vienkārša faktu konstatācija...
viss bazars ir faktā, ka pēc patreizējās sistēmas sodīts tiek vadītājs, bet neviens nespēj tiesā pierādīt, ka pie manas mašīnas stūres pārkāpuma brīdī bija sēne.... rezultātā man nācās samaksāt sodu un sēnei mašīnu turpmāk nedošu....



















DekstersFF rakstīja:
Lieki teikt,ka tā programma nedarbojās un Pirmais tā arī neko tur paveikt nespēja.
programma darbojās un dara to joprojām.... jā toreiz mums vienā dopā nestrādāja gps antena.... un programma to arī paziņoja (ja atceries, tad ekrāns palika violēts un tu prasīji, ko tas nozīmē

)
tā programma tika rakstīta speciāli īauto rallijam... laikā, kad tā tika rakstīta, īauto regularitātē maksimālā pieļaujamā kļūda bija 2 sekundes... un īauto regularitātē bija 2 braucieni, kuru laikā pirmais brauciens bija ar noteiktu ātrumu, otrais brauciens pēc pirmā brauciena rezultātiem.... tātad vajadzēja atcerēties pirmo braucienu lai veiksmīgi nobrauktu otro...un to visu tā programma veiksmīgi dara...
tad īauto pārgāja uz mērījumiem ar sekundes precizitāti.... tiem mērķiem īauto konkurencē tas vēl bija ok....
minirallijā laiks tiek uzskaitīts precīzāk - tāpēc lai cīnītos par pirmo vietu, tā konkrētā pieeja neder vairāku iemeslu dēļ
1) laika uzskaites precizitāte - GPS dod datoram precīzu laiku (palasi par gps $GPRM teikumu, varbūt sapratīsi mehānismu, kā strādā parasta gps antena) un aptuvenas koordinātes, bet dara to tikai vienu reizi sekundē.... līdz ar to iespējamā kļūda tomēr priekš minirallija ir par lielu, protams var izmantot datora iekšējo taimeri, bet koordinātes tiek padotas reizi sekundē, pārējais ir jārēķina
2) kā jau teicu koordinātes ko dod gps ir aptuvenas. dažu metru robežās, bet ar to pietiek lai kļūda būtu par lielu...
un tas ir tikai ar X un Y koordinātēm.. sākotnēji es gribēju izmantot arī Z (augstumu), bet tas no antenas bieži nāk ļoooti neprecīzs....
3) gps nestabilitāte (labi, toreiz mums bija tehniska problēma ar gps antenas vadu, es pēc tam atradu vadā pušumu... antena normāli strādāja līdz brīdim, kad vads tika konkrēti salocīts, atlokot atpakaļ strādāja tālāk) bet gps antenai ir jāredz pavadoņi.... noteiktos apstākļos, piemēram, tuneļos, zem tiltiem tas vienkārši nav iespējams
risinājums ir elementārs un tas jau sen tiek lietots - teratrips, pa lielam tas ir advancēts odometrs....
priekš viss elementāri, mašīnai uzliek datčikus, kas fiksē riteņu apgriezienus, to drāti iesprauž kompī un katrā signālā no riteņu datčika pārrēķina datus... uzliekot vairāk datčikus iegūst lielāku precizitāti.... patreizējās skaitļošanas jaudas atļauj sakrāmēt uz tačkas daaaaaaaaudzus datčikus (kautvai 100 gabalus uz katra riteņa, vai vienkārši 1 sensoru uz riteņa un daudzus atskaites punktus) un zināt savu nobraukto attālumu un laiku sekundes tūkštošdaļās (minirallijā tika skaitītas desmitdaļas)
bet jāņem vērā, ka arī organizatori var kļūdīties.... piemēram īauto rallijs tika ierakstīts ar GPS un bieži bija situācijas, ka attālumi staro orientieriem nesakrita, īpaši bieži tas bija no starta līdz pirmajam orientierim..... ja tu pamācīsies kā strādā gps, tad sapratīsi kāpēc tas ir tā....
zilajam fordam tas viss jau tika gatavots, bet nosprāga īauto rallijs
kompis ar monitoru un klaviatūru stūrmanim, sensori uz riteņiem un vienkāršs displejs vadītājam, kas rāda kavējuma/apsteiguma laiku
ja tu vēlies, tad vari uztaisīt tehnisko daļu
riteņu sensori no www.autonics.com/...
displejs vadītājam - sākotnēji bija paredzēts likt šitādu www.midi-hardware.com/...
bet braucot to nav īsti viegli skatīties, tāpēc tika paredzēts pievienot arī šādu embedded-lab.com/...
argusā tādi ciparsegmentu displeji ir pieejami uz vietas pēc patikas lieli....
sakarā ar to, ka pirms braukšanas trasē ir iespējams \"iepazīšanās\" brauciens, tu vari ierakstīt trasi
un papildus ierakstīt balsi un noteiktā trases vietā tev kompis to atskaņos austiņā