iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
topinamburs 28.01.2024 9:24

Bradypus rakstīja: Bez un. Derīga tikai un vienīgi konkrētam auto modelim.

un? Mana atbilde bija uz tavu komentāru, ka baterija ir integrēta virsbūvē! Integrēts - tāds, ka nevar izņemt bez destruktīvas iejaukšanās!

topinamburs 27.01.2024 4:47

Bradypus rakstīja: Protams, ka "īstā rindā" nestāvēji, jo to ir aizstājušas divas iespējas - populārākā ir noticēt "tev to nemaz nevajag"" propagandai un atteikties no savas vēlmes pavisam.vai aizstāt ar kaut ko no plašā izvēles ilūzijas piedāvājuma. Otrā - ja nu tomēr uzstājīgi paliec pie deficīta izvēles, tad "stāvi" virtuālā rindā.

Un, protams, nevar noliegt, ka industriālais progress globālā mērogā (un tam nav nekāda sakara ar lokālo lietu kārtību) ir novedis pavisam citā līmenī ražošanas apjomus. Tieši tādēļ jau zaļie komunisti kviec, ka tev visā ir par daudz un dara visu iespējamo, lai pēc iespējas vairāk cilvēkus atgrieztu pie saredzama deficīta jebkam. Bet primāri - pārtikai, jo ar tās trūkumu pūli ir visvieglāk manipulēt.

Pie pārtikas trūkuma pūlis sāk revolūcijas!

topinamburs 27.01.2024 4:44

Bradypus rakstīja:

topinamburs rakstīja: Ir dažādi, bet lielākoties nekas tur nav integrēts virsbūvē, atskrūvēt padsmit skrūves, un bateriju noņem.

Saki, ka tai mašīnai virsbūve tāda pat, kā analogam ICE modelim un baterija - vienkārši plakans regulārs klucis, nevis pielāgota auto formai?

Nu, pielāgota formai, un?

topinamburs 26.01.2024 16:29

Ir dažādi, bet lielākoties nekas tur nav integrēts virsbūvē, atskrūvēt padsmit skrūves, un bateriju noņem.

topinamburs 25.01.2024 20:47

appisēji ir pagasta atkritumu monopolisti, kas savāc par m3, nevis par tonnām. Piedāvājumu nepieņēmu. 

metālu kokteili jau māk atdalīt, ja drusciņ paņem rokā tastatūru un paklabina, var visu atrast, ne tikai klikšķu mednieku vaimanas internetā, bet arī nopientus video un vēl nopietnākus pētījumus. Pagaidām nospiedošais vairākums saražoto EV bateriju gluži mierīgi braukā pa ielām un ceļiem, un  ko pārstrādāt nemaz nav (tik daudz). Gaidam economies of scale, arī pārstrādē.

topinamburs 25.01.2024 18:09

tad jau pa lēto. Par tukšu akrila vannu man paprasīja 80, un par dīvānu - vēl 70 

Bet, ja nopietni, tad nepaies ne desmitgade, tad EV baterijas pārstrādās, ka nemetas. Visas vielas, kas tur iekšā, maksā naudiņu, un to apsviedīgie businessmeņi būs ar mieru savākt, un vēl piemaksāt - gluži kā tagat metāllūžņu uzpircēji.

topinamburs 25.01.2024 16:32

Cik to ir? Procents vai procenta pusē no visiem, kas šā vai tā nonāk pārstrādē?

topinamburs 25.01.2024 15:39

iciks rakstīja: Ne gluži tā.

Ja šitāds mobīlis būtu viens no variantiem, tad tā varētu teikt, bet tiek spriests, ka šī ir nākotne VISIEM. Tātad agri vai vēlu šim cilvēkam būtu jānonāk pie līdzīgas izvēles, kas ir sūc.

Nākotne pēc 11 gadiem. Pagaidām vēl var nekreņķēties kādus 25 gadus. 11 + 14, kas esot vidējais auto vecums. Pa 25 gadi daudz kas mainīsies. Jau nākošgad vai pēc 2 gadi viņš varētu pat saviem 17 tūkst nopirkt vāģi ar 50 vai 60 kWh bateriju, un tad braukšana būtu daudz mierīgāka.

topinamburs 25.01.2024 11:29

Cilvēks vienkārši nepārdomāti iepirkās. Gluži kā tie, kas paņem dārgu līzingu vecam smalkam auto, kas drīz dārgi nograb. Nepiemērota automašīna. Punkts

topinamburs 24.01.2024 4:06

Bradypus rakstīja: Ka no mūsdienu auto nav "skaļš, ciets, plastmasīgs un neglīts sūds", ja vien nemaksā virs 100K jauns?

Ar visiem esi braucis, vai pēc noklusējuma pieņem, ka 100 tūkst ir slieksnis auto kvalitātē?

topinamburs 22.01.2024 18:39

Līdz 35. gadam vēl 11 gadi. Arī benzīna trekterus nepirks, tāpat kā kvēlspuldzes.

topinamburs 22.01.2024 3:53

Bradypus rakstīja: Perfekta atbilde, precīzi ilustrē, pie kā lohiem jāķeras, kad bail no patiesības.

Ne reizi vien man ir bijis jāpārliecinās, cik ļoti esi apmaldījies vēstures 3 priedēs.

topinamburs 21.01.2024 20:17

AIzmirsi vēl Sorosu, masonus, iluminātus, un reptiloīdus piesaukt.

topinamburs 21.01.2024 16:39

msh rakstīja: Ko tu te čīksti, 50 centi ir ļoti lēti - rietumos komceriālās ķēdes lādētājs paprasīs arī 80 centus vai eiru par kilovatu Ir arī skaidri saskatāma tendence no valstīm ārpus eiropas - tur kur cenas uzlādes kastēs ir lētas, tur tās kastes bieži nedarbojas. Labākais piemērs ir ASV - tur Tesla, saēdusies subsīdijas, uzbūvēja savu lādētāju ķēdi, un uzlāde tur ir pa lēto, kaut kādi 35 centi vai kaut kas tāds - pārējie dabū likt līdzīgas cenas, bet par tādām cenām nekas labs nesanāk, un rezultāts attiecīgs - Tesla ir tirgus līderis ne tikai jaudas dēļ, bet arī tā vienkāršā iemesla dēļ ka ja nopirksi Teslu, tad aizbraucot no sava miesta, tev būs kur uzlādēties, bet ja nopirksi ko citu, tad varēsi pisties, jo būs vismaz 50% varbūtība ka tuvākā uzlādes kaste nedarbosies. Šī paša iemesla dēļ Teslai atverot sava štepseļa fizisko standartu [bet ne saziņas!] pēdējā pusgada laikā ASV tirgū nu jau gandrīz visi elektrisko mašīnīšu ražotāji vai nu ir pārslēgušies uz teslas štepseli, pārsauktu par NACS [North American kaut kas tur], vai arī ir paziņojuši datumu, kad tas notiks, ne vēlāku par nākamo gadu - uz doto brīdi vai tik ne VAG nebija palikuši vienīgie ar CCS2 - tīri dēļ tā lai padarītu savas elektriskās mašīnītes pievilcīgākas iespējamajiem pircējiem, jo viņi zinās ka varēs uzlādēties ar Teslas lādētājiem, kuri darbosies. Austrālijā, cik noprotu, ir līdzīgi, tik bez tāda Teslas pārsvara mašīnās vai lādētājos, tb uzlāde ir relatīvi lēta, un attiecīgi kastes bieži nedarbojas. Tā ka jā, sagaidot konkurenci ienāks dārgākas ķēdes no rietumiem un sāks piedāvāt dārgākus pakalpojumus.

Es domāju, ka tu pats nesaprati, ko sarakstījis.

topinamburs 21.01.2024 9:35

nomiks rakstīja: Vasarā 300 km, ziemā 130 km. Opel Mokka-e, 50kWh, izmantojamā kapacitāte 46,3 kWh.

skumji. Stellantis laikam gan kaut ko ieekonomējis uz akumulatora apsildi, vai arī kāda cita ķīmija baterijās. 

Mans Kia Soul pašlaik tērē 22 - 25 kwh/100 km

topinamburs 20.01.2024 15:17

vai idiots, vai 'noderīgais idiots'. Kadišs, manuprāt, pieder pie pēdējiem, msh - pie pirmajiem...

topinamburs 20.01.2024 15:14

2.5 reizes? tas ir kā, ja vasarā 250, tagad 100? Cik kwh uz 100 km?

topinamburs 20.01.2024 11:20

imzz rakstīja: Runājot par elektroauto, galvenais jautājums ir nevis par pašu auto, bet tā uzlādes iespējām publiskajā tīklā. Neviens elektroauto cienītājs nespēs noliegt, ka EV uzlāde ir ilgāks un sarežģītāks process, nekā ICE uzpilde DUS,jo ietver dažādus operatorus, dažādas telefonu aplikācijas, dažādu uzlādes punktu dažādu pieslēguma vietu skaitu un jaudas iespēju atškirības. Un lielāku risku, ka kādi no tiem nestrādās. Sevišķi ziemā. Un jautājums, cik vispār ir elektroauto īpašnieku, kuriem nav uzlādes iespējas mājās. Man aizdomas, ka to būs sasodīti maz.

(Pašlaik) nevienam, kam nav savas rozetes, vai pieejas tādai, EV nav ērti lietojams! 

Gan tāpēc, ka nekad nevar zināt, vai un kāda publiskā uzlāde būs pieejama, gan tādēļ, ka publiskās uzlādes izmaksas sasniedz līdzvētīga iekšdedzes auto lietošanas izmaksas. 

Tāds nu tas kapitālisms ir - cenu uzliek maksimālo,  tādu, kādu tirgus ņem pretī.

Jāgaida konkurence, kas cenas paraus uz leju, jo ir tīri interesanti vērot, ka biržā kilovats maksā desmit centi, bet uzpildes stacijās - piecdesmit Bet konkurences piesātinājums var nemaz tik ātri nepienākt - ja elektroauto skaits augs straujām par uzlādes spieslēgumu skaitu. Šādi tādi ziediņi gan jau rādās, Neste, Virši, pat Lidl - visi gribēs gabaliņu pīrāga, un cenas taps nedaudz mazākas...

topinamburs 20.01.2024 0:51

Bradypus rakstīja: Un kāpēc tikai par nomu? Jo stereotipiski savs auto ir tikai ikdienas sēdēšanai korķos vienā un tajā pat maršrutã?

Es savam auto absolūti lielāko daļu nobraukums arī salasu kā tūrists.

arī korķos sēdēt ekonomiski jēdzīgāk ir elektromobilī, benzīns nekūp gaisā pa tukšo. 

Absolūti lielākajai daļai cilvēces, kam ir automobiļi, nobraukuma lielāko daļu sastāda 'sēdēšana korķī', jeb trijstūris - gulta - rakstāmgalds - bode

topinamburs 19.01.2024 19:34

Par nomu nav pārsteigumu - ja lietotājam tūristam kaut kur svešās vietās jāuztraucas par to, kur, kā un par cik lādēt elektroauto, pie tam tas prieks maksā dārgāk - tad kāpēc gan to izvēlēties?

Par topika virsrakstu - tie EV pircēji, kas uzķērās uz modīgo haipu, un, vaig vai nevaig, nopirka EV, nepadomājot visus par un pret - tad ir iespējami gadījumi, kad mīļā miera labad jāpāriet atpakaļ uz benzīnkapli. It īpaši nāk prātā panelenēs mītošie.

topinamburs 19.01.2024 18:48

tādā veidā, ka elektroauto uz 100 km tērē ap 2 litri benzīna ekvivalenta, pārrēķinot benzīna energoietilpību kilovatstundās

neviens iekšdedzes dzinējs neko tādu nevar un nekad nevarēs piedāvāt

topinamburs 19.01.2024 17:26

Paliks / nepaliks, viens pīpis. Pie noteikta EV piesātinājuma tāpat ar tiem brauks vairāk km, jo tas vienkārši būs lētāk.

topinamburs 19.01.2024 17:24

Esmu braucis tikai ziemā, iegādājos elektroauto janvāra sākumā. Varu nobraukt 250 km ar uzlādi, jeb ar 60 kwh. Man ikdienai pietiek atlocītiem galiem. Arī lādēšana problēmas nesagādā, tas notiek mājās, kamēr čuču gultiņā. 

Vēl kādi jautājumi?

topinamburs 14.01.2024 11:28

Avārijas pret auto daudzumu un nobrauktiem km ir vairāk, kā pirms 50 gadiem?

topinamburs 14.01.2024 5:45

Atis_Jansons rakstīja: Sen zināms paradokss: rātns autovadītājs savu iemaņu līmeni ceļ lēni. Iespējams – neceļ nemaz. Pēc licences iegūšanas viņš (viņa) labvēlīgos apstākļos diezgan ātri kaut cik apgūst ātrumus līdz 90 km/h un pie tā arī paliek. Pirmajā ziemā savukārt notiek minējumi – kāds tad ir tas “drošais ātrums” uz sniega? Uz ledus? Minējumi, jaukti ar bailēm. 


Un cilvēks, noteikumus nepārkāpdams, brauc pa savu (un sava auto) spēju robežu. Bez rezerves. Nedroši.

Tālajos pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, kad sāku savas rallista gaitas, Latvijas un PSRS izlases treneris Aleksandrs Karamiševs šo kaiti lika ārstēt tā – pa šoseju jums jābrauc ar pilnu klapi (ierobežojuma “90” tad vēl nebija)! Tad uz grants ar 120 km/h (neko daudz ātrāk mūsu žiguļi negāja) nebūsiet saspringti. Un mēs vilkām līdz Cēsīm 50 minūtēs, līdz Liepājai stundā un 45. Šajā gadsimtā tik ātri nav braukts. Nedrīkst. Slikti. Ātruma pieredzes rezerve netiek uzkrāta. Bet tā ir ļoti noderīga, gluži nepieciešama arī lēnākos režīmos, jo, apstākļiem vai situācijai pēkšņi mainoties, ļauj reaģēt ātri, precīzi, pareizi.

Atsauce uz citu gadsimtu ar citiem aut citu intensitāti un citu braukšanas kultūru. 

Ne viss no tā ir pielietojams šodien.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti