iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Konuss 22.11.2016 22:46

Gada lietoto auto konkursā

Konuss 22.11.2016 0:27

iAuto rakstīja: Šodien ap 16:00 atdevu jauno Tiguan, visu laiku braucu ar Auto Hold. Lukturus gan negāju pārbaudīt...

Pārbaudīts! Ar ieslēgtu autohold bremžu gaismas nedeg - ja nu vienīgi aiz ieraduma tur kāju uz bremžu pedāļa.

Konuss 18.11.2016 22:23

XC90 ar baudāmu 1.0l trīscilindru motoru

Konuss 08.11.2016 22:43

Šodien pamēģināju nolikt beņķi uz zemāko - izmaiņas ļoti minimālas. Par attālumu no stūres dīvaini - tālu sēžot, jumta līnija tak daudz vairāk skatu aizsedz. Attālums no stūres tāds, lai komfortabli var darboties un pedālus spaidīt.

Izteiktākie piemēri, kur galīgi viss ir auzās ir Kalpaka bulvāris krustojumā ar Reimersa ielu, kreisais pagrieziens no 13. janvāra ielas uz Merķeļa un luksofors lai palaistu tramvaju uz Maskavas ielas pirms Dienvidu tilta centra virzienā. Šeit ir jākāpj ārā, lai ieraudzītu, kādas gaismas deg, vai jāgaida, kad aizmugurējie sāks taurēt. Bet citādi vingrošana ir teju pie katras stoplīnijas. Laikam baigi sanāk ietaupīt, neuzstādot dublējošo luksoforu pretējā krustojuma pusē.

Konuss 08.11.2016 12:40

14:52 smieklīgi par ergonomiku

Konuss 01.11.2016 17:11

Pirms desmit gadiem ģimenē bija 2005. gada Kangoo pasažieru versijā. Lai arī kabluks it visā, tomēr bija forši komfortabls un aizraujoši braucams + daudz vietas aiz pakaļējā beņķa.

Konuss 01.11.2016 17:02

Pašlaik testēju Viaplay. Filmas un seriāli par 6,99 EUR, Filmas+Seriāli+Sports(iekļaujot tiešraides) par 9 EUR.

Jaunākās filmas ir no 2015. gada. Forši, ka visam saturam ir uzstādāms ja ne audio celiņš latviešu valodā, tad subtitri. Filmu izvēle tīri ok, vienīgi varbūt varētu rādīt vēl svaigākus gabalus. Seriālu ziņā gan piedāvājums varēja būt lielāks, bet nav tā, ka nav ko skatīties.

Ar sportu ir tā, ka ir Viasat Sport Baltic, Dinamo Rīga spēļu tiešraides un šodien veselas septiņas UEFA Čempionlīgas spēles rādīs. Rīt sarakstā arī Handbola, Basketbols (Eirolīga), UEFA - Eiropas līga un atkal bars ar Čempionlīgas spēlēm.

Ir arī atsevišķa dokumentālo filmu sadaļa un bērnu sadaļa.

Ērts interfeiss gan webā gan Android aplikācijā. Vienlaicīgi var skatīties dažādu saturu uz diviem ekrāniem.

Netflix testēju pirmo mēnesi, kad tas bija pieejams Latvijā. Ja salīdzina ar to, tad Viaplay likās ērtāks un ar plašāku saturu. Vienīgi nezinu, kā ir ar Netflix saturu pašlaik.

No Shortcut pagaidām izmantoju tikai interneta TV. Čakarīgāks interfeiss nekā Netflix un Viaplay. Ja runa par svaigāko saturu, tad Netflix manā skatījumā ir līderis. Arī visplašākā seriālu izvēle. Viaplay bonuss ir latviešu valodas izvēle vismaz subtitru līmenī.

Konuss 01.11.2016 1:22

Runa pat nav par jauns/vecs, bet par jebkādu izvēli, ko citi ir veikuši savādāk, izvēloties citādāku modeli, virsbūves tipu, valsti, kurā ražots u.t.t.

Konuss 01.11.2016 0:25

Ja Mokkā kaut kur pietrūkst vietas, tad jā - bagāžniekā. Četras mazās ceļojuma somas tur var ielikt, bet neko vairāk. Lai gan starp tiešajiem konkurentiem tam tas ir viens no lielākajiem. (Ok, Audi Q2 ieliek kloķi, bet uz pasažieru rēķina - tur aizmugurē gan nav kur kājas likt. )

Toties salons šim mazajam auto ir pārsteidzoši plašs, un četri cilvēki, vienlaicīgi tur atrodoties, var justies pat ļoti ērti.

Konuss 31.10.2016 23:17

Msh, tak kaut ar koka ratiem pārvietojies un dzīvo alā, jo cilvēki pirms gadiem tā varēja izdzīvot un var arī šodien.

Es nevaru saprast Tavu mūžīgo sašutumu pret jaunāko autobūvi. Katram taču ir iespēja izvēlēties pēc vēlmēm, iespējām un varēšanas. Viens labāk jūtas jaunos šortos un T-kreklā, cits pirms desmit gadiem pašūtā uzvalkā u.t.t. Tas pats arī ar automašīnām - katram ir savas prasības. Vai tās ir emocionālas, racionālas vai kā citādi pamatotas, bet tās katram ir savas.

Tu spēj pamatot, kāpēc Tava izvēle ir par labu 90. gadu autobūvei - ok, pieņemam, saprotam un miers. Katram ir savi argumenti un sava izvēle. Bet slimīga pozīcijas ieņemšana un tās mūžīga uzsvēršana - par to, ka Tava izvēle ir vispareizākā un pārējie ir lohi, liek domāt, ka Tu visu laiku esi par kaut ko apbižojies.

Ja patiešām esi apmierināts ar savu izvēli, tā tak nevienam nav jāpierāda un ir dziļi pie kājas par citiem.

Konuss 27.10.2016 0:41

Nu, joprojām ir ļoti daudz autostāvvietu, kur apmales ir tik augstas, lai ja ne uzsēstos, tad vismaz apskrāpētu buferus.

Ar pseidodžipa 200 mm klīrensu līdz šim regulāri bez rūpēm esmu braucis tādus ceļus un neceļus, kur ar kompaktklases hečbeka 140 mm neriskēju doties iekšā. 6 cm no vienas puses nav pārāk liela starpība, bet tomēr patīkama.

Konuss 18.10.2016 23:57

Vēlos piebilst, ka manis aprakstītais ir tikai novērojums un pieņēmumi, kāpēc cilvēki nebrauc pa labo joslu, bet izvēlās 2. un 3. joslu. Nepretendēju uz to, ka šādi ir jābūt.

Ņemot vērā to ka, nogriezties pa kreisi vispār nav kur, tad atrašanās kreisajā joslā ir pieļaujama vienīgi, ja pārējās abas ir aizņemtas - gan apdzīvotā vietā, gan ārpus. Un, ja trešajā joslā braucošo apsteidz pa labo pusi, tad viņš ir āmurs.

Konuss 18.10.2016 23:51

Pārfrāzējot virsrakstu - ko darīt, kad benzīna cena pārsniedz 1.10 EUR litrā, atļāvos paeksperimentēt ar Latvijas Naftas tirgoto 95-to. Regulāri pildos nestē un pa reizei arī Statoil, bet pēc pēdējā cenu lēciena pamanīju, ka LN tirgo par krietni zemāku summu - kamēr iepriekšējos divos 1.10-1.12 EUR/l, tad LN 1.03-1.04 EUR/l, kas ir ļoti patīkama starpība. Priekšapmaksa gan kasē, gan automātos pie sūkņiem. Ok, senila tā tankštelle gan izskatās, bet pašlaik pēc divām pildīšanās reizēm par degvielu īsti sūdzību nav - ne lielāks patēriņš, ne mazāk jaudas. Cerams, ka ilgtermiņā problēmas neradīs, lai gan pilnīgi pāriet uz LN negrasos, ja pa ceļam, tad kāpēc ne.

Konuss 18.10.2016 12:15

Domāju jau sākot ar posmu, kur Rīgas teritorijā ātruma ierobežojums 90 km/h sākas. Tur arī visādi brīnumi darās, kaut arī pēc CSN braukšana kreisajā joslā šajā zonā ir elastīgāka.

Taču tāpat tas ir atrunāts:

99. Apdzīvotās vietās, ja bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai vienā virzienā ir trīs vai vairākas joslas, kreisajā malējā joslā atļauts iebraukt tikai šādos gadījumos:

99.1. ja citas braukšanas joslas ir aizņemtas;

99.2. lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā;

99.3. lai apturētu transportlīdzekli uz vienvirziena ceļa.

Un uzbrauktuves/nobrauktuves tur ir viena pēc otras. Ok, piekrītu - tālāk, ārpus apdzīvotas vietas to ir mazāk.

Konuss 17.10.2016 23:48

Nedēļas nogalē pavēroju situāciju uz Jūrmalenes. Ja neskaita uzbraukšanu un nobraukšanu no šosejas tad tieši tā arī ir - 2. un 3. joslas aizņemtas, 1. brīva un ātrāka, nekā abas pārējās.

Nu ok - pirmajā joslā jārēķinās ar pamatīgām risēm, otrajā arī, bet nedaudz mazākām. Trešā josla vislīdzenākā, BET lietus laikā līkumos ir pilna ar ūdeni. Līdz ar to viskomfortablāk pēc idejas ir braukt pa vidējo. Arīdzan tāda aspekta dēļ, ka nav jādomā par pārkārtošanos, kad kāds uzbrauc uz uz šosejas vai pārāk laicīgi sāk bremzēt, lai no tās nobrauktu, un ikviens var apsteigt pa kreiso joslu.

Droši vien darbdienās 1. josla arī būs pilnāka, nekā brīvdienās, bet tāpat tā būs brīvāka nekā 2. un 3. joslas. Ja nu tiešām kāds 1. joslā brauc lēnāk, tad reizēm apsteigšanas manevrs jātaisa caur 3. joslu, jo otrajā nebrauc diži ātrāk par pirmajā joslā braucošajiem. Taču, ja nav steiga, tad pirmā josla ir ļoti labs variants. Atceroties Vācijas pieredzi, tad kreisā josla ir vai nu pagaidu iebraukšanai, kādu apsteidzot, vai tiešām lidošanai. Ok, jā - nav mums tādu ātrumu, bet pats princips galīgi neskādēs.

Konuss 13.10.2016 20:24

Tie mīnus grādi arvien vairāk nāk virsū. Pirms lielās rindas sākas, jāmaina jau tagad. Otrdien likšu virsū Yokohama Geolandar 073 - pēc skata baigās sniega un dubļu riepas, bet runā, ka uz asfalta arī tīri ok. Redzēs..

Konuss 13.10.2016 0:21

Par to bremžu pedāli runājot - VW modeļos esmu manījis auto hold funkciju, kas automātiski ieslēdz stāvbremzi, tiklīdz mašīna apstājas un atlaiž, tiklīdz uzsāk braukt - ērti gan ar automātu, gan manuālo kārbu. Iespējams, citiem ražotājiem arī ir, bet lietojis esmu tikai VW modeļos.

Konuss 11.10.2016 13:53

Protams, nav jau nekādi laboratoriskie apstākļi. Arī divreiz braucot vienā virzienā, protams, nevarēs mats matā salīdzināt. Laika apstākļi bija līdzīgi - lēns DA, D vējš 2-3 m/s, kas īpaši palīdzētu vai traucētu.

Konuss 10.10.2016 15:02

rudens68 rakstīja: opelis

r gan cita lieta vēl: kolēģis darba auto arī brauc Nestes benzīnu un tad uz diviem mēnešiem piespiedu kārtā pildījās statoilā (nestes nebija objekta tuvumā). Secinājums: nestes benža tērējās vairāk, nepilnu litru uz simtiņu.

...

Litrs daudz . Bet cik noprotu kolēģim pamainījās maršuts un visticamāk tur vaina

Nedēļas nogalē no Rīgas līdz Liepājai aizbraucu ar Neste degvielu, atpakaļ ar Statoil - abos gadījumos 95. Secinājums tāds, ka nekādas starpības patēriņā un motora darbībā nejūt. Ā, un Liepājā degviela vidēji par kādiem 2-3 centiem dārgāka, nekā Rīgā.

Konuss 10.10.2016 1:17

Ir 215/65 R16 ripuļi. Zemāku profilu šai mašīnai noteikti negribētu. Pašlaik ir ļoti labs kompromiss starp vadāmību un komfortu, ko gan nevarētu teikt par iepriekšminētajiem 90. gadu brīnumiem. Pilna mašīna nenosēžas, kā tas bija ar Golf 3 un Vento - ne tajos bija komforts, ne vadāmība.

Es no šādu - automobiļiem par salīdzinoši saprātīgu cenu neprasu luksusa klases komfortu - protams, nelīdzenumi būs vairāk vai mazāk jūtami atkarībā no balstiekārtas uzstādījumiem (atsperes, amortizatori, riepas u.c.). Jā, fizikas likumi ir tādi paši, kā 1991. gadā, tā arī 2016. gadā. Neapšaubu Tavas erudītās zināšanas tehnikas jomā, un neapšaubu, ka arī vecākas automašīnas var labi saregulēt. Bet, pērkot automobili un dodoties testa braucienā, neviens Tev nepiedāvā 20 balstiekārtas variācijas (ja vien nav kāda speciāla paka vai adaptīvā piekare), neviens nepiedāvā izglītojošus kursus balstiekārtu detaļu kodu apgūšanai, neviens nedod 3 dažādu veidu amortizatorus līdzi. Piedāvājumā ir konkrēti - optimāli noregulēti automobiļi, kuri tad arī tiek salīdzināti. Pieļauju, viena modeļa versijai ir vieni un tie paši uzstādījumi, nevis katram automobilim individuāli rūpnīcā tiek kaut kas pielāgots balstiekārtā, ja viss pārējais ir vienāds. Atšķirības varētu būt versijās - ar dažādu tilpumu motoriem atšķirās auto pašmasa. Lai to kompensētu, pieregulē balstiekārtu. Ne velti, nepiekrauts pikaps pa ceļu lēkās tā kā sienāzis. To piekraujot, uzlabosies vadāmība un stabilitāte, taču tas jau ir specifiskam uzdevumam paredzēts auto. To pašu dara ar dažādām viena modeļa versijām - lielāks, motors, cietākas atsperes, lai izlīdzinātu svara radīto iespaidu.

Par balstiekārtu runājot, prātā Gada Auto 2017 izbrauciens ar jauno Volvo S90 pa bēdīgo P101 ceļu no Ventspils līdz Liepājas šosejai (tas, kas gar Ķemeru tīreli) - šīs automašīnas gaitu un mieru salonā nespēja satricināt pat viena no pabriesmīgākajām šosejām Latvijā. Uz Ventspils šosejas brauciena dalībnieki citās automašīnās turējās līdzās, bet uzbraucot uz šī ceļa, aiz muguras esošie arvien vairāk attālinājās, kamēr ar S90 bez problēmām varēja saglabāt ierastos 100-110 km/h. Stūres reakcijas šim kuģim arī bija labas - protams, nekāds asais sportists S90 nav, taču tā galīgi nav prioritāte.

Konuss 09.10.2016 23:33

msh rakstīja: Kas tur smieklīgs? Nestabilāks, stipri lielāka iespēja ka švaks vadītājs pie ruļļiem, smagāks, augstāki buferi [atceramies to veco avāriju, kur tuaregs pajaunam hondas sedanam pakaļu nonesa līdz stiklam, jo pa buferi netrāpīja] , augstāki lukturi, augstāki stikli - parketnieku gadījumā vēl bieži vien neadekvāti vāji motori, izraisot papildus apdzīšanas manevrus apkārtējajiem [apvienojumā ar otro punktu]. Par maz?

P.N. XC90 klasificējas kā SUV, nevis parketnieks - apakšā tomēr ir nevis golfa klases mašīna, bet gan bik lielāka segmenta dzelzis.

Nu tad tā - dažādos periods esmu ilgāku laiku braucis ar tādiem 'autobūves ziedu laiku' braucamajiem kā Golf 2, Golf 3, VW Vento, Nissan Sunny III, kā arī jaunākiem - Golf 5, Honda Civic VII un Mitsubishi Lancer IX. Vārdusakot, ir ko salīdzināt. No šem auto vadīšanas (manevrētspēja, stabililtāte, stūres reakcijas, apstāšanās) ziņā varu uzteikt Golf 5 un Lancer. BET, jau pusgadu braucu ar augstāku un šķietami tūļīgāku mašīnu ar šķietami nīkulīgu 1.4 turbo motoru, un droši varu sacīt, ka manevrētspēja, stūres reakcijas un apstāšanās ir teicama, stabillitātes sajūta lielāka, nekā abos iepriekšminētajos, un pat ar 125 Zs motoru nav problēmu apdzīt ar pilnu automašīnu.

Pēdējā laikā ir sanācis braukt arī ar citiem paaugstinātiem braucamrīkiem un secinājumi ir līdzīgi. Un kāpt atpakaļ tādos 'etalonos' kā 3. golfs, Audi 80 u.c. nemaz negribas. Jo atšķirība ir pamanāma. Arī augstāki un lielāki vāģi kā Q5, X5, X3 ir sajūtās līdzīgi. Vienīgais - jāpierod pie lielākiem gabarītiem, taču automašīnu stabilitāti kiritizēt neprasās.

Labi, pašlaik man ir viens grūti pārsitams e-talons - Audi Q2, kas ceļam ir burtiski pielīmēts. Par sporta auto šeit nerunāsim - tas ir cits stāsts.

Pēc ilgākiem novērojumiem, visbiežāk paaugstinātas bīstamības avots ir VW Passat B3, B4 automobiļi. Tos sastopot, jābūt īpaši uzmanīgi, jo to autovadītāji brauc neadekvāti un neprognozējami, kā arī bieži šo auto tehniskais stāvoklis ir bēdīgs.

Konuss 28.09.2016 21:20

Man KIA neliekas tik prognozējams auto, kā Q2. Protams, tas ir izdevies ļoti labs un praktisks automobilis par ļoti konkurētspējīgu cenu - būtībā pretstats Q2, bet es tam KIA kaut kā vēl līdz galam neuzticos - tieši vadāmības ziņā. Uz grants ceļa nepārliecinošs, bet te visticamāk vainojami lielie diski. Lai gan arī Q2 bija zemprofila riepas, bet grants ceļš bija vēl baudāmāks, nekā līkumots asfalts.

Konuss 28.09.2016 21:07

Testa dienā man nepalaimējās, jo nācās ar šo auto braukt pirmo, un tas uzstādīja visaugstāko latiņu vadāmības un prieka ziņā. Protams, nāca citi pretendenti ar saviem labumiem, bet tās dienas labākās sajūtas palika Audi Q2 automobilī. Nenāk prātā cits tās dienas auto, kurš būtu tik precīzs un atsaucīgs. Varbūt vienīgi jaunais BMW X1, Volkswagen Tiguan bez adaptīvās piekares un Renault Megane kaut kur šai ziņā tuvojas.

Konuss 28.09.2016 12:07

Te nu man bija Blue Motion - 149g/km

Konuss 28.09.2016 0:18

Un es paguvu sapriecāties par zemo nodokli Tiguanam - nu 81 EUR vietā būs jāmaksā 124 EUR

Lasītākie raksti

Jaunie raksti