Saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 204.9 pantu par fiziskās personas datu apstrādi bez likumā noteiktās reģistrēšanas vai bez personas datu aizsardzības speciālista reģistrēšanas DVI izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām personām no 140 līdz 700 eiro,.
Kontrolēt speciāli neviens nekontrolē un uz ceļa nestādina nepārbaudot, jo filmēt personīgai vajadzībai var jebkurš atrodoties publiskā, sabiedriskā telpā kaut līmē 100 kameras logā, BET ja vēlēsies būt ''youtube zvaigzne'' nopublicējot videoreģistratora nofilmēto internetā, es tur redzēšu savu seju vai savu auto ar neaizklātu numurzīmi, es vēršos DVI ar iesniegumu, tālāk šo ''youtube zvaigzni'' atrod, liek izņemt video no attiecīgā resursa un ja uz personas vārda nebūs reģistrators reģistrēts un samaksāta nodeva, tad šim īpašniekam var tikt uzlikts augstāk minētais soda pants.
Normāls auto reģistrators maksā 130€+, vizi zem šīs kategorijas ir 'lētuči' ar kaut kādu kvalitāti... Tā kā auto parsvarā stāv uz ielas un neņemšu 3x dienā nost no stikla lai narkomāni/gopņiki man neizsit logu, tad kaut kā tie DVR mēēh...
Esmu pats braucis pa Īriju ar auto no latvijas ar stūri kreisajā pusē, kura tika piereģistrēta tur un saņemtas īru numurzīmes.. Tolaik vēl nebij tiesību.. bet bieži braukāju pa pilsētu uz veikalu.
Protams, sviestmaize tā nav, jo auto 'octa' cena ir bīstamajā zonā, bet vismaz ar auto drīkst pārvietoties pa ceļu ja vēlies un dzīvs vēl esmu... Turklāt auto pabrauca gadu tur kā Īrs, laimīgi atripoja uz mājām un turpina ripot te nu jau atkal kā 'latvietis'
Pats vēl dzīvē esmu 2 reizes laidis - no īrijas uz LV un LV atpakaļ uz Īriju ar RHD auto pāri visai Eiropai.. pilnīgi pajāt kurā pusē ir stūre uz šosejas! Mazākos ceļos, protams bez pasažiera, apdzīšanas manevri ir 'interesantāki' Bet nu nav tā ka bikses jāpieliek arī vienītī braucot... (tad moš sūdīgs šoferis jo tādā gadījumā satiksmei ir jāseko līdz un jāpārzin lai droši varētu apdzīt, nevis jāguļ pie stūres kruīzā.)
Lietuvā par šo runā kopš igauņi atļāva, bet cik sapratu no izlasītajiem dokumentiem, tad šogad oficiāli ir nosprausts, ka ieviesīs un varēs reģistrēt.
PROTAMS, ar stūri otrā pusē, kā ikdienas mašīnu braukāt nebūtu diezgan gudri jo protams ka ikdienā tas būtu apgrūtināti..
Bet man pašam ir plāns importēt japāni(S14 vai S15), sačinīt tādu brīvdienu autiņu ar kuru izgāzt...
Bet jēga man no tāda projekta, ja drīkstēs tikai rūcināt pagalmā vai tad jāliek tiesības uz div-asu treileri, jāpērk treileris... jāmaksā papildus ikgadējie nodokļi treilerim... un tas viss lai aizvestu uz trasi un pāris apļus pagonkotu... Tad atkal atpakaļ uz treilera un garāžā iekšā..
Daudz vieglāk un SAKARĪGĀK ja būtu iespēja autiņam saņemt valsts nummura zīmes, paņemu 3mēn octa uz vasaru, iekāpju un braucu uz trasi vai izkustinu autiņu uz izlaižu ar to līdz veicim...
Kā jau minēja - pārbūve uz otru pusi tas ir birokrātiju murgs, jo veiksmi visu nosertificēt lai varētu reģistrēt.
P.S. Tie kas baidās, ka pēkšņi parādīsies vairak donori uz ceļa, nē tā nebūs jo donoriem būs žēl nauda priekš octa. ;)