina ceļu satiksmes drošību."

Nu un kas ir jādara "priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot"?

Vernons 23.09.2016 15:21

Nē nav gadījies! Bet dažiem maniem darba kolēģiem gan.

Es atceros vienu gadījumu Berģu auto servisā īpašnieks savu "Moskviču" pēc remonta ievilka sienā! Pirmo zīmogu visi saņem psihoneiroloģiskajā dispanserā un tikai pēc tam iegūst vadītāja apliecību.

Ne viss Tu nejēdz apstāties, bet jāpārliecinās, vai Tavam auto ir kārtība bremzes. Vai palēninājums atbilst normai! Cik zinu nav pat tāda ierīce ceļu policijai.

Vispār CSN ir spēkā pie noteiktiem ātruma limitiem!

Pajautā jebkuram, kas vainīgs. Atbilde būs viena. Un kāda būs Tava atbilde?

Vernons 23.09.2016 15:05

Teicami! Es lieku priekšā savākties kopā un draudzīgā gaisotnē padiskutēt, kas būtu jāizdara CSDD un kur "norāvusi sēru" policija. Nav ideoloģijas un ideologa drošai satiksmei.

Un es nebūšu viens! Iespēja paklausīties arī citus runātājus.

Vai der?

Vernons 23.09.2016 14:44

Es gribu teikt tikai to ka satiksmē vēl joprojām ir PSRS laiku auto ar STOP signāla slēdzi, ļagušku" bremžu sistēmā, kur STOP signāls ieslēdzas no trieciena pa auto aizmuguri. Un izlasi un pārlasi CSN 57. punktu! Tur ir viss skaidri un gaiši uzrakstīts.

Bremzēšana bez savlaicīga signāla ir noziegums!

Strauja bremzēšana dubults noziegums!

Bet no joslas joslā ielēkšana un pastrādājot divas iepriekš minētās darbības ir trīskāršs noziegums!

Bet to visu piesedz ar distances trūkumu.

Vernons 23.09.2016 14:37

Ansim! Vai kāds atceras kādu gadījumu, kad Latvijā pie sadursmes policija konfiscē telefonu? Nevēlēšanās iedziļināties notikumā uz ceļa ir acīm redzama. Stereo tipi ņem virsroku. Cik ilgi tas tā turpināsies?

Pie luksofora stāvošā auto iemauc pakaļā un stāvošam nepārbauda lukturu tīrības stāvokli, lampiņu atbilstību luktura tipam. Citiem vārdiem nenotiek ekspertīze. Eksistē tikai viens vienīgs pieņēmums, kurš atceļ CSN kā tādus!

Uz auto bāņā arī pastāv ātruma limits pie kura tu esi 100% vainīgs un to vācieši ļoti labi zina.

Vernons 23.09.2016 14:24

Varbūt kā rallija speciālists esi nepārspējams, bet kā ierindas auto vadītājs esi stipri aprobežots! Es aiz Tevis nevēlos braukt ne vienu mirkli! Jo CSN Tu taču patiesi nezini vai nevēlies zināt! Varbūt problēma ir apmācības sistēmā?

CSN regulē attiecības starp priekšā, aizmugurē un blakus esošiem. Ja ātrumu starpība atšķiras divas reizes, tad bremzēšanas ceļu garumi atšķiras četras reizes. Ja ātrumu starpība atšķiras trīs reizes, tad bremzēšanas ceļu garumi atšķiras deviņas reizes! Un Tu gribi pie šādiem lietas apstākļiem, lai priekšā esošais būtu "svētā govs"?

Tā problēma nav ātrumā, bet gan ātruma samazināšanā!

Vernons 23.09.2016 14:14

Šī sadursme ir īpašs gadījums!

Un kurā CSN punktā rakstīts, ka gājējam uz šīš pārejas ir priekšroka?

Lai piesegtu jebkādu noziedzīgu rīcību video ir kaitīgs!

Vernons 23.09.2016 14:02

Nu protams, virzienrādītāji nav jāslēdz, spoguļos nav jāskatās un izteiksmīgi, pa savu joslu, nav jābrauc!

Visiem citiem tikai - "Jāievēro distance".

Vernons 23.09.2016 13:59

Pie sadursmēm, vienā virzienā braucošiem, ārpus apdzīvotām vietām vienmēr vainīgs ir priekšā esošais!

Apdzīvotās vietās varētu vainot abus, ja nevar uzrādīt kādu citu, kurš izraisīja sadursmi un aizbrauca. Tādēļ video reģistrators būs obligāts! 99% gadījumos ir tieši tā!

Palaist gājēju, vai nepalaist ir kultūras jautājums, ne tik daudz CSN jautrājums! Un te atgriežamies pie CSL 19. panta 3. punkta - "Katram"! Cienī citus, cienīs Tevi!

Vernons 23.09.2016 13:45

CSN 15. un 16. punkti!

Ceļu satiksmes likuma 19. pants uzliek par pienākumu visiem pieturēties pie šādas kārtības ceļu satiksmē:

"19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības

(1) Ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāizpilda šā likuma, Ceļu satiksmes noteikumu un citu normatīvo aktu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes dalībnieku pienākumus; jāizpilda policijas darbinieku un to personu norādījumi, kuras pilnvarotas regulēt satiksmi, kā arī jāievēro luksoforu signālu, ceļa zīmju un ceļa apzīmējumu prasības.

(2) Ja tuvojas operatīvais transportlīdzeklis, citiem satiksmes dalībniekiem jādod tam ceļš, lai operatīvais transportlīdzeklis un transportlīdzekļi, kurus tas pavada, varētu braukt netraucēti.

(3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.

(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.

(5) Transportlīdzekļa vadītājam ir tiesības uzzināt viņa vadītā transportlīdzekļa apturēšanas iemeslu, kā arī tās amatpersonas vārdu, uzvārdu un amatu, kura to apstādinājusi."

Un tas ir pamatu pamats, kuru ignorē pat policija!

Vernons 23.09.2016 13:38

Apvienojoties abām Vācijām palielinājās krasi avāriju skaits. Vācieši nevarēja saprast kas notiek. Man šķiet ka pie vainas bija apmācību sistēma. Jo lielie ātrumi disciplinē un uzliek par pienākumu padomāt par savas rīcības sekām.

Vācijas autobāņi ir patiesā braukšanas skola!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti