iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
IkdienasViesis 12.04.2013 10:59

Atceros no bērnības, ka uz tā vecā tramvaja ceļa Bāreņu ielā tramvaju vadītāji parasti centās izspiest maximālo ātrumu - pasažieriem tā bija izklaide: daudzi nebija pārliecināti, vai līdz krustojumam izdosies veiksmīgi apstāties ...?

IkdienasViesis 10.04.2013 14:59

Cik es atceros, problēma bija tā, ka tramvajs tur radīja skaļu troksni, kas traucēja veterāniem iegrimt klusās atmiņās. Tad jau kursēja vēl arī vecie RVR tramvaji. Īpaši jau pa 8.maršrutu brauca tādi šroti, kurus varēja dzirdēt braucam jau kilometru iepriekš...Manuprāt, to tramvaju līniju pārcēla vēl rubiklaikos.

IkdienasViesis 09.04.2013 15:16

pēdējā laikā gan teju visur (arī Krievijā) TOPOs ir sliežu likšana zālājos. vairākās rietumu pilsētās tramvaja sliežu krustojumi atrodas baseinos ar strūklakām....Vienā krievzemes pilsētā (redzēju bildi),tramvaja stacijā ceļš atrodas tieši paralēli dzelzceļa sliežu ceļam - perona otrā pusē. Kāmo vilcienā ārā - tieši tramvajā iekšā....

IkdienasViesis 05.04.2013 15:53

...un biļete arī maksās ne lētāk par 2 ls. Un busi arī būs tādā pašā līmenī, kā pašlaik privātfirmu mikriņi.....Nē nē, tas mums nav vajadzīgs. Lai tik Ušakovs turpina sponsorēt to RS kantori, un visi būs apmierināti.

IkdienasViesis 02.04.2013 16:20

Priekšlikums - turpmāk apspriedīsim "attīstības" problemas Repšes gaumē tikai ar nosacījumu, ja Repše pats vadīs ar savām rezolucijām rotātu tramvaja vagonu... Citāti, mēs atkal ejam nost no pamattēmas.

IkdienasViesis 26.03.2013 12:03

Bamam; cik vēl atceros - līdz pat vantinieka būvei, uz gorkijenes, aiz nacionalā teātra, bija viens sliežu ceļš. Droši vien, vēl 60-tajos, starp gorkijeni, muitas, un citadeles ielu bija galapunkta "rinķis"... Cik saprotu, pašreizējais sliežu ceļs lidz Ausekļa "rinķim" uzbūvēts kā Citadeles ielas "rinķa" aizstājējs.

IkdienasViesis 20.03.2013 11:38

žēl, ka RS atteicās no klasiskā tramvajnieku(un arī dzelzceļnieku) simbola - "spārniņiem". līdz šim nekas labāks nav izdomāts. bet, kaut ko tomēr it kā vajadzētu.

IkdienasViesis 18.03.2013 12:54

Domāju, ka tie galapunktu "rinķi"tomēr izmaksā lētāk, nekā tramvaju sastāvi ar kabīnēm abos galos un durvīm abās pusēs. Kaut kur dažās ES valstīs tādi arī ir - kaut kur atpakaļ tādi ir redzami Bama ieliktajās bildēs. Lai gan jaunajam Rīgas tramvajam ir reala tehniska iespēja braukt ar pakaļgalu uz priekšu - tur zem pakaļejā sēdekļa ir paslēpta vadītāja pults...Bet nezinu, kas ir par problēmām galapunktos uztaisīt rinķus pat ar diviem, trijiem sliežu ceļiem un vēl pāris strupceļiem. Lai vadītājiem būtu iespēja arī papusdienot, pasēdēt uz ķemertiņa vai pat uz pusstundu nosnausties. Cerams, ka vismaz Juglā uzbūvēs sakarīgāku "rinķi",nekā bija iepriekšējais. Eiropas valstīs esmu ievērojis, ka galapunktos daudzās vietās ir kompaktā "skujiņa", kur iespējams novietot pat 5-6 sastāvus.

IkdienasViesis 15.03.2013 13:30

Cik atceros no senākiem laikiem-galapunktu rinķos visi tramvaji bijuši paskaļi. Pat čehos, (kad ciemojos tur studiju gados) tramvaja galapunkts atradās tieši pie kopuškas logiem, un tramvaji(vecās tatriņas) metot rinķi, tur radīja līdzīgu troksni. Toreiz tie tramvaji tur brauca teju ik pēc 5 minutēm.... Kamēr pieradu, arī traucēja naktsmieram. Lai nu kāds tramvaju spečuks izskaidro īstos iemeslus, kāpēc tāda skaņa.

IkdienasViesis 14.03.2013 12:19

Vispāº jau esmu dzimis slocinieks. Arī teju visu laiku tur dzīvots. Tikai pēdējo trīs gadukaikā, kopš brāļuks pēķšņi aizgāja citās dimensijās, dzimtajos krajos biežāk uzturos tikai vasaras periodā - pašlaik vairāk pa to zoļļuku.. Tāda nu tā dzīve. Bet, to lokomotivju "krānu" Slokas stacijā labi atceros - bērnībā ar lielu interesi vēroju, kā tur uzpildījās vecās tvaicenes. Kamēr Slokā darbojās papirfabrika un cementfabrika - kravas vagonu un cementa cisternu tur bija pilns. No stacijas pat uz uniķi bieži bija problematiski nokļūt. Bet, nu visam jau ir savs laiks. Neviena tvaicene Slokas apkārtnē arī nav redzēta jau ilgus gadus. Starp citu ,Slokas stacija savulaik bija no pirmajām Latvijā, kur manevru tvaicenes vietā sāka darboties elektriskā/akumulatoru manevru loķene, kas tolaik skaitījās ļoti moderna. Pašlaik tāda vēl ir skatāma dzelzceļa muzejā. Nu gan esam nobraukuši no tramvaju tēmas, bet vēsturisku faktu apspriešana vienmēr ir noderīga.

IkdienasViesis 13.03.2013 15:55

Sakarā ar vilcieniem vēl piebildīšu, ka ar tiem esmu braukājis lielāko daļu no sava mūža. Skolas gados, teju ikdienā braucu ar vilcienu maršrutā Sloka-Pumpuri Sloka. Kād vairākus gadus šanceju fefiņā un pēc tam mācijos LVU, tad jau brauciens bija garāks Sloka-Rīga Sloka. Pēc tam teju 10 gadi šance Tukumā, un patīkama ik dienas vizināšanās ar ER-2 maršrutā Sloka-Tukums-Sloka. tas bija patīkams periods- katru dienu braucieni jaukā juristu kompanijā. Tad atkal darbiņš Rīgā, un atkal ikdienas vizināšanās Slokas - Rīgas maršrutā: vairumā ar to pašu ER-2. Un tā kopumā sanāk laikā posms no 1966-1998.gadam. Arī mani vecāki un brālis teju visu mūžu no Slokas uz Rīgu nobraukājuši ar vilcieniem. Auto jau padomjlaiku periodā braukšanai uz darbu izmantoja tikai īpašos gadījumos. Uz auto pilnībā pārgāju tikai 1998.gada rudenī. Ar vilcienu lidz šim pēdējo reizi esmu braucis 2005.gadā.

IkdienasViesis 13.03.2013 15:12

Starp citu, daudzi ārzemnieki joprojām turpina sajūsmināties par mūsu elektrovilcieniem. Agrāk pazinu vienu Australijas latvieti, kurš 90- regulari brauca ciemos pie mums. Viņš bija inženieris, un viņa vājība bija vilcieni. Parasti, kad atbrauca uz Latviju, daudz un bieži vizinājās ar vilcieniem un bazarēja ar to vadītājiem. Vairākkārt pat bija ticis pie vadītājiem kabīnē un vērojis vilcienu vadību. Jebkurā gadījumā tolaik sapratu,ka mūsu vilcieni noteikti ir labāki par tiem , kas ir Austrālijā.

IkdienasViesis 11.03.2013 14:55

Iešņauc jau vienmēr un visur. Arī Parīzē, Briselē un Nujorkā.. Ar to jārēķinās,ka daži paliks bagātāki. Bet, tajā pašā laikā - tautai gribās ar jauniem vilcieniem pavizināties. Vecie ER-2 kaut kā jau apnikuši - kā nekā, vizinamies ar tiem jau kopš 1962.gada : būs jau vairāk nekā 50 gadi. Ja jau pašreizējais vilcienu pasākums nojuks, līdz jaunam būs jāgaida ilgi. Vienīgais labums ir tas, ka RVR elektrovilcieni praktiski ir mūžīgi...

IkdienasViesis 08.03.2013 13:33

Tur tajos krajos nekad nav bijušas parāk augstas dzīvokļu cenas - jo, patālu no centra. Lielās slimnīcas tuvums daudzus nomāc. Satiksme ari autobuss, trolejbuss,mikrobi....Man tur nepatika. DAUDZ labāk ir Zolitudē....ideala infrastruktura, transports - dzelzceļu ieskaitot. Skolas(valodu skola - Ziemevalstu gimnazija), veikali(Sky,krauta,maximas,u.c), jūrmalene arī turpat blakus, līdz centram tikai 7 km. Gaiss teju kā Jūrmalā...Vispār jau lielāko daļu mūža esmu nodzīvojis Jūrmalā, bet jāsaka- ka zoļļukā man arī patīk. Līdz šim neesmu ne reizi saskāries ar situaciju - "iespēju" norauties "pa purnu"....Nesen, bijām ciemos netālajā Imantā- tur 20 minūšu laikā līdzīga "iespēja"varēja aktualizēties vismaz 3 reizes...bet paveicās. Tā lūk tajā Imantā.

IkdienasViesis 07.03.2013 10:15

Man ļoti patika Bama ieliktie franču piepilsētas tramvaji. Tiešām, pie mums gaišākā nākotnē laba alternativa varētu būt 6 maršruta turpinājums līdz Siguldai vai alternatīva līnija līdz Jūrmalai. Viennozīmīgi, kā šāda veida piepilsētas tipa tramvaju līnijām ir liels tūristu atbalsts n netrūktu arī to pastāvīgo lietotāju. Pieļauju, ka arī tehniskās izmaksas daudz mazākas nekā vilciena sasatāvam. Zinu, ka daudzās rietumu valstīs (īpaši jau Vācijā) dzelzceļs maz noslogotos maršrutos izmanto vienvagona automotrises. Kādreiz par to sprieda arī pie mums - rezultātā VIENA motrise tika uzbūvēta. Un to arī izmanto tikai dzelzeļa administracija dienesta izbraukumiem.

IkdienasViesis 06.03.2013 10:21

ērgļu dzelzceļš - tas ir jaunības gadu atmiņas....70-tie gadi, kad ziemās kursēja slēpotāju vilciens "Sniedziņš". Ar tvaika lokomotivi ! Parasti vilcieni bija pilni. Biļetes cenā bija arī garšīgas pusdienas Ērgļu ēdnicā. Priekš tiem laikiem - romantikas bija pietiekoši. šodien, diemžēl, Blaumaņa un brāļu Jurjānu dzimtene izskatās pamesta. žēl, ka tā.

IkdienasViesis 01.03.2013 14:48

Par to Jūrmalas trolejbusu izveides problēmu nevēlos Bamam oponēt, bet reāli vēl 70-to sākumā par to Jūrmalā itin daudz tika spriests un rakstīts. Biju vēl skolnieks, atceros, kā skolas sapulcē atbildīgs to laiku izpildkomitejas funkcionars runājot par pilsētas attīstības plāniem - minēja trolejbusu līnijas izveidi starp Ķemeriem un Majoriem. Viņs vēl vēl akcentēja, ka "pilsētā kursēšot tikai jaunie un modernie čehu trolejbusi"....Labi atceros arī rakstus to laiku presē, kur bija raksti par Ķemeru - Jaunķemeru autoceļu remontu un paplašināšanu, un "modernā, plašā krustojuma izbūvi uz Talsu šosejas, kas nepieciešams trolejbusu satiksmei "... Kā liela problēma trolejbusu satiksmes izveidei tika minēta viaduktu trūkums pāri dzelzceļa sliedēm Dzintaros un Slokā. Viaduktu gan Dzintaros 1976.gadā uzbūvēja. Var jau būt, ka visi tie trolejbusu būvniecības projekti Jūrmalā glabājas kaut kur Maskavas arhīvos - nedomāju, ka vietējiem projektētājiem kāds tolaik atļāva rosīties. Vēl 80-gados viens man pazīstams būvinženieris stāstīja, ka komandējuma laikā Maskavā nejauši uzzinājis par milzīgi liela tirdzniecības darbinieku tehnikuma būves plāniem Slokā teritorijā starp Slokas staciju,dzelzceļu un Dzirksteles ielu... Vietējie Jūrmalas funkcionari par to bija izbrīnīti, jo neviens neko tml.nebija dzirdējuši. Tā lūk tolaik tās lietiņas darījās - domāju, ka tajos gados Maskavā vēl daudzi līdzīgi plāni kalti, par kuriem neviens no mums nav pat neko nojautis.

IkdienasViesis 01.03.2013 11:01

Vilciena vietā ? Nu, diez vai. Pieļauju, ka domāts bija kā alternatīva, paralēli. Varbūt, kaut kur caur Imantu, Zolitudi, gar lidostu, jaunajiem ciematiņiem jūrmalenes apkārtnē...ar galapunktu kaut kur Dzintaros pie jūras. Vasarās jau braucēju pietiktu, bet ziemās ? Ap 1900.gadu jau Jūrmalā bija tramvajs: no Ķemeriem līdz pludmalei Jaunķemeros. Bet pašreizējā situacijā, tā ideja jau tikai zinātniskās fantastikas līmenī . Nu, varbūt pēc 30 gadiem ? Starp citu, 60-gados Jūrmalā bija paredzēts ieviest trolejbusu līnijas - Talsu šosejas sākumā līdz Kauguriem vēl šodien stāv trolejbusu vadu līnijām paredzēti stabi. Ilgus gadus līdzīgi stabi mētājās grāvjos starp Kauguriem un Jaunķemeriem...ideja aizgāja nebūtībā. Un vēl interesantas vēsturiskas ziņas: vēl 80 -tajos gados PSRS funkcionari bija sadomājuši Jūrmalas teritoriju pagarināt līdz Engurei...bija pat pirmie projekti

jauna dzelzceļa atzara būvei - Vaivari -kauguri-jaunķemeri-engure būvei...Bet, tad jau sākās PSRS crachs un visiem plāniem arī....Bet,,toreiz, Tukuma pašvaldība bija nopietni satraukusies par tml. sovjetuniona plāniņiem.

IkdienasViesis 28.02.2013 13:40

Ļoti labi atceros, ka pirms gadiem pieciem presē bija raksts par transporta attīstības perspektīvām. Tur bija arī ideja par...ātrgaitas tramvaju uz Jūrmalu. Grūti šodien spriest - vai tml. veida tramvajs būtu konkurents vilcienam un mikrobusiem ? Domāju, ka viss būtu atkarīgs no stratēģiski pareizi izstrādāta maršruta .Pirms vairākiem gadiem krievzemes TV ziņās gan stāstīja, ka vairākās turienes pilsētās piepilsētas tramvajs esot veiksmīgi izkonkurējis vilcienu. Var jau būt.

IkdienasViesis 27.02.2013 11:06

reiz gan pa TV rādīja, ka kaut kādi sliežu posmi uz Ventspils/Liepājas dzelzceļa ir palikuši, un vietējie starp ciematiem mauc ar rokas drezīnām...

IkdienasViesis 26.02.2013 12:34

štrunts ar tiem dzelzceļniekiem - tiem jau vienmēr bijušas problēmas. ja paši savlaicīgi tās sliedes nenovāks - to jau "izdarīs" citi... Lembis ar Sesku abi varēja vienoties par Liepājas/Ventspils vecās dzelzceļa līnijas atjaunošanu, palaižot vilciena vietā....modernu tramvaju. Kaut vai tādu pašu jauno škodiņu kā Rīgā, tikai ar dīzeļģeneratoru - domāju, ka tūristi būtu sajūsmā. Rīgas tramvajniekiem tajā ziņā veicas labāk - ir jau jauni tramvaji, sliežu ceļi tiek atjaunoti, maršruti pagarināti. Vai kāds zin, kad Juglas virziena remontiem ir termiņš ?

IkdienasViesis 25.02.2013 12:03

Piekrītu domai, ka tā gājēju pāreja pie mc donalda nav rūpigi pārdomāta. Īpaši jau tramvaju satiksmei . Vasarās arī "zaļie vīriņi" tur ir pārāk aktīvi, lien klāt autovadītajiem par to, ka nav VIENU gājēju savlaicīgi pamanījuši,kurš jau uzkāpis uz tās zebras ....Tur arī vajadzētu iekārtot parasto gājēju luksoforu, un vīss būtu OK.

IkdienasViesis 22.02.2013 15:30

nezinu kā ir pašreiz, bet savulaik Rīgas plānos bija paredzēts viadukts uz Imantu, Jūrkalnes ielas galā pie Zasulauka stacijas. Tad it kā jūrmalenes šoseja būtu savienota pa tiešo ar Imantu. Šobrīd mēs redzam, kāda rītos un vakaros ir satiksme pie Imantas dzelzceļa pārbrauktuves - totālais PIKs.... Pēdejā laikā gan neko par to projektu vairs nedzird. Bet, ja to viaduktu kaut kad uzbūvētu, loģiski, ka varētu uztaisīt arī atzary 2.tramvaja līnijā, izveidojot tramvaja maršrutus uz Zolitudi un lidostu

IkdienasViesis 20.02.2013 15:31

Lai nu sākotnēji palaiž to jauno tramvaju uz Ausekļa ielu, pēc tam uz Juglu. 11-tais jau veiksmīgi ripo uz Mežaparku....Sākuma posmam jau būs pietiekoši. Pēc tam jau varēs sākt domāt par 4.maršrutu pārveidi atbilstoši jauno tramvaju tehniskajām prasībām. Bet, lai to pilnībā sekmīgi realizētu, droši vien būs jāpasūta papildus jaunie tramvaji. Pēc tam jau varēs sapņot par Berģu liniju un jauniem depo... Lai realizētu tajā "plānā" rakstīto - gan būs vajadzīgas vēl daudzas "piecgades".

IkdienasViesis 19.02.2013 15:39

nu,nu - tramvaju līnijas jau arī laiku pa laikam tiek pagarinātas. Drīz jau 6.kursēs līdz Ausekļa aplim, nākotnē varbūt būs arī pagarinājums līdz Berģiem...? Kādreiz jau 2. maršrutu arī pagarināja no Zasulauka līdz tapešu ielai. Sākotnēji (pirms 4.maršruta izveides) pat esot bijuši plāni to pa tiešo laist pāri Bolderajas dzelzceļam tālāk uz uz Imantu.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Lasītākie raksti

Jaunie raksti